Vähäpäästöiseen autoon joutuu teettämään mittaukset, ei se katti tee sitä lailliseksi vaa, vaan ne lukemat siinä lapussa ja leima. Ne mittaukset suoritetaan kun kone toiminnassa ja auton alkuperäiset päästöarvot on hyvä alittaa tai tulee takkiin monen euron edestä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
muutoskatsastus turbolle
Collapse
X
-
jooh
Originally posted by bmw harrastelijaVähäpäästöiseen autoon joutuu teettämään mittaukset, ei se katti tee sitä lailliseksi vaa, vaan ne lukemat siinä lapussa ja leima. Ne mittaukset suoritetaan kun kone toiminnassa ja auton alkuperäiset päästöarvot on hyvä alittaa tai tulee takkiin monen euron edestä.
Comment
-
-
Originally posted by bmw harrastelijaja sen katin lisäksi sun pitää todistaa tuo setti päästömittauksilla
Jos siis auto ei ole vähäpäästöinen, ja vaikka otteessa lukee katalysaattori.-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
-
Re: kattiversion turbottamisesta
Originally posted by TONI_VAANeli siis saaks vai eikö sitä saa kattversiota turbottaa
kysympähän vaa. :|
eim jos nöynähtää tourinkii niih kaikki on järjestää 88-90 vuosimallisia eli turbotus on näijen kohalla aika toivoton ajatus. :(
Miksi toivoton?? Tällä hetkellä oman koslan alla olevan katin ei tarvitse toimia, tosin jos turbotan niin sen jälkeen 'pitäisi'. Säädännöt rokrok Suomessa.-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
-
Originally posted by Dynamicslaitappa Zoui täydellinen vastaus omasta katsastuksestas tänne :wink:
Tehoista mittaus todisteena mukaan, ei saa ylittää 535i mallin tehoja. (eli ei käy tuo 20% sääntö kuin mallisarjan tehokkaimpaan malliin verrattaessa, eli vähennäppä paineita)Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by bmw harrastelijaEikö edellämainutta auto oltu määritelty vähäpäästöiseksi...
Jälkeen 1.7.87 valmistetut autot jotka ahdetaan omakätisesti omalla paketilla tulevat vastata 15/04:sta normia, ja se normi tullaan katsomaan täyttyneeksi kun ko. autoon asennetaan kolmitiekatalysaattori. Mikä tuossa on niin vaikea käsittää?
Vähäpäästöistä autoa et turbota kuin TUV-hyväksytyllä paketilla tai teettämällä VTT:n testit.-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
-
Originally posted by muggo
Dynamics hommasi juurikin tuon auton sen takia ETTEI SE OLLUT V-Ä-H-Ä-P-Ä-Ä-S-T-Ö-I-N-E-N. Luulisi että jo pikku hiljaa uppoaa sunkin kaaliisi se fakta, vai?
Jälkeen 1.7.87 valmistetut autot jotka ahdetaan omakätisesti omalla paketilla tulevat vastata 15/04:sta normia, ja se normi tullaan katsomaan täyttyneeksi kun ko. autoon asennetaan kolmitiekatalysaattori. Mikä tuossa on niin vaikea käsittää?
Vähäpäästöistä autoa et turbota kuin TUV-hyväksytyllä paketilla tai teettämällä VTT:n testit.
Mahtaakohan tässä ahdin jutussa toimia sama. Kuhan siellä on katalysaattori. Eihän sitä sinne katalysaattorin sisälle katsota.
Itselläni kans tuo turbo-katsastus keväällä edessä. Ei katalysaattoria otteessa eikä vähäpäästöinen merkintää.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Originally posted by Doni
Ainakin maahantuonti katsastuksessa voi osoittaa vakio auton 15/04 päästonormin, maahatuojan päästötodistuksella, omalla päästötodistuksella tai katalysaattorilla jonka ei tarvitse toimia.
Mahtaakohan tässä ahdin jutussa toimia sama. Kuhan siellä on katalysaattori. Eihän sitä sinne katalysaattorin sisälle katsota.
Itselläni kans tuo turbo-katsastus keväällä edessä. Ei katalysaattoria otteessa eikä vähäpäästöinen merkintää.
Sitä en tiedä onko ne mitannut koskaan noita toimiiko turbotetun koneen 'katti' esim Mazalla tais olla joku roskalavalta bongattu Seatin katti hitsattuna ja kovasti inssi mittaili ja päästöt tavallaan parani mittarin mukaan :roll: Vaikka katista oli tungettu miestä vahvempaa läpi virtauksien varmistamiseksi.. jos se juttu nyt näin meni ja en sekota mazaa toiseen henkilööön..
Mutta, eipä ne kisakatit paljoa nykypäivänä kustanna jos se inssi sinne sellaisen vaatii, mikäli auto on otettu käyttöön 1.7.87 jälkeen.-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
-
Sitä en tiedä onko ne mitannut koskaan noita toimiiko turbotetun koneen 'katti' esim Mazalla tais olla joku roskalavalta bongattu Seatin katti hitsattuna ja kovasti inssi mittaili ja päästöt tavallaan parani mittarin mukaan Vaikka katista oli tungettu miestä vahvempaa läpi virtauksien varmistamiseksi.. jos se juttu nyt näin meni ja en sekota mazaa toiseen henkilööön..
Comment
-
-
no joo, ton ikäsessä autossa se katti ei vaikuttanut ainakaan minun tapauksessani päästöihinjuurikaan, säädössä auto testattiin ilman kattia ja päästiin komeasti tarvittaviin lukemiin.
kokeilen eka tota mazan taktiikka, eli jostain katista vaan kalut pois ja putki sisään...
pitää katsella noita jarrujen hintoja, muutenkin levyt alkaa olla entiset niin ei ois varmaan edes haitaksi laittaa vähän järeämpää.. :wink:Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
Ex: e34 525Tic, e34 520
Comment
-
-
Originally posted by ZouiTehoista mittaus todisteena mukaan, ei saa ylittää 535i mallin tehoja. (eli ei käy tuo 20% sääntö kuin mallisarjan tehokkaimpaan malliin verrattaessa, eli vähennäppä paineita)
M5 3.8L 340hv -> 408hv
M5 3.6L 315hv -> 378hv
540i 286hv -> 343hv
535i on mallisarjan 4. tehokkain yhdessä 530i M60 kanssa.
Comment
-
-
Originally posted by JacekOriginally posted by ZouiTehoista mittaus todisteena mukaan, ei saa ylittää 535i mallin tehoja. (eli ei käy tuo 20% sääntö kuin mallisarjan tehokkaimpaan malliin verrattaessa, eli vähennäppä paineita)
M5 3.8L 340hv -> 408hv
M5 3.6L 315hv -> 378hv
540i 286hv -> 343hv
535i on mallisarjan 4. tehokkain yhdessä 530i M60 kanssa.
eli 3.8 M5 on kasan kunkku, mikäli kuuluu samaan "mallisarjaan" (tätä en itse vielä tiedä),
mikäli 3.8 M5 on eri mallisarjaa kuten 3-sarjalaisissa ämmät ovat, niin 540i olisi tuo mallisarjan tehokkain. (286hv -> 343hv)Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Tuosta M3E30 kuulumisesta samaan mallisarjaan on keskusteltu paljonkin eri topicissa. AKEn kanta tällähetkellä E30 M3 on ettei se kuulu samaan mallisarjaan mutta tehtaan mielestä se kuuluu. Asia on mulla työn alla.
Sama kanta heillä oli 320iS malliinkin mutta se meni jo äskettäin nurin.
Enemmän aiheesta on täällä
Lisäksi täällä kuultuna AKEn perusteet M3 kuulumattomuudesta E30 mallisarjaan ovat korinmuutokset ja niitähän ei E34 M5 kohdalla ole.
Se että AKE on sitä MIELTÄ ettei se/ne kuuluisi samaan mallisarjaan on epärelevanttia jos tehdas on sitä mieltä että kuuluvat.
Helpointa on ottaa printti ETKn alotussivusta josta näkyy kaikki E30 tai E34 mallisarjan alle kuuluvat mallit. M3 ja M5 mukaanlukien.
Comment
-
Comment