Announcement

Collapse
No announcement yet.

muutoskatsastus turbolle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dynamics
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1108
    • Kiiminki City

    muutoskatsastus turbolle

    elikkä nyt pitäis katsastaa toi mun rakkine.. tämäkin asia on foorumilla tullut varmasti monta kertaa esille mutta haluaisin nyt tyhjentävän vastauksen asiasta kun et sitä haulla löytänyt. samalla tästä topicista vois saada hyvän jutun tulevaan suljettuun tekniikkaosioon.

    eli auto on siis 525 -88, jonka olen siis turbottanut.

    mihin malliin asti voin käyttää vertailuautoa, eli siis missä on samat hilut alustassa kun 525:sessa?

    autoon mitattu teho on nyt 182.2kw, 331Nm. joten ei pitäisi tehoraja mennä yli..

    Nyt kaikki FAKTA kehiin, eikä mitään musta tuntuu juttua. Saatas sellasta tietoa mikä myös palvelisi tulevia solmusankareita :wink:

    minä kiitän.
    Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
    Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
    Ex: e34 525Tic, e34 520
  • Doni
    Moderator
    • Sep 2004
    • 2842
    • Kyrsälä

    #2
    Olisi varmasti hyvä aloittaa siitä, että onko autosi vähäpäästöinen vai ei? Tai se on vähäpäästöinen, mutta onko se merkitty otteeseen?
    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Jarrut on samat 535 asti, eli tolla teholla ei ainakaan siihen mene. 540 on sitten paksummat levyt ja takana myös tuuletetut, sopivat suoraan ainakin paikalleen (siis kiinnikkeisiin, tietty tarttee satulat ym. myös), eikä pitäisi olla kauhean vaikea löytää. Tuolta löytyy osanumeroita myöden kaikki tarvittava jarrujen osalta: http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/brakes.htm

      Alustasta ei muilta osin ole tietoa, olettaisin kuitenkin olevan sama, mutta ei se oletus inssille kelpaa.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Dynamics
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1108
        • Kiiminki City

        #4
        Originally posted by Doni
        Olisi varmasti hyvä aloittaa siitä, että onko autosi vähäpäästöinen vai ei? Tai se on vähäpäästöinen, mutta onko se merkitty otteeseen?
        no autohan on vuodelta -88 joten se ei ole vähäpäästöinen, bmw:llä vähäpäästöisyys on merkitty otteeseen -91 edespäin...
        Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
        Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
        Ex: e34 525Tic, e34 520

        Comment

        • Dynamics
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1108
          • Kiiminki City

          #5
          Originally posted by Cell
          Jarrut on samat 535 asti, eli tolla teholla ei ainakaan siihen mene. 540 on sitten paksummat levyt ja takana myös tuuletetut, sopivat suoraan ainakin paikalleen (siis kiinnikkeisiin, tietty tarttee satulat ym. myös), eikä pitäisi olla kauhean vaikea löytää. Tuolta löytyy osanumeroita myöden kaikki tarvittava jarrujen osalta: http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/brakes.htm

          Alustasta ei muilta osin ole tietoa, olettaisin kuitenkin olevan sama, mutta ei se oletus inssille kelpaa.

          hmmm..miksi ei menisi 535:sen kanssa samoihin? tehohan saa nousta +20% 535:Sen tehoista...jos olen asian oikein ymmärtänyt.

          laitappa Zoui täydellinen vastaus omasta katsastuksestas tänne :wink:
          Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
          Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
          Ex: e34 525Tic, e34 520

          Comment

          • lareon
            Newbiemmer
            • May 2003
            • 7

            #6
            hmm... minkälainen homma on 2.5 litrasen myllyn turbotus?
            --lareon

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Ei saa nousta 20% 535 tehoista, vaan 20% mallisarjan tehokkaimmasta. Siihen asti menee aina silleen, että heti kun ylitetään mallin tehot, pitää olla seuraavan palikat. Eli siis 535 tehot ylitettäessä pitää olla 540 palikat. Tuo jarrujen vaihto nyt ei ole paha homma, eikä ainakaan pahaa tee auton ominaisuuksille nyt kun voimaakin on. Meneepä sitten ainakin papruihin hyvin, sillä tuossahan on 210kw.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Cee.Koo
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 354
                • Twilight zone

                #8
                Ton ikäiseen autoon joudut asentamaan katalysaattorin. Sen kai oletettavasti tiesitkin.
                With jap crap, life sucks and then you die

                Comment

                • L.H
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 2481
                  • Lohja

                  #9
                  Originally posted by lareon
                  hmm... minkälainen homma on 2.5 litrasen myllyn turbotus?
                  Oliskohan searchi jotain???? :roll: Tai sitten vois kattoa vaikka tuolta projektit osiosta, kun siellä noita m20b25 turbo projekteja on monta..
                  “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                  Comment

                  • bmw harrastelija
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 757
                    • -

                    #10
                    ja sen katin lisäksi sun pitää todistaa tuo setti päästömittauksilla
                    thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                    Alex von Falkenhausen

                    Comment

                    • Raine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2603
                      • N/A

                      #11
                      ..........
                      Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:54.
                      ///Motorporot

                      Comment

                      • L.H
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 2481
                        • Lohja

                        #12
                        Originally posted by bmw harrastelija
                        ja sen katin lisäksi sun pitää todistaa tuo setti päästömittauksilla
                        Siis eihän tässä tarvitse täyttää kuin normaalit päästövaatimukset, mitkä on ollut ilman turboakin..
                        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                        Comment

                        • Suutari
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 3059
                          • Suomi

                          #13
                          Jospa jo loppuis tämä katti/päästömittaus ruljanssi. Käy konttorilta/AKE:lta kysymässä. tai vaikka pirautat akelle niin selviää. Kerro sitten meillekkin täällä miten kävi niin ompahan ainakin yks selkeä tapaus, eikä mitään mutua. Kysyin asiaa itse aikoinaan akelta, mutta autossa oli katti ja se tuotiin jälkeenpäin maahan jolloin katsastus"homo" merkkas tietysti sen vähäpäästöseks otteeseen. vm. -90 525 24.v Selkeä tapaus. Siltäkin osin et M50 koneet on vähäpäästösinä tehtaalta lähteneet.

                          Kun nyt on kyseessä nuo M20/M30 pre. -91 kattiautot niin onko jollain ihan oikeita kokemuksia tuommosen turbottamisesta? Siis ihan itse täällä klubilla tehnyt ja leimannut tommosen auton? Muuten taitaa mennä Akelle soitteluuun. Pirauta sinne ja toki valaise meitäkin sitten asian tiimoilta. Vai pirautanko minä?
                          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                          -Official BTCF-Sauna Team-
                          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                          -Team BTCF Top Alcohol-
                          -Team Pimp My Bride-
                          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                          Comment

                          • Suutari
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 3059
                            • Suomi

                            #14
                            PS: vittumaiset ne saatanan soitto ajat kerran/pari viikkoon muutama hassu tunti....#¤"!#%¤"%
                            Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                            -Official BTCF-Sauna Team-
                            -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                            -Team BTCF Top Alcohol-
                            -Team Pimp My Bride-
                            TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                            R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                            R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                            526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                            Comment

                            • TONI_VAAN
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 210

                              #15
                              kattiversion turbottamisesta

                              eli siis saaks vai eikö sitä saa kattversiota turbottaa
                              kysympähän vaa. :|

                              eim jos nöynähtää tourinkii niih kaikki on järjestää 88-90 vuosimallisia eli turbotus on näijen kohalla aika toivoton ajatus. :(

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎