Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hajosiko kytkin ? (Vaihdettu) Naputus ongelma. Vika löytyi!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalevik
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 957
    • Salo

    #16
    Originally posted by jr66 View Post
    Tarkkaan ottaen ylikierroksilla on ollut kaikki muu paitsi pääakseli, pääakseli on ylikierroksilla (mitkä on ylikierroksia ?) vasta n. 400 km/h nopeudessa...
    Jep,olisihan tuon tarkemminkin voinut kertoa (drive shaft).

    Ylikierroksilla tarkoitin tässä lähinnä sitä että mainittu drive shaft pyörii huomattavasti nopeammin kuin mitä moottori sitä koskaan pyörittää.
    E61 525i, Suzuki VS1400
    Exät: Jaana, Susanna, Maija

    Comment

    • BeniE30
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 452
      • Helsinki

      #17
      Noniin, eilen yritin sitten irroittaa laatikkoa. sain otettua kaikki hilppeet tieltä ja laatikon pultit auki. Oli helvetin vittumaisessa paikassa ne ylemmät,piti peilin avulla tähystellä että mihin sen jatkovarren hylsyineen tökkää Mutta kuitenkin laaitkko ei suostu irtoamaan, sain vedettyä sitä joku 10cm taaksepäin että akseli irtosi koneesta( pyörii laatikko vapaasti vaihdepäällä) Mutta siihen se jumahtaa, ei tuu repimällä vaikka kuinka yrittää. Mikähä hemmetti siellä ottaa kiinni ? Jotenki pirstoutunut kytkinlevy tai joku ?

      Comment

      • basso72
        BTCF Member
        • Dec 2004
        • 1837
        • Ylä-Pinsiö

        #18
        Ohjeen mukaan sitä pitää pyöräyttää vastapäivään n.10 astetta ennenkuin irtoaa.
        sigpic
        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
        320i -77

        Comment

        • däädää
          Bimmer Fanatic
          • May 2010
          • 756
          • Tornio

          #19
          Nyt on ihan pakko heittää pientä offtopicia.. Mikä helvetin riivattu päivä eilen on ollu kun kaikilla autot hajonneet? Täällä meni toisesta bemarista perä paskaksi, toisesta lopetti kattoluukku toimimisen, kaverin audi hajos eikä ole ajokunnossa yms

          Comment

          • BeniE30
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 452
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by däädää View Post
            Nyt on ihan pakko heittää pientä offtopicia.. Mikä helvetin riivattu päivä eilen on ollu kun kaikilla autot hajonneet? Täällä meni toisesta bemarista perä paskaksi, toisesta lopetti kattoluukku toimimisen, kaverin audi hajos eikä ole ajokunnossa yms

            Tottakai kaikki hajoaa,ohan nyt just hyvät ajelu säät ja aurinko paistaa. Eihän nyt tietenkään näin hyvällä säällä pelit pysy kasassa. muutenhan meni asiat hyvi.

            Comment

            • BeniE30
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 452
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by basso72 View Post
              Ohjeen mukaan sitä pitää pyöräyttää vastapäivään n.10 astetta ennenkuin irtoaa.
              Missäs tämmöset ohjeet löytyy ? syhteessa mihin 10 astetta ? Ja tarkoititko kytkin akselia vai itse laatikkoa ?

              Comment

              • basso72
                BTCF Member
                • Dec 2004
                • 1837
                • Ylä-Pinsiö

                #22
                Originally posted by BeniE30 View Post
                Missäs tämmöset ohjeet löytyy ? syhteessa mihin 10 astetta ? Ja tarkoititko kytkin akselia vai itse laatikkoa ?
                Bmw TIS. Koko laatikkoa.
                Attached Files
                sigpic
                Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                320i -77

                Comment

                • BeniE30
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 452
                  • Helsinki

                  #23
                  Eli laatikko kun on suorassa niin kääntää sitä 10 astetta vastapäitään ja vetää? Mistä ton ohjelman saa ? Olisko mitään linkkiä vaikuttas aika kätevältä.

                  Comment

                  • jms-btcf
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 696
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by BeniE30 View Post
                    Mistä ton ohjelman saa ? Olisko mitään linkkiä vaikuttas aika kätevältä.
                    Online-versio http://tis.spaghetticoder.org/ ja jostain löytyy varmasti omalle koneelle asennettavaksi koko mälli mut siihen ei ole just nyt linkkiä...
                    e61 535d

                    Comment

                    • BeniE30
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 452
                      • Helsinki

                      #25
                      Noniin, vaihteisto lähti irti, Siellä oli yks hemmetin piiloruuvvi joka piti sitä peltisuojaa kiinni . Miten tärkeä toi peltilevy tuolla välissä on ? Meni sen verta solmuun että tuosta ei taida kalua enää saada.

                      Eli paineasetelman puoleiset kitkapinnat oli repaloitunut, vauhtipyörän puoleinen oli kunnossa. Vauhtipyörässä kyllä jotain läiskiä on mutta onkohan ne ihan vaan lämmöstä tullut, pinta on kuitenkin aivan tasaine. Silmälaakeri pyöri nätisti ilman rahinaa tai pykäliä, eikä mitään kummempia välyksi siinä tuntunut.

                      Tässä pari kuvaa:









                      Last edited by BeniE30; 25-04-2011, 00:28.

                      Comment

                      • BeniE30
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 452
                        • Helsinki

                        #26
                        Tässä olis vielä pari videopätkää vauhtipyörästä ja kytkinakselista.

                        Eli pysyvätkö nuo välykset vielä rajojensisällä ? vai onko vauhtis jo paskana? Joku foorumilla kirjoitti että uudessakin oli noin sentin välys ?

                        Mites tuo kytkinakselin laita, kuuluuko olla noin päin pien välys ?



                        Comment

                        • BeniE30
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 452
                          • Helsinki

                          #27
                          Mites sitten tuo kytkimen takaisin laitto? Kun tuolla on jotkut ihme jouset jotka pitäs jotenki lukittaa ? Ku toi bmw tis antaa sellasta ohjetta että niille pitäs jotain tehdä ja et pitäs käyttää jotain ihme erikois vempainta kun paineasetelmaa laitetaan kiinni ? Vai voiko ton kytkimen laittaa ihan perinteiseen tapaan että keskittää ja sitten vain kiritää tasaisesti asetelman siihen päälle.

                          Comment

                          • ockelbo4500
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 923
                            • Sotkamo--Oulu

                            #28
                            Originally posted by BeniE30 View Post
                            Tässä olis vielä pari videopätkää vauhtipyörästä ja kytkinakselista.

                            Eli pysyvätkö nuo välykset vielä rajojensisällä ? vai onko vauhtis jo paskana? Joku foorumilla kirjoitti että uudessakin oli noin sentin välys ?

                            Mites tuo kytkinakselin laita, kuuluuko olla noin päin pien välys ?



                            http://www.youtube.com/watch?v=Bu1vKttHY0o

                            Mielestäni ihan normaalia tuollainen pieni välys tuossa vauhtiksen keskialueella ja sitten kytkinakselit on ainakin omissa aina tuon verran heilunu. Se silmälaakeri pitää sen kyllä paikallaan sitten käytössä.
                            Jos näyttää vauhtipyörä tasaiselta niin eiköhän se riitä kun santapaperilla vähän hipasee ja uus silmälaakeri + uus asetelma ja kytkin + painelaakeri ja takaisin nippuun
                            Last edited by ockelbo4500; 25-04-2011, 11:19.
                            BMW E84 X1 18dXdrive -14

                            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                            Ex, E46 320 d Touring -01
                            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                            Comment

                            • BeniE30
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 452
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by ockelbo4500 View Post
                              Mielestäni ihan normaalia tuollainen pieni välys tuossa vauhtiksen keskialueella ja sitten kytkinakselit on ainakin omissa aina tuon verran heilunu. Se silmälaakeri pitää sen kyllä paikallaan sitten käytössä.
                              Jos näyttää vauhtipyörä tasaiselta niin eiköhän se riitä kun santapaperilla vähän hipasee ja uus silmälaakeri + uus asetelma ja kytkin + painelaakeri ja takaisin nippuun
                              Jees, ei omastamielestäkään kovin kummosilta nuo välykset tuntunut. Pitänee hommata kamppeet ja alkaa niputtaa, kuhan nyt sais selvyyden tohon asetelman lukitusjousien toimintaan.

                              Comment

                              • BeniE30
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 452
                                • Helsinki

                                #30
                                Kai joku tollasen kytkimen tonne on asentanut ? PIent vinkkii tarviis.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎