Onnistuuko varren kumien vaihto siten että kulloisenkin työmaalla olevan sylinterin männän kääntää yläkuolokohtaan?
Ei oikein, mutta laita painetta sylinteriin tulpan reiästä. Jos ei jaksa itse tehdä, sopivia letkuja on esim. puristuspainemittarisarjoissa. Biltemastakin voi löytyä?
En suosittele tuota ebay-settiä. Muovilaatu liian kovaa joten nuo lukitusklipsut napsu poikki asennettaessa ja tuloksena imuvuodot. Jouduin ostamaan myöhemmin marmorilta alkuperäiset putket.
Jes kiitos tästä, en heitä rahaa hukkaan sitten tämän kanssa...
Mistäs näitä kannatta kysellä pk-seudulta?
Mistä löytää tuota pakettia tuolla koodilla? Netistä en mistään löydä tuolla mitään.
Ebaysta saisi Saksasta noin 120e hintaan tuota eristettyä settiä.
Mitä kannattaa tilata? Kone N42B20.
En suosittele tuota ebay-settiä. Muovilaatu liian kovaa joten nuo lukitusklipsut napsu poikki asennettaessa ja tuloksena imuvuodot. Jouduin ostamaan myöhemmin marmorilta alkuperäiset putket.
Tuollaisella numerolla tuli minulle koko päivitys paketti sisältäen kaiken tarpeellisen.
Tosin huohotinputki ei ollut kerralla oikea, vaan se piti vaihtaa toiseen.
Mistä löytää tuota pakettia tuolla koodilla? Netistä en mistään löydä tuolla mitään.
Ebaysta saisi Saksasta noin 120e hintaan tuota eristettyä settiä.
No kyllä sitä nyt paineilmaa löytyy ja vähän selvittelemällä varmaan adapteri sytytystulpan paikalle laitettavaksi.
Työmäärällisesti isohko kysymys on se joutuuko operaatiossa ottamaan nokka-akselit irti? Mahtuuko jouset puristamaan kasaan ja saako kiilat pois? Myös vinkit tähän koneeseen hyväksi todetusta puristustyökalusta otetaan ilolla vastaan.
Nokkien purku vähän laiskottaisi, vaikka ajoitustyökalut löytyykin. Se kun on niin kivassa paikassa se kampiakselin lukitusreikä...
No kyllä sitä nyt paineilmaa löytyy ja vähän selvittelemällä varmaan adapteri sytytystulpan paikalle laitettavaksi.
Työmäärällisesti isohko kysymys on se joutuuko operaatiossa ottamaan nokka-akselit irti? Mahtuuko jouset puristamaan kasaan ja saako kiilat pois? Myös vinkit tähän koneeseen hyväksi todetusta puristustyökalusta otetaan ilolla vastaan.
Nokkien purku vähän laiskottaisi, vaikka ajoitustyökalut löytyykin. Se kun on niin kivassa paikassa se kampiakselin lukitusreikä...
Heidän mielestä hommassa pitää ottaa kansi irti, mutta itse vähän eri mieltä. Ei vain jaksaisi itse alkaa hankkimaan/askartelemaan kaikkia erikoistyökaluja.
Kantta ei tarvi irrottaa mut työmäärä on kyllä valtava näin ensikertaa tehdessä. Erikoistyökaluja tarvii sekä paineilmakompuran, ppitkää pinnaa sekä vakaat kädet... Vaikein homma on itsellä ollut saada ne venttiilinjousen kuppiin tulevat lukko-osat takasin oikeesiin hahloihin.. Reunimmissa venttiilivarsisa ei ole ympärillä pahemmin tilaa.
Itse vaihdoin äsken tuossa taivasalla imupuolen venavarren kumit ennen kuin rupesi satamaan ja pakopuoli vielä vaihtamatta ja sanoisin että työ ei ihan kaikilta onnistu ainakaan yksin.
Tietäisiköhän joku tähän hommaan hyvän paikan pääkaupunkiseudulla? Schmiedmanilta annettiin hinnaksi alkaen 2000€ riippuen siitä miten homma heillä sujuu. Heidän mielestä hommassa pitää ottaa kansi irti, mutta itse vähän eri mieltä. Ei vain jaksaisi itse alkaa hankkimaan/askartelemaan kaikkia erikoistyökaluja.
Ei pääkaupunkiseudulla, mutta heitän kyllä juna-asemalle tarvittaessa, VR lippu taitaa tänäpäivänä maksaa turku-helsinki välin alkaen 15e.
Venttiilivarren kumit menossa aivan varmasti. Omassa aivan sama ongelma. Kuulemma todella yleinen vika.
Osat maksoivat noin 150e, eli venttiilivarren kumit 45e ja venttiilikannen tiiviste 92e+ jotain tiivistesälää.Esim. Turun seudulla näiden vaihtohinnat korjaamolla olivat +750e. Eli suurin osa hinnasta muodostuu työstä.
Tietäisiköhän joku tähän hommaan hyvän paikan pääkaupunkiseudulla? Schmiedmanilta annettiin hinnaksi alkaen 2000€ riippuen siitä miten homma heillä sujuu. Heidän mielestä hommassa pitää ottaa kansi irti, mutta itse vähän eri mieltä. Ei vain jaksaisi itse alkaa hankkimaan/askartelemaan kaikkia erikoistyökaluja.
Venttiilivarren kumit menossa aivan varmasti. Omassa aivan sama ongelma. Kuulemma todella yleinen vika.
Osat maksoivat noin 150e, eli venttiilivarren kumit 45e ja venttiilikannen tiiviste 92e+ jotain tiivistesälää.Esim. Turun seudulla näiden vaihtohinnat korjaamolla olivat +750e. Eli suurin osa hinnasta muodostuu työstä.
Tässä tapauksessa auto ei kyllä erityisen kauaa seissyt. Kone taisi jonkin verran yli vuorokauden olla käymättä. On se ennen remppaa yli viikkoakin ajoittain seisonut ilman oireita. Mikä on uusien öljyjen rooli venakumien vuodolle?
Mutta onpa sekin totta, että ei tässä itselläänkään enää hyviä ideoita ole. Eikä nyt viitsisi laittaa autoa kiertoonkaan kun siihen on juuri ketjun (ja vähän muutakin) tehnyt. Täytynee perehtyä ja henkisesti varautua tuohon kumiremppaan.
Venttiilivarren kumit ne siellä päästää läpi. Alkaa yleensä just jakoketjurempan yhteydessä, kun ensin auto seisoo pidemmän aikaao ja sitten tulee uudet öljyt. Tai tuo on ainoa järkevä selitys jonka olen keksinyt.
Leave a comment: