Yritin vähän googlailla, mutta en löytänyt mistään simppeliä listaa bemarin käyttämistä automaattilaatikoista. Kiinnostaisi siis tietää, että milloin (kuukausi ja vuosi) on tullut markkinoille mikäkin laatikko ja montako vaihdetta niissä on, kuka on valmistanut jne. Onkohan tällaista listaa missään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bemarin automaattilaatikoiden historia
Collapse
X
-
Kun kerran kukaan ei tiedä tai vaivaudu kirjoittamaan, niin päätin itse selvittää realoem.comin kautta. Tässä E39 korin laatikot bensakoneiden perässä:
Description Supplement Qty From Up To Part Number Price Notes
520i 6/1995 = M52 Rmfd automatic transmission EH A5S 310Z - OT 1 09/1998 24001422856
523i 6/1995 = M52 Rmfd automatic transmission EH A5S 310Z - OX 1 09/1998 24001422130 $3,842.44
528i 6/1995 = M52 Rmfd automatic transmission EH A5S 310Z - OP 1 09/1998 24001422029 $4,436.10
535i 10/1995 = M62 Rmfd automatic transmission EH A5S 440Z - SB 1 01/1997 24001422989 $4,480.74
540i 10/1995 = M62 Rmfd automatic transmission EH A5S 440Z - SH 1 09/1998 24001423068 $5,424.62
540i 10/1995 = M62 Rmfd automatic transmission EH A5S 560Z - PK 1 09/1996 24001422477 $5,424.62
520i 6/1999 = M52 Rmfd automatic transmission EH A5S 325Z - PM 1 09/1998 24001422911 $4,520.52
523i 6/1999 = M52 Rmfd automatic transmission EH A5S 325Z - RU 1 09/1998 09/2000 24001422913
523i 6/1999 = M52 Rmfd automatic transmission EH A5S 325Z - TW 1 09/1998 24007505952 $4,520.52
528i 6/1999 = M52 Rmfd automatic transmission EH A5S 325Z - SA 1 09/1998 24001422917 $3,822.30
535i 6/1999 = M62 Rmfd automatic transmission EH A5S 440Z - TD 1 09/1998 24001423301
540i 6/1999 = M62 Rmfd automatic transmission EH A5S 440Z - TE 1 09/1998 24001423303 $5,424.62
520i 6/2003 = M54 Rmfd automatic transmission EH A5S 325Z - TN 1 24001423929 $4,520.52
525i 6/2003 = M54 Rmfd automatic transmission EH A5S 325Z - TW 1 24007505952 $4,520.52
530i 6/2003 = M54 Rmfd automatic transmission EH A5S 325Z - TU 1 24001423933 $4,520.52
535i 6/2003 = M62 Rmfd automatic transmission EH A5S 440Z - TD 1 09/1998 24001423301
540i 6/2003 = M62 Rmfd automatic transmission EH A5S 440Z - TE 1 09/1998 24001423303 $5,424.62
Tuosta tuli hieman sekavan näköinen, mutta näköjään laatikko seuraa aina moottorityyppiä. Tosin joka koneella on eri laatikko, ainakin osanumeron perusteella. Mitähän nuo koodit tarkoittaa? Esim. A5S 325Z on varmaan viisi-vaihteinen, mutta mitä muut numerot ja loppukirjaimet meinaa?------
G31 530d
-
-
Originally posted by suffeli View PostMitähän nuo koodit tarkoittaa? Esim. A5S 325Z on varmaan viisi-vaihteinen, mutta mitä muut numerot ja loppukirjaimet meinaa?
5 = vaihteiden määrä
S = Isoin vaihde ylivaihde (ei suora)
325 = speksattu max. vääntömomentti (Nm)
Z = valmistaja ZFE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Rmfd automatic transmission EH GA6HP26Z 1 03/200724007566902+core
mitäs tossa lukee?
Edit:saattaakin tulla vastaus edellisessä postauksessa.sigpic
E46 2d 330 -02
EX.
E36 2d 328 -97
e92 335d -07
330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
Audi S4 -99 (324hp/497nm)
Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
Bmw 325 iA 2D -93
Bmw 325 4d -92
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostA = Automaatti
5 = vaihteiden määrä
S = Isoin vaihde ylivaihde (ei suora)
325 = speksattu max. vääntömomentti (Nm)
Z = valmistaja ZF320d LCI
Comment
-
-
En tiedä kuuluuko tämä postaus tänne, mutta kysynpä kuitenkin kun tomaateista on kysymys.
Omassa E34 540 on laatikkona = A5S560Z
Ilmeisesti kestää 560Nm. Mikäs yleensä kannattaa vaihtaa tai mikä noista menee ekana jos hevosia sekä vääntöä laittaa lisää. Kytkin? Jos iskee enemmän tehoa niin riittääkö jos vaihtaa vaan kytkimen tehokkaampaan niin laatikko kestää vai?
Ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tietää miten tuo toimii tomaateissa.:thinkE90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Comment
-
-
[QUOTE=Mlatvala;2488088]Rmfd automatic transmission EH GA6HP26Z 1 10/2005 24007560465 +core
real oem antaa tuon perään vielä
Torque converter F85 1 24407557757 +core
jonkun vääntörajoittimen, mikäs tää on?
Vaikken tomaateista mitään tiedä niin keijolla on nyt vahva tunne että torque converter on yhtä kuin momentinmuunnin. Eli jokaisesta tomaattilodjusta löytyvä osa.
Viisaammat korjatkoon...W201 2,5D
W123 280ce
E21 316
ex-E60 530ia
ex-E53 4,4i
ex-E39 523i
ex-E34 520ia
ex-E21 318i
Comment
-
-
[QUOTE=Timelord;2488096]Originally posted by Mlatvala View PostRmfd automatic transmission EH GA6HP26Z 1 10/2005 24007560465 +core
real oem antaa tuon perään vielä
Torque converter F85 1 24407557757 +core
jonkun vääntörajoittimen, mikäs tää on?
Vaikken tomaateista mitään tiedä niin keijolla on nyt vahva tunne että torque converter on yhtä kuin momentinmuunnin. Eli jokaisesta tomaattilodjusta löytyvä osa.
Viisaammat korjatkoon...BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by loukkis View PostUskaltaudun epäilemään tuota Z-kirjaimen merkitystä, koska 4-vetoisessa samat merkinnät muuten, mutta Z:n tilalla on X. Joten lienee merkitsevän sitä, onko kyseessä takavetoisen vai nelivetoisen laatikosta kysymys.
Uudemmissahan tuo tyyppi on melko suoraan sama kuin ZF:n oma tyyppikoodi.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
[QUOTE=Mlatvala;2488155]Originally posted by makebm5 View Post
Mitens tässä nyt jo parit ketjut menee turbiinit ja momentinmuuntimetkin sekaisin?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by SushiX View PostEn tiedä kuuluuko tämä postaus tänne, mutta kysynpä kuitenkin kun tomaateista on kysymys.
Omassa E34 540 on laatikkona = A5S560Z
Ilmeisesti kestää 560Nm. Mikäs yleensä kannattaa vaihtaa tai mikä noista menee ekana jos hevosia sekä vääntöä laittaa lisää. Kytkin? Jos iskee enemmän tehoa niin riittääkö jos vaihtaa vaan kytkimen tehokkaampaan niin laatikko kestää vai?
Ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tietää miten tuo toimii tomaateissa.:think
Eiköhän tuosta voi hajota vaikka ja mitä jos vääntöä lisää. Pakat kai siellä alkaa luistamaan ekana.
Comment
-
Comment