Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekti m30b34 ei starttaa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jigsaw
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 420
    • Haapajärvi

    Projekti m30b34 ei starttaa...

    Elikkäs oma projekti e30 m30b34 ei starttaa... Yleismittarilla mittailujen jälkeen ongelman ydin omasta mielestä nyt olisi se että ECU ei jostain syystä ohjaa p-pumpun relettä eikä päärelettä:think Sähköt on korjattu vastaamaan täysin alkuperäistä sähkökaaviota kun entinen omistaja oli vedellyt jotain hyppyjohtoja miten sun sattuu ja mikä merkillistä ECU:n jatkuvan virran johto oli katkaistu ja laitettu teippiä johtojen päihin. Etm:n kaavioitten mukaan olen nyt nuo sähköt korjaillut mutta ei vaan starttaa. Semmoinen tyhmä kysymys pitää esittää kun en itse ole täysin varma että vaikuttaako jos diagnostiikka pistokkeen kansi ei ole paikallaan, kun itsellä semmoinen käsitys että se kansi yhdistää jotain pinnejä jotta auto toimisi lähtisi käyntiin jne.. Korjatkaa jos olen väärässä.

    eli apuja nyt kaivattas pikaisesti niiltä joilta enemmän kokemusta kyseisestä swapista.
    E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    #2
    antaako kampiakselin asentotunnistin signaalia? se ehken kannattas ekana tarkastaa. En oo m30 moottorien kytkentäkaavoja selannu mutta vois olettaa että jos se ei toimi niin PA-pumpullekkaan ei virta mene
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • Jigsaw
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 420
      • Haapajärvi

      #3
      Originally posted by Slazha View Post
      antaako kampiakselin asentotunnistin signaalia? se ehken kannattas ekana tarkastaa. En oo m30 moottorien kytkentäkaavoja selannu mutta vois olettaa että jos se ei toimi niin PA-pumpullekkaan ei virta mene
      Joo mittailin tuossa äsken anturia ja eihän sieltä mitään tullut, näytti 75,5 ohmia ja vaikka rautaa heilutteli anturin edessä niin mitään ei tapahtunut eli anturi paskana
      E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

      Comment

      • Jigsaw
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 420
        • Haapajärvi

        #4
        No niin ! Uuden anturin vaihtoin ja ei starttaa vieläkään:think kävin vielä kertaalleen sähköt kaavioiden kanssa läpi ja kaikki on kuin pitääkin. Ettei nyt olis ECU pimeä vai oisko kellään muita ehdotuksia kun iteltä hyvät ideat jo loppu. Eli ECU ei ohjaa b-pumppua eikä kipinää.
        E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

        Comment

        • Rolli
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1067
          • Kausala city

          #5
          Ei pyöritä edes konetta vai ei vaan lähde käyntiin? Tuo konehan ei tarvitse kuin sytytys virrat/herätteen virtalukolta toimiakseen missä autossa vain.
          E34 530d -94 M-Sport

          Comment

          • Jigsaw
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2007
            • 420
            • Haapajärvi

            #6
            Originally posted by Rolli View Post
            Ei pyöritä edes konetta vai ei vaan lähde käyntiin? Tuo konehan ei tarvitse kuin sytytys virrat/herätteen virtalukolta toimiakseen missä autossa vain.

            pyörii se mutta ei lähde käymään. Tarkoitatko virtalukolta tulevaa vihreää johtoa mikä menee sulakeboksin kautta puolalle?
            E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

            Comment

            • Rolli
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1067
              • Kausala city

              #7
              Originally posted by Jigsaw View Post
              pyörii se mutta ei lähde käymään. Tarkoitatko virtalukolta tulevaa vihreää johtoa mikä menee sulakeboksin kautta puolalle?
              Sulla on moottorinohjaus e34/32 sesta. Sen johtosarjan kytkennät on tännäköiset. Täysikokoinen kuva -->http://wellu.kuvat.fi/kuvat/Vanteet/735iA_1987.gif/full

              Ja nämä pitäisi olla siis sulla kunnossa? Vaatii meinaan itseltäkin jo vähän muistelua ja perehtymistä. Onko sulla autossa motronicliitin vai miten tehty naittaminen moottorinohjauksen ja auton johtosarjan välillä?



              EDIT: Jos tuo moottorin johtosarja on vaan kunnossa, niin omastamielestä se ei tarvitse kuin jatkuvanvirran akulta, maadoituksen ja tuon virran sytytykselle ja bensapumpulle virtalukolta.
              Last edited by Rolli; 15-09-2010, 11:29.
              E34 530d -94 M-Sport

              Comment

              • Jigsaw
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 420
                • Haapajärvi

                #8
                Originally posted by Rolli View Post
                Sulla on moottorinohjaus e34/32 sesta. Sen johtosarjan kytkennät on tännäköiset. Täysikokoinen kuva -->http://wellu.kuvat.fi/kuvat/Vanteet/735iA_1987.gif/full

                Ja nämä pitäisi olla siis sulla kunnossa? Vaatii meinaan itseltäkin jo vähän muistelua ja perehtymistä. Onko sulla autossa motronicliitin vai miten tehty naittaminen moottorinohjauksen ja auton johtosarjan välillä?



                EDIT: Jos tuo moottorin johtosarja on vaan kunnossa, niin omastamielestä se ei tarvitse kuin jatkuvanvirran akulta, maadoituksen ja tuon virran sytytykselle ja bensapumpulle virtalukolta.

                itsellä Etm:n sähkökaaviot. Mutta tuossa kuvassa onkin 55-pin ECU:n liitin, kun taas minulla on 37-pin ja boksin numerolla löytää sopivuuden e28 535i. Tiedä en että onko e28 ja e32/e34 moottoreissa identtiset sähköt.
                E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

                Comment

                • Jigsaw
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2007
                  • 420
                  • Haapajärvi

                  #9
                  EDIT: Jos tuo moottorin johtosarja on vaan kunnossa, niin omastamielestä se ei tarvitse kuin jatkuvanvirran akulta, maadoituksen ja tuon virran sytytykselle ja bensapumpulle virtalukolta.[/QUOTE]

                  Joo, noinhan se toimiikin mutta ECU ohjaa myös b-pumppua (Fuel Pump Control ) sekä päärelettä (Main Relay Control) joka mahdollistaa kipinän
                  (Timing Control).
                  E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

                  Comment

                  • Rolli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2004
                    • 1067
                    • Kausala city

                    #10
                    Originally posted by Jigsaw View Post
                    itsellä Etm:n sähkökaaviot. Mutta tuossa kuvassa onkin 55-pin ECU:n liitin, kun taas minulla on 37-pin ja boksin numerolla löytää sopivuuden e28 535i. Tiedä en että onko e28 ja e32/e34 moottoreissa identtiset sähköt.
                    Ei ole. Että onkohan johtosarja sopiva boksinkanssa?

                    Onko sulla asentotunnistimet vauhtipyörällä vai koneen keulassa?
                    Last edited by Rolli; 15-09-2010, 11:55.
                    E34 530d -94 M-Sport

                    Comment

                    • Jigsaw
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2007
                      • 420
                      • Haapajärvi

                      #11
                      Luulisin ainakin kun tuo boksi ja johtosarja tulivat moottorin mukana ja käsittääkseni tuo 55-pin liitin olisi kolmessa rivissä kun taas minulla on kahdessa rivissä?:think
                      E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

                      Comment

                      • zJark
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 740
                        • Ylöjärvi

                        #12
                        Onko sulla ollu siinä kaveria mukana joka vois kuulostella lyökö se releitä päälle kun starttaa?

                        Ja eikös nää wanhat lue vp:ltä yhtä nappulaa? Onko sulla siä siihen tarkoitettu vp?
                        MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                        +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                        Comment

                        • Jigsaw
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2007
                          • 420
                          • Haapajärvi

                          #13
                          Originally posted by Rolli View Post
                          Ei ole. Että onkohan johtosarja sopiva boksinkanssa?

                          Onko sulla asentotunnistimet vauhtipyörällä vai koneen keulassa?
                          Kampiakselin asento tunnistin löytyy keulalta. ( yksihampainen triggeripyörä)
                          vauhtipyörältä löytyy sitten vielä kaksi anturia mittaamaan moottorin pyörimisnopeutta.
                          E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

                          Comment

                          • Jigsaw
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 420
                            • Haapajärvi

                            #14
                            Originally posted by zJark View Post
                            Onko sulla ollu siinä kaveria mukana joka vois kuulostella lyökö se releitä päälle kun starttaa?

                            Ja eikös nää wanhat lue vp:ltä yhtä nappulaa? Onko sulla siä siihen tarkoitettu vp?

                            Mulla on yleimittari liitettynä releen pinneihin eikä jännitettä tule. Ja lukee kyllä ja on alkuperäinen vauhtis mikä siinä on tehtaalta lähtiessä ollut kiinni.
                            E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

                            Comment

                            • Rolli
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2004
                              • 1067
                              • Kausala city

                              #15
                              Originally posted by Jigsaw View Post
                              Kampiakselin asento tunnistin löytyy keulalta. ( yksihampainen triggeripyörä)
                              vauhtipyörältä löytyy sitten vielä kaksi anturia mittaamaan moottorin pyörimisnopeutta.
                              Asentotunnistin on vanhassa vauhtipyörällä. Keulalla on vaan diagnostiikka pistokkeelle tiedonkeruu anturi. Ei siis mitään käyttöä.
                              E34 530d -94 M-Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎