Onko näissä M62 moottoreissa tyyppivikana jakopään rallatus. Ensin piti sellaista hankaavaa ääntä, ja pieni rallatus koneen yläpäästä. Ääni kuitenkin hiljeni melkein olemattomiin koneen lämmettyä. Auto seisoi tallissa pari viikkoa ja kun käynnistin niin matkustajan puolelta kuului kovempi rallatus. Käytin koneen kuumaksi mutta ääni ei hiljentynyt. Purin ketjun esiin ja tarkistin nokkien kunnon, ei näkynyt kulumia. Tulpat olivat kaikki hyvän väriset. Ketjujen kiristimet olivat löysällä, muuten kaikki näytti hyvältä. Annoin valohoitoa muutaman päivän ja kasasin koneen. Kun käynnistin niin ääni oli hävinnyt. Olisiko niin että kiristäjät eivät saaneet riittävästi öljynpainetta, karstaa jne. Auttaisiko jos käyttäisi Fortet koneessa, onko kellään kokemuksia ?
M62 ääni jakopäästä
Collapse
X
-
-
Jakoketjun kaarilaahain rikki jos ketjussa noin löysää ja metelöi eläimellisesti, saa purkaa koko jakopään
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
-
Eli mikä näistä osista ?Originally posted by Cell View PostJakoketjun kaarilaahain rikki jos ketjussa noin löysää ja metelöi eläimellisesti, saa purkaa koko jakopään
http://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=11&fg=25
Comment
-
Kyllähän sä voisit ton kiristimen kokeilla vaihtaa (nro 20), kun ei se kauheita maksa. Oma M62 rallatti kivasti kylmänä ja lämpimänä, mutta syynä siihen oli väljähtäneet vanokset (450e/kpl + asennus)Originally posted by jupasierra View PostMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Kyllähän sä voisit ton kiristimen kokeilla vaihtaa (nro 20), kun ei se kauheita maksa.
Saako tarvikkeena vai pitääkö ostaa alkuperäinen osa ? Ihmettelen vaan että miksi ääni hävisi ?
...Last edited by jupasierra; 25-01-2011, 08:55.
Comment
-
Tuskin löytyy tarvikkeena.Originally posted by jupasierra View PostSaako tarvikkeena vai pitääkö ostaa alkuperäinen osa ? Ihmettelen vaan että miksi rupesi yhtäkkiä pitämään kovaa ääntä...Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Satavarmasti löytyy tarvikkeena.Originally posted by Dunky View PostTuskin löytyy tarvikkeena.
Tai no, jos löytyykö tarvikkeena=löytyykö motonetista, niin siinä tapauksessa tuskin. Mutta mistä tahansa muusta varaosaliikkeestä kyllä.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
Onko joku laahain mennyt palasiksi kuten joku epäili, vai auttaako sen kiristimen vaihto. Vai pitäisikö pistää fortet koneeseen ?!Originally posted by Dunky View PostTuskin löytyy tarvikkeena.Last edited by jupasierra; 25-01-2011, 08:55.
Comment
-
99% varmasti on keskilaahain mennyt paskaksi, eli muovit irronneet laahaimesta. alempi öljypohja irti niin selviää. löytyy muovinpaloja jos hajonnut ja todennäköisesti alumiiniäkin koska olet konetta käytellyt.Originally posted by jupasierra View PostOnko sulla ideoita mistä mahtaisi meteli tulla. Onko joku laahain mennyt palasiksi kuten joku epäili, vai auttaako sen kiristimen vaihto. Vai pitäisikö pistää fortet koneeseen ?!
Itsellä vastaava remppa kanssa parhaillaan menossa. auto purettuna tällä hetkellä ja viä yhtä pikkunippeliä odotellaan niin pääsee kasaamaan.
E: On siis osa numero 7 tuolla realoem kuvassa.
niin ja siis tosiaan on aika yleinen näissä koneissa tuo vika.
Paljon on kilometrejä kertyny mittariin?
Tuossa linkki omaan tapaukseen. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=210948Last edited by juho-85; 19-01-2011, 15:38.F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
Tilattu i4 M50
Exät:
e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84
Comment
-
Kuten juho-85 kirjoittikin niin etummainen öljypohja irti ja olet paljon viisaampiOriginally posted by jupasierra View PostOnko sulla ideoita mistä mahtaisi meteli tulla. Onko joku laahain mennyt palasiksi kuten joku epäili, vai auttaako sen kiristimen vaihto. Vai pitäisikö pistää fortet koneeseen ?!
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Äh pitäisi hinata/kuljettaa jonnekin talliin missä mahtuu tekemään. Ei jaksa kiinnostaa... Myydään pois tällaisenaan !
Comment
-
-
mikä auto?Originally posted by jupasierra View PostÄh pitäisi hinata/kuljettaa jonnekin talliin missä mahtuu tekemään. Ei jaksa kiinnostaa... Myydään pois tällaisenaan !F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Dunky jo vastasikin. E39 535 2xalut, mustat nahat sähköillä, automaattikylmät, steptronic jne. Kaikki varusteet kunnossa. Kun vielä toimi niin veti hyvin !Originally posted by peto2 View Postmikä auto?
Paljon pitää purkaa vaihtaakseen sen ohjaimen, vai laahaiko se oli. Pystyykö vaihtamaan sen purkamatta ketjua ja rattaita. Tarviiko mitään erikoistyökaluja ?
Comment
Comment