Minkäslainen operaatio on laatikko ja peräöljyjen vaihto e32 vm.-90 tyyppisessä bimmerissä? Kone on kolmelitranen kutonen ja manuaalilaatikolla. Kilometrejä mittarissa 260tkm.
Normaalisti perä ei jollota ja pykälät loksahtelee hyvin paikoilleen.
Nyt kun pakkasta on ollut liki 30 niin olen havainnut, että kun lähtee liikkeelle, niin tuossa 80km/h:n vauhdissa kun kiihdyttää, niin jonkinlaista jurinaa kuuluu perän/lootan suunnalta. Ääni häviää kun ajelee tovin. Lieneekö litkut vähissä tai ihan paskoja. En tiedä?
Kannattaako noi öölit siis vaihtaa pikimmiten?
Joku "viisas" vaan joskus sano, että jos laatikkoon vaihdetaan öljyt noilla kilometreillä ekan kerran, niin uus öljy liuottaa laatikosta sinne vuosien saatossa kertyneet paskat irti ja se taas rikkoo laatikon. Onko perän kans mahdollisesti sama vai onko tuo taas jokin "urbaani legenda"?
Normaalisti perä ei jollota ja pykälät loksahtelee hyvin paikoilleen.
Nyt kun pakkasta on ollut liki 30 niin olen havainnut, että kun lähtee liikkeelle, niin tuossa 80km/h:n vauhdissa kun kiihdyttää, niin jonkinlaista jurinaa kuuluu perän/lootan suunnalta. Ääni häviää kun ajelee tovin. Lieneekö litkut vähissä tai ihan paskoja. En tiedä?
Kannattaako noi öölit siis vaihtaa pikimmiten?
Joku "viisas" vaan joskus sano, että jos laatikkoon vaihdetaan öljyt noilla kilometreillä ekan kerran, niin uus öljy liuottaa laatikosta sinne vuosien saatossa kertyneet paskat irti ja se taas rikkoo laatikon. Onko perän kans mahdollisesti sama vai onko tuo taas jokin "urbaani legenda"?
Comment