Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30B30 saa liikaa bensaa ja tulppia menee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tony
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 165

    #16
    Ruiskun lämpöanturi??

    itsellä yksi M20 moottori korjaantui tuolla!

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1835
      • Kotona/Poissa

      #17
      Originally posted by antti79 View Post
      Eikö kannattais lukea vikakoodit, ei tarttis arpoa. Joku sen vetää rikkaalle, esim. edellä ehdotetut lambda, ilmamäärämittari tms.
      Entäs jos käyttäisi autoa jossain pajassa ja teettäisi pakokaasumittauksen. Näkis ainakin onko kuinka pahasti poskellaan ne seokset. Monet pienet korjaamot taitavat velottaa n. 10,- moisesta rastista.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • WRC
        Newbiemmer
        • Jan 2011
        • 15
        • JKL

        #18
        Pirssi menossa vikakoodien lukuun ja öljynvaihtoon.
        Kylmänä pelaa ku enkeli, mut lämpösenä alkaa nuo liikasaantiongelmat.
        (tulppien mentyä ongelmat tosin jo kylmänäkin ja pytyillä vajaakäyntiä)

        Oisko sit tuo ruiskun lämpötila-anturi..

        Sekös seokset säätää kylmänä?

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16344
          • Leppävirta

          #19
          Ota nyt samalla sitten ne pakokaasu arvot...!
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • WRC
            Newbiemmer
            • Jan 2011
            • 15
            • JKL

            #20
            Jos siin nyrkkipajalla saa...

            Comment

            • WRC
              Newbiemmer
              • Jan 2011
              • 15
              • JKL

              #21
              Hmmmm.
              Mietittyäni seikkaa, että autossa on nyt ns.väliaikainen huohotinputki.

              Eli huohottaa vapaasti ja huohottimelta haitariputkeen menevä letku on tulpattu, kuin myös luonnollisesti imusarjalle menevä putki.

              Mikä tän huohottimelta haitariputkelle menevän letkun tarkotus on?
              Siinäkö vika?

              Väliaikaisratkaisu nyt, kun huohotinputki oli murtunu monesta kohtaa kun auton ostin ja uusi on sakemannista tulossa..

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #22
                Löytyikö vika jo?
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • WRC
                  Newbiemmer
                  • Jan 2011
                  • 15
                  • JKL

                  #23
                  Paranee / kunnossa?

                  Tutkiminen jatkunu.
                  Huohotinputken vaihdolla ei vaikutusta.
                  Ei vikakoodeja autossa
                  Tulpat kesti 500km..

                  Moottorin lämpötila-anturi toimi mittarin mukaan, mut kammasta mitattuna syötti kuumalle koneelle 2,2 vai 2,5v virtaa..
                  Pitäis olla kait 0,9v?

                  IMM:ää 4 pykälää kireemmälle ja liikkeelle lähtö oli jo "nautinto"
                  Kovasti löi kuiteski kierroksilla pöllyä,- ja kulutusmittri häippäs näköpiiristä het kun kaasua näytti, kuten ennenkin.

                  Tänään uusi anturi ( sininen),- ja kas. Kulutusmittari pysyy n.20l lukemissa kun tien päällä kaasua näyttää
                  Oikeilla jäljillä ainakin ollaan.

                  Mutta: Mikä on se kolmas valkoinen anturi samassa rivissä?
                  Ei tienny KL-varaosakaan..?

                  Mikä virka mahtaa olla?

                  Mustahan on sit lämpömittarille.

                  Comment

                  • WRC
                    Newbiemmer
                    • Jan 2011
                    • 15
                    • JKL

                    #24
                    Osaako joku kertoa ton valkosen anturin sielunelämästä?

                    Auto pelaa ny hienosti ja kulutus putos ainakin puolella
                    Mut pikkasen raskasta on tyhjäkäynti ny.
                    Ikäänkuin ryyppy päällä kävisi.


                    Oisko tuo anturi, vai vaikuttaako tuo IMM:n jousen kiristäminen 4 pykälää tiukemmalle tyhjäkäyntiin? :think

                    Comment

                    • sleepertuning
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 662
                      • Kotka

                      #25
                      Originally posted by WRC View Post
                      Oisko tuo anturi, vai vaikuttaako tuo IMM:n jousen kiristäminen 4 pykälää tiukemmalle tyhjäkäyntiin? :think
                      Vaikuttaa, jousi kireemmälle -> seos laihampi.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16419
                        • Asikkala

                        #26
                        Originally posted by WRC View Post
                        Osaako joku kertoa ton valkosen anturin sielunelämästä?
                        Tästä kuvasta 14 vai 16 vai kumpikaan ?: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ostat_housing/

                        Comment

                        • WRC
                          Newbiemmer
                          • Jan 2011
                          • 15
                          • JKL

                          #27
                          Jousta kireämmälle, seos laihempi:
                          ---------------------------------
                          Mut mites auto kävi ennen niin nätisti tyhjää, vaik kakkua veti niin törkeesti?
                          Rikkaalla se tuntus käyvän nyt tyhjää. Ihan kuin ryyppy päällä rytkyttäis.
                          Ei hirveen pahasti kylläkään ja muuten toimii herkästi.
                          Akkuresetti on kyl viä tekemättä
                          Lieneekä vaikutusta?



                          Kyl se tuo nro:16 anturi on.
                          Noin 100-varmuudella se valkonen oli tuo keskimmäinen.
                          Sininen ol laitimmainen minkö vaihdoin.
                          Ilmoitan, jos ei ollu..

                          Comment

                          • WRC
                            Newbiemmer
                            • Jan 2011
                            • 15
                            • JKL

                            #28
                            IMM säädetty takas omaan kohtaan.
                            Tyhjää käy ny nätisti ja kulkukin hiukka herkisty, luonnollisesti.

                            Onko tuo valkonen anturi joku vikatilan ilmottaja, jos pannu lämpiää liikaa?

                            Comment

                            • alaska
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2009
                              • 595
                              • PKS

                              #29
                              pakko sanoa että kaverilla oli mersussa samanlaisia ongelmia mutta oireena vielä lisäksi että auto ei lähtenyt millään käyntiin noh aikani tutkiskelin niin yksi puola tuhannen paskana. ei muuta kun uus puola ja auto käyntiin no oireet jatku samanlaisina kun sulla niin lähes puolet alipaine letkuista oli ihan päreinä no ongelmat sen kun jatku mutta tosin vaan niin että tyhjäkäynti heittelehti perkeleesti niin tyhjäkäynti moottorin letkut päreinä kaikki vaihdettu ja pelaa kun unelma

                              eli ite lähtisin ettimään vikaa enemmänkin alipaine puolelta ja tutkimaan lisärikastimen toimintaa? tästä kyseisestä autosta ei mitään tietoa mutta tuossa vinkkejä mistä kannattaisi katsoa.
                              Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                              Comment

                              • FbonE
                                BTCF Member
                                • Jun 2006
                                • 878
                                • Pori

                                #30
                                Kompataas tätä viesti ketjua kun tuntuu olevan omassa vähän samaa vikaa.

                                Ongelmana on juurikin nokiset tulpat ja kosteat sekä kylmänä ja ajoittain polkasun jälkeen käy vajailla.

                                Koneena m20b20 tic 3,5 suuttimilla sekä kertovalla säätimellä.
                                Kulkineet:E61 525döö
                                ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
                                -Pori Connection-
                                bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎