Announcement

Collapse
No announcement yet.

Holset HX40, integroitu hukkaportti ja bensakone

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ykä
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 478
    • Alaviirre

    #16
    Originally posted by Muumi
    Originally posted by ykä
    tähän voin vaan kommentoida sen verran että tuolla pullsitetulla pakopesällä ei ole mitään ongelmaa vaikka laittaaki vaan yhden ison reijän sitä vastaan nyt kuitenki puhutaan katuautosta sitten kun mennään 600hv ja yli niin on pakosarjan vääntäminenki pitää olla millilleen kaikki putket oikean mittaset ja kaksi osanen pakosarja että silleen 8) ja tämä tieto on saatu tunnetulta kiihdytys autoilijalta että tälleen :!:

    Ja nämä tunnetut kiihdytysautoilijathan ovat aina oikeassa...Kuten myös kaikki turbofirmojen miehet.
    Näihinkin asioihin on yhtä monta mielipidettä,kuin on rakentelijoitakin.

    Esim.tuohon omaan katiskaan olen uutta turboa etsiskellyt.Kolmesta firmasta kysynyt,ja kaikki ehdottaa erinlaista kokoonpanoa...

    Tosiaan,mullahan onkin 4syl kone,
    no noihin turbofirmoihin en menis kyllä nyt mitään sanoon kun sen vaan että proturbon mielestä tuo holsetin hx40 17# pakopesä oli liian iso tuohon mun velipojan cossuun ja kuulemma ahdin heräis vasta 5000rpm jälkeen mutta mites kävi ahdin herääkin 2700rpm :!: niin en nyt menis uskoon kaikkia mitä nekin väittää 8) ja kyllä noilla kiihdytys autoilijoilla on niin monen vuoden rakentelu ja testaus takana että luotan aika lailla siihen jos ne jotain neuvoo
    Bmw 525 Td e61
    Bmw e34 535 Turbo



    EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

    -FatBoyRacing-

    Comment

    • Tykki
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 197
      • Ii

      #17
      Originally posted by ykä
      Originally posted by Muumi
      Originally posted by ykä
      tähän voin vaan kommentoida sen verran että tuolla pullsitetulla pakopesällä ei ole mitään ongelmaa vaikka laittaaki vaan yhden ison reijän sitä vastaan nyt kuitenki puhutaan katuautosta sitten kun mennään 600hv ja yli niin on pakosarjan vääntäminenki pitää olla millilleen kaikki putket oikean mittaset ja kaksi osanen pakosarja että silleen 8) ja tämä tieto on saatu tunnetulta kiihdytys autoilijalta että tälleen :!:

      Ja nämä tunnetut kiihdytysautoilijathan ovat aina oikeassa...Kuten myös kaikki turbofirmojen miehet.
      Näihinkin asioihin on yhtä monta mielipidettä,kuin on rakentelijoitakin.

      Esim.tuohon omaan katiskaan olen uutta turboa etsiskellyt.Kolmesta firmasta kysynyt,ja kaikki ehdottaa erinlaista kokoonpanoa...

      Tosiaan,mullahan onkin 4syl kone,
      no noihin turbofirmoihin en menis kyllä nyt mitään sanoon kun sen vaan että proturbon mielestä tuo holsetin hx40 17# pakopesä oli liian iso tuohon mun velipojan cossuun ja kuulemma ahdin heräis vasta 5000rpm jälkeen mutta mites kävi ahdin herääkin 2700rpm :!: niin en nyt menis uskoon kaikkia mitä nekin väittää 8) ja kyllä noilla kiihdytys autoilijoilla on niin monen vuoden rakentelu ja testaus takana että luotan aika lailla siihen jos ne jotain neuvoo
      kyllä niillä varmaan on tietty tieto/taito hanskassa, mutta katuauto on eri asia kuin kiihdytin. ja nuo turbon "heräämiset" on pirun pitkälti laskettavissa jos viitsii edes pikkusen nähdä vaivaa. koskaan ei osu nuo laskut "just" mutta harvoin menee täysin metsään.
      "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
      -Andy McCoy

      Comment

      • ykä
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 478
        • Alaviirre

        #18
        Originally posted by Tykki
        Originally posted by ykä
        Originally posted by Muumi
        Originally posted by ykä
        tähän voin vaan kommentoida sen verran että tuolla pullsitetulla pakopesällä ei ole mitään ongelmaa vaikka laittaaki vaan yhden ison reijän sitä vastaan nyt kuitenki puhutaan katuautosta sitten kun mennään 600hv ja yli niin on pakosarjan vääntäminenki pitää olla millilleen kaikki putket oikean mittaset ja kaksi osanen pakosarja että silleen 8) ja tämä tieto on saatu tunnetulta kiihdytys autoilijalta että tälleen :!:

        Ja nämä tunnetut kiihdytysautoilijathan ovat aina oikeassa...Kuten myös kaikki turbofirmojen miehet.
        Näihinkin asioihin on yhtä monta mielipidettä,kuin on rakentelijoitakin.

        Esim.tuohon omaan katiskaan olen uutta turboa etsiskellyt.Kolmesta firmasta kysynyt,ja kaikki ehdottaa erinlaista kokoonpanoa...

        Tosiaan,mullahan onkin 4syl kone,
        no noihin turbofirmoihin en menis kyllä nyt mitään sanoon kun sen vaan että proturbon mielestä tuo holsetin hx40 17# pakopesä oli liian iso tuohon mun velipojan cossuun ja kuulemma ahdin heräis vasta 5000rpm jälkeen mutta mites kävi ahdin herääkin 2700rpm :!: niin en nyt menis uskoon kaikkia mitä nekin väittää 8) ja kyllä noilla kiihdytys autoilijoilla on niin monen vuoden rakentelu ja testaus takana että luotan aika lailla siihen jos ne jotain neuvoo
        kyllä niillä varmaan on tietty tieto/taito hanskassa, mutta katuauto on eri asia kuin kiihdytin. ja nuo turbon "heräämiset" on pirun pitkälti laskettavissa jos viitsii edes pikkusen nähdä vaivaa. koskaan ei osu nuo laskut "just" mutta harvoin menee täysin metsään.
        no joo on niillä varmaan tietoa ja taitoa en sitä väitä mutta voi nekin olla väärässä välillä ainakin meidän tapauksessa oli kun tuota holsettia kyseltiin cossuun :!: se vaan oli huvittavaa kun se proturbolta sano että on sille cossun koneelle tehty mitä vaan niin kuulemma ei tuo ahdin herää kun 5000rpm kohalla hahahaha
        Bmw 525 Td e61
        Bmw e34 535 Turbo



        EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

        -FatBoyRacing-

        Comment

        • Tykki
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 197
          • Ii

          #19
          Originally posted by ykä
          Originally posted by Tykki
          Originally posted by ykä
          Originally posted by Muumi
          Originally posted by ykä
          tähän voin vaan kommentoida sen verran että tuolla pullsitetulla pakopesällä ei ole mitään ongelmaa vaikka laittaaki vaan yhden ison reijän sitä vastaan nyt kuitenki puhutaan katuautosta sitten kun mennään 600hv ja yli niin on pakosarjan vääntäminenki pitää olla millilleen kaikki putket oikean mittaset ja kaksi osanen pakosarja että silleen 8) ja tämä tieto on saatu tunnetulta kiihdytys autoilijalta että tälleen :!:

          Ja nämä tunnetut kiihdytysautoilijathan ovat aina oikeassa...Kuten myös kaikki turbofirmojen miehet.
          Näihinkin asioihin on yhtä monta mielipidettä,kuin on rakentelijoitakin.

          Esim.tuohon omaan katiskaan olen uutta turboa etsiskellyt.Kolmesta firmasta kysynyt,ja kaikki ehdottaa erinlaista kokoonpanoa...

          Tosiaan,mullahan onkin 4syl kone,
          no noihin turbofirmoihin en menis kyllä nyt mitään sanoon kun sen vaan että proturbon mielestä tuo holsetin hx40 17# pakopesä oli liian iso tuohon mun velipojan cossuun ja kuulemma ahdin heräis vasta 5000rpm jälkeen mutta mites kävi ahdin herääkin 2700rpm :!: niin en nyt menis uskoon kaikkia mitä nekin väittää 8) ja kyllä noilla kiihdytys autoilijoilla on niin monen vuoden rakentelu ja testaus takana että luotan aika lailla siihen jos ne jotain neuvoo
          kyllä niillä varmaan on tietty tieto/taito hanskassa, mutta katuauto on eri asia kuin kiihdytin. ja nuo turbon "heräämiset" on pirun pitkälti laskettavissa jos viitsii edes pikkusen nähdä vaivaa. koskaan ei osu nuo laskut "just" mutta harvoin menee täysin metsään.
          no joo on niillä varmaan tietoa ja taitoa en sitä väitä mutta voi nekin olla väärässä välillä ainakin meidän tapauksessa oli kun tuota holsettia kyseltiin cossuun :!: se vaan oli huvittavaa kun se proturbolta sano että on sille cossun koneelle tehty mitä vaan niin kuulemma ei tuo ahdin herää kun 5000rpm kohalla hahahaha
          taitaa olla kyse enemmän kaupallisuudesta ku tieto/taidosta.
          "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
          -Andy McCoy

          Comment

          • mettis
            Bimmer Rookie
            • Mar 2003
            • 83
            • mynämäki

            #20
            ----------------

            Comment

            • Muumi
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1702
              • Rovaniemi

              #21
              Originally posted by mettis
              riippuu mitä tarkoitat tolla heräämisellä? omassa sierrassa hx40 ja 12 pesä ja rupee vetämään kunnolla vasta yli4000rpm (ahdinhan pyörii jo tyhjäkäynnillä, joten kai se mulla sitten herää jo 1000rpm)joten tuskin se siinä cossussa kunnolla 2700rpm vetää... omasta kuitenkin mitattu 437hv/531nm 1.6barin paineella
              Tuota cossun ahtimen heräämistä ihmettelin jo edellisellä sivulla.
              Proturbon kaveri suositteli mulle tuota ahdinta 16:lla pesällä,LDS-turbon hemmo suositteli paljon pienempää...Tehotavoite mettiksen sierran kans samoila luvuilla.
              E24 635csi

              Comment

              • mettis
                Bimmer Rookie
                • Mar 2003
                • 83
                • mynämäki

                #22
                --------------------[/quote]

                Comment

                • mettis
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2003
                  • 83
                  • mynämäki

                  #23
                  --------------------

                  Comment

                  • Doni
                    Moderator
                    • Sep 2004
                    • 2842
                    • Kyrsälä

                    #24
                    Mulle Proturbo suositteli HX40:stä kasin pakopesällä ja erillisellä hukkaportilla. Väittivät kans, että tuo ei herää ikinä tuolla 17# pakopesällä. No koneesta tulee 2.8L ja nyt on se ahdin pöydällä 17# pakopesällä. Katotaan keväällä herääkö enää mikään.
                    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                    Comment

                    • Kreuzotter
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2003
                      • 145

                      #25
                      Originally posted by Doni
                      Kun on kaksinieluinen pakopesä ja jos hyvin tekee, niin pakosarjan pitäisi mennä kait 1-3-5 yhteen nieluun ja 2-4-6 toiseen nieluun. Nytten on aluksi tarkoitus käyttää alkuperäisiä kolme yhteen pakosarjaa. Eli toinen nielu saa 1-2-3 ja toinen 4-5-6 sylinterit.
                      Paras mahdollinen kokoonpano on kaksinieluinen turbo ja alkuperäisenkaltainen 1-2-3 ja 4-5-6 yhteen pakosarja (kun sytytysjärjestys on 1-5-3-6-2-4). Tällöin yhden sarjan pakotahdit häiritsevät vähiten toisiaan ja kaksinieluinen turbo estää pakosarjoja häiritsemästä toisiaan.
                      Frauen fahren besser...mit dem Bus!

                      Comment

                      • Pluto
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1860
                        • Raisio

                        #26
                        Originally posted by Kreuzotter
                        Paras mahdollinen kokoonpano on kaksinieluinen turbo ja alkuperäisenkaltainen 1-2-3 ja 4-5-6 yhteen pakosarja (kun sytytysjärjestys on 1-5-3-6-2-4). Tällöin yhden sarjan pakotahdit häiritsevät vähiten toisiaan ja kaksinieluinen turbo estää pakosarjoja häiritsemästä toisiaan.
                        Aiheeseen liittyen vois kysästä ku talvella meinasin tehdä uuden pakosarjan niin onkos niillä putkien pituuksilla suurtakin merkitystä? Tietty saman mittaset, mut kui pitkät?
                        BMW F32 435d

                        Comment

                        • Muumi
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 1702
                          • Rovaniemi

                          #27
                          Originally posted by Pluto
                          Tietty saman mittaset, mut kui pitkät?
                          400mm-600mm
                          Tuohon haarukkaan monet suosittelee.

                          Mitäs muut mieltä?
                          E24 635csi

                          Comment

                          • ykä
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2003
                            • 478
                            • Alaviirre

                            #28
                            Originally posted by mettis
                            riippuu mitä tarkoitat tolla heräämisellä? omassa sierrassa hx40 ja 12 pesä ja rupee vetämään kunnolla vasta yli4000rpm (ahdinhan pyörii jo tyhjäkäynnillä, joten kai se mulla sitten herää jo 1000rpm)joten tuskin se siinä cossussa kunnolla 2700rpm vetää... omasta kuitenkin mitattu 437hv/531nm 1.6barin paineella
                            no ei viitsi ruveta kinaa mutta kyllä se ahtaan rupeaa siinä kohalla elikkä 2700rpm ja aika äkkiä ahdot on sen jälkeen 1.5bar varmaan paremmin herää tässä 16venasessa kun 8 venasessa koneessa :!: ei herneitä
                            Bmw 525 Td e61
                            Bmw e34 535 Turbo



                            EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

                            -FatBoyRacing-

                            Comment

                            • Pluto
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1860
                              • Raisio

                              #29
                              Originally posted by Muumi
                              Originally posted by Pluto
                              Tietty saman mittaset, mut kui pitkät?
                              400mm-600mm
                              Tuohon haarukkaan monet suosittelee.
                              Mitäs toi pituus sitten vaikuttanee? Josain orkkispakosarjoissa on aikasta lyhyet "putket", esim. mun ahtimessa oli kiinni Lancian pakosarja jossa lyhin kanava oli vain noin 100mm, ellei allekkin.
                              BMW F32 435d

                              Comment

                              • mettis
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2003
                                • 83
                                • mynämäki

                                #30
                                ----------------------

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎