Ei se voortikaa ilmanen oo korjata jos sen rikkoo, selvitä nyt ensin mihin ne puristukset hävis ja mieti sitten lisää. Vähän epäilyttävää puhua kunnon autosta ja ford/opel...
No on se halvempi ja sehän siinä onki et ei se hajoo mulle tää seittemäs bmw ja kaikkien kans ollu onkelmaa mut on sillä eri kyrpä ajaa ku jollaki foordilla. Foordilla ajo käy työstä, mutta yhen foordin oston jälkeen lähteny lapin reissulle 1500 km -40 astette pakkasta ilman onkelmii käyntiin ja bmw esimerkkinä liikkeestä bensapumppu sökönä, ovet ei menny lukkoon, lasit ei auennu, ohjaustehostin vuosi... lähti viikossa vaihtoon! Mut siis en vaihtais tätä nykyistä ikään kuhan nyt sais tän mystisen vian esiin... ja ei mulla menny ku syyläri hajalle, mut uusin oikeestaan kaiken mitä vaan vois joutua uusiin 2 vuojen sisään nii siks makso vaikka ite tehtiin... Mut se ottaa pannuun et ku teet hirveen remontin ja sen jälkeen auto hyytyy kesken ajon ja viasta oo kukaan ikään kuullukkaan nii se ei oo kivaa... :(
(offtopic) Noh noh, kummasti tuntu aikanaan että pitäis persettä myydä ostarilla viikonloppusin jotta saa vanhan Fordin paskan pysymään ajokunnossa. Ja en syytä matalaa tulotasoa, se paska vaan nieli saldon pakkaselle ihan sama kuinka sitä remppasi. Eikä seuraavaksi autoksi valittu Seat tehny lompakosta yhtään painavampaa, n.3000 euroa kyrvähti siihenkin reilussa puolessa vuodessa eikä yksikään hankinta ollut tarpeetonta "tuninkia" vaan ihan yllättäen paskaksi menneitä osia.
Nyt ~2kk alla BMW ja toistaiseksi tili pysyny plussalla, mutta eipä kannata puhua...
eikait se mun vika oo jos auto sammuu ajosta? :O Johan ihmeellisiä päättelyitä vedät... Mut asiaan mikä tossa läjässä on vikana? O.o
Jos on roponikkari, saa "huolloillaan" aikaan enemmän tuhoa.
Kukaan meistä ei täällä edes tiedä millainen pommi ja patenttien valtakunta se sun auto on. Eli noilla sun antamilla tiedoilla kukaan ei osaa sanoa mitään 100% tarkaa vastausta.
Sun antamien tietojen mukaan kipinä tulee, bensaa tulee suodattimelle asti ja puristukset nolla. Eikä kone silti käynnistyu vaikka starttaa 30min putkeen.
Jos siellä kerran oli ne puristukset nollassa, niin miten luulet siellä minkään bensa/ilma seoksen syttyvän ? Nyt siis oletetaan, että puristus mittaus on oikein tehty, eikä roponikkarin päätelmä joka johtaa neuvojia harhaan.
Puristusmittaus oli alle 1 bar... mut kumminkin mittari liikkui... Kuulin tänään et luultavasti männät halki ja tänään lähtee kansi auki... illalla tulee yhkä yks bmw osina myyntiin :(
Puristusmittaus oli alle 1 bar... mut kumminkin mittari liikkui... Kuulin tänään et luultavasti männät halki ja tänään lähtee kansi auki... illalla tulee yhkä yks bmw osina myyntiin :(
Männät halki ? Kaikki 6 kpl. ? Mikäs ne on hajottanu ?
no niin kaveri meinas... avannu aikas monta konetta... Ja se sen on hajottanu että toi bemu menee kaks vaihetta sama kylki eellä ja kiertää 7000rpm? Niis se sano et miten on käyny niin oletettavaa on et männät halki... ja useampi kun, jos ois vaan yks niin eikö se kumminki kävis vajailla kolinan ja kilinän kera?
no niin kaveri meinas... avannu aikas monta konetta... Ja se sen on hajottanu että toi bemu menee kaks vaihetta sama kylki eellä ja kiertää 7000rpm? Niis se sano et miten on käyny niin oletettavaa on et männät halki... ja useampi kun, jos ois vaan yks niin eikö se kumminki kävis vajailla kolinan ja kilinän kera?
Ja tämä mäntien halkeaminen ilmeni sitten tavallisessa ajossa pikkuhiljaa hyytyen
Vai kävikö taas oikeasti niin, että vetäsit rajoittajalle tai peräti jollain paskalastulla rajoitin on poistettu ?(vakio kun ei kierrä 7000rpm) Vai vaihtovirhe ?
Ei vain ole munaa sanoa sitä heti vaan selitellään, että hyytyi kesken rauhallisen ajon? Ei olis eka kerta kun täällä käy niin.
Oma veikkaus on, että venat solmussa mäntä kontaktin takia.
siis sehän siinä onki kumma ku se meni rauhallisessa ajossa mut edellispäivänä kyl piirtelin asfalttia sillä ja sen jälkeen toiminu hyvin... Mut sitku ajoin sitä maantienopeutta niin se hyyty niinku olen kertonut... Ja kyllä on lastu ja kiertää yli mittarinki eli enemmän ku 7000rpm mut siin paikkeilla yleensä vaihan ku pitää poistua nopiasti
joo ei siinä mikään muu auta kun nostaa hattu pois jos ei puristuksia ole missään sylinterissä, mitä en kyllä usko ilman vaihtovirhettä tai muuten ylikierrättämistä -> pakovenat solmussa.. kansipahvinkin palaminen kaikkien sylinterien väliltä kuullostaan NIIN epätodennäköiseltä
Comment