Seuraava litra öljyä nyt kulutettu n. 1200km matkalla Aiempaan verrattuna nyt ollut vain pätkäajoa kaupungissa ja kulutus vain kasvaa täytyy vissiin vaihdattaa huohotinventtiili tuohon kun sitä Wetteri oli aiemmalle omistajalle jo suositellut eikä vissiin koskaan vaihtanut :think tänään huomasin öljykorkkia aukaistaessa kellertävää töhnää/vaahtoa siellä sisäpuolella....aiemmin ei ollut. Johtuneeko pätkäajosta :think varalta voisi ostaa uuden öljykorkin kun joillakin sekin auttanut....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N42 öljyvuoto/hävikki
Collapse
X
-
Täälläkin nyt eka talvi N42:sen kanssa alkamassa (-02 318i) ja aiemmin kesällä huomaavani öljyvuoto vaikuttaisi pakkasten myötä kiihtyneen. Eli moottori alaosastaan märkä, mutta vuoto sijainnee yläpäässä, koska pakosarjan päällä olevalle lämpösuojapellille on ilmaantunut öljyä. Tuolla puolen konetta on selkeää roisketta ympäriinsä havaittavissa. Onko tuolla alueella jotain tyypillistä vuotokohtaa, että ois valmiiksi jo jotain osaa valmiina ennen kuin ryhtyy purkamaan. Topicin perusteella mahdollisiä lähteitä ainakin huohotin tukossa -> venakopan täyttökorkki tihkuu muovisuojan alle, vakuumipumpun tiiviste (hieman epäilen kun eikös tämä ole tulipellin päässä ja nyt roiskeita pitkin koneen ja iskaritolpan välistä aluetta), venakopan tiiviste tai jokin sen kiinnityspulttien o-renkaista. Onko tuon huohottimen putsaaminen järkevää vai meneekö aina vaihtoon? Saksan tuonti kyseessä joten oiskohan tuosta korjaussarjasta apuja?
Comment
-
-
Tuli viime talvena kokeiltua se alipainepumpun vaihto kun oma alkoi sieltä vuotaa öljyä. Hankin toisen käytetyn pumpun minne vaihdoin sen o-renkaan. Niin loppui sieltä vuoto ja vielä pitäisi suodatinjalan tiivisteet sekä öljypohjan tiiviste vaihtaa. Vaikka ei tuo kulutus tunnu olevan kuin sen vajaa desi 1000 kilometrillä mutta ainakin suodatinjalan ympäristö on kostea.E34 535i -89
E46 318i Touring -02
E36 323i Touring -97
Comment
-
-
Pitää itekkin vielä katsoa nosturilla kaikki potentiaaliset vuotokohdat. Mutta tuo pakosarjan yläpuolinen vuoto pitäs saada pikaisesti kuriin, kun pukkaa kabiinin melko käryt aina kun sattuu kuumalle pakosatsille. Öljynvaihdosta aikaa n.1tkm ja oisko tuolta pari desiä kadonnut, pirtissä on 0w-40 Castrollin Edge sportit.
Tuon m47 dieselin kanssa tottunut menemään aina 22500km vaihtovälin siten, ettei öljypinta vajoa käytännössä lainkaan (liekkö ohenee dieselillä )
Comment
-
-
Nostellaas vanhaa topicia ja kysellään josko täältä löytyisi apuja tähän jo liki viikottaiseen päänvaivaan. Autona siis E46 N42B18 (~226tkm). Auto alkanut hävittää melkosia määriä öljyä, n. 0.8l/500km. Aluksi jätti kunnon länttejä, ja viaksi todettiin öljytikun o-rengas. Vaihdettiin o-rengas, öljyt ja suodatin mutta ei auttanut - öljyä puski edelleen tikun juuresta. Seuraavaksi avattiin huohotusjärjestelmä ja sieltä tuntui löytyvän itse paha. Kaikki kolme letkua ja separaattori oli aivan jumissa valkoisesta töhnästä. Nämä kaikki putsattiin ja öljyvuoto loppui tikun juuresta (8.1). Ja pysynyt myös kuivana tähän päivään asti.
Viikkoa myöhemmin taulussa palaa taas keltainen öljykannu. Jälleen n. 0.8l hävittänyt. Tarkistimme samalla päällimmäisen huohotinputken ja se oli taas kerännyt itseensä valkoista töhnää, ei tukossa, mutta ei siitä kaukana. Öljykorkkikikka kokeiltiin, eli auto käymään ja öljykorkki raolleen, auto meinaa sammua niin kuin kuuluukin.
Missään ei selkeesti näy sellaista öljyvuotoa joka hävittäisi tuon määrän öljyä noin lyhyellä matkalla. Sanottakoon vielä että auto ei savuta, eikä hävitä muita nesteitä.
Öljyt on Castrolin Magnatec 5w-40.
Autoon tankattu 15.1 taas vajaa litra öljyä ja nyt näyttää siltä että kohta lisätään taas vajaa litra lisää.
Olen harkinnut tilaavani nuo uudet huohotuskamat, eli separaattorin ja letkut. Se nyt voisi auttaa tuohon möhnään, mutta tuskimpa lakkauttaa öljyhävikin, kun ei kerta savutakkaan?
Onko kellään ideoita?Last edited by KondomDuck; 26-01-2015, 18:53.
Comment
-
-
Originally posted by KondomDuck View PostNostellaas vanhaa topicia ja kysellään josko täältä löytyisi apuja tähän jo liki viikottaiseen päänvaivaan. Autona siis E46 N42B18 (~226tkm). Auto alkanut hävittää melkosia määriä öljyä, n. 0.8l/500km. Aluksi jätti kunnon länttejä, ja viaksi todettiin öljytikun o-rengas. Vaihdettiin o-rengas, öljyt ja suodatin mutta ei auttanut - öljyä puski edelleen tikun juuresta. Seuraavaksi avattiin huohotusjärjestelmä ja sieltä tuntui löytyvän itse paha. Kaikki kolme letkua ja separaattori oli aivan jumissa valkoisesta töhnästä. Nämä kaikki putsattiin ja öljyvuoto loppui tikun juuresta (8.1). Ja pysynyt myös kuivana tähän päivään asti.
Viikkoa myöhemmin taulussa palaa taas keltainen öljykannu. Jälleen n. 0.8l hävittänyt. Tarkistimme samalla päällimmäisen huohotinputken ja se oli taas kerännyt itseensä valkoista töhnää, ei tukossa, mutta ei siitä kaukana. Öljykorkkikikka kokeiltiin, eli auto käymään ja öljykorkki raolleen, auto meinaa sammua niin kuin kuuluukin.
Missään ei selkeesti näy sellaista öljyvuotoa joka hävittäisi tuon määrän öljyä noin lyhyellä matkalla. Sanottakoon vielä että auto ei savuta, eikä hävitä muita nesteitä.
Öljyt on Castrolin Edget 5w40.
Autoon tankattu 15.1 taas vajaa litra öljyä ja nyt näyttää siltä että kohta lisätään taas vajaa litra lisää.
Olen harkinnut tilaavani nuo uudet huohotuskamat, eli separaattorin ja letkut. Se nyt voisi auttaa tuohon möhnään, mutta tuskimpa lakkauttaa öljyhävikin, kun ei kerta savutakkaan?
Onko kellään ideoita?
Kyllä laittaisin huohottimen piikkiin tuon öljyn syönnin. Laitat suosista uudet letkut ja huohottimen sinne. Samalla putsaat öljytikun kunnolla taikka vaihdat senki. Itellä oli joskus se huohottimen ylin letku sellainen että kun auton laittoi käyntiin niin letku painui kasaan.
E: Eipä sitä savutusta näillä pakkasilla helposti huomaakkaa. Ja yleensä tuprauttaa sen sinisen pilven kun ollut hetken aikaa tyhjäkäynnillä. Lyhyttä ajoa pitäis välttää tai edes silloin tällöin vähä pitempi ajeluLast edited by TseiPii; 21-01-2015, 09:52.E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
E70 3.0d - 09
E39 M5 pyhänä
Comment
-
-
Originally posted by TseiPii View PostE: Eipä sitä savutusta näillä pakkasilla helposti huomaakkaa. Ja yleensä tuprauttaa sen sinisen pilven kun ollut hetken aikaa tyhjäkäynnillä. Lyhyttä ajoa pitäis välttää tai edes silloin tällöin vähä pitempi ajelu
Työmatkaa tulee n. ~100km päivässä ja olen viime aikoina kenkiny sitä vähän tavallista enemmän.
Comment
-
-
Auttakaas miestä mäessä!
Itsellä samaa ongelmaa, eli oma -03 vuoden kottero n42 koneella on näin talven pakkasilla ruvennut vuotamaan öljyä joka raosta..
Öljypohja koko ajan hieman öljyinen ja pitkään parkissa ollessa jää pieni läikkä maahan. Olen koittanut pitkään paikantaa vuotoa ja muutaman vuotokohdan löysinkin jo mitkä on korjattu.. Kuukauden sisään olen vaihtanut venttiilikopan tiivisteen, suodatinjalan tiivisteen sekä öljykorkin.. viime keväänä vaihdettu myös ö-pohjan tiiviste.. Vuotokohta ilmeisesti lähellä pakosarjaa, sillä aina kun auto on ollut pari minuuttia käynnissä, tulee sisälle pieni öljyn käry.
Moottoria olen useampaan kertaan tutkinut ylhäältä ja alhaalta, mutta muita vuotokohtia ei ole löytynyt kuin edellä mainituista paikoista, jotka on jo korjattu.
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostAlipainepumppu kannen takapäässä..
On melkoisia laitoksia nuo N42 sarjan myllyt, ei tule toiste meidän pihaan moista..
Näyttää olevan melko ahtaassa paikassa. Onkohan isokin projekti vaihtaa itse, vai täytyneekö viedä pajalle suuren rahanipun kera :think
Comment
-
-
Last edited by Convertible; 11-03-2015, 10:05.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Nostetaas vanha threadi, taas prakaa tiivisteet autossa..
Oma -03 n42 koneella oleva kosla on ruvennut vaihteeksi tiputtelemaan moottoriöljyä allensa.. Pitkän etsinnän jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että öljytikun putken tiiviste vuotaa.. Onko muilla esiintynyt samassa kohdassa vuotoa? Alkuun epäilin ö-pohjan tiivistettä, mutta pesun jälkeinen tarkastelu paljasti öljyn tulevan mittatikun putken kohdalta..
Nyt kaipaisin vähän vinkkejä, että mitä kaikkea kannattaa tuon tiivisteen lisäksi laittaa tilaukseen.. Imusarjan tiivisteitä? uusi huohotin, vai ajaako puhdistaminen saman? muuta..?
Pystyykö mittatikun putken irroittamaan laskematta öljyjä pois?
Comment
-
-
Vuosimallin N42B18 kone polttaa öljyä useamman litran tuhatta kilometriä kohden. Kun on hetken aikaa ajellut lämpimällä koneella hieman hitaampia vaihteita voi liikkellelähtiessä tulla aika komea sininen pöllähdys. Oireet ilmenivät sen jälkeen kun vaihdoin koneeseen jakoketjun kiristimineen päivineen. Kone ei vuoda öljyä. Ketjun vaihdon yhteydessä tuli vaihdettua öljypohjan, venakopan ja kampiakselin tiiviste.
Öljyisestä imukanavasta päätellen öljy tulee koneeseen mitä ilmeisemmin huohottimen kautta. Sytytystulpat on myös keskenään samannäköisiä. Koneen päällä oleva letku, joka näissä usein menee herkästi länään, tuli vaihdettua ihan alkuunsa. Tämä ei muuttanut mitään, joten vaihdoin koko huohotinsysteemin tuloksetta.
Epäilen siis, että kone syystä tai toisesta huohottaa runsaasti. Onko arvauksia mistä voisi olla kyse?
Comment
-
-
Venttiilivarren kumit ne siellä päästää läpi. Alkaa yleensä just jakoketjurempan yhteydessä, kun ensin auto seisoo pidemmän aikaao ja sitten tulee uudet öljyt. Tai tuo on ainoa järkevä selitys jonka olen keksinyt.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Comment