Originally posted by Muumi
Holset HX40, integroitu hukkaportti ja bensakone
Collapse
X
-
no noihin turbofirmoihin en menis kyllä nyt mitään sanoon kun sen vaan että proturbon mielestä tuo holsetin hx40 17# pakopesä oli liian iso tuohon mun velipojan cossuun ja kuulemma ahdin heräis vasta 5000rpm jälkeen mutta mites kävi ahdin herääkin 2700rpm :!: niin en nyt menis uskoon kaikkia mitä nekin väittää 8) ja kyllä noilla kiihdytys autoilijoilla on niin monen vuoden rakentelu ja testaus takana että luotan aika lailla siihen jos ne jotain neuvooBmw 525 Td e61
Bmw e34 535 Turbo
EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial
-FatBoyRacing-
-
kyllä niillä varmaan on tietty tieto/taito hanskassa, mutta katuauto on eri asia kuin kiihdytin. ja nuo turbon "heräämiset" on pirun pitkälti laskettavissa jos viitsii edes pikkusen nähdä vaivaa. koskaan ei osu nuo laskut "just" mutta harvoin menee täysin metsään.Originally posted by ykäno noihin turbofirmoihin en menis kyllä nyt mitään sanoon kun sen vaan että proturbon mielestä tuo holsetin hx40 17# pakopesä oli liian iso tuohon mun velipojan cossuun ja kuulemma ahdin heräis vasta 5000rpm jälkeen mutta mites kävi ahdin herääkin 2700rpm :!: niin en nyt menis uskoon kaikkia mitä nekin väittää 8) ja kyllä noilla kiihdytys autoilijoilla on niin monen vuoden rakentelu ja testaus takana että luotan aika lailla siihen jos ne jotain neuvooOriginally posted by MuumiOriginally posted by ykätähän voin vaan kommentoida sen verran että tuolla pullsitetulla pakopesällä ei ole mitään ongelmaa vaikka laittaaki vaan yhden ison reijän sitä vastaan nyt kuitenki puhutaan katuautosta sitten kun mennään 600hv ja yli niin on pakosarjan vääntäminenki pitää olla millilleen kaikki putket oikean mittaset ja kaksi osanen pakosarja että silleen 8) ja tämä tieto on saatu tunnetulta kiihdytys autoilijalta että tälleen :!:
Ja nämä tunnetut kiihdytysautoilijathan ovat aina oikeassa...Kuten myös kaikki turbofirmojen miehet.
Näihinkin asioihin on yhtä monta mielipidettä,kuin on rakentelijoitakin.
Esim.tuohon omaan katiskaan olen uutta turboa etsiskellyt.Kolmesta firmasta kysynyt,ja kaikki ehdottaa erinlaista kokoonpanoa...
Tosiaan,mullahan onkin 4syl kone,"Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
-Andy McCoy
Comment
-
no joo on niillä varmaan tietoa ja taitoa en sitä väitä mutta voi nekin olla väärässä välillä ainakin meidän tapauksessa oli kun tuota holsettia kyseltiin cossuun :!: se vaan oli huvittavaa kun se proturbolta sano että on sille cossun koneelle tehty mitä vaan niin kuulemma ei tuo ahdin herää kun 5000rpm kohalla hahahahaOriginally posted by Tykkikyllä niillä varmaan on tietty tieto/taito hanskassa, mutta katuauto on eri asia kuin kiihdytin. ja nuo turbon "heräämiset" on pirun pitkälti laskettavissa jos viitsii edes pikkusen nähdä vaivaa. koskaan ei osu nuo laskut "just" mutta harvoin menee täysin metsään.Originally posted by ykäno noihin turbofirmoihin en menis kyllä nyt mitään sanoon kun sen vaan että proturbon mielestä tuo holsetin hx40 17# pakopesä oli liian iso tuohon mun velipojan cossuun ja kuulemma ahdin heräis vasta 5000rpm jälkeen mutta mites kävi ahdin herääkin 2700rpm :!: niin en nyt menis uskoon kaikkia mitä nekin väittää 8) ja kyllä noilla kiihdytys autoilijoilla on niin monen vuoden rakentelu ja testaus takana että luotan aika lailla siihen jos ne jotain neuvooOriginally posted by MuumiOriginally posted by ykätähän voin vaan kommentoida sen verran että tuolla pullsitetulla pakopesällä ei ole mitään ongelmaa vaikka laittaaki vaan yhden ison reijän sitä vastaan nyt kuitenki puhutaan katuautosta sitten kun mennään 600hv ja yli niin on pakosarjan vääntäminenki pitää olla millilleen kaikki putket oikean mittaset ja kaksi osanen pakosarja että silleen 8) ja tämä tieto on saatu tunnetulta kiihdytys autoilijalta että tälleen :!:
Ja nämä tunnetut kiihdytysautoilijathan ovat aina oikeassa...Kuten myös kaikki turbofirmojen miehet.
Näihinkin asioihin on yhtä monta mielipidettä,kuin on rakentelijoitakin.
Esim.tuohon omaan katiskaan olen uutta turboa etsiskellyt.Kolmesta firmasta kysynyt,ja kaikki ehdottaa erinlaista kokoonpanoa...
Tosiaan,mullahan onkin 4syl kone,Bmw 525 Td e61
Bmw e34 535 Turbo
EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial
-FatBoyRacing-
Comment
-
taitaa olla kyse enemmän kaupallisuudesta ku tieto/taidosta.Originally posted by ykäno joo on niillä varmaan tietoa ja taitoa en sitä väitä mutta voi nekin olla väärässä välillä ainakin meidän tapauksessa oli kun tuota holsettia kyseltiin cossuun :!: se vaan oli huvittavaa kun se proturbolta sano että on sille cossun koneelle tehty mitä vaan niin kuulemma ei tuo ahdin herää kun 5000rpm kohalla hahahahaOriginally posted by Tykkikyllä niillä varmaan on tietty tieto/taito hanskassa, mutta katuauto on eri asia kuin kiihdytin. ja nuo turbon "heräämiset" on pirun pitkälti laskettavissa jos viitsii edes pikkusen nähdä vaivaa. koskaan ei osu nuo laskut "just" mutta harvoin menee täysin metsään.Originally posted by ykäno noihin turbofirmoihin en menis kyllä nyt mitään sanoon kun sen vaan että proturbon mielestä tuo holsetin hx40 17# pakopesä oli liian iso tuohon mun velipojan cossuun ja kuulemma ahdin heräis vasta 5000rpm jälkeen mutta mites kävi ahdin herääkin 2700rpm :!: niin en nyt menis uskoon kaikkia mitä nekin väittää 8) ja kyllä noilla kiihdytys autoilijoilla on niin monen vuoden rakentelu ja testaus takana että luotan aika lailla siihen jos ne jotain neuvooOriginally posted by MuumiOriginally posted by ykätähän voin vaan kommentoida sen verran että tuolla pullsitetulla pakopesällä ei ole mitään ongelmaa vaikka laittaaki vaan yhden ison reijän sitä vastaan nyt kuitenki puhutaan katuautosta sitten kun mennään 600hv ja yli niin on pakosarjan vääntäminenki pitää olla millilleen kaikki putket oikean mittaset ja kaksi osanen pakosarja että silleen 8) ja tämä tieto on saatu tunnetulta kiihdytys autoilijalta että tälleen :!:
Ja nämä tunnetut kiihdytysautoilijathan ovat aina oikeassa...Kuten myös kaikki turbofirmojen miehet.
Näihinkin asioihin on yhtä monta mielipidettä,kuin on rakentelijoitakin.
Esim.tuohon omaan katiskaan olen uutta turboa etsiskellyt.Kolmesta firmasta kysynyt,ja kaikki ehdottaa erinlaista kokoonpanoa...
Tosiaan,mullahan onkin 4syl kone,"Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
-Andy McCoy
Comment
-
Tuota cossun ahtimen heräämistä ihmettelin jo edellisellä sivulla.Originally posted by mettisriippuu mitä tarkoitat tolla heräämisellä? omassa sierrassa hx40 ja 12 pesä ja rupee vetämään kunnolla vasta yli4000rpm (ahdinhan pyörii jo tyhjäkäynnillä, joten kai se mulla sitten herää jo 1000rpm)joten tuskin se siinä cossussa kunnolla 2700rpm vetää... omasta kuitenkin mitattu 437hv/531nm 1.6barin paineella
Proturbon kaveri suositteli mulle tuota ahdinta 16:lla pesällä,LDS-turbon hemmo suositteli paljon pienempää...Tehotavoite mettiksen sierran kans samoila luvuilla.E24 635csi
Comment
-
Mulle Proturbo suositteli HX40:stä kasin pakopesällä ja erillisellä hukkaportilla. Väittivät kans, että tuo ei herää ikinä tuolla 17# pakopesällä. No koneesta tulee 2.8L ja nyt on se ahdin pöydällä 17# pakopesällä. Katotaan keväällä herääkö enää mikään.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
Paras mahdollinen kokoonpano on kaksinieluinen turbo ja alkuperäisenkaltainen 1-2-3 ja 4-5-6 yhteen pakosarja (kun sytytysjärjestys on 1-5-3-6-2-4). Tällöin yhden sarjan pakotahdit häiritsevät vähiten toisiaan ja kaksinieluinen turbo estää pakosarjoja häiritsemästä toisiaan.Originally posted by DoniKun on kaksinieluinen pakopesä ja jos hyvin tekee, niin pakosarjan pitäisi mennä kait 1-3-5 yhteen nieluun ja 2-4-6 toiseen nieluun. Nytten on aluksi tarkoitus käyttää alkuperäisiä kolme yhteen pakosarjaa. Eli toinen nielu saa 1-2-3 ja toinen 4-5-6 sylinterit.Frauen fahren besser...mit dem Bus!
Comment
-
Aiheeseen liittyen vois kysästä ku talvella meinasin tehdä uuden pakosarjan niin onkos niillä putkien pituuksilla suurtakin merkitystä? Tietty saman mittaset, mut kui pitkät?Originally posted by KreuzotterParas mahdollinen kokoonpano on kaksinieluinen turbo ja alkuperäisenkaltainen 1-2-3 ja 4-5-6 yhteen pakosarja (kun sytytysjärjestys on 1-5-3-6-2-4). Tällöin yhden sarjan pakotahdit häiritsevät vähiten toisiaan ja kaksinieluinen turbo estää pakosarjoja häiritsemästä toisiaan.BMW F32 435d
Comment
-
no ei viitsi ruveta kinaa mutta kyllä se ahtaan rupeaa siinä kohalla elikkä 2700rpm ja aika äkkiä ahdot on sen jälkeen 1.5bar varmaan paremmin herää tässä 16venasessa kun 8 venasessa koneessa :!: ei herneitäOriginally posted by mettisriippuu mitä tarkoitat tolla heräämisellä? omassa sierrassa hx40 ja 12 pesä ja rupee vetämään kunnolla vasta yli4000rpm (ahdinhan pyörii jo tyhjäkäynnillä, joten kai se mulla sitten herää jo 1000rpm)joten tuskin se siinä cossussa kunnolla 2700rpm vetää... omasta kuitenkin mitattu 437hv/531nm 1.6barin paineellaBmw 525 Td e61
Bmw e34 535 Turbo
EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial
-FatBoyRacing-
Comment
-
Mitäs toi pituus sitten vaikuttanee? Josain orkkispakosarjoissa on aikasta lyhyet "putket", esim. mun ahtimessa oli kiinni Lancian pakosarja jossa lyhin kanava oli vain noin 100mm, ellei allekkin.Originally posted by Muumi400mm-600mmOriginally posted by PlutoTietty saman mittaset, mut kui pitkät?
Tuohon haarukkaan monet suosittelee.BMW F32 435d
Comment
Comment