Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 keinu poikki, eipä enää paljoo nostele...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    #46
    Noniin, johan myrkyn lykkäs, se akseli ei inahdakkaan. Kaikki keinuvivut lykätty tulipeltiä kohti "syrjään", eli ei ole mikään keinuvipu nokan ja venttiilin välillä jännityksessä imupuolella. Koitin tulipellin päästä sormella ja ruuvarilla painaa ja kammeta akselia eteenpäin, mutta ei inahtanutkaan

    Ei siihen akseliin tohi varmaan millään piheillä ottaa kiinni kun tulee naarmuja? Mikäs nyt neuvoksi? Auttaisko sitä lyödä jollain jakopään puolelta tulipeltiä kohtia jos lähtis liikkuun vai pitääkö kansipultit löysyttää? Sillon pitäs vissiin vaihtaa kansinahkakin vai pitääkö vanhalla jos vaan kiristää uudestaan pultit?

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #47
      Originally posted by Make H. View Post
      Noniin, johan myrkyn lykkäs, se akseli ei inahdakkaan. Kaikki keinuvivut lykätty tulipeltiä kohti "syrjään", eli ei ole mikään keinuvipu nokan ja venttiilin välillä jännityksessä imupuolella. Koitin tulipellin päästä sormella ja ruuvarilla painaa ja kammeta akselia eteenpäin, mutta ei inahtanutkaan

      Ei siihen akseliin tohi varmaan millään piheillä ottaa kiinni kun tulee naarmuja? Mikäs nyt neuvoksi? Auttaisko sitä lyödä jollain jakopään puolelta tulipeltiä kohtia jos lähtis liikkuun vai pitääkö kansipultit löysyttää? Sillon pitäs vissiin vaihtaa kansinahkakin vai pitääkö vanhalla jos vaan kiristää uudestaan pultit?
      Älä löysytä pultteja, ei juurikaan auta.

      Jos ei "herkuttelemalla" lähde liikkeelle, niin hanki uudet ja piekse vanhat ulos.

      Varovasti voit lyödä meisselillä ja vasaralla jonkun uran kohdalta, mutta helposti särkyy.
      Olli.

      Comment

      • Lötkö
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 644
        • Keskisuomi

        #48
        Tutun kanssa vaihdettiin joskus m20 motskiin 2 keinuvipua kun katkes,oli kans pirun lujassa,öljyttiin vaan akselia hyvin ja varovasti pihdeillä nitkutettiin semmosista kohdista akselia missä keinuvipu ei tule liikkumaan,sitte vielä lopuksi varovasti hiomapaperilla törstöt pois ja hyvin pelas.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16421
          • Asikkala

          #49
          Originally posted by Lötkö View Post
          Tutun kanssa vaihdettiin joskus m20 motskiin 2 keinuvipua kun katkes,oli kans pirun lujassa,öljyttiin vaan akselia hyvin ja varovasti pihdeillä nitkutettiin semmosista kohdista akselia missä keinuvipu ei tule liikkumaan,sitte vielä lopuksi varovasti hiomapaperilla törstöt pois ja hyvin pelas.
          Näin on tehty myös täällä.

          Comment

          • zeneg
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 1238
            • Oulu

            #50
            Omassa oli keinu kans poikki. ei senttiäkään liikkunu vaikka miten tako. sitten löysytin kannen pultit, ja katos perkele, tanko lähti oikein nätisti pois.

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              #51
              Se vaan et jos nuo pultit löysyttää niin pitäs sit ottaa kansi pois ja vaihtaa pahvi muuten rupee vuotaan? Ja tuolta väliltä ei viitti pihdeillä ottaa kiinni ettei revi naarmuja keinuvipuakselin pukkeihin niistä läpi vedettäessä, mutta siitä aivan 1. syl. kohdalta päästä vois tietysti koittaa pyöriikö toi akseli ees yhtään kun se pää nyt ei tule menee mistään pukista läpi vai sopiiko tuo keinuvipu akseli molemmin päin tuohon kanteen? Tuskin

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16421
                • Asikkala

                #52
                Originally posted by Make H. View Post
                Se vaan et jos nuo pultit löysyttää niin pitäs sit ottaa kansi pois ja vaihtaa pahvi muuten rupee vuotaan? Ja tuolta väliltä ei viitti pihdeillä ottaa kiinni ettei revi naarmuja keinuvipuakselin pukkeihin niistä läpi vedettäessä, mutta siitä aivan 1. syl. kohdalta päästä vois tietysti koittaa pyöriikö toi akseli ees yhtään kun se pää nyt ei tule menee mistään pukista läpi vai sopiiko tuo keinuvipu akseli molemmin päin tuohon kanteen? Tuskin
                Ei käy molemmin päin, etupäässä on se lukituspalan kolo.

                Comment

                • Make H.
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1278
                  • Kokkola

                  #53
                  Onko se nyt sitten niin että noita pultteja ei voi löysyttää että ne sais vielä kireelle ja pahvin pitään?

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #54
                    Originally posted by Make H. View Post
                    Onko se nyt sitten niin että noita pultteja ei voi löysyttää että ne sais vielä kireelle ja pahvin pitään?
                    No siinä on erittäin iso riski, eikä siitä ole vipujen liikutteluu oikeastaan mitään hyötyä.
                    Olli.

                    Comment

                    • Jarpeli
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 510
                      • vaasa

                      #55
                      Itse tein näin: Pieni kopautus keulanpuolelta, että akseli lähtee liikkumaan ja oikean kokoinen poran terä tai muu tikku siitä läpimenevästä reijästä läpi ja nitkuttaa irti. Eikä todellakaan tarvitse kanen pultteja löysätä. Aikaa tuo vaatii.
                      Itse vaihtaisin kaikki keinut(olikohan 12e kappale tuolloin -04 vuonna) samalla ettei tarvitse heti tehdä samaa hommaa.

                      Comment

                      • Make H.
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1278
                        • Kokkola

                        #56
                        Originally posted by Jarspi View Post
                        Itse tein näin: Pieni kopautus keulanpuolelta, että akseli lähtee liikkumaan ja oikean kokoinen poran terä tai muu tikku siitä läpimenevästä reijästä läpi ja nitkuttaa irti. Eikä todellakaan tarvitse kanen pultteja löysätä. Aikaa tuo vaatii.
                        Itse vaihtaisin kaikki keinut(olikohan 12e kappale tuolloin -04 vuonna) samalla ettei tarvitse heti tehdä samaa hommaa.
                        Niin tiedä sitten kuinka nuo kuluu, tarkoituksena kuitenkin käyttökunnostaa vaan tuo kun ensi talvena viimeistään tulossa m50 tekniikkaa, eli tällä olis tarkotuskin vaan ens kesä ite ajaa.

                        Ei ainakaan inahtanukkaan pyörimään akseli kun kokeilin aivan jakokopan päästä pyörittää, ei viittiny mihinkään välille iskee papukaijapihtien hampaita kiinni ettei jää rösöjä akseliin jotka tärvelee sen pukin (tai tuon akselin reiän/reiät) siinä kannessa.

                        Mistä saa tuohon hintaan? Jotain tarviketta vai ihan marmoritiskiltä? Ajattelin ihan kaverin miljoonalaatikosta käydä tonkiin nuita kun sillä kuulemma ois. Ei tule normaalisti kuitenkaan tarkoituksella rajoitinta ehittyä, kun se tuolla lastulla on noussut johonki 7200-7500

                        Hmm...mistä läpi menevästä reiästä puhut? Eihän siinä akselis mitään läpimeneviä reikiä ole?
                        Last edited by Make H.; 15-10-2008, 21:59.

                        Comment

                        • Jarpeli
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 510
                          • vaasa

                          #57
                          tarvikkeena ostin. kyllä sieltä pitäisi se reikä tulla esille kun saat hieman sitä liikuteltua

                          Comment

                          • Panu.K
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2004
                            • 824
                            • Salo

                            #58
                            Itse kihnutin lukkopihdeillä ja laitoin hampaiden väliin kumin palan pehmikkeeksi. Unohda samantien papukaija pihdit, ei tule pitämään. Laadukkailla lukkopihdeillä voi lähteä kun käytää kumia siinä hampaiden välissä suojana. Ja putsaa tangon puhtaaksi öljystä siitä kohtaa mistä ottaa kiinni jollain kunnon pesuaineella ( laittaa siis rättiin pesuaineella ja pyyhkäsee ettei ole koko kone sitä täynnä ).

                            Jos ei lähde sovinnolla niin sitten vaan lukkopihdeillä röyhkeästi kiinni siitä tangosta ja ottaa etukautta pois ja vaihtaa uuteen.
                            Kulkuvälineet:
                            Etsintä käynnissä
                            ex BMW:t
                            e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                            ex muun merkkiset:
                            Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                            Comment

                            • Make H.
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1278
                              • Kokkola

                              #59
                              Originally posted by Panu.K View Post
                              Itse kihnutin lukkopihdeillä ja laitoin hampaiden väliin kumin palan pehmikkeeksi. Unohda samantien papukaija pihdit, ei tule pitämään. Laadukkailla lukkopihdeillä voi lähteä kun käytää kumia siinä hampaiden välissä suojana. Ja putsaa tangon puhtaaksi öljystä siitä kohtaa mistä ottaa kiinni jollain kunnon pesuaineella ( laittaa siis rättiin pesuaineella ja pyyhkäsee ettei ole koko kone sitä täynnä ).

                              Jos ei lähde sovinnolla niin sitten vaan lukkopihdeillä röyhkeästi kiinni siitä tangosta ja ottaa etukautta pois ja vaihtaa uuteen.
                              Kiitoksia näistä, lukkopihdeillä lähti liikkumaan pikkuhiljaa ja traktorin sisäkumista kumia suojaks 2 kerrosta. Ei jäänyt kuin pariin kohtaan pienet jäljet, lähtee varmaan hiomalla jos muutenkaan ees haittaa mitään . Ei ois kyllä ilman noita lukkopihtejä lähtenyt mitenkään liikkumaan.

                              Että kiitoksia kaikille asiallisista ohjeista joita ilman olisin varmasti tyrinyt jotain

                              Comment

                              • Make H.
                                BTCF Member
                                • Jul 2006
                                • 1278
                                • Kokkola

                                #60
                                Mistäs noita uusia keinuvipuja vois saada halvimmillaan uutena? Jostain jäänyt päähän 12e, mutta mistä? Tuskin nyt ainakaan marmoritiskiltä niin halvalla, sieltä oo ees uskaltanu kysyä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎