Noniin, laatikko otettu pois ja vikaa kartoitettu. Eli startin hammaspyörä oli kulahtanut vähä vinoon ja oli syönyt myös vähän hammaskehää vauhtipyörässä. Se tais olla se joka siellä vähän kiinni otti. Uus pelti huomenna kiinni ja toivomaan parasta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hajosiko kytkin ? (Vaihdettu) Naputus ongelma. Vika löytyi!
Collapse
X
-
Originally posted by BeniE30 View PostKaveri jätti E30:sestä sen levyn sieltä välistä pois niin alko pitää startti säpsätystä kun osu se akseli kokoajan vähän vauhtipyörän hampaisiin, starti kun tulee lähemmäs sitä hammaskehää kun ei oo sitä välipeltiä siellä.Originally posted by BeniE30 View PostNoniin, laatikko otettu pois ja vikaa kartoitettu. Eli startin hammaspyörä oli kulahtanut vähä vinoon ja oli syönyt myös vähän hammaskehää vauhtipyörässä. Se tais olla se joka siellä vähän kiinni otti. Uus pelti huomenna kiinni ja toivomaan parasta.
EDIT: Tai no samassa asennossahan se on, mutta lähempänä kuitenkin..
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Oli se kiinni kyllä sinne ottanut mutta ei tuo ääni pelkästään tuosta johtunut, vielä kuunuu naputusta hyttiin vaikkakin hieman vaimentui. Taitaa tulla nostajista tuo ääni. Pitänee kokeilla forte käsittelyä jos vaimentais nostajia. Ihan puun takaa kyllä tuli tuo nostajie naputus, mutta eikös siellä kanavat tukkoon menekkin ihan yhtäkkii jos sattuu joku kökkö sinne jäämään.
Comment
-
-
nyt alkaa ideat loppumaan. Eli siis sama voimakas naputus kuuluu hyttiin kuin ennen sen välilevyn lisäämistäkin. Alkoi kuulumaan selvemmin sitten kun lämpeni, en sitä vain kylmällä koneella niin selvästi kuullut.
Tein Forte käsittelyn ja vaihdoin uudet öljyt (Teboil Daimond 5w40).
Sama naputus jatkuu, ei taida tulla nostimistakaan.
Sitä ei tosiaan kuule konehuoneessa ollenkaan, vain ainoastaan kun sisällä istuu.
Alkaa menee toivo tähä hommaan. Kumma juttu vaan että ääni ilmeni kytkimen vaihdon jälkeen.
Comment
-
-
Tuli muuten tälläinen mieleen että kun en saanut putkea ottettua pakosajan laipasta irti kun oli niin ruosteiset pultit niin putkea joutui koneen kulman takia hieman laskemaan, se kuitenki pääsi roiksahamaan aika pahasti kun lipes tunkin päältä. Tämä siis tapahtui ensimmäisellä kerralla kun laatikkoa irroitin jollon naputus alkoi. Voiko olla että pakosarja alkoi tuon putken revähdyksen takia vuotamaan ? Voiko vuotava pakosarja pitää naputtavaa ääntä ?
Comment
-
-
Ei kiinni oleva pakosarja mihinkään repsahda, vaikka siitä nostaisi koneen ilmaan. Pakosarjan ja putken liitos on voinutkin ruveta vuotamaan, mutta sen kuulee nimenomaan ulkona selvemmin kuin ohjaamosta.
Aikaisemmin kerroit että ääni kuuluu myös silloin kun mikään ei laatikossa pyöri (auto paikallaan, vaihde päällä, kytkin pohjassa), joten koneesta sen on tultava.
Oletko koettanut "stetoskoopilla" kuunnella?
Siis http://www.motonet.fi/web/guest/muut#query=stetoskooppi
Ruuvimeisseli toimii, samoin sellainen magneetilla varustettu taipuisa varsi ja myös letku johon on työnnetty toiseen päähän tiukka pultti.
Toinen pää siis korvaan (siis korvaa vasten, ei sisälle ja konetta tökkimään (myös apulaitteet).
Kokeilla voi myös tunkilla varovasti nostaa laatikkoa/konetta, josko joku kannatuskumi olisi saanut laatikon irroituksessa takkiinsa? Ei rikkinäinen kumi ääntä aiheuta, mutta kaikenlaiset koneen äänet johtuvat koriin eri tavalla.
Tulpat tietysti tarkistettu. Siis kireys, löysä pitää samantyylistä ääntä kuin vuotava pakosarja ja kyllä sitä voisi kuvata sanalla naputus.
Onnistuisiko tuota naputusta äänittämään?
Laitan sigun kun keksin jotain.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Hahaa, ongelma ratkaistu! Vaihteiston irroituksen takia konetta joutui kallistamaan jolloin koneen takaosassa oleva johtojen pidikerauta vääntyi koriin kiinni. Vaikka koneen kallisti takas normaaliin asentoon oli rautakiinnike jäännyt juntturaan rintapeltiä vasten Tämä toimi akustisena vahvistimena venttiilikoneiston äänille jotka sitten kantautuivat selvästi hyttiin. Sen takia ääniä ei konehuoneen puolelta kuullut. Ei tullut tollainen mahdollinen kämmi kyllä ihan ekana mieleen. Nyt hytissä on hiljaista eikä kone pidä muutenkaan ihmeellisempiä ääniä. Kuulosti kyllä todella pahalta sisällä, kuin olisi venakoneisto vetämässä ihan viimisiä Kiitos kaikille neuvoista!
Tuli kyllä turhaan otettua laatikko kaksi kertaa irti No mutta harjoitus tekee mestarin. Fortetkin oli kyllä vähän turha rahareikä mutta saipahan ylimääräsen moskan koneesta pois. Pitäs vielä tuolla toisessa topicis ihmetellä tota koneen kierrosten hidasta laskua/huutamista. Vikakoodeilla selviisi varmaan jotain. Tuntuisi myös kulutus hieman korkealta.
Comment
-
Comment