Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hukkaportti keskustelua . Hintoja laitettu..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Irl-Racing
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1755
    • Naantali

    Hukkaportti keskustelua . Hintoja laitettu..

    Noniin itse mietineenä hukkaportti kysymystä hetken aikaa jo . Tein hakutuloksen ja jos saisi vaikka tuoretta keskustelua aiheesta :think

    Aloitetaan mielipiteistä

    Kopion halpoja mutta onko käyttöä? hinta/laatusuhde parempi kuin aidoissa?

    Aito hukkis mikä niistä? Turbonetics/turbosmart/Tial/Precsion turbo/Synapse ?
    ja hintalaatu suhde

    1 tai 2 hukkista? pulssisarjahan toimii parhaiten kun molemmilla pulseilla on oma hukka portti. Onko sen hyöty niin hyvä kuitenkaan?

    Ja pistäkää vaikka hintoja mistä olette ostaneet pystyy samalla hiukan vertailemaan

    Suomen hintoja

    Presision 46mm 410€/390€
    Presision 66mm 595€
    Synapse 50mm 415€/€395/446€
    Tial 44mm 495€
    Tial 60mm 665€
    Turbosmart 50mm 553€
    Turbosmart 60mm 650€

    Ulkomailta

    Turbosmart 50mm $539.99 ~382.69€
    Turbosmart 60mm $674.99 ~478.43€
    Tial 44mm $399.99 ~283.51€
    Tial 60mm $549.00 ~389.19€
    Synapse 50mm $350.00 ~248.08€
    Presision 46mm $314.99 ~223.23€
    Presision 66mm $459.00 ~325.25€
    Last edited by Irl-Racing; 16-05-2011, 14:49.
    Autot
    Bmw I8
    Mini cooper S

    Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

    IG: Irl_Customs
  • turbobliz
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1002
    • e-suomi

    #2
    Portin kalvo näkyy olevan heikko kohta ratakilpa-autoissa. Ja siihen liittyvänä asiana kellon lämpöeristys portin "pakopesästä". Älä osta halvinta kopiota, missä on kalvo tehty jostain saappaan varresta.

    Aidoista Tialeista on hyviä kokemuksia.

    Comment

    • Irl-Racing
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1755
      • Naantali

      #3
      Originally posted by turbobliz View Post
      Portin kalvo näkyy olevan heikko kohta ratakilpa-autoissa. Ja siihen liittyvänä asiana kellon lämpöeristys portin "pakopesästä". Älä osta halvinta kopiota, missä on kalvo tehty jostain saappaan varresta.

      Aidoista Tialeista on hyviä kokemuksia.
      Juttelin marteliuksen kanssa myös tästä rata autoon soveltuvasta hukkaportista. Eikös hukkaportin ulkoinen rakenne myös vaikuta tähän kalvon sulamiseen. Miten sen runko tuo lämpöä kalvolle?
      Autot
      Bmw I8
      Mini cooper S

      Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

      IG: Irl_Customs

      Comment

      • Muumi
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1702
        • Rovaniemi

        #4
        Originally posted by Jipsu View Post
        Juttelin marteliuksen kanssa myös tästä rata autoon soveltuvasta hukkaportista.
        Mitäs se Martelius sano?
        Oletko miettinyt minkäkokoisella venttiilillä olevan portin laitat?

        Osaako kukaan sanoa voiko portti olla liian iso?
        Miksi laittaa 44mm venttiilillä, jos mahdollisuus käyttää 60mm venttiiliä.
        Vai olisiko parempi käyttää esim. kahta pienempää porttia.
        Tietty yhden ohjaus on helpompaa kuin kahden.
        E24 635csi

        Comment

        • Irl-Racing
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1755
          • Naantali

          #5
          Originally posted by Muumi View Post
          Mitäs se Martelius sano?
          Oletko miettinyt minkäkokoisella venttiilillä olevan portin laitat?

          Osaako kukaan sanoa voiko portti olla liian iso?
          Miksi laittaa 44mm venttiilillä, jos mahdollisuus käyttää 60mm venttiiliä.
          Vai olisiko parempi käyttää esim. kahta pienempää porttia.
          Tietty yhden ohjaus on helpompaa kuin kahden.
          Puhuivat että Turbosmartin hukkaportissa on sellainen rakenne että se ei johda lämpöä juurikaan kalvolle koska kalvo on pienillä tapeilla vain yhdistettynä runkoon .

          alustavasti on suuniteltu 35-40mm kahta hukkaporttia .
          Autot
          Bmw I8
          Mini cooper S

          Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

          IG: Irl_Customs

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #6
            Onko kahdesta hukkaportista jotain tiettyä etua? :think
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Liian iso portti tekee kontrolloinnin vaikeaksi, ahdot seilaa tai eivät meinaa nousta ilman rajapaineventtiiliä tms.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Irl-Racing
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1755
                • Naantali

                #8
                Originally posted by Thuppu View Post
                Onko kahdesta hukkaportista jotain tiettyä etua? :think
                2 hukkaporttia viimeistelee pulssi sarjan . näin se mulle sanottiin tuolla marteliuksella. silloin ei misään vaiheessa pulsit mene samaan putkeen :think
                Autot
                Bmw I8
                Mini cooper S

                Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                IG: Irl_Customs

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Ok, tohon en kyllä sano mitään.

                  Harvemmin kuitenkin näkee kahden hukkiksen setuppeja jopa noissa high-hp vehkeissäkään. Itse olen mieltänyt sen niin ,et usein on kaks porttia koska pakosarja ja kollektori voi olla hankalan mallinen eikä kaasuvirtaus jakaudu kunnolla kaikista ensiöputkista tonne portille. Eli kaasuvirtaus jatkaa suoraan liiallisesti turbiinille jolloin menee helposti yliahdolle.

                  Mutta voihan se olla noinkin mitä Marteluiksella sanottiin..?
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • Irl-Racing
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1755
                    • Naantali

                    #10
                    Originally posted by Thuppu View Post
                    Ok, tohon en kyllä sano mitään.

                    Harvemmin kuitenkin näkee kahden hukkiksen setuppeja jopa noissa high-hp vehkeissäkään. Itse olen mieltänyt sen niin ,et usein on kaks porttia koska pakosarja ja kollektori voi olla hankalan mallinen eikä kaasuvirtaus jakaudu kunnolla kaikista ensiöputkista tonne portille. Eli kaasuvirtaus jatkaa suoraan liiallisesti turbiinille jolloin menee helposti yliahdolle.

                    Mutta voihan se olla noinkin mitä Marteluiksella sanottiin..?
                    Juu marteliukselta sanottiin näin että pulssit toimivat silloin oikein kun ne on eritelty toisistaan eli tarkoittaa myös että hukkaportit ovat erikseen . Kaverille teetettiin Skyline r32 pakosarja holsetin pro 52 kaveriksi . Jolloin tuli juttua miksi 2 turbosmartin hukkista siihen . auton teho tavoitteet ovat yli 700hv kuitenkin
                    Autot
                    Bmw I8
                    Mini cooper S

                    Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                    IG: Irl_Customs

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Eli tossa hx52:ssa varmaankin on jaettu pakopesä ja pakosarjan kollektori on kans jaettu. Silloin tietysti pitää olla kaks hukkista.

                      Eli jos käytetään jaetulla pesällä olevaa setuppia ja pakosarja on myös jaettu, tai jos pakoarjan malli on muuten hankala virtauksien kannalta, niin silloin 2 hukkista. Jos pakosarja on malliltaan normi kaikki yhteen niin 1 hukkis riittää.

                      Ja muutenhan riittää sitä pienempi hukkis mitä paremmin ahtimen pakopesä virtaa. Myös suurilla ahdoilla riittää pienempi hukkis kuin mitä matalilla ahdoilla.
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        #12
                        Originally posted by Thuppu View Post
                        Eli tossa hx52:ssa varmaankin on jaettu pakopesä ja pakosarjan kollektori on kans jaettu. Silloin tietysti pitää olla kaks hukkista.
                        Harvoin näkee jaetuissakaan kahta porttia (eikä siltikään mene pulssit sekaisin).
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • Irl-Racing
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1755
                          • Naantali

                          #13
                          Originally posted by Thuppu View Post
                          Eli tossa hx52:ssa varmaankin on jaettu pakopesä ja pakosarjan kollektori on kans jaettu. Silloin tietysti pitää olla kaks hukkista.

                          Eli jos käytetään jaetulla pesällä olevaa setuppia ja pakosarja on myös jaettu, tai jos pakoarjan malli on muuten hankala virtauksien kannalta, niin silloin 2 hukkista. Jos pakosarja on malliltaan normi kaikki yhteen niin 1 hukkis riittää.

                          Ja muutenhan riittää sitä pienempi hukkis mitä paremmin ahtimen pakopesä virtaa. Myös suurilla ahdoilla riittää pienempi hukkis kuin mitä matalilla ahdoilla.
                          Juurikin näin en hoksannut sanoa tätä jaettua laippaa tuohon vain .
                          Autot
                          Bmw I8
                          Mini cooper S

                          Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                          IG: Irl_Customs

                          Comment

                          • Irl-Racing
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1755
                            • Naantali

                            #14
                            Originally posted by Jasu View Post
                            Harvoin näkee jaetuissakaan kahta porttia (eikä siltikään mene pulssit sekaisin).
                            Niih nyt haetaan kokemusta asiaan . Martelius nyt sanoi kokemuksella että ne menee sekaisin mutta kuinka pahasti? onko käytännön hyötyä todellisuudessa 2 hukkiksesta?
                            Autot
                            Bmw I8
                            Mini cooper S

                            Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                            IG: Irl_Customs

                            Comment

                            • m50 turbo
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 454

                              #15
                              ei ne pulssit pahasti sekaisin mene jos sarjasta lähtee kaksi putkea jotka yhdistyy lähes hukkiksen venttiilin juuressa.
                              http://www.teammadmax.com

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎