sitä rakoa ei saisi olla ollenkaan paine tasaantuu pienemmästäkin teoriassa . juu siis hipoa tämä on mutta taas käytännössä tuolaisen pakosarjan valmistus ei kamalan kallista ole loppupeleissä . tosin itse joudun varmaan tyytymään synapsen 50mm hukkaportiin alustavasti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hukkaportti keskustelua . Hintoja laitettu..
Collapse
X
-
Pistänpä tän kysymyksen tänne kun sivuaa aihetta. Mulla on m30b34 kone hx50 ahtimella ja pro turbon 40mm portilla. Nyt kun sain viimisenkin vuodon ahtimelta korjattua niin ahdot nousee koko ajan vaikka portin säätö on niin auki kun saa. Ennen sai paineen pienimillään 0,8 bar ja nyt nousee 1.2bar missä mega katkasee sitte jo bensan ja kipinän, ettei tiedä mihin asti nousis muuten. Portti alkaa kyllä aukeemaan alle 0.5bar (kuulee äänestä kun menee sieltä suoraan ulos). Onko toi tosiaanki liian pieni?? Mikähän olis tilanne 50 millisellä portilla? Semmonen vois olla huomenna saatavissa ja nyt on kiire ku pe aamulla penkki!!
ps. tossa samassa kun kiristelin ahtimen sillai ettei vuoda, niin kiristin dumppia samalla ettei niin herkästi suhise. Voisko olla että se on alkanu aukeemaan ahdoilla ja sen kautta rajottanu painetta?
Comment
-
-
Onhan sulla paineohjaus siihen dumpin männän päälle niinkuin pitääkin? Sehän se pitää dumpin ahdoilla kiinni.
Ja kokemuksesta huomannu et se dumppi saa/ pitää olla todella löysällä.
Ja kyllä, portti liian pieni! Ei riitä virtaus. Tai sitte portille menevät putki/putket väärin tehty.
Itse laittasin kyllä isommalla portilla kun on ahdinkin miesten mallia.Last edited by Muumi; 18-05-2011, 22:35.E24 635csi
Comment
-
-
Originally posted by Muumi View PostOnhan sulla paineohjaus siihen dumpin männän päälle niinkuin pitääkin? Sehän se pitää dumpin ahdoilla kiinni.
Ja kokemuksesta huomannu et se dumppi saa/ pitää olla todella löysällä.
Ja kyllä, portti liian pieni! Ei riitä virtaus. Tai sitte portille menevät putki/putket väärin tehty.
Itse laittasin kyllä isommalla portilla kun on ahdinkin miesten mallia.
Pakosarja on mazan tekemä, jaetulla pesällä ja siitä kahdella putkella portille. Uskosin että ei oo vika siinä.
Täytyy ottaa huomenna yliahto rajotin pois päältä ja kattoo mihin asti paine nousee. Siitä sitte penkkii kattoo paljon tulee voimaa ja kauanko kestää. Pääsee sitte rakentaa stage kakkosta kunnon osilla
Comment
-
-
Originally posted by Valtsi View PostOn paineohjaus, mutta onhan siellä lisäksi vielä se jousi minkä jännitystä voi säätää.
Pakosarja on mazan tekemä, jaetulla pesällä ja siitä kahdella putkella portille. Uskosin että ei oo vika siinä.
Täytyy ottaa huomenna yliahto rajotin pois päältä ja kattoo mihin asti paine nousee. Siitä sitte penkkii kattoo paljon tulee voimaa ja kauanko kestää. Pääsee sitte rakentaa stage kakkosta kunnon osilla
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by Valtsi View PostOn paineohjaus, mutta onhan siellä lisäksi vielä se jousi minkä jännitystä voi säätää.
Pakosarja on mazan tekemä, jaetulla pesällä ja siitä kahdella putkella portille. Uskosin että ei oo vika siinä.
Täytyy ottaa huomenna yliahto rajotin pois päältä ja kattoo mihin asti paine nousee. Siitä sitte penkkii kattoo paljon tulee voimaa ja kauanko kestää. Pääsee sitte rakentaa stage kakkosta kunnon osilla
Se paineohjaus sen dumpin kiinni pitää ahdoilla, ei se jousi siellä mitään auta ahdoilla.
Kannattaa pitää se jousen kiristys melko löysällä, vaikuttaa ahtojen nousunoputeenkin.E24 635csi
Comment
-
-
Originally posted by Muumi View PostSuosittelen myös et testaat vasta penkissä sitä ahtojen nousua.
Se paineohjaus sen dumpin kiinni pitää ahdoilla, ei se jousi siellä mitään auta ahdoilla.
Kannattaa pitää se jousen kiristys melko löysällä, vaikuttaa ahtojen nousunoputeenkin.Autot
Bmw I8
Mini cooper S
Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.
IG: Irl_Customs
Comment
-
-
korollassa oli viime kesän -Synapsy engineers 40mm portti ,, uutena laitoin.
Hyvin pelas ei mitään valitettavaa.
Sillon kun tuon ostin -09 niin eipä rahalla muuta olis saanu kuin tän tai tialin.mb 519 täys pitkä
mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
e31 850i Miljoonan markan bmw.
e21. Kimppa rassi.
Awd corolla turbo.+420whp..
Comment
-
-
Nostetaas aihetta..
Tialin 60mm sattu löytymään. Mutta pieniä puutteita, molemmat laipat ja v.bandit uupuu.. Koitin metsästellä osia mutta hinnat oli sitä luokkaa että huh..
Olisko porukalla tietoa mistä vois osat löytyä järki hinnalla?mb 519 täys pitkä
mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
e31 850i Miljoonan markan bmw.
e21. Kimppa rassi.
Awd corolla turbo.+420whp..
Comment
-
-
Tial 38mm
Onko kellään kokemusta, miten pitkälle tuo Tial:n portti riittää? Riittääkö virtauma, vai rupeaako ahto-
ja pakopaineet seilaamaan?
https://www.kkdmotorsport.com/epages...20hukkaportti"
Esim tälläiseen settiin?
Tepi_K M50B28 HX50MFS 1.5bar
Max. Moottoriteho: 725hp
Moottori: M50B28
Tilavuus: 2800cc
Nokat: Enem Z2 2.3/1.8mm
VANOS: Ei
Kansityöt: Viilattu vähän
Ahdin: Holset HX50 MFS 67/72
Ahtopaine: 1.5bar
Polttoaine: E85
Putkisto: 4"
Joku kysyy, että miksi noin pieni hukkaportti, koska sarjassa on vakiona paikka 38mm:lle, enkä tahtoisi uuteen pakosarjaan rueta muuttamaan isommalle, jos jokin hyvä 38mm:n portti siinä toimii.
Sen verran olen lukenut kokemuksia, että ~2,6bar paineella samanlaisella portilla on ollut ongelmia, tosin T4:n moottorissa, mutta kysymys kuuluukin. Onko testattua faktaa, että toimii vielä kahden barin paineella, ilman seilaamista?
-TommiLast edited by Herra-Jermu; 09-01-2018, 21:37.
Comment
-
-
Sehän ei varsinaisesti riipu ahtopaineesta, vaan pakokaasujen määrästä. Ei oikein voi verrata erikokoisia moottoreita ja ahtopaineita. Mutta kokeilemalla selviää. Nuo nykyaikaiset tial/turbosmart hukkaportit virtaa paljon enemmän mitä vastaavan kokoiset vanhempaa designia olevat.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Miuge View PostAsiassa on tosi monta muuttujaa, mutta 38mm voi olla turhan pieni, jos halutaan pitää ahtopaineet alhaalla tuon kokoluokan ahtimella. ~50mm venttiili suositeltavampi.
Portin rajallinen virtauskyky aiheuttanee ennemminkin ahtojen seilaamista kuin korkea paine?
Jos pakopaineet saa pysymään kohtuullisina, niin periaatteessa olisi mahdollista käyttää pienempää porttia.
Ja palatakseni tuohon Pazin viestiin, tästäkin luin, että nykyaikaiset portit olisivat virtaumalta parempia, ei kai se auta, kuin ryhtyä koekaniiniksi ja tilata joku Tial/Turbosmart.
-Tommi
Comment
-
Comment