Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keskustelua viskosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nahkamarakatti
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 38
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Sattuipas sopivasti tämä ketju. Kaverilla oli omassa vm.-02 e39 523i:ssa sellainen ongelma/ominaisuus, että visko lähti heti auton käynnistyttyä pyörimään täysin lukittuneena myös kylmällä koneella. Kuitenkin n. 30sek päästä viskokytkin vapautui, ja flekti jäi pyörimään vapaalla, kuten kuuluukin. Myös lämpimällä koneella toiminta oli todella "kulmikasta", eli visko lukittuu kertalaakista, eikä pehmeästi, kuten muut viskot, joihin olen törmännyt.

    Noh, tultiin sit siihen tulokseen, että visko alkaa olla elämänsä ehtoopuolella, ja kaveri kävi ostamassa Motonetistä uuden. Uusi visko on ulkoisesti aivan identtinen vanhan paikallaan olleen kanssa, ja käyttäytyykin aivan samoin! Kylmänä viskon lukitus vapautuu tosin vajaan kymmenen sekunnin pyörimisen jälkeen, eli huminaa ei tarvitse kuunnella ihan niin kauaa.

    Onko toi kylmänä pyöriminen taas todistus Motonetin osien laadusta, vai missä mättää? Minkään muun M50/M52:n en oo kuullut tekevän tuota - tosin kaikissa varmaan orkkisviskot kiinni.
    Täysin sama tarina omassa m52b28. Ajattelin huminan loppuvan viskon vaihdolla. Ostin tyhmänä Motonetistä -> uusi toimi täysin samalla lailla. Humisee heti käynnistymisen jälkeen. Sen jälkeen pari, kolme kilometriä hiljaa. Siitä eteenpäin täysillä koko ajan.

    Siispä huomenna Kl:ltä uusi oem-visko.

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by Nahkamarakatti View Post
      Täysin sama tarina omassa m52b28. Ajattelin huminan loppuvan viskon vaihdolla. Ostin tyhmänä Motonetistä -> uusi toimi täysin samalla lailla. Humisee heti käynnistymisen jälkeen. Sen jälkeen pari, kolme kilometriä hiljaa. Siitä eteenpäin täysillä koko ajan.

      Siispä huomenna Kl:ltä uusi oem-visko.
      Nyt vaihdettiin kaverille ton Motonetin tarvikeviskon tilalle Motonetistä hommattu orkkis? Sachsin tekemä visko, mutta sama ongelma edelleenkin... Kylmänä siis lähtee pyörimään heti ja sammuu vasta muutaman kymmenen sekunnin jälkeen. Tossa Sachsin tekeleessä on erilainen se viskon etupää, eli siinä on joku metalliliuska, eikä sitä spiraalikierukkaa ollenkaan. Liekköhän tota Sachsin systeemiä pystyis jotenkin säätämään, kun ei oo tullu perehdyttyä vielä tarkemmin?:think
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #18
        Originally posted by O-Peksi View Post
        Nyt vaihdettiin kaverille ton Motonetin tarvikeviskon tilalle Motonetistä hommattu orkkis? Sachsin tekemä visko, mutta sama ongelma edelleenkin... Kylmänä siis lähtee pyörimään heti ja sammuu vasta muutaman kymmenen sekunnin jälkeen. Tossa Sachsin tekeleessä on erilainen se viskon etupää, eli siinä on joku metalliliuska, eikä sitä spiraalikierukkaa ollenkaan. Liekköhän tota Sachsin systeemiä pystyis jotenkin säätämään, kun ei oo tullu perehdyttyä vielä tarkemmin?:think
        Orkkis on näissä ollut enimmäkseen BEHR merkkinen jota myös Motonetistakin on joskus löytynyt, Toki Sachs ja Hella ovat myös laatumerkkejä ja saattaa BMW niitäkin olla käyttänyt. Voihan toki myös olla että Sachs / Hella laatikossa tulevan viskon on valmistanut BEHR tai sitten jompikumpi tekee Behrille viskot
        Myös (kiinan?)tarvikeviskoja on olemassa. Ei kannata maksaa niistä mitään.

        Comment

        • maukka86
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 490
          • Pirkanmaa

          #19
          Omassa e46:sessa visko tarttuu todella herkästi kiinni, jolloin meteli on "vanha volvo"-luokkaa. Mielestäni se on alkanut ottaa kiinni huomattavasti herkemmin viime aikoina, kun aikaisempina kesinä. Talvella ei sentään huuda. Jo lyhyet liikennevalot riittää siihen, että liikkeelle lähdettäessä humina on melkoinen. Visko kyllä irrottaa, kun kierrokset nousee yli 3000. Väännössä ja kierrosherkkyydessä huomaa hyvin, kun visko ottaa kiinni.

          Pystyykö viskoa huoltamaan mitenkään? Sisällä on ilmeisesti silikoninesteet? Pystyykö niitä vaihtamaan tai lisäämään mitenkään, vai suosiolla uuden osto?
          f22 220i

          Comment

          • Vibaa
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 581
            • Vaasa

            #20
            Originally posted by maukka86 View Post
            Omassa e46:sessa visko tarttuu todella herkästi kiinni, jolloin meteli on "vanha volvo"-luokkaa. Mielestäni se on alkanut ottaa kiinni huomattavasti herkemmin viime aikoina, kun aikaisempina kesinä. Talvella ei sentään huuda. Jo lyhyet liikennevalot riittää siihen, että liikkeelle lähdettäessä humina on melkoinen. Visko kyllä irrottaa, kun kierrokset nousee yli 3000. Väännössä ja kierrosherkkyydessä huomaa hyvin, kun visko ottaa kiinni.

            Pystyykö viskoa huoltamaan mitenkään? Sisällä on ilmeisesti silikoninesteet? Pystyykö niitä vaihtamaan tai lisäämään mitenkään, vai suosiolla uuden
            osto?
            Tätä olen itsekkin ihmetellyt, muistaakseni voisi porata reiän viskoon ja lisätä nesteitä, tämän jälkeen reikä umpeen vaikka epoksilla?:think

            On tuo omakin visko hieman liian herkkä nostamaan kierroksia
            sigpic
            E34 530iA

            Comment

            • Nahkamarakatti
              Bimmer Rookie
              • Jun 2005
              • 38
              • Jyväskylä

              #21
              Hain tänään Kl-varaosilta uuden viskon Motonetistä ostetun tilalle. Volvosta tuli taas Bimmeri!

              Comment

              • Oratow
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 117

                #22
                Nyt kun omassa E36:ssa rupesi tuo ilmastoinnin flekti prakaamaan, niin kysäisenpä nyt tässä vähän tuosta viskostakin. Onko tuokin kapistus jo verkonpaino kun liikennevaloissa tyhjäkäynnillä lämmöt kerkesi karata jo kolmen vartin ja punaisen väliin ennen kuin pääsin liikkeelle ja lämmöt putosivat. Mielestäni aikaisemmin kun käytin tarkoituksella vähän puolen välin yli, niin ei tuo tarrannut sen enempää kiinni kuin kylmänäkään. Tarkoitus on kyllä vaihtaa viskokin joka tapauksessa pikapuoliin mutta pikaisen googletuksen perusteella muillakin on nostanut lämpöjä pelkän aux-fanin hajoaminen.

                Comment

                • Tome
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 548
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by Nahkamarakatti View Post
                  Hain tänään Kl-varaosilta uuden viskon Motonetistä ostetun tilalle. Volvosta tuli taas Bimmeri!
                  Minkälainen visko sulle tuli? onko siinä se spiraalikierukka vai pelkkä liuska? Mulle tuli KL:ltä sellanen spiraalikierukallinen ja josta ei selvinny valmistajaa. Mitä tuota olen kokeillut niin kylmänä on tarttuneena jonkin aikaa välillä tyhjäkäynti-2500rpm. Muutenkin tuo on aika tiukan oloinen kun lämpimänäkin noilla samoilla kiekoilla korva rekisteröi huminan. Tää on jo toinen tarvikevisko kokeilussa, edellinen oli schmiedmannin vemo-merkkinen ja se oli kytkeytyneenä kokoajan ja piti palauttaa. Tiiä sit herkistyykö nää ajanmyötä mutta taitaa nää tarvikkeet olla täyttä paskaa, tuurilla saa toimivan.

                  Jaaha, nyt on testailtu enemmän ja kaupunkiajossa visko kokoajan täysin kytkeytyneenä eli ulvoo kuin vanha volvo. Vittu saatana näiden kanssa! Ja jäähdytysjärjestelmä varmasti kunnossa sekä ilmastoinnin flekti toimii. Täytyy tuokin paska palauttaa ja hommata suosiolla alkuperäinen Behr.
                  Last edited by Tome; 08-07-2011, 17:58.

                  Comment

                  • SushiX
                    BTCF Member
                    • Apr 2008
                    • 2102
                    • ǝɓuᴉʌʎH

                    #24
                    Tarvisin apua.. Oma visko on paskana ja tarvisi ottaa se pois.. Olen yrittänyt pitää kiristäjästä kiinni samalla avaten viskon 32mm mutteria myötäpäivään, mutta ei auta. Vesipumpun tai minkä lie kiristäjä sekä hihna pyörii samalla.. Onko mitään kikka kolmosta jolla saisi sen viskon helvettiin. Syyläri meni paskaksi samalla kun viskokin, onneksi syylärin sai edes pois sieltä.
                    E90 07 335D
                    Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                    Comment

                    • jukkae
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3506
                      • 70800

                      #25
                      Originally posted by SushiX View Post
                      Tarvisin apua.. Oma visko on paskana ja tarvisi ottaa se pois.. Olen yrittänyt pitää kiristäjästä kiinni samalla avaten viskon 32mm mutteria myötäpäivään, mutta ei auta. Vesipumpun tai minkä lie kiristäjä sekä hihna pyörii samalla.. Onko mitään kikka kolmosta jolla saisi sen viskon helvettiin. Syyläri meni paskaksi samalla kun viskokin, onneksi syylärin sai edes pois sieltä.
                      Moskalla napautat sitä 32mm lenkkiä, itekki eka tuhrasin ja yritin pitää jollain kikkakolmosilla kiinni ettei hihna luista, nyt lähteny about viidestä bemarista mitä vuoden aikana tullu käpisteltyä niin moskalla viimeistään kolmannella lyönnillä auki se mutteri.

                      Comment

                      • O-Peksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 2775
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by SushiX View Post
                        Tarvisin apua.. Oma visko on paskana ja tarvisi ottaa se pois.. Olen yrittänyt pitää kiristäjästä kiinni samalla avaten viskon 32mm mutteria myötäpäivään, mutta ei auta. Vesipumpun tai minkä lie kiristäjä sekä hihna pyörii samalla.. Onko mitään kikka kolmosta jolla saisi sen viskon helvettiin. Syyläri meni paskaksi samalla kun viskokin, onneksi syylärin sai edes pois sieltä.
                        Ota joku ~30cm pitkä rautatanko(esim. 1/2" räikkäsarjan pitkä jatko) ja suht jämäkkä vasara, joilla napautat viskon mutterin kanttiin muutaman kerran. Ja muista, että tossa viskossa on sit vasenkätinen kierre, eli aukeaa eri suuntaan, kuin normimutteri.
                        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8262
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #27
                          Originally posted by SushiX View Post
                          Tarvisin apua.. Oma visko on paskana ja tarvisi ottaa se pois.. Olen yrittänyt pitää kiristäjästä kiinni samalla avaten viskon 32mm mutteria myötäpäivään, mutta ei auta. Vesipumpun tai minkä lie kiristäjä sekä hihna pyörii samalla.. Onko mitään kikka kolmosta jolla saisi sen viskon helvettiin. Syyläri meni paskaksi samalla kun viskokin, onneksi syylärin sai edes pois sieltä.
                          Originally posted by jukkae View Post
                          Moskalla napautat sitä 32mm lenkkiä, itekki eka tuhrasin ja yritin pitää jollain kikkakolmosilla kiinni ettei hihna luista, nyt lähteny about viidestä bemarista mitä vuoden aikana tullu käpisteltyä niin moskalla viimeistään kolmannella lyönnillä auki se mutteri.
                          jep.. väntämällä ihan turha koittaa.. muutama napakka isku nii lähtee
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Vibaa
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 581
                            • Vaasa

                            #28
                            Originally posted by peto2 View Post
                            jep.. väntämällä ihan turha koittaa.. muutama napakka isku nii lähtee
                            Itse taas olen aina vääntämällä aukaissut
                            Moniurahihna löysälle ja vesipumpun pyörijän ympäri, hihnan "päistä" toisella kädellä kiinni niin että kiristää pyörijän ympäri kun toisella kädellä aukasee 32 millisen.

                            Ei tuokaan mikään mukava tapa ole joskin toimiva, aina kun viskoa ottaa pois tekisi mieli tilata se erikoistyökalu
                            sigpic
                            E34 530iA

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16465
                              • Asikkala

                              #29
                              Originally posted by SushiX View Post
                              Tarvisin apua.. Oma visko on paskana ja tarvisi ottaa se pois.. Olen yrittänyt pitää kiristäjästä kiinni samalla avaten viskon 32mm mutteria myötäpäivään, mutta ei auta. Vesipumpun tai minkä lie kiristäjä sekä hihna pyörii samalla.. Onko mitään kikka kolmosta jolla saisi sen viskon helvettiin. Syyläri meni paskaksi samalla kun viskokin, onneksi syylärin sai edes pois sieltä.
                              .....
                              Last edited by jr66; 14-08-2011, 23:10. Reason: virhe

                              Comment

                              • schwarze
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 2017
                                • Kangasala

                                #30
                                Ja laitetaan nyt tännekin, kun on tuota merkillistä tahimista. Viskokytkimessä lukee BEHR ja se toimii, ostopaikasta riippumatta.
                                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎