Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 ketjunkiristimen asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    M62 ketjunkiristimen asennus

    Elikkä hommasin tällaisen uuden OEM ketjunkiristimen varmuuden vuoksi kun jakopää on vielä hiljainen "kopkop" :think
    Kysymys kuuluukin että ruuvataanko tämä vain kiinni ja homma kunnossa vai pitääkö kiristin jotenkin laukaista ennenkuin koneen voi käynnistää?
    Kuuluisiko tuossa kiristimessä olla erillinen jousi kuten kiristimissä yleensä on, en ole vielä käyttänyt vanhaakaan irti jotenka ei ole mihin verrata...

    Last edited by Jube; 21-09-2011, 21:08.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
  • Pexi_87
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 86
    • Kangasala

    #2
    Itse räpläsin tuota uutta sen verran, että ponnahti "täyteen" mittaansa. Purin sen, laitoin öljyä täyteen ja ruuvasin kiinni. Se jousi on kyllä siellä sisässä. Muista laittaa oikean kokoinen O-rengas siihen juureen.

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #3
      Mitenkä räpläsit?
      Tarkoitatko että painoit tuosta päästä jolloinka kiristin ns. laukeaa ja senjälkeen pystyy ottamaan männän ja jousen irti?
      O-renkaalla tarkoittanet sitä alumiini prikkaa mikä tulee jakokopan ja tuon mustan kierreosan väliin :think
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • Vibaa
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 581
        • Vaasa

        #4
        Originally posted by Jube View Post
        Mitenkä räpläsit?
        Tarkoitatko että painoit tuosta päästä jolloinka kiristin ns. laukeaa ja senjälkeen pystyy ottamaan männän ja jousen irti?
        O-renkaalla tarkoittanet sitä alumiini prikkaa mikä tulee jakokopan ja tuon mustan kierreosan väliin :think
        Tuolla sisällä tosiaan on se jousi ja männän päässä on klipare urassa jotta männän saa lukittua tuolla tavalla sisälle. Mikäli on oikealla tavalla lukittu tuohon asentoon niin ei muuta kuin ruuvata kiinni. Mikäli sen klipareen laittoi vinoon sinne uraan se myös jää siihen asentoon kun on kiinni ruuvattuna (don't ask...).

        Ohje lontooksi.
        sigpic
        E34 530iA

        Comment

        • Pexi_87
          Bimmer Rookie
          • Feb 2011
          • 86
          • Kangasala

          #5
          En kyllä yhtään katsonu miten sen sinne sisään tuuppasin, onko siinä jotain vaaraa jos sen väärin laittaa? Ainakaan en ole huomannut mitään erikoista ajossa.

          Comment

          • Jube
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 9636
            • ...

            #6
            Ok, tuskinpa se väärin on tuohon asentoon lukittu kun on uusi OEM osa tehtaan jäjiltä? :think
            Eli tuollaisenaan kiinni ja kovaa ajoa vai onko haittaa jos ei ole esitäytetty öljyllä?
            Näillä mennään:
            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
            MB c124 230CE -90 "Badboy"
            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

            Comment

            • Pexi_87
              Bimmer Rookie
              • Feb 2011
              • 86
              • Kangasala

              #7
              Originally posted by Jube View Post
              Ok, tuskinpa se väärin on tuohon asentoon lukittu kun on uusi OEM osa tehtaan jäjiltä? :think
              Eli tuollaisenaan kiinni ja kovaa ajoa vai onko haittaa jos ei ole esitäytetty öljyllä?
              Kuulemma pitää aika pahaa ääntä ensistartissa sekunnin pari, mutta ei muuta haittaa.

              Comment

              • Jube
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 9636
                • ...

                #8
                Lienee kuintenkin pienempi riski se muutaman sekunnin ääni kuin se, että lukkorengas tulee vinoon eikä kiristimen lukitus vapaudukkaan?
                Lukituksen vapautuminen tapahtunee siten että kun koneen käynnistää ja ketju on hetken löysällä niin laahain painaa mäntää sisäänpäin jolloinka lukitus vapautuu?
                On meinaan hieman erilainen tuo kiristin mitä Mersuihin vaihtamani :think
                Näillä mennään:
                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                Comment

                • Pexi_87
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2011
                  • 86
                  • Kangasala

                  #9
                  Niinno, itsellä kun se kiristin oli täydessä mitassaan ja öljyä täys kun sisään työnsin niin mitään vaaraa sen laukeamattomuudesta ei ollut.

                  Comment

                  • Jube
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 9636
                    • ...

                    #10
                    Tämä selvensi asiaa, eli jos kiristimen jaksaa painaa paikoilleen ja saa lähtemään kierteelle vaikka se olisi ns. täydessä mitassa niin silloinhan se kannattaa tehdä em. tavalla!
                    Kiitoksia
                    Näillä mennään:
                    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                    MB c124 230CE -90 "Badboy"
                    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                    Comment

                    • Timelord
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 504
                      • Loimaa

                      #11
                      Originally posted by Jube View Post
                      Tämä selvensi asiaa, eli jos kiristimen jaksaa painaa paikoilleen ja saa lähtemään kierteelle vaikka se olisi ns. täydessä mitassa niin silloinhan se kannattaa tehdä em. tavalla!
                      Kiitoksia
                      Molemmat konstit toimii. Näin M62:n jakopääremontin juuri tehneenä molemmat tuli kokeiltua. Olisko ollu että mäntä sisässä ekan kerran käynnistettäessä öljynpaine on se mikä tuon männän saa "ponnahtamaan" ulos sieltä. Menee kyllä paikalleen mäntä ulkonakin.

                      Omassa projektissa huomasi vanhan ja uuden kiristimen jousen voimaeron. Vanhan sai puristettua sormivoimin kasaan, uudellaa ei ollut mitään toivoa.
                      W201 2,5D
                      W123 280ce
                      E21 316
                      ex-E60 530ia
                      ex-E53 4,4i
                      ex-E39 523i
                      ex-E34 520ia
                      ex-E21 318i

                      Comment

                      • Lubin
                        Newbiemmer
                        • Sep 2011
                        • 1
                        • american

                        #12
                        :think:think:thinkForum näyttää hyvältä!
                        ugg

                        Comment

                        • Jube
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 9636
                          • ...

                          #13
                          Originally posted by Lubin View Post
                          :think:think:thinkForum näyttää hyvältä!
                          Mukava kuulla
                          Näillä mennään:
                          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                          MB c124 230CE -90 "Badboy"
                          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎