Sattuipas sopivasti tämä ketju. Kaverilla oli omassa vm.-02 e39 523i:ssa sellainen ongelma/ominaisuus, että visko lähti heti auton käynnistyttyä pyörimään täysin lukittuneena myös kylmällä koneella. Kuitenkin n. 30sek päästä viskokytkin vapautui, ja flekti jäi pyörimään vapaalla, kuten kuuluukin. Myös lämpimällä koneella toiminta oli todella "kulmikasta", eli visko lukittuu kertalaakista, eikä pehmeästi, kuten muut viskot, joihin olen törmännyt.
Noh, tultiin sit siihen tulokseen, että visko alkaa olla elämänsä ehtoopuolella, ja kaveri kävi ostamassa Motonetistä uuden. Uusi visko on ulkoisesti aivan identtinen vanhan paikallaan olleen kanssa, ja käyttäytyykin aivan samoin! Kylmänä viskon lukitus vapautuu tosin vajaan kymmenen sekunnin pyörimisen jälkeen, eli huminaa ei tarvitse kuunnella ihan niin kauaa.
Onko toi kylmänä pyöriminen taas todistus Motonetin osien laadusta, vai missä mättää? Minkään muun M50/M52:n en oo kuullut tekevän tuota - tosin kaikissa varmaan orkkisviskot kiinni.
Täysin sama tarina omassa m52b28. Ajattelin huminan loppuvan viskon vaihdolla. Ostin tyhmänä Motonetistä -> uusi toimi täysin samalla lailla. Humisee heti käynnistymisen jälkeen. Sen jälkeen pari, kolme kilometriä hiljaa. Siitä eteenpäin täysillä koko ajan.
Täysin sama tarina omassa m52b28. Ajattelin huminan loppuvan viskon vaihdolla. Ostin tyhmänä Motonetistä -> uusi toimi täysin samalla lailla. Humisee heti käynnistymisen jälkeen. Sen jälkeen pari, kolme kilometriä hiljaa. Siitä eteenpäin täysillä koko ajan.
Siispä huomenna Kl:ltä uusi oem-visko.
Nyt vaihdettiin kaverille ton Motonetin tarvikeviskon tilalle Motonetistä hommattu orkkis? Sachsin tekemä visko, mutta sama ongelma edelleenkin... Kylmänä siis lähtee pyörimään heti ja sammuu vasta muutaman kymmenen sekunnin jälkeen. Tossa Sachsin tekeleessä on erilainen se viskon etupää, eli siinä on joku metalliliuska, eikä sitä spiraalikierukkaa ollenkaan. Liekköhän tota Sachsin systeemiä pystyis jotenkin säätämään, kun ei oo tullu perehdyttyä vielä tarkemmin?:think
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Nyt vaihdettiin kaverille ton Motonetin tarvikeviskon tilalle Motonetistä hommattu orkkis? Sachsin tekemä visko, mutta sama ongelma edelleenkin... Kylmänä siis lähtee pyörimään heti ja sammuu vasta muutaman kymmenen sekunnin jälkeen. Tossa Sachsin tekeleessä on erilainen se viskon etupää, eli siinä on joku metalliliuska, eikä sitä spiraalikierukkaa ollenkaan. Liekköhän tota Sachsin systeemiä pystyis jotenkin säätämään, kun ei oo tullu perehdyttyä vielä tarkemmin?:think
Orkkis on näissä ollut enimmäkseen BEHR merkkinen jota myös Motonetistakin on joskus löytynyt, Toki Sachs ja Hella ovat myös laatumerkkejä ja saattaa BMW niitäkin olla käyttänyt. Voihan toki myös olla että Sachs / Hella laatikossa tulevan viskon on valmistanut BEHR tai sitten jompikumpi tekee Behrille viskot
Myös (kiinan?)tarvikeviskoja on olemassa. Ei kannata maksaa niistä mitään.
Omassa e46:sessa visko tarttuu todella herkästi kiinni, jolloin meteli on "vanha volvo"-luokkaa. Mielestäni se on alkanut ottaa kiinni huomattavasti herkemmin viime aikoina, kun aikaisempina kesinä. Talvella ei sentään huuda. Jo lyhyet liikennevalot riittää siihen, että liikkeelle lähdettäessä humina on melkoinen. Visko kyllä irrottaa, kun kierrokset nousee yli 3000. Väännössä ja kierrosherkkyydessä huomaa hyvin, kun visko ottaa kiinni.
Pystyykö viskoa huoltamaan mitenkään? Sisällä on ilmeisesti silikoninesteet? Pystyykö niitä vaihtamaan tai lisäämään mitenkään, vai suosiolla uuden osto?
Omassa e46:sessa visko tarttuu todella herkästi kiinni, jolloin meteli on "vanha volvo"-luokkaa. Mielestäni se on alkanut ottaa kiinni huomattavasti herkemmin viime aikoina, kun aikaisempina kesinä. Talvella ei sentään huuda. Jo lyhyet liikennevalot riittää siihen, että liikkeelle lähdettäessä humina on melkoinen. Visko kyllä irrottaa, kun kierrokset nousee yli 3000. Väännössä ja kierrosherkkyydessä huomaa hyvin, kun visko ottaa kiinni.
Pystyykö viskoa huoltamaan mitenkään? Sisällä on ilmeisesti silikoninesteet? Pystyykö niitä vaihtamaan tai lisäämään mitenkään, vai suosiolla uuden osto?
Tätä olen itsekkin ihmetellyt, muistaakseni voisi porata reiän viskoon ja lisätä nesteitä, tämän jälkeen reikä umpeen vaikka epoksilla?:think
On tuo omakin visko hieman liian herkkä nostamaan kierroksia
Nyt kun omassa E36:ssa rupesi tuo ilmastoinnin flekti prakaamaan, niin kysäisenpä nyt tässä vähän tuosta viskostakin. Onko tuokin kapistus jo verkonpaino kun liikennevaloissa tyhjäkäynnillä lämmöt kerkesi karata jo kolmen vartin ja punaisen väliin ennen kuin pääsin liikkeelle ja lämmöt putosivat. Mielestäni aikaisemmin kun käytin tarkoituksella vähän puolen välin yli, niin ei tuo tarrannut sen enempää kiinni kuin kylmänäkään. Tarkoitus on kyllä vaihtaa viskokin joka tapauksessa pikapuoliin mutta pikaisen googletuksen perusteella muillakin on nostanut lämpöjä pelkän aux-fanin hajoaminen.
Hain tänään Kl-varaosilta uuden viskon Motonetistä ostetun tilalle. Volvosta tuli taas Bimmeri!
Minkälainen visko sulle tuli? onko siinä se spiraalikierukka vai pelkkä liuska? Mulle tuli KL:ltä sellanen spiraalikierukallinen ja josta ei selvinny valmistajaa. Mitä tuota olen kokeillut niin kylmänä on tarttuneena jonkin aikaa välillä tyhjäkäynti-2500rpm. Muutenkin tuo on aika tiukan oloinen kun lämpimänäkin noilla samoilla kiekoilla korva rekisteröi huminan. Tää on jo toinen tarvikevisko kokeilussa, edellinen oli schmiedmannin vemo-merkkinen ja se oli kytkeytyneenä kokoajan ja piti palauttaa. Tiiä sit herkistyykö nää ajanmyötä mutta taitaa nää tarvikkeet olla täyttä paskaa, tuurilla saa toimivan.
Jaaha, nyt on testailtu enemmän ja kaupunkiajossa visko kokoajan täysin kytkeytyneenä eli ulvoo kuin vanha volvo. Vittu saatana näiden kanssa! Ja jäähdytysjärjestelmä varmasti kunnossa sekä ilmastoinnin flekti toimii. Täytyy tuokin paska palauttaa ja hommata suosiolla alkuperäinen Behr.
Tarvisin apua.. Oma visko on paskana ja tarvisi ottaa se pois.. Olen yrittänyt pitää kiristäjästä kiinni samalla avaten viskon 32mm mutteria myötäpäivään, mutta ei auta. Vesipumpun tai minkä lie kiristäjä sekä hihna pyörii samalla.. Onko mitään kikka kolmosta jolla saisi sen viskon helvettiin. Syyläri meni paskaksi samalla kun viskokin, onneksi syylärin sai edes pois sieltä.
E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Tarvisin apua.. Oma visko on paskana ja tarvisi ottaa se pois.. Olen yrittänyt pitää kiristäjästä kiinni samalla avaten viskon 32mm mutteria myötäpäivään, mutta ei auta. Vesipumpun tai minkä lie kiristäjä sekä hihna pyörii samalla.. Onko mitään kikka kolmosta jolla saisi sen viskon helvettiin. Syyläri meni paskaksi samalla kun viskokin, onneksi syylärin sai edes pois sieltä.
Moskalla napautat sitä 32mm lenkkiä, itekki eka tuhrasin ja yritin pitää jollain kikkakolmosilla kiinni ettei hihna luista, nyt lähteny about viidestä bemarista mitä vuoden aikana tullu käpisteltyä niin moskalla viimeistään kolmannella lyönnillä auki se mutteri.
Tarvisin apua.. Oma visko on paskana ja tarvisi ottaa se pois.. Olen yrittänyt pitää kiristäjästä kiinni samalla avaten viskon 32mm mutteria myötäpäivään, mutta ei auta. Vesipumpun tai minkä lie kiristäjä sekä hihna pyörii samalla.. Onko mitään kikka kolmosta jolla saisi sen viskon helvettiin. Syyläri meni paskaksi samalla kun viskokin, onneksi syylärin sai edes pois sieltä.
Ota joku ~30cm pitkä rautatanko(esim. 1/2" räikkäsarjan pitkä jatko) ja suht jämäkkä vasara, joilla napautat viskon mutterin kanttiin muutaman kerran. Ja muista, että tossa viskossa on sit vasenkätinen kierre, eli aukeaa eri suuntaan, kuin normimutteri.
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Tarvisin apua.. Oma visko on paskana ja tarvisi ottaa se pois.. Olen yrittänyt pitää kiristäjästä kiinni samalla avaten viskon 32mm mutteria myötäpäivään, mutta ei auta. Vesipumpun tai minkä lie kiristäjä sekä hihna pyörii samalla.. Onko mitään kikka kolmosta jolla saisi sen viskon helvettiin. Syyläri meni paskaksi samalla kun viskokin, onneksi syylärin sai edes pois sieltä.
Moskalla napautat sitä 32mm lenkkiä, itekki eka tuhrasin ja yritin pitää jollain kikkakolmosilla kiinni ettei hihna luista, nyt lähteny about viidestä bemarista mitä vuoden aikana tullu käpisteltyä niin moskalla viimeistään kolmannella lyönnillä auki se mutteri.
jep.. väntämällä ihan turha koittaa.. muutama napakka isku nii lähtee
jep.. väntämällä ihan turha koittaa.. muutama napakka isku nii lähtee
Itse taas olen aina vääntämällä aukaissut
Moniurahihna löysälle ja vesipumpun pyörijän ympäri, hihnan "päistä" toisella kädellä kiinni niin että kiristää pyörijän ympäri kun toisella kädellä aukasee 32 millisen.
Ei tuokaan mikään mukava tapa ole joskin toimiva, aina kun viskoa ottaa pois tekisi mieli tilata se erikoistyökalu
Tarvisin apua.. Oma visko on paskana ja tarvisi ottaa se pois.. Olen yrittänyt pitää kiristäjästä kiinni samalla avaten viskon 32mm mutteria myötäpäivään, mutta ei auta. Vesipumpun tai minkä lie kiristäjä sekä hihna pyörii samalla.. Onko mitään kikka kolmosta jolla saisi sen viskon helvettiin. Syyläri meni paskaksi samalla kun viskokin, onneksi syylärin sai edes pois sieltä.
.....
Last edited by jr66; 14-08-2011, 23:10.
Reason: virhe
Comment