Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 ääni jakopäästä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupasierra
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 126
    • Kotka

    #31
    Niin, olen huomannut että niitä "tarjoon sulle siitä niin ja niin paljon" riittää. En sitä niin tosissanu ottanutkaan, mutta pitäisi miettiä ennen kuin rupeaa tarjoamaan mitään.

    Pientä ääntä kuuluu jakopäästä, mutta mikäli olen ymmärtänyt foorumin "asiantuntijoiden" puheista nämä M62 koneet pitävätkin vähän ääntä. En itse ole asiantuntija, mutta luulen että kyse on karstaisista kiristäjistä. Kiristäjille ei jostain syystä tullut öljynpainetta tarpeeksi, ja ketju jäi löysälle.
    Seuraavat toimenpiteet seuraavalle omistajalle ovat: Fortet koneeseen ja uudet öljyt. Voi myös tietysti vaihtaa sen kiristäjän mikä oli siinä räjäytyskuvassa osa numero 20. Tai jos täydellisen haluaa niin uudet ketjut ja kiristäjät ja laahaimet taas mentiin.
    Eli se kuka veikkasi 99% varmuudella sitä keskilaahainta, oli 99% väärässä. Kertokaa olenko edes lähellä oikeaa päätelmää ? Jokatapauksessa auto on taas ajokuntoinen, ja myydään ajokuntoisena kunnes moottori taas päättää muuttaa tilanteen. Otan kuvia kunnes lumisade lakkaa niin katsotaan sitten !
    Last edited by jupasierra; 25-01-2011, 08:57.

    Comment

    • kasinoll
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 281
      • hellsinki

      #32
      Kannattaa se kiristin vaihdella sinne. Siinä on jousi joka hoitaa kiristyksen ennenkuin öljynpaineet nousee ja se jousi saattaa olla väsynyt, siitä johtuen rallattaa eritoten kylmänä. Kiristin saatta olla myös karstainen ja jumittaa.

      Kiristin maksaa 50eur. Omassa kiristimen mäntä oli täysin sylinterin sisällä kun otin irti. Tilasin siihen juuri uuden, jos ei sillä tokene niin sitten laahaimet uusiks. M60 kyseessä.
      E61 525dA M57 -04 668 Schwarz II
      EX E38 728iA M52 -95 303 Cosmosschwarz
      EX E36 316/2 M43 -96 668 Schwarz II
      EX E32 730iA M60 -92 244 Sterlingsilber
      EX E32 730iAL M60 -93 252 Calypsorot
      EX E32 750iAL M70 -87 189 Cirrusblau
      EX E32 730iA M60 -92 244 Sterlingsilber
      EX E32 740iA M60 -93 244 Sterlingsilber


      Vikakoodinlukua ja perus koodauksia pääkaupunkiseudulla!

      Comment

      • jupasierra
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 126
        • Kotka

        #33
        Ääni

        Nyt olen huomannut seuraavaa. Kylmänä käy hyvin ilman mitään erikoisempia ääniä. Kun moottori lämpenee normaali lämpöiseksi, alkaa rallatus. Ja tämä ääni tulee aina matkustajan puoleisesta jakopäästä. Eli onko kiristäjä sökö vai mikä ?
        Kun moottori on pysäytetty, pystyy kuvassa näkyvää osaa no:20 liikkuttamaan ruuvimeisselillä 2-3cm. Saako kiristäjässä olla löysää kun kone on seis, vai painaako jousi sen kiinni laahaimeen ?

        Last edited by jupasierra; 31-01-2011, 21:27.

        Comment

        • jupasierra
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 126
          • Kotka

          #34
          Tässä sitä nyt ollaan, juuri sen ongelman edessä mistä mainitsin ketjussa jonka jumala pisti kiinni. Eikö foorumille mahdu uusia ketjuja vai onko vittuilusta kyse ?!

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #35
            Originally posted by jupasierra View Post
            Tässä sitä nyt ollaan, juuri sen ongelman edessä mistä mainitsin ketjussa jonka jumala pisti kiinni. Eikö foorumille mahdu uusia ketjuja vai onko vittuilusta kyse ?!
            Olisko mitään jos vaihtaisit sen ketjunkiristimen ekana? Oli siinä syy tai ei niin on jousi kuoleentunut jo ikänsä puolesta uuteen joten vaihto olisi muutenkin järevää. Vikoja on myös hieman hankala korjata kristallipallon kanssa, eli konetta auki niin tietää tarkemmin.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • intfreak
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 2966
              • Uusikaupunni

              #36
              Originally posted by jupasierra View Post
              Aloitin uuden ketjun juuri siksi kun vanhoja ei tahdota kommentoida ! Vai etkö ole törmännyt ongelmaan ? Ja oliko sulla tietoa asiasta vai kommentoitko huviksesi ?!
              Originally posted by Hammu View Post
              Just tän takia sitä tietoa ei ikinä löydä mistään ku asia jaetaan 20 eri topikkiin.

              Nyt takas sinne vanhaan.
              Originally posted by jupasierra View Post
              Tässä sitä nyt ollaan, juuri sen ongelman edessä mistä mainitsin ketjussa jonka jumala pisti kiinni. Eikö foorumille mahdu uusia ketjuja vai onko vittuilusta kyse ?!
              Mun mielest tos on ihan hyvät perustelut.
              Voit muokata ekaa postausta/otsikkoa vastaamaan nykytilannetta.
              N62 Money Spender Club

              Comment

              • jupasierra
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 126
                • Kotka

                #37
                Originally posted by Supa View Post
                Olisko mitään jos vaihtaisit sen ketjunkiristimen ekana? Oli siinä syy tai ei niin on jousi kuoleentunut jo ikänsä puolesta uuteen joten vaihto olisi muutenkin järevää. Vikoja on myös hieman hankala korjata kristallipallon kanssa, eli konetta auki niin tietää tarkemmin.
                En viitsisi arpomalla alkaa vikaa korjaamaan. Kyllä minä sen tiedän että osa kerrallaan kun vaihtaa niin jossain vaiheessa se korjaantuu. Mutta kyselen täällä sen takia että jollain olisi tietoa asiasta. Enkö ilmaise itseäni tarpeeksi hyvin, vai eikö kysymystäni vaan ymmärretä ?! Luulin että täällä on asiantuntijoita jotka tietävät esim. Kiristäjän toiminnan jne. Älkää kommentoiko jos ette osaa neuvoa. Kommentit voi jättää facebookiin...
                Last edited by jupasierra; 03-02-2011, 08:56.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #38
                  Jousi painaa laahaimeen, mutta on siellä öljyäkin sisällä jolloin pitäis olla vähintäänkin todella jäykkä, kun öljy pakenee sisäkkäisten kiristinholkkien välyksen kautta.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • -KK-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 265

                    #39
                    On tuo asenne vähän niin, että jos kerran pitää oikea vastaus samantien tietää, niin eipä sitä viittis vastata edes näitä kaikkein yleisimpiä selkeitä tyyppivikoja. Tuossa tuli jo hyviä ehdotuksia mitä kannattaa suosiolla vaihtaa kun ne kerran joka tapauksessa väsähtää kilometrien kertyessä.

                    Omassa M62 koneessa kuuluu myös rallatusta ja vaihdan nyt ensimmäisenä nimenomaan laahaimen kiristimen kun on helppo homma. 157tkm takana ja jos tuolla panostuksella voi yhtää vähentää riskiä laahaimen pirstaloitumisesta, niin vaihdan.

                    Supa jo hyvin kommentoi myös tuossa. Tässä on omasta koneesta kuva matkustajan puoleisesta jakopäästä, jossa löytyy myös kiristin ilmeisesti ja onhan tuo löysällä sammuksissa. En tiedä toimivuudesta käynnissä ollessa, mutta seurataan tilanneta. Ja tämä on vain minun autostani. Ei mitään takeita sun koslasta.

                    Tuntuu, että kaikki luetellut osat saa joka tapauksessa vaihtaa oli miten oli
                    Attached Files

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #40
                      Originally posted by jupasierra View Post
                      En viitsisi arpomalla alkaa vikaa korjaamaan. Kyllä minä sen tiedän että osa kerrallaan kun vaihtaa niin jossain vaiheessa se korjaantuu. Mutta kyselen täällä sen takia että jollain olisi tietoa asiasta. Enkö ilmaise itseäni tarpeeksi hyvin, vai eikö kysymystäni vaan ymmärretä ?! Luulin että täällä on asiantuntijoita jotka tietävät esim. Kiristäjän toiminnan jne. Älkää kommentoiko jos ette osaa neuvoa. Kommentit voi jättää facebookiin...
                      Justjoo, no se on varmaan parempi että viet sen auton vaan korjaamolle niin saavat siellä ARPOA ihan virallisesti. Tuolla asenteella ei kyllä ainakaan tuu täältä suunnalta yhtään neuvoja, mutta ilmeisesti niitä ei tarvittukkaan vaan oli tarkoitus vaan vittuilla.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • -KK-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 265

                        #41
                        Nyt on vaihdettu jakopään laahaimen kiristin. Mittasin ja noin 20mm oli vanha lyhentynyt uudempaan verrattuna.

                        Harmi tosiaan kun piti ostaa koko asetelma. Halvemmalla olisi päässyt jos olisi vaihtanut pelkän jousen.
                        Attached Files

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #42
                          Originally posted by -KK- View Post
                          On tuo asenne vähän niin, että jos kerran pitää oikea vastaus samantien tietää, niin eipä sitä viittis vastata edes näitä kaikkein yleisimpiä selkeitä tyyppivikoja. Tuossa tuli jo hyviä ehdotuksia mitä kannattaa suosiolla vaihtaa kun ne kerran joka tapauksessa väsähtää kilometrien kertyessä.

                          Omassa M62 koneessa kuuluu myös rallatusta ja vaihdan nyt ensimmäisenä nimenomaan laahaimen kiristimen kun on helppo homma. 157tkm takana ja jos tuolla panostuksella voi yhtää vähentää riskiä laahaimen pirstaloitumisesta, niin vaihdan.

                          Supa jo hyvin kommentoi myös tuossa. Tässä on omasta koneesta kuva matkustajan puoleisesta jakopäästä, jossa löytyy myös kiristin ilmeisesti ja onhan tuo löysällä sammuksissa. En tiedä toimivuudesta käynnissä ollessa, mutta seurataan tilanneta. Ja tämä on vain minun autostani. Ei mitään takeita sun koslasta.

                          Tuntuu, että kaikki luetellut osat saa joka tapauksessa vaihtaa oli miten oli
                          Samaa yläkiristimen väljyyttä havaittavissa omassakin koneessa ja mulla on kummankin lohkon uudet kiristimet hommattuna mutta ajattelin tehdä vanos remontin jossainvälissä niin vaihdan sitten samalla, täytyy ensin metsästää ajoitustyökalut järkevään hintaan
                          Last edited by Supa; 03-02-2011, 21:05.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #43
                            Originally posted by -KK- View Post
                            Nyt on vaihdettu jakopään laahaimen kiristin. Mittasin ja noin 20mm oli vanha lyhentynyt uudempaan verrattuna.

                            Harmi tosiaan kun piti ostaa koko asetelma. Halvemmalla olisi päässyt jos olisi vaihtanut pelkän jousen.
                            Viitaten alkuperäisen keskustelijan ongelmaan niin täytyy alkaa lottoamaan kun ilmeisesti arpomalla keksin että jousi voi olla kuoleentunut...
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Pretoriaani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 3842
                              • Hyvinkää, Finland

                              #44
                              Originally posted by Supa View Post
                              Samaa yläkiristimen väljyyttä havaittavissa omassakin koneessa ja mulla on kummankin lohkon uudet kiristimet hommattuna mutta ajattelin tehdä vanos remontin jossainvälissä niin vaihdan sitten samalla, täytyy ensin metsästää ajoitustyökalut järkevään hintaan ensin
                              Mulla oli justiinsa viime viikolla hyppysissä mm. M60/2 ajoitustyökalut, mut ne män jo. Tällä postauksellahan ei ollut mitään informaatioarvoa. Jatkakaa.
                              I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                #45
                                Originally posted by Pretoriaani View Post
                                Mulla oli justiinsa viime viikolla hyppysissä mm. M60/2 ajoitustyökalut, mut ne män jo. Tällä postauksellahan ei ollut mitään informaatioarvoa. Jatkakaa.
                                Joo ei auta ei, tarvitsen M62TU koneen kalut, perus V8 kalut nyt saa mistä vaan mutta vanoksen triggeripyörien kohdituspalikat on oikeestaan ne eniten kaivattavat palikat.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎