Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hukkaportti keskustelua . Hintoja laitettu..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #16
    Originally posted by Jasu View Post
    Harvoin näkee jaetuissakaan kahta porttia (eikä siltikään mene pulssit sekaisin).
    No jos ahdin on jaetulla pesällä ja pakosarjan kollektori on myös jaettu niin siinä tapauksessa vain puolet kaasuista ohjataan yhdelle portille ja ei tosiaan mee pulssit sekaisin.

    Mutta joo, useammin ehkä käytetään kaikki yhteen pakosarjaa vaikka olis jaettu pakopesä ahtimessa ja silloin pulssit kyllä sekottuvat jo kollektorissa ennen ahdinta ja yks hukkaportti riittää yleensä hyvin.
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • --nismo200sx--
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 169
      • Lohja

      #17
      Originally posted by m50 turbo View Post
      ei ne pulssit pahasti sekaisin mene jos sarjasta lähtee kaksi putkea jotka yhdistyy lähes hukkiksen venttiilin juuressa.
      Komppana tätä,itsellä kanssa lähtee kaksi putkea kollektorista,eli kaasut eivät pääse sekoittumaan kuin vasta hukkaportissa.
      Näin olen nähnyt tehtävän tehokkaammissakin laitoksissa ja 60mm hukkiksella ovat piiiitkälle menneet kyseisellä kombinaatiolla...ppf:ltä on hyvä tsiigailla noita kuvatuksia ku ei tekstistä mitään ymmärrä
      -e30 325tic track

      Comment

      • Irl-Racing
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1755
        • Naantali

        #18
        mitä mieltä synapsen hukkaporteista?

        Ahdin vaihtui omassa menee pakka taas sekaisin tuli Turboneticsin GT-K 850 joka ei ole jaetulla laipalla. eli jos tähän pistäisi yhden 50mm synapsen :think
        Autot
        Bmw I8
        Mini cooper S

        Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

        IG: Irl_Customs

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #19
          Kiva ahdin. Tuskin Synapsella kovin harhaan astuu.
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • Irl-Racing
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1755
            • Naantali

            #20
            Originally posted by Thuppu View Post
            Kiva ahdin. Tuskin Synapsella kovin harhaan astuu.
            kiitoksia . juuh miettisin hintoja vain täsä :think

            Suomen hintoja

            Presision 46mm 410€/390€
            Presision 66mm 595€
            Synapse 50mm 415€/€395/446€
            Tial 44mm 495€
            Tial 60mm 665€
            Turbosmart 50mm 553€
            Turbosmart 60mm 650€

            Ulkomailta

            Turbosmart 50mm $539.99 ~382.69€
            Turbosmart 60mm $674.99 ~478.43€
            Tial 44mm $399.99 ~283.51€
            Tial 60mm $549.00 ~389.19€
            Synapse 50mm $350.00 ~248.08€
            Presision 46mm $314.99 ~223.23€
            Presision 66mm $459.00 ~325.25€

            Mistäs olette itse ostanu ? halvemmalla? mikä näistä laatu hukkiksista olisi se järkevin vaihto ehto?
            Autot
            Bmw I8
            Mini cooper S

            Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

            IG: Irl_Customs

            Comment

            • duuk
              Moderator
              • Dec 2006
              • 10501
              • Saaressa

              #21
              Originally posted by Jipsu View Post
              kiitoksia . juuh miettisin hintoja vain täsä :think

              Suomen hintoja

              Presision 46mm 410€/390€
              Presision 66mm 595€
              Synapse 50mm 415€/€395/446€
              Tial 44mm 495€
              Tial 60mm 665€
              Turbosmart 50mm 553€
              Turbosmart 60mm 650€

              Ulkomailta

              Turbosmart 50mm $539.99 ~382.69€
              Turbosmart 60mm $674.99 ~478.43€
              Tial 44mm $399.99 ~283.51€
              Tial 60mm $549.00 ~389.19€
              Synapse 50mm $350.00 ~248.08€
              Presision 46mm $314.99 ~223.23€
              Presision 66mm $459.00 ~325.25€

              Mistäs olette itse ostanu ? halvemmalla? mikä näistä laatu hukkiksista olisi se järkevin vaihto ehto?
              No tollanen 60mm tial briteistä on kuluineen 50e halvempi kuin suomesta ostettuna. Esim. http://cgi.ebay.co.uk/Genuine-TIAL-V...item45fa9f876a

              duke's garage:
              Suzuki R50
              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
              S38 S54 S62

              instagram: _duuk

              Comment

              • Irl-Racing
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1755
                • Naantali

                #22
                Originally posted by --nismo200sx-- View Post
                Komppana tätä,itsellä kanssa lähtee kaksi putkea kollektorista,eli kaasut eivät pääse sekoittumaan kuin vasta hukkaportissa.
                Näin olen nähnyt tehtävän tehokkaammissakin laitoksissa ja 60mm hukkiksella ovat piiiitkälle menneet kyseisellä kombinaatiolla...ppf:ltä on hyvä tsiigailla noita kuvatuksia ku ei tekstistä mitään ymmärrä
                tulipas otettua tänään asiaksi kun kävin marteliuksella . Kaasut pääsevät joka tapauksessa sekoittumaan jos käytetään pulssi sarjassa 1 hukkaporttia . kun sitä putkea ei voi haaroittaa ventiiliin asti kiinni muuten hukkis rupeisi puhaltamaan läpi jolloin pulssien paineet pääsevät tasaantumaan ja tällöin hyöty katoaa. :think
                Autot
                Bmw I8
                Mini cooper S

                Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                IG: Irl_Customs

                Comment

                • 525TurboIC
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 663
                  • Pomarkku

                  #23
                  Miksi sitä putkea mikä menee hukkikselle ei muka voi jakaa kahteen? Itse ainakin tein niin että halkaisin sen putken ja laitoin metallilevyn sinne väliin ja hitsasin takas kiinni ne. Nyt sit vedän putket molemmista pakosarjan puolikkaista siihen halkaistuun putkeen levyn molemminpuolin. Sen levyn ja hukkiksen venttiilin väliin jää n.1mm rako hukkiksen ollessa kiinni niin en usko että sieltä nyt kovin pahasti pääsee pakokaasupulssit sekoittuu...

                  Comment

                  • --nismo200sx--
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 169
                    • Lohja

                    #24
                    Originally posted by 525TurboIC View Post
                    Miksi sitä putkea mikä menee hukkikselle ei muka voi jakaa kahteen? Itse ainakin tein niin että halkaisin sen putken ja laitoin metallilevyn sinne väliin ja hitsasin takas kiinni ne. Nyt sit vedän putket molemmista pakosarjan puolikkaista siihen halkaistuun putkeen levyn molemminpuolin. Sen levyn ja hukkiksen venttiilin väliin jää n.1mm rako hukkiksen ollessa kiinni niin en usko että sieltä nyt kovin pahasti pääsee pakokaasupulssit sekoittuu...
                    tätä ihmettelen itekkin :think

                    kyllähän ne sekoittuu sitten hukkiksen "pakopesässä" ja sen jälkeen hukkiksen putkessa,mutta onko tällä sitten mitään merkitystä?
                    -e30 325tic track

                    Comment

                    • Irl-Racing
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1755
                      • Naantali

                      #25
                      Originally posted by --nismo200sx-- View Post
                      tätä ihmettelen itekkin :think

                      kyllähän ne sekoittuu sitten hukkiksen "pakopesässä" ja sen jälkeen hukkiksen putkessa,mutta onko tällä sitten mitään merkitystä?
                      pystyt jatkamaan mutta et pysty tuomaan sitä levyä niin lähelle niin ne kaasut pääsevät jo aikaisemmin sekoittumaan ja paine tasaantumaan.

                      Vai oletteko vieny sen levyn suoraan ventiiliä päin? ettei siinä ole 0,5mm rakoakaan?
                      Autot
                      Bmw I8
                      Mini cooper S

                      Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                      IG: Irl_Customs

                      Comment

                      • Irl-Racing
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1755
                        • Naantali

                        #26
                        Originally posted by 525TurboIC View Post
                        Miksi sitä putkea mikä menee hukkikselle ei muka voi jakaa kahteen? Itse ainakin tein niin että halkaisin sen putken ja laitoin metallilevyn sinne väliin ja hitsasin takas kiinni ne. Nyt sit vedän putket molemmista pakosarjan puolikkaista siihen halkaistuun putkeen levyn molemminpuolin. Sen levyn ja hukkiksen venttiilin väliin jää n.1mm rako hukkiksen ollessa kiinni niin en usko että sieltä nyt kovin pahasti pääsee pakokaasupulssit sekoittuu...
                        Juurikin se 1mm riittää että paineet tasaantuu silloin pulssit ei ole enään sellaisia kuin niiden kuuluisi olla. Tämä tieto siis marteliukselta. Ja kokenutta sakkiahan he ovat kyllä .
                        Autot
                        Bmw I8
                        Mini cooper S

                        Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                        IG: Irl_Customs

                        Comment

                        • pablo
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 732
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by Jipsu View Post
                          Juurikin se 1mm riittää että paineet tasaantuu silloin pulssit ei ole enään sellaisia kuin niiden kuuluisi olla. Tämä tieto siis marteliukselta. Ja kokenutta sakkiahan he ovat kyllä .
                          Tuota kokemusta en epäile kyllä yhtään, mutta jos noin "hipo" linjalle lähdetään että milli on liikaa rakoa niin taitaa olla sit viimesimpiä asioita pannussa mitä hierotaan kohdalleen:think

                          -Anssi

                          Comment

                          • 525TurboIC
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 663
                            • Pomarkku

                            #28
                            Originally posted by pablo View Post
                            Tuota kokemusta en epäile kyllä yhtään, mutta jos noin "hipo" linjalle lähdetään että milli on liikaa rakoa niin taitaa olla sit viimesimpiä asioita pannussa mitä hierotaan kohdalleen:think

                            -Anssi
                            Samaa mieltä...

                            Comment

                            • Muumi
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 1702
                              • Rovaniemi

                              #29
                              Originally posted by pablo View Post
                              "hipo" linjalle lähdetään että milli on liikaa rakoa
                              -Anssi
                              Milli, järetön railo!
                              Kyllähän tommoseen muutama kymppi on riittävä välys.
                              E24 635csi

                              Comment

                              • 525TurboIC
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2005
                                • 663
                                • Pomarkku

                                #30
                                No täytyy koneistaa se sit semmoseksi että rako on 0,05-0,1mm maksimissaan...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎