Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B25 kansiremontti käynnissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [Snowboarder]
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 2186
    • Karstula

    #31
    Originally posted by 325E View Post
    Alumiinilohko voi vääntyä jo siitä, että tehdään kytkinremppa tai automaattilootan vaihto, eli vaihdelaatikko otetaan irti ja kehänpultit siis ylimmät M12 paukutetaan pultti koneella malliin perkele pysyy kiinni. Sen seuraus on 6-sylinterin soikeentuminen ja puristuksset katoaa, tätä ei moni tiedä eli momenttiavain käyttöön.

    No tähän vaadin konkreettista näyttöä:think luuletko et pikku pajat vetää momenttiin laatikon kytkimen vaihossa ja nyky autoista moniko on rautalohkosia?
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

    Comment

    • Palosella
      Bimmer Rookie
      • Aug 2012
      • 84
      • Hyvinkää

      #32
      Originally posted by [Snowboarder] View Post
      No tähän vaadin konkreettista näyttö
      Bemareista en ole kuullut, mutta esim. vanhoissa Primeroissa 1.8 koneissa kun tehtaalla vedetään aski kiinni, niin nelospytty menee soikeaksi. Lopputuloksena se, että öljyä menee pirusti ja jossain kohtaa häviää puristukset siitä pytystä. Miksei se näissäkin olisi mahdollista.
      e91 325dA -08
      ex. e46 320dA touring -02

      Comment

      • [Snowboarder]
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 2186
        • Karstula

        #33
        Originally posted by Palosella View Post
        Bemareista en ole kuullut, mutta esim. vanhoissa Primeroissa 1.8 koneissa kun tehtaalla vedetään aski kiinni, niin nelospytty menee soikeaksi. Lopputuloksena se, että öljyä menee pirusti ja jossain kohtaa häviää puristukset siitä pytystä. Miksei se näissäkin olisi mahdollista.
        No joo. Mut millä tää perusteltu? Onko otettu kone ilman laatikkoa ja laatikon kanssa riittävän monesti että varmasti siitä johtuu,nimen omaan ylikiristämisestä? Vai onko vaan yleinen vika et nelonen menee ja laitettu kiristämisen syyksi tehtaalla? tullut kampanjaa tms ? Mielenkiintoinen aihe ja haluan tietää vaan faktoja,en mutuja. Vai liekkä audin 1.8tsfi t kiristetty ylitiukkaan kun vievät öljyy ja menee sylinterit soikeeksi mut jännä et korjaantuuvat mäntien vaiholla
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

        Comment

        • mige95
          BTCF Member
          • Mar 2014
          • 1170
          • lahti

          #34
          Originally posted by [Snowboarder] View Post
          No joo. Mut millä tää perusteltu? Onko otettu kone ilman laatikkoa ja laatikon kanssa riittävän monesti että varmasti siitä johtuu,nimen omaan ylikiristämisestä? Vai onko vaan yleinen vika et nelonen menee ja laitettu kiristämisen syyksi tehtaalla? tullut kampanjaa tms ? Mielenkiintoinen aihe ja haluan tietää vaan faktoja,en mutuja. Vai liekkä audin 1.8tsfi t kiristetty ylitiukkaan kun vievät öljyy ja menee sylinterit soikeeksi mut jännä et korjaantuuvat mäntien vaiholla
          Onhan tota huhua täällä foorumilla liikkunu et kutonen menis soikeeks, en oo vaa nähny/kuullu että niin olis oikeesti käyny. 76nm on momentti niille m12 pulteille et ei varmaa isoimmalla pyssyllä kannata kiinni laittaa.

          Noi volkkarin öljynsyönnit johtuu väärin hoonatuista lohkoista ja olikohan vielä männänrenkaissa jotai et koneistamot laittaa vanhemman mallin renkaita niihin jotka on paksummat. Tää on koneistamolta kuultua tietoa.
          -g20 330e
          -e31 840ci sc
          -e46 316i (m52tub25)

          EX- f11 530d lci
          Ex- f01 730d
          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
          Ex: -06 e61 535d m-sport
          Ex:-02 e39 530d manual
          Ex -93 e34 520i

          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

          M62tu ajoitustyökalut.
          N47/n57 ajoitustyökalut.

          Comment

          • peljoppi
            BTCF Member
            • May 2011
            • 166
            • Espoo

            #35
            Soikeat sylinteri ?

            Jaa-a, varmasta tiedosta en tiedä, mutta kun noita rata-auton M52-pohjaisia koneita on tullut kasattua ainakin 5 ja about verran muita M52B25 sylinterilohkoja olen mittaillut, niin soikeitahan noi vanhat lohkot on järjestään. Tehtaan speksit on 0,01 mm, mutta näin priimaa sylinterilohkoa ei ole vielä eteen osunut, vaan kaikki on ollut soikeita välillä 0,02 -0,05 mm.

            En tiedä mikä Mentula on ollut laatikoita pulttamassa vai mikä on syynä, mutta epäilen kyllä, että liian ohuet seinämät taitaa olla syynä, koska kaverin M52B20 lohkot on olleet pyöreitä.

            Niin, että voipihan nuo kuluakin soikeiksi.

            Jussi

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1170
              • lahti

              #36
              Originally posted by peljoppi View Post
              Jaa-a, varmasta tiedosta en tiedä, mutta kun noita rata-auton M52-pohjaisia koneita on tullut kasattua ainakin 5 ja about verran muita M52B25 sylinterilohkoja olen mittaillut, niin soikeitahan noi vanhat lohkot on järjestään. Tehtaan speksit on 0,01 mm, mutta näin priimaa sylinterilohkoa ei ole vielä eteen osunut, vaan kaikki on ollut soikeita välillä 0,02 -0,05 mm.

              En tiedä mikä Mentula on ollut laatikoita pulttamassa vai mikä on syynä, mutta epäilen kyllä, että liian ohuet seinämät taitaa olla syynä, koska kaverin M52B20 lohkot on olleet pyöreitä.

              Niin, että voipihan nuo kuluakin soikeiksi.

              Jussi
              Näitä soikeita sylintereitä on myös mitattu rautalohkoista ilman stressilevyä/kantta, onko mitattu stressilevyn/kannen kanssa? Joku/jotkut oli sitä mieltä että sillä on merkitystä m50 topocissa.
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5258
                • Pirkkala

                #37
                Myös m60 pytyt on soikeet ilman pultattuja osia. Puhutaan 0.1mm verran soikeasta.

                Tämä varmistettu mittauttamalla koneistamossa 2 eri lohkoa.

                Kyllä alumiininen lohko muuttaa muotoaan kun vedetään pultit kiinni.
                Last edited by Urpo_rotta; 11-10-2017, 20:00.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16437
                  • Asikkala

                  #38
                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Myös m60 pytyt on soikeet ilman pultattuja osia. Puhutaan 0.1m verran soikeasta.

                  Tämä varmistettu mittauttamalla koneistamossa 2 eri lohkoa.

                  Kyllä alumiininen lohko muuttaa muotoaan kun vedetään pultit kiinni.
                  10 cm on aika paljon... No joo, yksikkövirhe mutta vaikuttaa koneessa paljon, mäkihypyssä vähän.

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5258
                    • Pirkkala

                    #39
                    Korjailin tuonne yhden m-kirjaimen lisää
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎