Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekti m30b34 ei starttaa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolli
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1067
    • Kausala city

    #16
    Originally posted by zJark View Post
    Onko sulla ollu siinä kaveria mukana joka vois kuulostella lyökö se releitä päälle kun starttaa?
    Muistelenko vain väärin, mutta eikö releet lähe vetämään jo kun lyö virrat päälle ? Koska PA pumpun pitäs pyöriä virratpäällä hetki.
    E34 530d -94 M-Sport

    Comment

    • Jigsaw
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 420
      • Haapajärvi

      #17
      Originally posted by Rolli View Post
      Asentotunnistin on vanhassa vauhtipyörällä. Keulalla on vaan diagnostiikka pistokkeelle tiedonkeruu anturi. Ei siis mitään käyttöä.
      olinpas niin urpo ja luulin sitä kampi anturiksi... pitääpä kokeilla vaihtaa niiden kahden anturin paikkaa.
      E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

      Comment

      • Rolli
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1067
        • Kausala city

        #18
        Originally posted by Jigsaw View Post
        olinpas niin urpo ja luulin sitä kampi anturiksi... pitääpä kokeilla vaihtaa niiden kahden anturin paikkaa.
        Käännät johdot ristiin. Niissä pitäs olla ne liittimet. 3 napaiset.
        E34 530d -94 M-Sport

        Comment

        • Jigsaw
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 420
          • Haapajärvi

          #19
          Originally posted by Rolli View Post
          Muistelenko vain väärin, mutta eikö releet lähe vetämään jo kun lyö virrat päälle ? Koska PA pumpun pitäs pyöriä virratpäällä hetki.

          Ei ainakaan kaavioiden mukaan. Releille tulee jatkuva virta akulta ja kun starttaa ja kampianturi lähettää singaalia ECU:lle jonka jälkeen ECU alkaa ohjaamaan kumpaakin relettä jolloin b-pumppu alkaa pyörimään ja kipinää pitäisi tulla
          E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

          Comment

          • Jigsaw
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2007
            • 420
            • Haapajärvi

            #20
            Originally posted by Rolli View Post
            Käännät johdot ristiin. Niissä pitäs olla ne liittimet. 3 napaiset.
            kokeiltu on mutta ei mitään vaikutusta, olisko nyt jompi kumpi rikki tai samoja antureita kumpikin ainakin numeron perusteella, sitä vain meinasin vaihtamalla että jos toinen on rikki niin vaihtaa paikkaa ja niin voi todeta kumpi on rikki vai onko kumpikin
            E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

            Comment

            • Rolli
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1067
              • Kausala city

              #21
              Originally posted by Jigsaw View Post
              Ei ainakaan kaavioiden mukaan. Releille tulee jatkuva virta akulta ja kun starttaa ja kampianturi lähettää singaalia ECU:lle jonka jälkeen ECU alkaa ohjaamaan kumpaakin relettä jolloin b-pumppu alkaa pyörimään ja kipinää pitäisi tulla
              Voipi ollakkin noin. Mutta ne asentotunnistimet pystyy mittaamaan onko ehjiä. En vain muista niita vastusarvoja mitkä siellä pitäisi olla. On meinaan kettumaiset saada ehjänä irti niitä.
              E34 530d -94 M-Sport

              Comment

              • zJark
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 740
                • Ylöjärvi

                #22
                Originally posted by Rolli View Post
                Muistelenko vain väärin, mutta eikö releet lähe vetämään jo kun lyö virrat päälle ? Koska PA pumpun pitäs pyöriä virratpäällä hetki.
                Sen enempää tietämättä tuosta vanhasta eikä liiemmin uudestakaan niin...
                Aikanaan kun omasta 89:stä taistelin bensapumppu ongelman kanssa niin siinä hämäsi minua se että se ei käyttänyt bensapumppua virrat kytkettäessä kuin satunnaisesti. Eli kun aamulla meni tallille ja väänsi virrat niin pumppu pörähti ja kun koitti uudestaan heti niin ei. Tämä siis sekä viallisella ja ehjällä.
                En tiedä motronicin filosofiaa mihin tuo perustu. Oletuksena että nostaa ennakkoon paineita kun ollut ilman virtoja x aikaa. Tai sitten omassa oli jotain vikaa. Toiminut kuitenkin uudella pumpulla jo vuosia että luulisin ominaisuudeksi.
                Mutta varsinaisesti maadottaa pumpunreleen vasta kun saa kierrostiedon kammelta.
                Last edited by zJark; 15-09-2010, 11:24.
                MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                Comment

                • Jigsaw
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2007
                  • 420
                  • Haapajärvi

                  #23
                  Originally posted by zJark View Post
                  Mutta varsinaisesti maadottaa pumpunreleen vasta kun saa kierrostiedon kammelta.
                  Näin. Jos kampianturilta ei tule tietoa niin ECU luulee että moottori ei käy joten ei se ohjaile mitää releitäkään. Tuohon sinun ominaisuuteen sen verran että voisin veikata että sulla olisi ollut lisänä venttiili imusarjassa johon vaikuttaa bensanpaine? Eli jos sulla on seisonnan aikana b-paine päässyt laskemaan ja kun virrat laitoit päälle niin ohjasi b-pumppua ja nosti bensanpaineet oikeaksi.

                  Mahdollisesti olen kyllä väärässä mutta ei asiasta sen enempää.
                  E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

                  Comment

                  • zJark
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 740
                    • Ylöjärvi

                    #24
                    Originally posted by Jigsaw View Post
                    Näin. Jos kampianturilta ei tule tietoa niin ECU luulee että moottori ei käy joten ei se ohjaile mitää releitäkään. Tuohon sinun ominaisuuteen sen verran että voisin veikata että sulla olisi ollut lisänä venttiili imusarjassa johon vaikuttaa bensanpaine? Eli jos sulla on seisonnan aikana b-paine päässyt laskemaan ja kun virrat laitoit päälle niin ohjasi b-pumppua ja nosti bensanpaineet oikeaksi.

                    Mahdollisesti olen kyllä väärässä mutta ei asiasta sen enempää.
                    Ei ole venttiileitä.
                    MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                    +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎