Announcement

Collapse
No announcement yet.

lastun asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jörry
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 48
    • parkano

    lastun asennus

    elikkä tilasin tuolta racechip.de:stä bmw 530d e39 184heppaseen lastun, kun se tuli ja laitoin paikalle . kun lastun laittaa siihen piuhan päähän kiinni niin auto nostaa kierrokset 1500rpm ja syttyy dde valo eli vikavalo, vaikka lastussa kokeilee kaikkia säätöjä niin kierrokset pysyy samassa. mikä on ongelmana
  • Piikkinen
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2008
    • 1549
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by jörry View Post
    elikkä tilasin tuolta racechip.de:stä bmw 530d e39 184heppaseen lastun, kun se tuli ja laitoin paikalle . kun lastun laittaa siihen piuhan päähän kiinni niin auto nostaa kierrokset 1500rpm ja syttyy dde valo eli vikavalo, vaikka lastussa kokeilee kaikkia säätöjä niin kierrokset pysyy samassa. mikä on ongelmana
    Miten minusta tuntuu että ongelmana on tuo "lastu".

    Sawo Connection - Normaalisti kännissä ja alasti

    ALV 0% connection

    BMW E91 330xd

    Ex:
    BMW F31 318dA
    BMW E61 525dA LCI
    BMW E36 318is coupe
    BMW E36 316 Touring -98 "YrRyKkÄ"
    BMW E30 316
    BMW E34 520


    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Ei se taida olla lastu, vaan railpaine-anturiin asennettava huijausboksi joka keinotekoisesti nostaa syöttöpaineita huijaamalla moottorinohjausta. Tuleeko imusarjan päädyn paikkeille liittimen väliin?

      Huonolla tuurilla tulee kallis "lastu" kun paineet menee pitkään yli sallitun maksimin
      Last edited by Cell; 22-02-2011, 20:53.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • jörry
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 48
        • parkano

        #4
        tulee imusarjan taakse liittimien väliin.mutta ei voi kyllä oikein tulla kallis lastu koska autolla ei voi ajaa jos lastu on paikalla koska kierrokset nousee 1500rpm ja ei tapahdu mitään vaikka kuinka polkis kaasua. jos lastun ottaa pois auto toimii normaalisti. mutta kun tässä järkeilin niin tulin siihen tuloksiin että 1 omistaja on voinut jo ohjelmoida auton ja sitten kun itse laitan lastun paikalle se ei toimi. koska saa heti liikaa ja menee kone vikatilaan

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1063
          • Hämeenlinna

          #5
          Vikahan on tuossa ''lastussa'' joka huijaa moottorinohjausta, todennäköisesti auto ei lähde edes käymään jos on aikaisemmin jo ohjelmoitu.

          Tuossa ''lastussa'' vika joka johtaa DDE:n vikatilaan ja näin suojaa moottoria.

          Ohjelmointi on huomattavasti turvallisempi tapa tehon saamiseen kuin nuo boksit, koska ohjelmoinnissa muokataan suuri määrä ohjainlaitteen arvoista, kun taas nuo rail -paine signaalin huijari boksit nostavat vain ruiskutuspainetta.
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          • diffas
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2010
            • 215
            • Lahti

            #6
            Oliks tää se hyvä ja halpa? :think
            Kingdiesel Racing

            Comment

            • ongelmalapsi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1063
              • Hämeenlinna

              #7
              Originally posted by diffas View Post
              Oliks tää se hyvä ja halpa? :think
              Eli kaksi tuotetta
              -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
              -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
              -Voimaa.com Ohjelmoinnit
              -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
              -Ilmastointi huolto alkaen 69€
              Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
              GMC Topkick C6500 rollback -95
              Ford F-350 4X4 Wrecker -97
              E46 330xiA -02
              Chrysler neon -99

              Comment

              • soksanen
                BTCF Member
                • Feb 2011
                • 4
                • Salo

                #8
                Samanlaista vikaa

                Tuttu juttu.
                Mulla teki aivan samaa ja epäilin boksia vialliseksi.
                Todellisuudessa maadoitusjohdon olin laittanut Ruuvin alle, jossa +-jännite.
                Näytti maapaikalta ja siirsin johdon oikeasti maihin, niin toimi hyvin.

                Comment

                • DriveFast
                  BTCF Member
                  • Apr 2010
                  • 165
                  • Turku

                  #9
                  Olis kiva tietää, että lähteekö tän "lastun" kanssa autosta tuollaisia lukemia, mitä tuolla racechip-sivustolla lupaillaan.. +25% tehoa ja +15% vääntöä, noin niinkun minimissään..

                  Vieppä auto penkkiin, jos tuon saat kunnolla toimimaan.. Ihan vaan mielenkiinnosta..
                  BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                  Exät:
                  BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                  BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                  Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                  Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                  Comment

                  • jörry
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 48
                    • parkano

                    #10
                    Originally posted by soksanen View Post
                    Tuttu juttu.
                    Mulla teki aivan samaa ja epäilin boksia vialliseksi.
                    Todellisuudessa maadoitusjohdon olin laittanut Ruuvin alle, jossa +-jännite.
                    Näytti maapaikalta ja siirsin johdon oikeasti maihin, niin toimi hyvin.

                    voisiks kertoo lisää mistä tässä on kysymys

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      #11
                      Originally posted by DriveFast View Post
                      Olis kiva tietää, että lähteekö tän "lastun" kanssa autosta tuollaisia lukemia, mitä tuolla racechip-sivustolla lupaillaan.. +25% tehoa ja +15% vääntöä, noin niinkun minimissään..

                      Vieppä auto penkkiin, jos tuon saat kunnolla toimimaan.. Ihan vaan mielenkiinnosta..
                      Kyllä tuollaisella huijausboxilla voi saada melkoisen tehon, riipuen mitä huijataa. Näillä saadaan auto myös savuttamaan melkoisesti joka kertoo polttoaineen syötön määrästä. Joissain muutetaan polttoaineen lämpöanturin tietoa kylmemmäksi jotta moottorinohjaus lisää painetta tai syöttöä. Noilla nousee usein ylävääntö/teho. Samalla riski kasvaa että jotain kallista menee kohta rikki. Fiksummat mitkä tulee esim. suuttimien johtojen väliin on jo lähellä perinteistä lastua "karttoineen", en tiedä onko bemariin sellaista saatavana.
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • Rockford
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 8028
                        • Pinsiö

                        #12
                        Originally posted by Esal View Post
                        Kyllä tuollaisella huijausboxilla voi saada melkoisen tehon, riipuen mitä huijataa.
                        Ilmeisesti ostajaa.
                        -Dodge Charger -73
                        -Mercedes-Benz GLK
                        -VW Transporter

                        Comment

                        • Valtsude
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2007
                          • 739
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by Rockford View Post
                          Ilmeisesti ostajaa.
                          +1
                          E34

                          Comment

                          • ongelmalapsi
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1063
                            • Hämeenlinna

                            #14
                            Originally posted by Esal View Post
                            Kyllä tuollaisella huijausboxilla voi saada melkoisen tehon, riipuen mitä huijataa. Näillä saadaan auto myös savuttamaan melkoisesti joka kertoo polttoaineen syötön määrästä. Joissain muutetaan polttoaineen lämpöanturin tietoa kylmemmäksi jotta moottorinohjaus lisää painetta tai syöttöä. Noilla nousee usein ylävääntö/teho. Samalla riski kasvaa että jotain kallista menee kohta rikki. Fiksummat mitkä tulee esim. suuttimien johtojen väliin on jo lähellä perinteistä lastua "karttoineen", en tiedä onko bemariin sellaista saatavana.
                            Eipä nuo suuttimienkaan väliin tulevat boksitkaan kovin kummoisia ole, niillä kun ei päästä muuta arvoa muuttamaan kuin suuttimille tulevia, joka käytännössä tarkoittaa ruiskutusajan pidentämistä maksimiin, jolloin saadaan enemmän ainetta sylintereihin.
                            Nuo rail-painetta muuttavat ''lastut'' vaan antavat moottorinohjaukselle alkuperäistä pienemmän painetta määrittelevän vastusarvon, jolloin moottorinohjaus nostaa painetta kunnes ''lastu'' päästää läpi originaali paineeseen nähden oikean vastusarvon ja moottorinohjauspurkki on tyytyväinen.

                            Harvoin näistä kovin pitkä ikäisiä tulee, noilla halvoilla ''tein itse säästin rahaa, lastuilla'' verrattuna koko moottorinohjauksen uudelleen ohjelmointiin.

                            Nuo ''lastut'' voi mielestäni verrata suoraan vanhoissa TDS koneissa käytettyihin potikka virityksiin joilla saatiin monet kannet halki ym. ongelmia.
                            Last edited by ongelmalapsi; 24-02-2011, 16:38.
                            -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                            -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                            -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                            -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                            -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                            Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                            GMC Topkick C6500 rollback -95
                            Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                            E46 330xiA -02
                            Chrysler neon -99

                            Comment

                            • soksanen
                              BTCF Member
                              • Feb 2011
                              • 4
                              • Salo

                              #15
                              Originally posted by jörry View Post
                              voisiks kertoo lisää mistä tässä on kysymys

                              Mun boksi oli sellainen mikä laitettiin liittimen väliin suoraan. Lisänä siinä oli maadoitusjohto joka piti erikseen maadoittaa. No fiksuna katsoin sieltä ohjausboksin vierestä helpon maadoituspaikan ja laitoin siihen maajohdon. Yllätykseksi se olikin jänitteellinen ja aivan saman näköinen kun normi maadoituspaikka mihin menee useampi johto, johdot ei muutenkaan ollut punaisia. Vedin sitte maan iskaritolpan mutterin alle ja johan alkoi toimimaan.
                              Oireet olivat: Kierrokset n.1500rpm eikä reagoinut kaasuun mitenkään.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎