Announcement

Collapse
No announcement yet.

getrag 260 kardaanin laipan vaihto??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pasi_K
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 683
    • Tyrnävä

    getrag 260 kardaanin laipan vaihto??

    Tuntuu olevan tiukassa tuo 30mm mutteri tuossa taka-akselin laipassa. Eihän siinä vain ole vääränkätiset kierteet?
    Last edited by Pasi_K; 31-08-2007, 08:42.
    Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

    Tsekkaa myytävät osat tästä
  • Pasi_K
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 683
    • Tyrnävä

    #2
    Tietääkö kukaan?
    Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

    Tsekkaa myytävät osat tästä

    Comment

    • Racink
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 840
      • Jkl

      #3
      Originally posted by Pasi_K View Post
      Tietääkö kukaan?

      Ihan oikeankätiset kierteet on, oletko kaivanu lukkolevyn pois sieltä mutterin ja laipan välistä?

      Comment

      • Martti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 787
        • Suomi

        #4
        normaalikierteet tosiaan. lukkolevy pois, mutteri pilleillä kuumaks ja (pulttikoneella) auki. noin kun toimii ni varmasti lähtee. muutoin on kyllä helvetin tiukassa, nimim. kokemusta löytyy

        Comment

        • Pasi_K
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 683
          • Tyrnävä

          #5
          Lukkolevy on pois, pitääpä hakea kaverilta pulttipyssy ja kokeilla illalla.
          Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

          Tsekkaa myytävät osat tästä

          Comment

          • Martti
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 787
            • Suomi

            #6
            joo, mutta tuo lämpö on tosiaan ehoton. parissa paikassa omaani koitettiin avata pelkällä pyssyllä tuloksetta. sit vaan lämpöä niin lähti kyllä aivan vittuilematta. kiristysmomenttihan siinä on ainoastaan 200Nm luokkaa...

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by Martti View Post
              ...kiristysmomenttihan siinä on ainoastaan 200Nm luokkaa...
              170Nm->löysää->120Nm ja siellä on lukitetta välissä jota tietty täytyy laittaa myös kokoonpanossa.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • DerMeister
                BTCF Member
                • Nov 2007
                • 485
                • Seinäjoki

                #8
                getrag 260 kardaanin laipan vaihto??

                Hommasin tommosen getragin 260 laation E34 525i -89 mallista. Laatikko tulossa E30 325i.
                Ongelmana tällä hetkellä se kun laatikko on isolla laipalla.

                Kysymys kuuluukin että saako laipan vaihdettua jostakin muusta laatikosta?
                Itseltä löytyy yksi zf:n laatikko missä on tuo pieni laippa mutta pitäisi saada tietoa meneekö laippa getragin perään. (laatikko e30 320i:stä irrotettu, ei tietoa mistä alunperin peräisin)

                Asialla olisi myös kiire joten kaikki tieto olisi tarpeen!
                F11 535d xDrive Individual Twilight purple
                IG: f11twilight_purple

                Comment

                • Make H.
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1278
                  • Kokkola

                  #9
                  Originally posted by DerMeister View Post
                  Hommasin tommosen getragin 260 laation E34 525i -89 mallista. Laatikko tulossa E30 325i.
                  Ongelmana tällä hetkellä se kun laatikko on isolla laipalla.

                  Kysymys kuuluukin että saako laipan vaihdettua jostakin muusta laatikosta?
                  Itseltä löytyy yksi zf:n laatikko missä on tuo pieni laippa mutta pitäisi saada tietoa meneekö laippa getragin perään. (laatikko e30 320i:stä irrotettu, ei tietoa mistä alunperin peräisin)

                  Asialla olisi myös kiire joten kaikki tieto olisi tarpeen!
                  Kyllä se pitäs saaha vaihettua esim. pienilaippasesta 260 getragista. Noissa 320:peissä käytetty vissiin 240 getraggia joten siinä voi olla eri kokonen se akseli/eri määrä booreja, joten koittamalla selvinnee. Ei oo paha rasti irrottaa tuota laippaa, pitää vaan saaha jollain piettyä siitä kiinni ku vääntää mutteria auki ja sit ulosvetäjällä irti. Takas ku laittaa niin kannattaa kuumentaa sitä laippaa vähä jollain niin menee paremmin akselille.

                  Comment

                  • DerMeister
                    BTCF Member
                    • Nov 2007
                    • 485
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by Make H. View Post
                    Kyllä se pitäs saaha vaihettua esim. pienilaippasesta 260 getragista. Noissa 320:peissä käytetty vissiin 240 getraggia joten siinä voi olla eri kokonen se akseli/eri määrä booreja, joten koittamalla selvinnee. Ei oo paha rasti irrottaa tuota laippaa, pitää vaan saaha jollain piettyä siitä kiinni ku vääntää mutteria auki ja sit ulosvetäjällä irti. Takas ku laittaa niin kannattaa kuumentaa sitä laippaa vähä jollain niin menee paremmin akselille.
                    Kiitoksia tiedosta. Täytyy alkaa metsästää tuota 260 pikkulaippaa.
                    F11 535d xDrive Individual Twilight purple
                    IG: f11twilight_purple

                    Comment

                    • SPL330d
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 29
                      • Lahti

                      #11
                      Onnistuiko

                      Vanha topicci mutta kysytään silti, että onnistuuko laatikon päästä laipan vaihto?

                      Mulla on E36 325 getrag 250 ja E34 525 zf
                      Zf on isolla laipalla ja vaihtaisin getragista siihen pikkulaipan koska kardaanissa pikkulaippa. Sopiiko boorit, kardaanin pituus yms?

                      -Sakke

                      Comment

                      • 325E
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1227
                        • LAHTI

                        #12
                        Hyvä ohje mutta täysin väärä...Lämpö seis...

                        Empä ole pitkään aikaan noin väärää ohjetta nähnyt, että mutteri tai laippa lämpöä tarvitsisi. 1.Lukituspelti pois tasapäämeisselillä. 2. Hyvällä pulttikoneella pitkä ohutseinämäinen 30mm hylsy joskus voi joutua modaamaan keskireijän isommaksi. 3. Kolmi-käpäläisellä ulosvetimellä vanhalaippa pois. Lämmöllä tuhoatte aselin karkaisun ja vahingoitatte stefan vaikka, tuossa vaiheessa se olisi hyvä kyllä vaihtaa. Koskaan ei ole lämpöä tarvinnut ja saati ole tullut sellaista mieleen koska se aiheuttaa vahinkoa. Saatanan tunarit.


                        Originally posted by Martti View Post
                        joo, mutta tuo lämpö on tosiaan ehoton. parissa paikassa omaani koitettiin avata pelkällä pyssyllä tuloksetta. sit vaan lämpöä niin lähti kyllä aivan vittuilematta. kiristysmomenttihan siinä on ainoastaan 200Nm luokkaa...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎