Announcement

Collapse
No announcement yet.

m60b40 perusviat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39-530A
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 934
    • Espoo

    #31
    Originally posted by VaihtoVirta View Post
    Jakoketjun rikkoontuva laahain ei koske m60 moottoria, siinä sen keskimmäisen laahaimen tilalla on hammasratas.
    Ok, tämä selvä. Itse topikkiin sujuvasti palatakseni, onko näistä paukkunut ketjuja poikki? Onko pannu vapaastipyörivää tyyppiä vai onko venttiilit sitten männissä kiinni?
    E92 335iA -08

    ---
    ex E34 540iA -93
    ex E90 325iA -05
    ex E39 530iA -00
    ex Toyota Avensis
    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #32
      Venttiilit männissä kiinni.

      Moottorit on vaan niin halpoja ja jakopään osat kalliita, ettei täydellistä etukäteishuoltoa kannata tehdä mielenrauhan takia.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • zuge
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 91
        • Pieksämäki

        #33
        Juu eli ostin 540 pemun ja tuota automaattivaihteiston perusvikaa eli kulunutta kuulaa olisin korjaamassa niin mistä saa noita korjaussarjoja..? Soitin kl-varaosaan ja jyväskylän bmw huoltoon niin ei ollut tarjolla kuin bmw:n liikkeellä joku 2600e maksava sarja..
        Plymouth Duster 454 twin turbo
        Dodge RAM Cummins
        Chevrolet Corvette C5 turbo
        BMW M3 e92 coupe
        BMW 635 csi E24 Turbo
        E34 RB25DET
        E39 540
        E34 540
        E30 325 turbo
        E28 535
        E34 535
        1.2 lata..
        -über Züge-

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8259
          • Järvikylä (Nakkila)

          #34
          kysymys koskee B30 konetta mutta rakenne lienee tässä kohtaa 1:1..

          eli auto seissyt muutaman kuukauden ja laitoin tulille ladatakseni akkua. ok hienosti läks tulille otin tuolin ja istuskelin auton edessä sen käydessä, konepelti auki. pidempään kun käyntiä kuuntelin niin aloin kuulemaan käynnin seasta "raksutusta" joka tuntui tulevan kuskinpuolen kannesta tai jakopäästä. kierroksilla kun koitin niin ääni kuului selvimmin ~1500rpm kohdilla jota ylempänä ääni lakkas tai hukkui muuhun meluun.

          muistelisin jonkun maininneen vastaavasta raksutuksesta mutten ole kuullut, mikä voisi äänen aiheuttaa? onko tuolla jotain tyypillistä raksuttajaa?

          toivottavasti oli tarpeeksi pitkästi selostettu
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Kassu!
            Newbiemmer
            • Nov 2010
            • 12
            • Hämeenlinna

            #35
            Tuossa kun itellä oli 740, niin huomasin siinä sit ostaessa jo että jäähdytinnestettä hukkaa, termarin kotelo oli 3:sta kohtaa silminnähden halki (sisäpuolelta katsoen siis). Korjaus maksaa 30€+jäähdytinnesteet uusiks, homma ei ole paha tehdä edes -25 kelissä
            E39 525 tds "pommi"

            Comment

            • aripaa
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 520
              • Kuhmo

              #36
              Originally posted by peto2 View Post
              kysymys koskee B30 konetta mutta rakenne lienee tässä kohtaa 1:1..

              eli auto seissyt muutaman kuukauden ja laitoin tulille ladatakseni akkua. ok hienosti läks tulille otin tuolin ja istuskelin auton edessä sen käydessä, konepelti auki. pidempään kun käyntiä kuuntelin niin aloin kuulemaan käynnin seasta "raksutusta" joka tuntui tulevan kuskinpuolen kannesta tai jakopäästä. kierroksilla kun koitin niin ääni kuului selvimmin ~1500rpm kohdilla jota ylempänä ääni lakkas tai hukkui muuhun meluun.

              muistelisin jonkun maininneen vastaavasta raksutuksesta mutten ole kuullut, mikä voisi äänen aiheuttaa? onko tuolla jotain tyypillistä raksuttajaa?

              toivottavasti oli tarpeeksi pitkästi selostettu
              Jakoketju (ketjut), laahain jos v-moottorista kyse
              Ext. bmw:t
              e28 518i -87
              e34 518i -92
              e39 540ia sedan 7/98
              e39 540ia sedan 9/98
              e39 540ia tour. 12/98
              E34 525i Touring 7/92

              Vikakoodien lukua/nollausta.

              e39 540 ia sedan 7/96

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎