Mulla vanhassa e30 m40b18:ssa kovilla pakkisilla jääti kaasuläpän ''vaijerikela'' eli osa kaasuläpässä mihin kaasuvaijeri tulee. Sai aina käyä pukkaamassa takaisin oikeaan asentoon. Aiheutti korkeaa tyhjäkäyntiä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kone huutaa.
Collapse
X
-
Mulla vaijeri "luiskahtaa" pois kolostaan jos kääntää moottorista kaasua. Sillon kierrokset jäi noin 3000 kierrokseen. Katso että vaijeri on moottoritilassa kunnollaBMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Vaikken varma olekaan niin luulisin että M10 ja M40 hieman erilaiset systeemit. Mutta meneppä itse toteamaan jumiiko siellä jokin. Täältä käsin hieman vaikeaa sellaista todeta.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by matti.heinonen View Postno malli on bmw 316 e30. ei ole kaasari vaan ruisku... eikä johdu siitä että jalka olisi kaasupolkimella kokoajan. kun starttaan auton käyntiin ja ja sitten annan sen vain olla käynnissä niin kone huutaa.Originally posted by matti.heinonen View Postbmw 316 e30 kone on m10. ja vuosmalli 88.
Comment
-
-
isoR
Originally posted by matti.heinonen View Postbmw 316 e30 kone on m10. ja vuosmalli 88.Originally posted by SledgeHammer82 View PostOnko tässä sitten joku jälkiasennettu ruisku? Alunperinhän tässä taitaa olla 1,8-litrainen M10-moottori Pierburg 2BE-sähkökaasarilla?
Offtopiccia, Näitähän on jonkun verran tehty juuri tuota 316i M10 moottorilla, ei kyllä suomimalleja, enkä nyt yhtäkkiä muista/löytänyt että mihin maihin olisi suunnattu.
Muistin varaisesti sanoisin että Italia, portugali suunnalle.
Ja topicin aloittajalle, imuvuotoja lähtisin itsekkin tarkistelemaan/pois sulkemaan niiden mahdollisuuksia.
Comment
-
Originally posted by isoR View PostOfftopiccia, Näitähän on jonkun verran tehty juuri tuota 316i M10 moottorilla, ei kyllä suomimalleja, enkä nyt yhtäkkiä muista/löytänyt että mihin maihin olisi suunnattu.
Muistin varaisesti sanoisin että Italia, portugali suunnalle.
Ja asiaan, voiko kaasuläpän asentoanturi (TPS) tehdä tuollaista vikaa? Eli WOT-rajakytkin kiinni ja kone kuvittelee että kaasu pohjassa?
Eli tuosta osa 23?
Jos auto on muutettu vastaamaan 316i-mallia.
EDIT: Univajeen korjauksen jälkeen alkaa aivotoiminta vilkastumaan ja täytyy todeta, ettei taida kone saada tarpeeksi ilmaa täysille kierroksille lisäilmaluistin kautta vaikka TPS temppuilisikin, eli annetaan ääni jumittavalle kaasuvaijerille.
Comment
-
Comment