Kummallako tavalla vaihdatte moottoriöljyt autoonne, imemällä vanhat mittatikun reiästä pois vai laskemalla tyhjennyspropusta? Itse olen aina tyhjentänyt propun kautta, mutta näyttää siltä, että jopa osa merkkiliikkeistä tyhjentää vanhat öljyt mittatikun reiästä imemällä. Mikähän on BMW huollossa tapana? Jotenkin epäilyttää tuleeko kaikki tavara imemällä ulos, mutta toisaalta houkuttelisi siinä mielessä kun tällöin auton alle ei tarvitsisi mennä ollenkaan. Öljyn vaihdon voisi tehdä ilman monttua tai nosturia. Millaisia hyötyjä/haittoja muut tässä näkevät?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Öljyn vaihto imemällä vai propusta tyhjentämällä?
Collapse
X
-
Originally posted by markok View PostKummallako tavalla vaihdatte moottoriöljyt autoonne, imemällä vanhat mittatikun reiästä pois vai laskemalla tyhjennyspropusta?
Omaan olen ajan/kiinnostuksen riittäessä tehnyt lisäksi niin että käännän konetta killiin kun ei enää tipu. Sieltä tulee sellainen desi paksua paskaa ulos vielä.
Itse olen aina tyhjentänyt propun kautta, mutta näyttää siltä, että jopa osa merkkiliikkeistä tyhjentää vanhat öljyt mittatikun reiästä imemällä. Mikähän on BMW huollossa tapana?
Jotenkin epäilyttää tuleeko kaikki tavara imemällä ulos,
mutta toisaalta houkuttelisi siinä mielessä kun tällöin auton alle ei tarvitsisi mennä ollenkaan. Öljyn vaihdon voisi tehdä ilman monttua tai nosturia.Last edited by petrolhead; 21-11-2010, 10:48.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Originally posted by petrolhead View PostEi tarvi monttua tai nosturia DIY öljynvaihtoon.Olli.
Comment
-
-
OT
Originally posted by Rocla View PostPetroli tottunut liian hyvälle ton mustan autonsa kanssa, osa meistä tarvitsee montun/tunkin/nosturin koska autoa ei voi ajaa pukeille, korkokkeiden etsintä vie kauemmin kuin montulle ajo ja proppuun ei tosiaankaan pääse maan tasalla käsiksi, puhumattakaan, että mikään valuma asita sopisi auton alleLast edited by petrolhead; 21-11-2010, 11:59.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMiksi täytyisi tulla? Jos sinne vaikka 5dl jää 6,5l tilavuudessa niin ei mitään merkitystä. Vaihtaa öljyt ajoissa, niin se jäljelle jäävä öljy on vielä käyttökelpoista.
Musta on kiva ajatella että kun vedän lumpio suorana niin laakerien ja osien välissä on pelkkää mahdollisimman puhdasta öljyä.
Ihan totta että öljynvaihtovälin tiuhentaminen auttaa. Mutta täälläkin melko moni kumminkin vetää sen 25 tkm tai yli/per ö-vaihto , ja pistää jotain kullan hinnoissa olevaa LL-öljyä koneeseen.Last edited by petrolhead; 21-11-2010, 12:04.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment