N42 öljyvuoto/hävikki

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• zakspeed
    replied
    Hiljattain tuli vaihdettua kumit ja kahta erilaista työkalua tuli kokeiltua.

N63 moottorin kumien vaihtotyökalua.

Ja motonet mallin yleistyökalu, joka sopi tehtävään huomattavasti paremmin.

Last edited by zakspeed; 31-10-2021, 09:23.

Leave a comment:

• Cell
    replied
    Originally posted by sovpow View Post
    Onnistuuko varren kumien vaihto siten että kulloisenkin työmaalla olevan sylinterin männän kääntää yläkuolokohtaan?
    Ei oikein, mutta laita painetta sylinteriin tulpan reiästä. Jos ei jaksa itse tehdä, sopivia letkuja on esim. puristuspainemittarisarjoissa. Biltemastakin voi löytyä?

Leave a comment:

• sovpow
    replied
    Onnistuuko varren kumien vaihto siten että kulloisenkin työmaalla olevan sylinterin männän kääntää yläkuolokohtaan?

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Originally posted by m4ick View Post
    Jes kiitos tästä, en heitä rahaa hukkaan sitten tämän kanssa...
    Mistäs näitä kannatta kysellä pk-seudulta?
    Merteil, schmiedmann, marmoritiski ja tee selväksi että tarvikeosat ei kelpaa.

Leave a comment:

• m4ick
    replied
    Originally posted by apina View Post
    En suosittele tuota ebay-settiä. Muovilaatu liian kovaa joten nuo lukitusklipsut napsu poikki asennettaessa ja tuloksena imuvuodot. Jouduin ostamaan myöhemmin marmorilta alkuperäiset putket.
    Jes kiitos tästä, en heitä rahaa hukkaan sitten tämän kanssa...
    Mistäs näitä kannatta kysellä pk-seudulta?

Leave a comment:

• apina
    replied
    Originally posted by m4ick View Post
    Mistä löytää tuota pakettia tuolla koodilla? Netistä en mistään löydä tuolla mitään.

Ebaysta saisi Saksasta noin 120e hintaan tuota eristettyä settiä.

Mitä kannattaa tilata? Kone N42B20.
    En suosittele tuota ebay-settiä. Muovilaatu liian kovaa joten nuo lukitusklipsut napsu poikki asennettaessa ja tuloksena imuvuodot. Jouduin ostamaan myöhemmin marmorilta alkuperäiset putket.

Leave a comment:

• m4ick
    replied
    Originally posted by toho View Post
    11617598258

Tuollaisella numerolla tuli minulle koko päivitys paketti sisältäen kaiken tarpeellisen.
    Tosin huohotinputki ei ollut kerralla oikea, vaan se piti vaihtaa toiseen.
    Mistä löytää tuota pakettia tuolla koodilla? Netistä en mistään löydä tuolla mitään.

Ebaysta saisi Saksasta noin 120e hintaan tuota eristettyä settiä.

Mitä kannattaa tilata? Kone N42B20.

Leave a comment:

• apina
    replied
    Originally posted by Vekke_ View Post
    No kyllä sitä nyt paineilmaa löytyy ja vähän selvittelemällä varmaan adapteri sytytystulpan paikalle laitettavaksi.

Työmäärällisesti isohko kysymys on se joutuuko operaatiossa ottamaan nokka-akselit irti? Mahtuuko jouset puristamaan kasaan ja saako kiilat pois? Myös vinkit tähän koneeseen hyväksi todetusta puristustyökalusta otetaan ilolla vastaan.

Nokkien purku vähän laiskottaisi, vaikka ajoitustyökalut löytyykin. Se kun on niin kivassa paikassa se kampiakselin lukitusreikä...
    Joutuu purkamaan nokat ja velvetronic-osat pois.

Tämäntyylisellä setillä itse vaihtelin:

http://www.ebay.co.uk/itm/New-Engine...E-RmuaUOpl9AVQ

Tosin omassa setissä mukana myös paineilmaletku tulpan koloon...
    Last edited by apina; 05-09-2016, 19:26.

Leave a comment:

• Vekke_
    replied
    No kyllä sitä nyt paineilmaa löytyy ja vähän selvittelemällä varmaan adapteri sytytystulpan paikalle laitettavaksi.

Työmäärällisesti isohko kysymys on se joutuuko operaatiossa ottamaan nokka-akselit irti? Mahtuuko jouset puristamaan kasaan ja saako kiilat pois? Myös vinkit tähän koneeseen hyväksi todetusta puristustyökalusta otetaan ilolla vastaan.

Nokkien purku vähän laiskottaisi, vaikka ajoitustyökalut löytyykin. Se kun on niin kivassa paikassa se kampiakselin lukitusreikä...

Leave a comment:

• apina
    replied
    Heidän mielestä hommassa pitää ottaa kansi irti, mutta itse vähän eri mieltä. Ei vain jaksaisi itse alkaa hankkimaan/askartelemaan kaikkia erikoistyökaluja.
    Kantta ei tarvi irrottaa mut työmäärä on kyllä valtava näin ensikertaa tehdessä. Erikoistyökaluja tarvii sekä paineilmakompuran, ppitkää pinnaa sekä vakaat kädet... Vaikein homma on itsellä ollut saada ne venttiilinjousen kuppiin tulevat lukko-osat takasin oikeesiin hahloihin.. Reunimmissa venttiilivarsisa ei ole ympärillä pahemmin tilaa.

Itse vaihdoin äsken tuossa taivasalla imupuolen venavarren kumit ennen kuin rupesi satamaan ja pakopuoli vielä vaihtamatta ja sanoisin että työ ei ihan kaikilta onnistu ainakaan yksin.

Leave a comment:

• suppari
    replied
    Tietäisiköhän joku tähän hommaan hyvän paikan pääkaupunkiseudulla? Schmiedmanilta annettiin hinnaksi alkaen 2000€ riippuen siitä miten homma heillä sujuu. Heidän mielestä hommassa pitää ottaa kansi irti, mutta itse vähän eri mieltä. Ei vain jaksaisi itse alkaa hankkimaan/askartelemaan kaikkia erikoistyökaluja.
    Ei pääkaupunkiseudulla, mutta heitän kyllä juna-asemalle tarvittaessa, VR lippu taitaa tänäpäivänä maksaa turku-helsinki välin alkaen 15e.

Leave a comment:

• Vekke_
    replied
    Originally posted by Walker View Post
    Venttiilivarren kumit menossa aivan varmasti. Omassa aivan sama ongelma. Kuulemma todella yleinen vika.
    Osat maksoivat noin 150e, eli venttiilivarren kumit 45e ja venttiilikannen tiiviste 92e+ jotain tiivistesälää.Esim. Turun seudulla näiden vaihtohinnat korjaamolla olivat +750e. Eli suurin osa hinnasta muodostuu työstä.

Tietäisiköhän joku tähän hommaan hyvän paikan pääkaupunkiseudulla? Schmiedmanilta annettiin hinnaksi alkaen 2000€ riippuen siitä miten homma heillä sujuu. Heidän mielestä hommassa pitää ottaa kansi irti, mutta itse vähän eri mieltä. Ei vain jaksaisi itse alkaa hankkimaan/askartelemaan kaikkia erikoistyökaluja.

Leave a comment:

• Walker
    replied
    Venttiilivarren kumit menossa aivan varmasti. Omassa aivan sama ongelma. Kuulemma todella yleinen vika.
    Osat maksoivat noin 150e, eli venttiilivarren kumit 45e ja venttiilikannen tiiviste 92e+ jotain tiivistesälää.Esim. Turun seudulla näiden vaihtohinnat korjaamolla olivat +750e. Eli suurin osa hinnasta muodostuu työstä.

Leave a comment:

• Vekke_
    replied
    Tässä tapauksessa auto ei kyllä erityisen kauaa seissyt. Kone taisi jonkin verran yli vuorokauden olla käymättä. On se ennen remppaa yli viikkoakin ajoittain seisonut ilman oireita. Mikä on uusien öljyjen rooli venakumien vuodolle?

Mutta onpa sekin totta, että ei tässä itselläänkään enää hyviä ideoita ole. Eikä nyt viitsisi laittaa autoa kiertoonkaan kun siihen on juuri ketjun (ja vähän muutakin) tehnyt. Täytynee perehtyä ja henkisesti varautua tuohon kumiremppaan.

Leave a comment:

• suppari
    replied
    Venttiilivarren kumit ne siellä päästää läpi. Alkaa yleensä just jakoketjurempan yhteydessä, kun ensin auto seisoo pidemmän aikaao ja sitten tulee uudet öljyt. Tai tuo on ainoa järkevä selitys jonka olen keksinyt.

Leave a comment:

Working...
X