525 rupes nykimään nyt enemmän kuin koskaan ja kaikesta päätellen joku puola vois olla menossa.Ottaa näköjään kosteella enemmän itseensä.Mitenköhän vm 91 pystyy todentamaan mikä/mitkä puola olis menossa,silmämääräsesti ei näy mitään?Mistäköhän saa "edullisesti" puolat?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m50 moottorin puola paskana?
Collapse
X
-
Huomasin omas kiesis joskus saman jutun, oli melkein uus tulppa tullu tiensä päähän. Vaihda ensin tulpat ja jos ei vika katoo niin hommailet sitte vasta 45 euron puolia... :wink: Tuohon hintaan niitä irtoo ainakin motonetistä...
Tuosta viallisen puolan toteamisesta vielä, -91 vuosimallissa vikamuistista ei näe puolien kuntoa, eikä niitä kuulemma pysty oikein mittaamaankaan. Tilaat yhden ja arvot sillä sylinteri kerrallaan tai tilaat kaikki uudet. (6x45e=270euroo... :oops: ) Puola-asiasta löytyy haulla lisää... :wink:
Edit: Vinkiksi vielä niille 300-sarjalaisen omistajille jotka hommaavat motonetistä puolia... Niitä ei löydy 300-sarjan listasta ollenkaan, vaan ne pitää katella 500-sarjalaisten puolelta... :wink:530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
-
-
eikö sen pitäis pystyä vikamuistista lukemaan koska niistä koneista joissa on 1 puola/sylinteri (suorasytytys ?) vikamuistista näkee jos tietty puola jättää kipinän väliin (tulppa rikki,karsta piikki tms.),kun ecu mittaa sytytyspuolia ohjaavien pääteasteiden jännitteitä ja virtoja.tulpanjohto irti/tulppa risa/puola rikki = ei iske kipinää,ei kulu virtaa,jännite ei vaihtele.eli merkintä vikamuistiin ja nilkutusmoodi käyttöön.ainakin katalysaattori autoissa vörkkii näin koska palamaton polttoaine katalysaattorissa ei tee sille yhtään "gutaa"
Comment
-
-
Alkuvuosien autoissa puolat eivät näy diagnostiikassa ollenkaan ja ilmeisesti myöhemmissäkin on ollut kyseisessä toiminnossa toivomisen varaa.
Muistaakseni noille oli jossain vastusarvoja annettu, mutta en tähän hätään löytänyt mistä. Voi silti olla että sekoitan tämän asian Rotax 503:sen puoliin.
Irrota puola(-t) ja tutki ensin onko tulpankolossa öljyä (esim. tulpanhattu märkä). Vuotava venttillikopan tiiviste aiheuttaa myös ongelmia. Kun puola on irti, nyppää tulpanhattu irti puolasta. Jos liitoksessa näkyy hapettumaa on puola takuuvarmasti rikki. Vaikkei hapettumaa näy saattaa puola silti olla rikki.
Pääosin puolaongelmat ovat olleet May&Christi:n valmistamissa puolissa (oliko ennen 12/90 valmistetut?) Bosch, Bremi ja Siemens OK, mutta kai nuo muutkin saattavat ajan myötä alkaa hajoilemaan.
Yritän vielä kaivella dokumenttia, jossa asiasta kerrotaan.
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
Comment