Announcement

Collapse
No announcement yet.

ongelmaa (M20 525i)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW 520i
    Newbiemmer
    • Apr 2008
    • 20
    • Kokkola

    #16
    Originally posted by Cell View Post
    Ootko kullannu sen moottorin

    Ei se voortikaa ilmanen oo korjata jos sen rikkoo, selvitä nyt ensin mihin ne puristukset hävis ja mieti sitten lisää. Vähän epäilyttävää puhua kunnon autosta ja ford/opel...
    No on se halvempi ja sehän siinä onki et ei se hajoo mulle tää seittemäs bmw ja kaikkien kans ollu onkelmaa mut on sillä eri kyrpä ajaa ku jollaki foordilla. Foordilla ajo käy työstä, mutta yhen foordin oston jälkeen lähteny lapin reissulle 1500 km -40 astette pakkasta ilman onkelmii käyntiin ja bmw esimerkkinä liikkeestä bensapumppu sökönä, ovet ei menny lukkoon, lasit ei auennu, ohjaustehostin vuosi... lähti viikossa vaihtoon! Mut siis en vaihtais tätä nykyistä ikään kuhan nyt sais tän mystisen vian esiin... ja ei mulla menny ku syyläri hajalle, mut uusin oikeestaan kaiken mitä vaan vois joutua uusiin 2 vuojen sisään nii siks makso vaikka ite tehtiin... Mut se ottaa pannuun et ku teet hirveen remontin ja sen jälkeen auto hyytyy kesken ajon ja viasta oo kukaan ikään kuullukkaan nii se ei oo kivaa... :(

    Comment

    • jumbo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 6603
      • Lappeenranta

      #17
      Notta se on kumma kun siulla ollu kaikissa seitsemässä bmw:ssä vikaa, olisko aika katsoa peiliin?
      M550d

      Comment

      • rottenb
        Bimmer Rookie
        • Sep 2010
        • 46
        • -

        #18
        (offtopic) Noh noh, kummasti tuntu aikanaan että pitäis persettä myydä ostarilla viikonloppusin jotta saa vanhan Fordin paskan pysymään ajokunnossa. Ja en syytä matalaa tulotasoa, se paska vaan nieli saldon pakkaselle ihan sama kuinka sitä remppasi. Eikä seuraavaksi autoksi valittu Seat tehny lompakosta yhtään painavampaa, n.3000 euroa kyrvähti siihenkin reilussa puolessa vuodessa eikä yksikään hankinta ollut tarpeetonta "tuninkia" vaan ihan yllättäen paskaksi menneitä osia.

        Nyt ~2kk alla BMW ja toistaiseksi tili pysyny plussalla, mutta eipä kannata puhua...

        Comment

        • BMW 520i
          Newbiemmer
          • Apr 2008
          • 20
          • Kokkola

          #19
          eikait se mun vika oo jos auto sammuu ajosta? :O Johan ihmeellisiä päättelyitä vedät... Mut asiaan mikä tossa läjässä on vikana? O.o

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #20
            Originally posted by BMW 520i View Post
            eikait se mun vika oo jos auto sammuu ajosta? :O Johan ihmeellisiä päättelyitä vedät... Mut asiaan mikä tossa läjässä on vikana? O.o
            Jos on roponikkari, saa "huolloillaan" aikaan enemmän tuhoa.
            Kukaan meistä ei täällä edes tiedä millainen pommi ja patenttien valtakunta se sun auto on. Eli noilla sun antamilla tiedoilla kukaan ei osaa sanoa mitään 100% tarkaa vastausta.

            Sun antamien tietojen mukaan kipinä tulee, bensaa tulee suodattimelle asti ja puristukset nolla. Eikä kone silti käynnistyu vaikka starttaa 30min putkeen.

            Jos siellä kerran oli ne puristukset nollassa, niin miten luulet siellä minkään bensa/ilma seoksen syttyvän ? Nyt siis oletetaan, että puristus mittaus on oikein tehty, eikä roponikkarin päätelmä joka johtaa neuvojia harhaan.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • BMW 520i
              Newbiemmer
              • Apr 2008
              • 20
              • Kokkola

              #21
              Puristusmittaus oli alle 1 bar... mut kumminkin mittari liikkui... Kuulin tänään et luultavasti männät halki ja tänään lähtee kansi auki... illalla tulee yhkä yks bmw osina myyntiin :(

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #22
                Originally posted by BMW 520i View Post
                Puristusmittaus oli alle 1 bar... mut kumminkin mittari liikkui... Kuulin tänään et luultavasti männät halki ja tänään lähtee kansi auki... illalla tulee yhkä yks bmw osina myyntiin :(
                Männät halki ? Kaikki 6 kpl. ? Mikäs ne on hajottanu ?
                Aprilia RSV4

                Comment

                • BMW 520i
                  Newbiemmer
                  • Apr 2008
                  • 20
                  • Kokkola

                  #23
                  no niin kaveri meinas... avannu aikas monta konetta... Ja se sen on hajottanu että toi bemu menee kaks vaihetta sama kylki eellä ja kiertää 7000rpm? Niis se sano et miten on käyny niin oletettavaa on et männät halki... ja useampi kun, jos ois vaan yks niin eikö se kumminki kävis vajailla kolinan ja kilinän kera?

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #24
                    Originally posted by BMW 520i View Post
                    no niin kaveri meinas... avannu aikas monta konetta... Ja se sen on hajottanu että toi bemu menee kaks vaihetta sama kylki eellä ja kiertää 7000rpm? Niis se sano et miten on käyny niin oletettavaa on et männät halki... ja useampi kun, jos ois vaan yks niin eikö se kumminki kävis vajailla kolinan ja kilinän kera?
                    Ja tämä mäntien halkeaminen ilmeni sitten tavallisessa ajossa pikkuhiljaa hyytyen
                    Vai kävikö taas oikeasti niin, että vetäsit rajoittajalle tai peräti jollain paskalastulla rajoitin on poistettu ?(vakio kun ei kierrä 7000rpm) Vai vaihtovirhe ?
                    Ei vain ole munaa sanoa sitä heti vaan selitellään, että hyytyi kesken rauhallisen ajon? Ei olis eka kerta kun täällä käy niin.
                    Oma veikkaus on, että venat solmussa mäntä kontaktin takia.
                    Last edited by jannmann; 04-11-2010, 16:01.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • zeneg
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 1238
                      • Oulu

                      #25
                      Aika kaukaa ehkä haettu mutta nokka poikki? Jos puristukset nolla niin kansi irti suosiolla.

                      Comment

                      • BMW 520i
                        Newbiemmer
                        • Apr 2008
                        • 20
                        • Kokkola

                        #26
                        siis sehän siinä onki kumma ku se meni rauhallisessa ajossa mut edellispäivänä kyl piirtelin asfalttia sillä ja sen jälkeen toiminu hyvin... Mut sitku ajoin sitä maantienopeutta niin se hyyty niinku olen kertonut... Ja kyllä on lastu ja kiertää yli mittarinki eli enemmän ku 7000rpm mut siin paikkeilla yleensä vaihan ku pitää poistua nopiasti

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          #27
                          Ehkäpä sieltä on vaan keinuja rikki tai sitten kannentiiviste antautunut :think

                          Avaamallahan se selviää.

                          ...ei avautumalla...
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #28
                            joo ei siinä mikään muu auta kun nostaa hattu pois jos ei puristuksia ole missään sylinterissä, mitä en kyllä usko ilman vaihtovirhettä tai muuten ylikierrättämistä -> pakovenat solmussa.. kansipahvinkin palaminen kaikkien sylinterien väliltä kuullostaan NIIN epätodennäköiseltä
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Jampsu87
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1335
                              • Rovaniemi

                              #29
                              Originally posted by BMW 520i View Post
                              Mistä sit lähetään purkamaan tätä??? Rahaa palanu jo +1000€ ja koko yläkerta uusittu + apulaitteet nii rupee pikkuhiljaa v""""taan!

                              Pitäiskö vaan ostaa joku opel, foord tai joku oikeesti hyvä auto ja jättää bmw, mersu ja audi niille joilla on liikaa rahaa???
                              Originally posted by BMW 520i View Post
                              ... Ja kyllä on lastu ja kiertää yli mittarinki eli enemmän ku 7000rpm mut siin paikkeilla yleensä vaihan ku pitää poistua nopiasti
                              E91 lci 330xd.

                              Comment

                              • Purni
                                BTCF Member
                                • May 2007
                                • 915
                                • Vantaa

                                #30
                                Kuuluiko mitään ylimääräisiä ääniä koneesta kun se hyytyi?
                                Kesämiina: E39 M5 S/C
                                Talvimiina: E70 X5 530sd

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎