Announcement

Collapse
No announcement yet.

N42 öljyvuoto/hävikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huppu
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2010
    • 423
    • Rovaniemi

    #61
    Seuraava litra öljyä nyt kulutettu n. 1200km matkalla Aiempaan verrattuna nyt ollut vain pätkäajoa kaupungissa ja kulutus vain kasvaa täytyy vissiin vaihdattaa huohotinventtiili tuohon kun sitä Wetteri oli aiemmalle omistajalle jo suositellut eikä vissiin koskaan vaihtanut :think tänään huomasin öljykorkkia aukaistaessa kellertävää töhnää/vaahtoa siellä sisäpuolella....aiemmin ei ollut. Johtuneeko pätkäajosta :think varalta voisi ostaa uuden öljykorkin kun joillakin sekin auttanut....
    BMW E46 318d 10/04

    Comment

    • KooHoo
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 132
      • Oulu

      #62
      Täälläkin nyt eka talvi N42:sen kanssa alkamassa (-02 318i) ja aiemmin kesällä huomaavani öljyvuoto vaikuttaisi pakkasten myötä kiihtyneen. Eli moottori alaosastaan märkä, mutta vuoto sijainnee yläpäässä, koska pakosarjan päällä olevalle lämpösuojapellille on ilmaantunut öljyä. Tuolla puolen konetta on selkeää roisketta ympäriinsä havaittavissa. Onko tuolla alueella jotain tyypillistä vuotokohtaa, että ois valmiiksi jo jotain osaa valmiina ennen kuin ryhtyy purkamaan. Topicin perusteella mahdollisiä lähteitä ainakin huohotin tukossa -> venakopan täyttökorkki tihkuu muovisuojan alle, vakuumipumpun tiiviste (hieman epäilen kun eikös tämä ole tulipellin päässä ja nyt roiskeita pitkin koneen ja iskaritolpan välistä aluetta), venakopan tiiviste tai jokin sen kiinnityspulttien o-renkaista. Onko tuon huohottimen putsaaminen järkevää vai meneekö aina vaihtoon? Saksan tuonti kyseessä joten oiskohan tuosta korjaussarjasta apuja?

      Comment

      • -jartza80-
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 85
        • Kirkkonummi

        #63
        Tuli viime talvena kokeiltua se alipainepumpun vaihto kun oma alkoi sieltä vuotaa öljyä. Hankin toisen käytetyn pumpun minne vaihdoin sen o-renkaan. Niin loppui sieltä vuoto ja vielä pitäisi suodatinjalan tiivisteet sekä öljypohjan tiiviste vaihtaa. Vaikka ei tuo kulutus tunnu olevan kuin sen vajaa desi 1000 kilometrillä mutta ainakin suodatinjalan ympäristö on kostea.
        E34 535i -89
        E46 318i Touring -02
        E36 323i Touring -97

        Comment

        • KooHoo
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 132
          • Oulu

          #64
          Pitää itekkin vielä katsoa nosturilla kaikki potentiaaliset vuotokohdat. Mutta tuo pakosarjan yläpuolinen vuoto pitäs saada pikaisesti kuriin, kun pukkaa kabiinin melko käryt aina kun sattuu kuumalle pakosatsille. Öljynvaihdosta aikaa n.1tkm ja oisko tuolta pari desiä kadonnut, pirtissä on 0w-40 Castrollin Edge sportit.

          Tuon m47 dieselin kanssa tottunut menemään aina 22500km vaihtovälin siten, ettei öljypinta vajoa käytännössä lainkaan (liekkö ohenee dieselillä )

          Comment

          • Convertible
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2638
            • Turku

            #65
            Suodatinjalan tiivisteet (2) kannattaa vaihtaa, ne on jo kovettuneet aivan koviksi.
            F25 X3 35d
            E87 118i
            E46 330ti
            E46 M3
            E30 M3
            E30 M3 Convertible
            Z3 Roadster

            Comment

            • KondomDuck
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2008
              • 1006
              • Kirkkonummi

              #66
              Nostellaas vanhaa topicia ja kysellään josko täältä löytyisi apuja tähän jo liki viikottaiseen päänvaivaan. Autona siis E46 N42B18 (~226tkm). Auto alkanut hävittää melkosia määriä öljyä, n. 0.8l/500km. Aluksi jätti kunnon länttejä, ja viaksi todettiin öljytikun o-rengas. Vaihdettiin o-rengas, öljyt ja suodatin mutta ei auttanut - öljyä puski edelleen tikun juuresta. Seuraavaksi avattiin huohotusjärjestelmä ja sieltä tuntui löytyvän itse paha. Kaikki kolme letkua ja separaattori oli aivan jumissa valkoisesta töhnästä. Nämä kaikki putsattiin ja öljyvuoto loppui tikun juuresta (8.1). Ja pysynyt myös kuivana tähän päivään asti.

              Viikkoa myöhemmin taulussa palaa taas keltainen öljykannu. Jälleen n. 0.8l hävittänyt. Tarkistimme samalla päällimmäisen huohotinputken ja se oli taas kerännyt itseensä valkoista töhnää, ei tukossa, mutta ei siitä kaukana. Öljykorkkikikka kokeiltiin, eli auto käymään ja öljykorkki raolleen, auto meinaa sammua niin kuin kuuluukin.
              Missään ei selkeesti näy sellaista öljyvuotoa joka hävittäisi tuon määrän öljyä noin lyhyellä matkalla. Sanottakoon vielä että auto ei savuta, eikä hävitä muita nesteitä.
              Öljyt on Castrolin Magnatec 5w-40.

              Autoon tankattu 15.1 taas vajaa litra öljyä ja nyt näyttää siltä että kohta lisätään taas vajaa litra lisää.

              Olen harkinnut tilaavani nuo uudet huohotuskamat, eli separaattorin ja letkut. Se nyt voisi auttaa tuohon möhnään, mutta tuskimpa lakkauttaa öljyhävikin, kun ei kerta savutakkaan?

              Onko kellään ideoita?
              Last edited by KondomDuck; 26-01-2015, 18:53.

              Comment

              • TseiPii
                BTCF Member
                • Apr 2012
                • 188
                • Keskellä Suomea

                #67
                Originally posted by KondomDuck View Post
                Nostellaas vanhaa topicia ja kysellään josko täältä löytyisi apuja tähän jo liki viikottaiseen päänvaivaan. Autona siis E46 N42B18 (~226tkm). Auto alkanut hävittää melkosia määriä öljyä, n. 0.8l/500km. Aluksi jätti kunnon länttejä, ja viaksi todettiin öljytikun o-rengas. Vaihdettiin o-rengas, öljyt ja suodatin mutta ei auttanut - öljyä puski edelleen tikun juuresta. Seuraavaksi avattiin huohotusjärjestelmä ja sieltä tuntui löytyvän itse paha. Kaikki kolme letkua ja separaattori oli aivan jumissa valkoisesta töhnästä. Nämä kaikki putsattiin ja öljyvuoto loppui tikun juuresta (8.1). Ja pysynyt myös kuivana tähän päivään asti.

                Viikkoa myöhemmin taulussa palaa taas keltainen öljykannu. Jälleen n. 0.8l hävittänyt. Tarkistimme samalla päällimmäisen huohotinputken ja se oli taas kerännyt itseensä valkoista töhnää, ei tukossa, mutta ei siitä kaukana. Öljykorkkikikka kokeiltiin, eli auto käymään ja öljykorkki raolleen, auto meinaa sammua niin kuin kuuluukin.
                Missään ei selkeesti näy sellaista öljyvuotoa joka hävittäisi tuon määrän öljyä noin lyhyellä matkalla. Sanottakoon vielä että auto ei savuta, eikä hävitä muita nesteitä.
                Öljyt on Castrolin Edget 5w40.

                Autoon tankattu 15.1 taas vajaa litra öljyä ja nyt näyttää siltä että kohta lisätään taas vajaa litra lisää.

                Olen harkinnut tilaavani nuo uudet huohotuskamat, eli separaattorin ja letkut. Se nyt voisi auttaa tuohon möhnään, mutta tuskimpa lakkauttaa öljyhävikin, kun ei kerta savutakkaan?

                Onko kellään ideoita?

                Kyllä laittaisin huohottimen piikkiin tuon öljyn syönnin. Laitat suosista uudet letkut ja huohottimen sinne. Samalla putsaat öljytikun kunnolla taikka vaihdat senki. Itellä oli joskus se huohottimen ylin letku sellainen että kun auton laittoi käyntiin niin letku painui kasaan.


                E: Eipä sitä savutusta näillä pakkasilla helposti huomaakkaa. Ja yleensä tuprauttaa sen sinisen pilven kun ollut hetken aikaa tyhjäkäynnillä. Lyhyttä ajoa pitäis välttää tai edes silloin tällöin vähä pitempi ajelu
                Last edited by TseiPii; 21-01-2015, 09:52.
                E30 318i -85

                E30 320i -87 ex
                E36 316i -91 ex
                E36 325i -94 ex
                E46 325i -03 ex
                E46 316i -02 ex
                E61 525i -06 ex
                E46 320d -03

                E70 3.0d - 09


                E39 M5 pyhänä

                Comment

                • KondomDuck
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2008
                  • 1006
                  • Kirkkonummi

                  #68
                  Originally posted by TseiPii View Post
                  E: Eipä sitä savutusta näillä pakkasilla helposti huomaakkaa. Ja yleensä tuprauttaa sen sinisen pilven kun ollut hetken aikaa tyhjäkäynnillä. Lyhyttä ajoa pitäis välttää tai edes silloin tällöin vähä pitempi ajelu
                  Täällä etelässä ei vaan kauheita pakkasia oo ollukkaan. Missään nimessä en oo mitään sinistä pilveä nähnyt missään vaiheessa. Savuttaa sen mitä normaalistikkin, haaleeta ja puhtaan näköstä.
                  Työmatkaa tulee n. ~100km päivässä ja olen viime aikoina kenkiny sitä vähän tavallista enemmän.

                  Comment

                  • nautti
                    Newbiemmer
                    • Apr 2013
                    • 26
                    • Helsinki

                    #69
                    Auttakaas miestä mäessä!

                    Itsellä samaa ongelmaa, eli oma -03 vuoden kottero n42 koneella on näin talven pakkasilla ruvennut vuotamaan öljyä joka raosta..
                    Öljypohja koko ajan hieman öljyinen ja pitkään parkissa ollessa jää pieni läikkä maahan. Olen koittanut pitkään paikantaa vuotoa ja muutaman vuotokohdan löysinkin jo mitkä on korjattu.. Kuukauden sisään olen vaihtanut venttiilikopan tiivisteen, suodatinjalan tiivisteen sekä öljykorkin.. viime keväänä vaihdettu myös ö-pohjan tiiviste.. Vuotokohta ilmeisesti lähellä pakosarjaa, sillä aina kun auto on ollut pari minuuttia käynnissä, tulee sisälle pieni öljyn käry.
                    Moottoria olen useampaan kertaan tutkinut ylhäältä ja alhaalta, mutta muita vuotokohtia ei ole löytynyt kuin edellä mainituista paikoista, jotka on jo korjattu.

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      #70
                      Alipainepumppu kannen takapäässä..

                      On melkoisia laitoksia nuo N42 sarjan myllyt, ei tule toiste meidän pihaan moista..
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • nautti
                        Newbiemmer
                        • Apr 2013
                        • 26
                        • Helsinki

                        #71
                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        Alipainepumppu kannen takapäässä..

                        On melkoisia laitoksia nuo N42 sarjan myllyt, ei tule toiste meidän pihaan moista..
                        No sepä kyllä passais noihin oireisiin.. Pikaisella googletuksella näyttää olevan melko yleinen vika näissä. Kiitos!

                        Näyttää olevan melko ahtaassa paikassa. Onkohan isokin projekti vaihtaa itse, vai täytyneekö viedä pajalle suuren rahanipun kera :think

                        Comment

                        • Convertible
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2638
                          • Turku

                          #72
                          Taitaa nuo kulua ja vuotaa, varsinkin kun ajettu pitkään samoilla öljyillä.

                          BMW myy korjaus-sarjaa.




                          Last edited by Convertible; 11-03-2015, 10:05.
                          F25 X3 35d
                          E87 118i
                          E46 330ti
                          E46 M3
                          E30 M3
                          E30 M3 Convertible
                          Z3 Roadster

                          Comment

                          • nautti
                            Newbiemmer
                            • Apr 2013
                            • 26
                            • Helsinki

                            #73
                            Nostetaas vanha threadi, taas prakaa tiivisteet autossa..

                            Oma -03 n42 koneella oleva kosla on ruvennut vaihteeksi tiputtelemaan moottoriöljyä allensa.. Pitkän etsinnän jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että öljytikun putken tiiviste vuotaa.. Onko muilla esiintynyt samassa kohdassa vuotoa? Alkuun epäilin ö-pohjan tiivistettä, mutta pesun jälkeinen tarkastelu paljasti öljyn tulevan mittatikun putken kohdalta..

                            Nyt kaipaisin vähän vinkkejä, että mitä kaikkea kannattaa tuon tiivisteen lisäksi laittaa tilaukseen.. Imusarjan tiivisteitä? uusi huohotin, vai ajaako puhdistaminen saman? muuta..?

                            Pystyykö mittatikun putken irroittamaan laskematta öljyjä pois?

                            Comment

                            • Vekke_
                              Newbiemmer
                              • Jul 2016
                              • 12
                              • Espoo

                              #74
                              Vuosimallin N42B18 kone polttaa öljyä useamman litran tuhatta kilometriä kohden. Kun on hetken aikaa ajellut lämpimällä koneella hieman hitaampia vaihteita voi liikkellelähtiessä tulla aika komea sininen pöllähdys. Oireet ilmenivät sen jälkeen kun vaihdoin koneeseen jakoketjun kiristimineen päivineen. Kone ei vuoda öljyä. Ketjun vaihdon yhteydessä tuli vaihdettua öljypohjan, venakopan ja kampiakselin tiiviste.

                              Öljyisestä imukanavasta päätellen öljy tulee koneeseen mitä ilmeisemmin huohottimen kautta. Sytytystulpat on myös keskenään samannäköisiä. Koneen päällä oleva letku, joka näissä usein menee herkästi länään, tuli vaihdettua ihan alkuunsa. Tämä ei muuttanut mitään, joten vaihdoin koko huohotinsysteemin tuloksetta.

                              Epäilen siis, että kone syystä tai toisesta huohottaa runsaasti. Onko arvauksia mistä voisi olla kyse?

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                #75
                                Venttiilivarren kumit ne siellä päästää läpi. Alkaa yleensä just jakoketjurempan yhteydessä, kun ensin auto seisoo pidemmän aikaao ja sitten tulee uudet öljyt. Tai tuo on ainoa järkevä selitys jonka olen keksinyt.
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎