Onhan sulla paineohjaus siihen dumpin männän päälle niinkuin pitääkin? Sehän se pitää dumpin ahdoilla kiinni.
Ja kokemuksesta huomannu et se dumppi saa/ pitää olla todella löysällä.
Ja kyllä, portti liian pieni! Ei riitä virtaus. Tai sitte portille menevät putki/putket väärin tehty.
Itse laittasin kyllä isommalla portilla kun on ahdinkin miesten mallia.
Hukkaportti keskustelua . Hintoja laitettu..
Collapse
X
-
Pistänpä tän kysymyksen tänne kun sivuaa aihetta. Mulla on m30b34 kone hx50 ahtimella ja pro turbon 40mm portilla. Nyt kun sain viimisenkin vuodon ahtimelta korjattua niin ahdot nousee koko ajan vaikka portin säätö on niin auki kun saa. Ennen sai paineen pienimillään 0,8 bar ja nyt nousee 1.2bar missä mega katkasee sitte jo bensan ja kipinän, ettei tiedä mihin asti nousis muuten. Portti alkaa kyllä aukeemaan alle 0.5bar (kuulee äänestä kun menee sieltä suoraan ulos). Onko toi tosiaanki liian pieni?? Mikähän olis tilanne 50 millisellä portilla? Semmonen vois olla huomenna saatavissa ja nyt on kiire ku pe aamulla penkki!!
ps. tossa samassa kun kiristelin ahtimen sillai ettei vuoda, niin kiristin dumppia samalla ettei niin herkästi suhise. Voisko olla että se on alkanu aukeemaan ahdoilla ja sen kautta rajottanu painetta?
Leave a comment:
-
sitä rakoa ei saisi olla ollenkaan paine tasaantuu pienemmästäkin teoriassa . juu siis hipoa tämä on mutta taas käytännössä tuolaisen pakosarjan valmistus ei kamalan kallista ole loppupeleissä . tosin itse joudun varmaan tyytymään synapsen 50mm hukkaportiin alustavasti.
Leave a comment:
-
No täytyy koneistaa se sit semmoseksi että rako on 0,05-0,1mm maksimissaan...
Leave a comment:
-
Samaa mieltä...Originally posted by pablo View PostTuota kokemusta en epäile kyllä yhtään, mutta jos noin "hipo" linjalle lähdetään että milli on liikaa rakoa niin taitaa olla sit viimesimpiä asioita pannussa mitä hierotaan kohdalleen:think
-Anssi
Leave a comment:
-
Tuota kokemusta en epäile kyllä yhtään, mutta jos noin "hipo" linjalle lähdetään että milli on liikaa rakoa niin taitaa olla sit viimesimpiä asioita pannussa mitä hierotaan kohdalleen:thinkOriginally posted by Jipsu View PostJuurikin se 1mm riittää että paineet tasaantuu silloin pulssit ei ole enään sellaisia kuin niiden kuuluisi olla. Tämä tieto siis marteliukselta. Ja kokenutta sakkiahan he ovat kyllä .
-Anssi
Leave a comment:
-
Juurikin se 1mm riittää että paineet tasaantuu silloin pulssit ei ole enään sellaisia kuin niiden kuuluisi olla. Tämä tieto siis marteliukselta. Ja kokenutta sakkiahan he ovat kyllä .Originally posted by 525TurboIC View PostMiksi sitä putkea mikä menee hukkikselle ei muka voi jakaa kahteen? Itse ainakin tein niin että halkaisin sen putken ja laitoin metallilevyn sinne väliin ja hitsasin takas kiinni ne. Nyt sit vedän putket molemmista pakosarjan puolikkaista siihen halkaistuun putkeen levyn molemminpuolin. Sen levyn ja hukkiksen venttiilin väliin jää n.1mm rako hukkiksen ollessa kiinni niin en usko että sieltä nyt kovin pahasti pääsee pakokaasupulssit sekoittuu...
Leave a comment:
-
pystyt jatkamaan mutta et pysty tuomaan sitä levyä niin lähelle niin ne kaasut pääsevät jo aikaisemmin sekoittumaan ja paine tasaantumaan.Originally posted by --nismo200sx-- View Posttätä ihmettelen itekkin :think
kyllähän ne sekoittuu sitten hukkiksen "pakopesässä" ja sen jälkeen hukkiksen putkessa,mutta onko tällä sitten mitään merkitystä?
Vai oletteko vieny sen levyn suoraan ventiiliä päin? ettei siinä ole 0,5mm rakoakaan?
Leave a comment:
-
tätä ihmettelen itekkin :thinkOriginally posted by 525TurboIC View PostMiksi sitä putkea mikä menee hukkikselle ei muka voi jakaa kahteen? Itse ainakin tein niin että halkaisin sen putken ja laitoin metallilevyn sinne väliin ja hitsasin takas kiinni ne. Nyt sit vedän putket molemmista pakosarjan puolikkaista siihen halkaistuun putkeen levyn molemminpuolin. Sen levyn ja hukkiksen venttiilin väliin jää n.1mm rako hukkiksen ollessa kiinni niin en usko että sieltä nyt kovin pahasti pääsee pakokaasupulssit sekoittuu...
kyllähän ne sekoittuu sitten hukkiksen "pakopesässä" ja sen jälkeen hukkiksen putkessa,mutta onko tällä sitten mitään merkitystä?
Leave a comment:
-
Miksi sitä putkea mikä menee hukkikselle ei muka voi jakaa kahteen? Itse ainakin tein niin että halkaisin sen putken ja laitoin metallilevyn sinne väliin ja hitsasin takas kiinni ne. Nyt sit vedän putket molemmista pakosarjan puolikkaista siihen halkaistuun putkeen levyn molemminpuolin. Sen levyn ja hukkiksen venttiilin väliin jää n.1mm rako hukkiksen ollessa kiinni niin en usko että sieltä nyt kovin pahasti pääsee pakokaasupulssit sekoittuu...
Leave a comment:
-
tulipas otettua tänään asiaksi kun kävin marteliuksella . Kaasut pääsevät joka tapauksessa sekoittumaan jos käytetään pulssi sarjassa 1 hukkaporttia . kun sitä putkea ei voi haaroittaa ventiiliin asti kiinni muuten hukkis rupeisi puhaltamaan läpi jolloin pulssien paineet pääsevät tasaantumaan ja tällöin hyöty katoaa. :thinkOriginally posted by --nismo200sx-- View PostKomppana tätä,itsellä kanssa lähtee kaksi putkea kollektorista,eli kaasut eivät pääse sekoittumaan kuin vasta hukkaportissa.
Näin olen nähnyt tehtävän tehokkaammissakin laitoksissa ja 60mm hukkiksella ovat piiiitkälle menneet kyseisellä kombinaatiolla...ppf:ltä on hyvä tsiigailla noita kuvatuksia ku ei tekstistä mitään ymmärrä
Leave a comment:
-
No tollanen 60mm tial briteistä on kuluineen 50e halvempi kuin suomesta ostettuna. Esim. http://cgi.ebay.co.uk/Genuine-TIAL-V...item45fa9f876aOriginally posted by Jipsu View Postkiitoksia . juuh miettisin hintoja vain täsä :think
Suomen hintoja
Presision 46mm 410€/390€
Presision 66mm 595€
Synapse 50mm 415€/€395/446€
Tial 44mm 495€
Tial 60mm 665€
Turbosmart 50mm 553€
Turbosmart 60mm 650€
Ulkomailta
Turbosmart 50mm $539.99 ~382.69€
Turbosmart 60mm $674.99 ~478.43€
Tial 44mm $399.99 ~283.51€
Tial 60mm $549.00 ~389.19€
Synapse 50mm $350.00 ~248.08€
Presision 46mm $314.99 ~223.23€
Presision 66mm $459.00 ~325.25€
Mistäs olette itse ostanu ? halvemmalla? mikä näistä laatu hukkiksista olisi se järkevin vaihto ehto?
Leave a comment:
-
kiitoksia . juuh miettisin hintoja vain täsä :thinkOriginally posted by Thuppu View PostKiva ahdin. Tuskin Synapsella kovin harhaan astuu.
Suomen hintoja
Presision 46mm 410€/390€
Presision 66mm 595€
Synapse 50mm 415€/€395/446€
Tial 44mm 495€
Tial 60mm 665€
Turbosmart 50mm 553€
Turbosmart 60mm 650€
Ulkomailta
Turbosmart 50mm $539.99 ~382.69€
Turbosmart 60mm $674.99 ~478.43€
Tial 44mm $399.99 ~283.51€
Tial 60mm $549.00 ~389.19€
Synapse 50mm $350.00 ~248.08€
Presision 46mm $314.99 ~223.23€
Presision 66mm $459.00 ~325.25€
Mistäs olette itse ostanu ? halvemmalla? mikä näistä laatu hukkiksista olisi se järkevin vaihto ehto?
Leave a comment:
Leave a comment: