Announcement

Collapse
No announcement yet.

kone huutaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atte.o
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2009
    • 894
    • haukipudas

    #16
    Mulla vanhassa e30 m40b18:ssa kovilla pakkisilla jääti kaasuläpän ''vaijerikela'' eli osa kaasuläpässä mihin kaasuvaijeri tulee. Sai aina käyä pukkaamassa takaisin oikeaan asentoon. Aiheutti korkeaa tyhjäkäyntiä.
    E61 M-sport

    Comment

    • smpovers
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 2372
      • Tammela

      #17
      Mulla vaijeri "luiskahtaa" pois kolostaan jos kääntää moottorista kaasua. Sillon kierrokset jäi noin 3000 kierrokseen. Katso että vaijeri on moottoritilassa kunnolla
      BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
      BMW 330d touring e46 -05
      Ford Cortina Mk2 1600 -70
      ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

      Comment

      • matti.heinonen
        Newbiemmer
        • Nov 2010
        • 7
        • turku

        #18
        ookei.

        Comment

        • matti.heinonen
          Newbiemmer
          • Nov 2010
          • 7
          • turku

          #19
          bmw 316 e30 kone on m10. ja vuosmalli 88.

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16344
            • Leppävirta

            #20
            Vaikken varma olekaan niin luulisin että M10 ja M40 hieman erilaiset systeemit. Mutta meneppä itse toteamaan jumiiko siellä jokin. Täältä käsin hieman vaikeaa sellaista todeta.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • pmv
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 2032
              • tornio

              #21
              Voihan siellä olla jossain imupuolella vuoto. Kone saa jostain liikaa ilmaa, esim hapristunut lisäilmaluistin letkusta. Kun ei tasan tiedä, mikä tekniikk siellä on, mutta tuota on tavattu.

              Comment

              • SledgeHammer82
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1651
                • Pk-seutu

                #22
                Originally posted by matti.heinonen View Post
                no malli on bmw 316 e30. ei ole kaasari vaan ruisku... eikä johdu siitä että jalka olisi kaasupolkimella kokoajan. kun starttaan auton käyntiin ja ja sitten annan sen vain olla käynnissä niin kone huutaa.
                Originally posted by matti.heinonen View Post
                bmw 316 e30 kone on m10. ja vuosmalli 88.
                Onko tässä sitten joku jälkiasennettu ruisku? Alunperinhän tässä taitaa olla 1,8-litrainen M10-moottori Pierburg 2BE-sähkökaasarilla?

                Comment

                • pope
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 687
                  • Harjavalta

                  #23
                  Jos on m10 ja l-jetillä niin saattaa olla että se kierretappi siellä kaasuvivuston (siis se mihin vaijeri tulee kiinni) alla/takana on itsestään tärinästä kiertynyt niin että kaasuvivusto ei pääse palautumaan niin pitkälle kuin pitää.
                  e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #24
                    Originally posted by matti.heinonen View Post
                    bmw 316 e30 kone on m10. ja vuosmalli 88.
                    Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                    Onko tässä sitten joku jälkiasennettu ruisku? Alunperinhän tässä taitaa olla 1,8-litrainen M10-moottori Pierburg 2BE-sähkökaasarilla?

                    Offtopiccia, Näitähän on jonkun verran tehty juuri tuota 316i M10 moottorilla, ei kyllä suomimalleja, enkä nyt yhtäkkiä muista/löytänyt että mihin maihin olisi suunnattu.
                    Muistin varaisesti sanoisin että Italia, portugali suunnalle.


                    Ja topicin aloittajalle, imuvuotoja lähtisin itsekkin tarkistelemaan/pois sulkemaan niiden mahdollisuuksia.

                    Comment

                    • SledgeHammer82
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1651
                      • Pk-seutu

                      #25
                      Originally posted by isoR View Post
                      Offtopiccia, Näitähän on jonkun verran tehty juuri tuota 316i M10 moottorilla, ei kyllä suomimalleja, enkä nyt yhtäkkiä muista/löytänyt että mihin maihin olisi suunnattu.
                      Muistin varaisesti sanoisin että Italia, portugali suunnalle.
                      Niin, mutta niidenkään mallimerkintä ei ollut 316...

                      Ja asiaan, voiko kaasuläpän asentoanturi (TPS) tehdä tuollaista vikaa? Eli WOT-rajakytkin kiinni ja kone kuvittelee että kaasu pohjassa?

                      Eli tuosta osa 23?

                      Jos auto on muutettu vastaamaan 316i-mallia.

                      EDIT: Univajeen korjauksen jälkeen alkaa aivotoiminta vilkastumaan ja täytyy todeta, ettei taida kone saada tarpeeksi ilmaa täysille kierroksille lisäilmaluistin kautta vaikka TPS temppuilisikin, eli annetaan ääni jumittavalle kaasuvaijerille.
                      Last edited by SledgeHammer82; 31-12-2010, 15:23. Reason: Järki käteen

                      Comment

                      • matti.heinonen
                        Newbiemmer
                        • Nov 2010
                        • 7
                        • turku

                        #26
                        ongelma selvinny. ilmamassa mittarin letku huonosti kiini. siitä johtui että kone nosti kierroksia. Mutta nyt ongelma on ohi...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎