Mitä kaikkea eroavaisuuksia kyseisillä moottoreilla on? Velipojalla katkesi keinu omasta 730ia:sta ja teki totaalisen tuhon yhdelle männälle.
Varaosamiinana on 735ia, josta 2 mäntää rikki. Kaverilta löytyy vielä kolmaskin kone, jossa 1 mäntä paskana. Kyseinen kone purettu alunperin 635i:stä, eli se on korkeapuristeisempi 218 heppainen versio?
Eli nyt näitä enempi ja vähempi paskana olevia M30 moottoreita on 3kpl ja näistä olisi tarkoitus alkaa kasailemaan 1 kpl 100 % varmasti ehjä "uusilla osilla (laakerit, männänrenkaat, ehjä nokka, keinut, uudet tiivisteet yms tarpeelliset)
Kysymys kuuluukin miten näistä on fiksuin tehdä toimiva kokoonpano? Miten ero tilavuudessa on tehty M30B30 ja M30B34 moottoreissa? Kampiakseli erilainen? Männät? Lohko sama, eli pystyskö M30B30:sesta tekemään M30B34:sen mäntien ja kampiakselin vaihdolla?
Tossa 218 heppasessa lohkossahan on eriruttuiset männät? Voisko siihen lohkoon kuitenkin kasata pienemmällä rutulla olevat 735ia:n männät (211 heppasen)? Tämä vaihtoehto siksi, ettei tuollaisia korkeampi ruttuisia mäntiä ole niin paljon tarjolla, joten ehjä olisi hankala löytää.
Toivottavasti gurut saa selvän mitä mie tässä sönkötän.
Ps. Sori tyhmät(kin) kysymykset, ite en näillä tiedoilla / taidoilla rupea käsiäni likaamaan, vaan yritän selvittää rassaajille erinäiset vaihtoehdot valmiiksi, ettei homma menis ns. puihin
Varaosamiinana on 735ia, josta 2 mäntää rikki. Kaverilta löytyy vielä kolmaskin kone, jossa 1 mäntä paskana. Kyseinen kone purettu alunperin 635i:stä, eli se on korkeapuristeisempi 218 heppainen versio?
Eli nyt näitä enempi ja vähempi paskana olevia M30 moottoreita on 3kpl ja näistä olisi tarkoitus alkaa kasailemaan 1 kpl 100 % varmasti ehjä "uusilla osilla (laakerit, männänrenkaat, ehjä nokka, keinut, uudet tiivisteet yms tarpeelliset)
Kysymys kuuluukin miten näistä on fiksuin tehdä toimiva kokoonpano? Miten ero tilavuudessa on tehty M30B30 ja M30B34 moottoreissa? Kampiakseli erilainen? Männät? Lohko sama, eli pystyskö M30B30:sesta tekemään M30B34:sen mäntien ja kampiakselin vaihdolla?
Tossa 218 heppasessa lohkossahan on eriruttuiset männät? Voisko siihen lohkoon kuitenkin kasata pienemmällä rutulla olevat 735ia:n männät (211 heppasen)? Tämä vaihtoehto siksi, ettei tuollaisia korkeampi ruttuisia mäntiä ole niin paljon tarjolla, joten ehjä olisi hankala löytää.
Toivottavasti gurut saa selvän mitä mie tässä sönkötän.
Ps. Sori tyhmät(kin) kysymykset, ite en näillä tiedoilla / taidoilla rupea käsiäni likaamaan, vaan yritän selvittää rassaajille erinäiset vaihtoehdot valmiiksi, ettei homma menis ns. puihin
Comment