Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 alkoi nakuttamaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turboix
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 581
    • p-laidun

    #16
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Sehän se on sitten helpoin ja varmin vaihtoehto,

    Itsekkö ajattelin kannen räjäyttää palasiin?

    Montako nostinta ja kumia meinaat vaihtaa?
    Itse ajattelin räjäyttää.

    Kyl ne kaikki vaihdan jos vika on niissä.
    BMW E46 330dA touring -00
    BMW e30 325tbo -86
    BMW e30 323ia cabriolet -83
    BMW e30 318i touring -89

    Comment

    • turboix
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 581
      • p-laidun

      #17
      Originally posted by Jonsku View Post
      Kuinkas paljon kilometrejä on jo mittarissa?
      272tkm.
      BMW E46 330dA touring -00
      BMW e30 325tbo -86
      BMW e30 323ia cabriolet -83
      BMW e30 318i touring -89

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        #18
        Originally posted by turboix View Post
        Itse ajattelin räjäyttää.

        Kyl ne kaikki vaihdan jos vika on niissä.
        KOVA jätkä oot
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • turboix
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 581
          • p-laidun

          #19
          No niin vihdosta viimen sain nostajat vaihdettua, naputus kyllä hiljeni mutta ei poistunu kokonaan. Vian etsintä jatkuu.
          BMW E46 330dA touring -00
          BMW e30 325tbo -86
          BMW e30 323ia cabriolet -83
          BMW e30 318i touring -89

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            #20
            Originally posted by turboix View Post
            No niin vihdosta viimen sain nostajat vaihdettua, naputus kyllä hiljeni mutta ei poistunu kokonaan. Vian etsintä jatkuu.
            Oliko nokea paljon?
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • djs^
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1177
              • Mikkeli

              #21
              Originally posted by turboix View Post
              No niin vihdosta viimen sain nostajat vaihdettua, naputus kyllä hiljeni mutta ei poistunu kokonaan. Vian etsintä jatkuu.
              Painitaan siis saman ongelman kanssa oma auto alkaa jo sammuilemaan
              EX :
              -E36 316
              -E36 325
              -E39 523
              -E39 530dA M-Sportx2
              -E60 525dA M-Sport x2
              -E60 545i Matte white
              -E53 x5
              -E91 3xx

              Comment

              • wmb330d
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 184
                • KS

                #22
                Originally posted by djs^ View Post
                Painitaan siis saman ongelman kanssa oma auto alkaa jo sammuilemaan


                Voisko alipainepumppu pitää kyseisen nakutuksen? Ainaskin volvo/volkkarin 2.5tdi koneessahan ne alko naputtaa...

                Comment

                • turboix
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 581
                  • p-laidun

                  #23
                  Originally posted by Mlatvala View Post
                  Oliko nokea paljon?
                  riippuu siitä että missä?
                  BMW E46 330dA touring -00
                  BMW e30 325tbo -86
                  BMW e30 323ia cabriolet -83
                  BMW e30 318i touring -89

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    #24
                    Olikos suuttimien ohivuototesti jo suoritettu? http://www.youtube.com/watch?v=Q-caj2Bk4gI En siis tarkoita mitään INPA:n korjausarvoja
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • Jube
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 9636
                      • ...

                      #25
                      Ohivuototesti tai korjausarvot eivät välttämättä kumpikaan kerro sitä jos suuttimen kärki on kulunut ja ruikkaa polttoaineen päin v*ttua ja kone siksi nakuttaa.
                      Näillä mennään:
                      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                      MB c124 230CE -90 "Badboy"
                      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2017
                        • Kangasala

                        #26
                        Originally posted by Jube View Post
                        Ohivuototesti tai korjausarvot eivät välttämättä kumpikaan kerro sitä jos suuttimen kärki on kulunut ja ruikkaa polttoaineen päin v*ttua ja kone siksi nakuttaa.
                        Kannattaa se silti tehdä, vai mitä ehdotat :think
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • Jube
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 9636
                          • ...

                          #27
                          Originally posted by schwarze View Post
                          Kannattaa se silti tehdä, vai mitä ehdotat :think
                          Juu, kannattaahan kaikki mahdolliset testit tottakai tehdä ennekuin ottaa suuttimet irti mutta haen nyt sitä että suutinvikaa ei pysty täysin pois sulkemaan ennekuin kaikki suuttimet on kunnostettu tai testattu penkissä
                          Tulee työelämässä eteen niin monesti että en pidä em. seikkoja eteenkään Bmw suuttimissa avainasemassa, Mb:ssä noista voi päätellä enemmän (eteenkin ohivuodosta) mutta käytännössä samanlainen osa vaan käyttäytyy erilaisen moottorinohajuksen kanssa niin eritavalla...
                          Tavallaan hankalaa kuten kaikki muukin "nykyautojen" kanssa mutta taas tavallaan erittäin haastavaa
                          Last edited by Jube; 12-02-2012, 01:14.
                          Näillä mennään:
                          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                          MB c124 230CE -90 "Badboy"
                          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2017
                            • Kangasala

                            #28
                            Originally posted by Jube View Post
                            Juu, kannattaahan kaikki mahdolliset testit tottakai tehdä ennekuin ottaa suuttimet irti mutta haen nyt sitä että suutinvikaa ei pysty täysin pois sulkemaan ennekuin kaikki suuttimet on kunnostettu tai testattu penkissä
                            Tulee työelämässä eteen niin monesti että en pidä em. seikkoja eteenkään Bmw suuttimissa avainasemassa, Mb:ssä noista voi päätellä paljon enemään (eteenkin ohivuodosta) mutta käytännössä samanlainen osa vaan käyttäytyy erilaisen moottorinohajuksen kanssa niin eritavalla.
                            Tavallaan hankalaa mutta taas tavallaan erittäin haastavaa
                            Tässä harraste-elämässä taas tulee liiankin usein esiin, että testaamatta tai paikantamatta kunnollisesti vikaa, vaihdetaan kaikki, kun vika on oikeesti ihan muualla. Nuo kaksi helppoa testiä auttaa paikallistamaan viallisen suuttimen, tai johtosarjan tai jtn. muuta
                            Last edited by schwarze; 12-02-2012, 01:16.
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • Jube
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 9636
                              • ...

                              #29
                              Myönnettäköön että itsekkin kerran vaihdoin "selvään tapaukseen" suuttimen kun kone rytkytti ja korkajausarvo makasi e39 530d vitosen suuttimeessa tapissa mutta vika oli johtosarjassa, tämä vaan vahvisti sitä että kaikki mahdollinen ja mahdoton pitäisi aina tutkia ennenkuin alkaa toimenpiteisiin :think
                              Oli johto murtunut liittimen sisältä siten että hommaa sai tutkia suuttimen vaihdon jälkeenkin aivan huolella ennenkuin syy löytyi...

                              Autolla oli ajettu 570tkm!
                              Last edited by Jube; 12-02-2012, 01:36.
                              Näillä mennään:
                              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                              MB c124 230CE -90 "Badboy"
                              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                              Comment

                              • schwarze
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 2017
                                • Kangasala

                                #30
                                Joop. Ehkä me tästä...samaa nalkutetaan Öitä
                                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎