Announcement

Collapse
No announcement yet.

muutoskatsastus turbolle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw harrastelija
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 757
    • -

    #16
    Vähäpäästöiseen autoon joutuu teettämään mittaukset, ei se katti tee sitä lailliseksi vaa, vaan ne lukemat siinä lapussa ja leima. Ne mittaukset suoritetaan kun kone toiminnassa ja auton alkuperäiset päästöarvot on hyvä alittaa tai tulee takkiin monen euron edestä.
    thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
    Alex von Falkenhausen

    Comment

    • TONI_VAAN
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 210

      #17
      jooh

      Originally posted by bmw harrastelija
      Vähäpäästöiseen autoon joutuu teettämään mittaukset, ei se katti tee sitä lailliseksi vaa, vaan ne lukemat siinä lapussa ja leima. Ne mittaukset suoritetaan kun kone toiminnassa ja auton alkuperäiset päästöarvot on hyvä alittaa tai tulee takkiin monen euron edestä.
      tuota tuota tiiätteks mittää sopivia keinoja millä ne sais alittumaan?

      Comment

      • bmw harrastelija
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 757
        • -

        #18
        Nehän menee helposti, se rahasumma on niin VÄÄRIN
        thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
        Alex von Falkenhausen

        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          #19
          Originally posted by bmw harrastelija
          ja sen katin lisäksi sun pitää todistaa tuo setti päästömittauksilla
          EI tarvi. Jos auto on rekisteröity 1.7.87 jälkeen mutta ennen x.x.92 niin riittää ihan sen kolmitiekatalysaattorin asentaminen sinne auton alle.

          Jos siis auto ei ole vähäpäästöinen, ja vaikka otteessa lukee katalysaattori.
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #20
            Re: kattiversion turbottamisesta

            Originally posted by TONI_VAAN
            eli siis saaks vai eikö sitä saa kattversiota turbottaa
            kysympähän vaa. :|

            eim jos nöynähtää tourinkii niih kaikki on järjestää 88-90 vuosimallisia eli turbotus on näijen kohalla aika toivoton ajatus. :(


            Miksi toivoton?? Tällä hetkellä oman koslan alla olevan katin ei tarvitse toimia, tosin jos turbotan niin sen jälkeen 'pitäisi'. Säädännöt rokrok Suomessa.
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • bmw harrastelija
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 757
              • -

              #21
              Eikö edellämainutta auto oltu määritelty vähäpäästöiseksi...
              thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
              Alex von Falkenhausen

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                #22
                Originally posted by Dynamics
                laitappa Zoui täydellinen vastaus omasta katsastuksestas tänne :wink:
                Emmä ny täydellistä, kun nyt ei ole dokumenttia vieressä, mutta katsastus juu vertailemalla 535i malliin. Kaikki palikat samat kuin sulla nyt.

                Tehoista mittaus todisteena mukaan, ei saa ylittää 535i mallin tehoja. (eli ei käy tuo 20% sääntö kuin mallisarjan tehokkaimpaan malliin verrattaessa, eli vähennäppä paineita)
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

                  #23
                  Originally posted by bmw harrastelija
                  Eikö edellämainutta auto oltu määritelty vähäpäästöiseksi...
                  Dynamics hommasi juurikin tuon auton sen takia ETTEI SE OLLUT V-Ä-H-Ä-P-Ä-Ä-S-T-Ö-I-N-E-N. Luulisi että jo pikku hiljaa uppoaa sunkin kaaliisi se fakta, vai?

                  Jälkeen 1.7.87 valmistetut autot jotka ahdetaan omakätisesti omalla paketilla tulevat vastata 15/04:sta normia, ja se normi tullaan katsomaan täyttyneeksi kun ko. autoon asennetaan kolmitiekatalysaattori. Mikä tuossa on niin vaikea käsittää?

                  Vähäpäästöistä autoa et turbota kuin TUV-hyväksytyllä paketilla tai teettämällä VTT:n testit.
                  -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                  Save the World, Fuck The Fuel Economy
                  Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                  Comment

                  • Doni
                    Moderator
                    • Sep 2004
                    • 2842
                    • Kyrsälä

                    #24
                    Originally posted by muggo

                    Dynamics hommasi juurikin tuon auton sen takia ETTEI SE OLLUT V-Ä-H-Ä-P-Ä-Ä-S-T-Ö-I-N-E-N. Luulisi että jo pikku hiljaa uppoaa sunkin kaaliisi se fakta, vai?

                    Jälkeen 1.7.87 valmistetut autot jotka ahdetaan omakätisesti omalla paketilla tulevat vastata 15/04:sta normia, ja se normi tullaan katsomaan täyttyneeksi kun ko. autoon asennetaan kolmitiekatalysaattori. Mikä tuossa on niin vaikea käsittää?

                    Vähäpäästöistä autoa et turbota kuin TUV-hyväksytyllä paketilla tai teettämällä VTT:n testit.
                    Ainakin maahantuonti katsastuksessa voi osoittaa vakio auton 15/04 päästonormin, maahatuojan päästötodistuksella, omalla päästötodistuksella tai katalysaattorilla jonka ei tarvitse toimia.

                    Mahtaakohan tässä ahdin jutussa toimia sama. Kuhan siellä on katalysaattori. Eihän sitä sinne katalysaattorin sisälle katsota.

                    Itselläni kans tuo turbo-katsastus keväällä edessä. Ei katalysaattoria otteessa eikä vähäpäästöinen merkintää.
                    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                    Comment

                    • mukko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 5965
                      • Uleåborg

                      #25
                      Originally posted by Doni

                      Ainakin maahantuonti katsastuksessa voi osoittaa vakio auton 15/04 päästonormin, maahatuojan päästötodistuksella, omalla päästötodistuksella tai katalysaattorilla jonka ei tarvitse toimia.

                      Mahtaakohan tässä ahdin jutussa toimia sama. Kuhan siellä on katalysaattori. Eihän sitä sinne katalysaattorin sisälle katsota.

                      Itselläni kans tuo turbo-katsastus keväällä edessä. Ei katalysaattoria otteessa eikä vähäpäästöinen merkintää.
                      Juu mielelläni olisin osoittanut, vaan BMW Finland haistatti paskat :wink: ja minä takas niille lapuille. Käyntimittaus ei kelpaa.

                      Sitä en tiedä onko ne mitannut koskaan noita toimiiko turbotetun koneen 'katti' esim Mazalla tais olla joku roskalavalta bongattu Seatin katti hitsattuna ja kovasti inssi mittaili ja päästöt tavallaan parani mittarin mukaan :roll: Vaikka katista oli tungettu miestä vahvempaa läpi virtauksien varmistamiseksi.. jos se juttu nyt näin meni ja en sekota mazaa toiseen henkilööön..

                      Mutta, eipä ne kisakatit paljoa nykypäivänä kustanna jos se inssi sinne sellaisen vaatii, mikäli auto on otettu käyttöön 1.7.87 jälkeen.
                      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                      Save the World, Fuck The Fuel Economy
                      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                      Comment

                      • Maza
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 4319
                        • Kannus/Kokkola

                        #26
                        Sitä en tiedä onko ne mitannut koskaan noita toimiiko turbotetun koneen 'katti' esim Mazalla tais olla joku roskalavalta bongattu Seatin katti hitsattuna ja kovasti inssi mittaili ja päästöt tavallaan parani mittarin mukaan Vaikka katista oli tungettu miestä vahvempaa läpi virtauksien varmistamiseksi.. jos se juttu nyt näin meni ja en sekota mazaa toiseen henkilööön..
                        Joo.. korjaamon roskalavalta kävin dyykkaamassa.. taisi olla juurikin seatin katti. Ylimääräset rojut sisältä pois ja 3" putki läpi. Virkaintoinen inssi tosiaan vaati saada päästöt ennen "kattia" ja "katin" jälkeen.. kävin sitten mittaamassa parit vähän erilaiset päästöt ennen ja jälkeen ja sillä selvä. Tuskin tuota normaalisti edes vaaditaan, mutta sattuipa kohdalle virkaintoinen inssi.. no menettivät sillä katsastuskerralla VÄHINTÄÄN yhden asiakkaan. Nimittäin tuli tuota autoa katsastettua maanantaista-perjantaihin.. mutta se on aivan eritarina.. jouduin mm. korottamaan autoa useampaan otteeseen, valoja vaihteleen yms pilkunnussimista. Turbotuksen osalta ongelmana oli ainoastaan mitata nuo päästöt. Simppeli homma.. no problem.

                        Comment

                        • Dynamics
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 1108
                          • Kiiminki City

                          #27
                          no joo, ton ikäsessä autossa se katti ei vaikuttanut ainakaan minun tapauksessani päästöihinjuurikaan, säädössä auto testattiin ilman kattia ja päästiin komeasti tarvittaviin lukemiin.

                          kokeilen eka tota mazan taktiikka, eli jostain katista vaan kalut pois ja putki sisään...

                          pitää katsella noita jarrujen hintoja, muutenkin levyt alkaa olla entiset niin ei ois varmaan edes haitaksi laittaa vähän järeämpää.. :wink:
                          Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
                          Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
                          Ex: e34 525Tic, e34 520

                          Comment

                          • Jacek
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 552
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by Zoui
                            Tehoista mittaus todisteena mukaan, ei saa ylittää 535i mallin tehoja. (eli ei käy tuo 20% sääntö kuin mallisarjan tehokkaimpaan malliin verrattaessa, eli vähennäppä paineita)
                            Mallisarjan tehokkain on
                            M5 3.8L 340hv -> 408hv
                            M5 3.6L 315hv -> 378hv
                            540i 286hv -> 343hv

                            535i on mallisarjan 4. tehokkain yhdessä 530i M60 kanssa.
                            (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                            Osia myytävänä

                            http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                            Comment

                            • Zoui
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 6350
                              • Tampere

                              #29
                              Originally posted by Jacek
                              Originally posted by Zoui
                              Tehoista mittaus todisteena mukaan, ei saa ylittää 535i mallin tehoja. (eli ei käy tuo 20% sääntö kuin mallisarjan tehokkaimpaan malliin verrattaessa, eli vähennäppä paineita)
                              Mallisarjan tehokkain on
                              M5 3.8L 340hv -> 408hv
                              M5 3.6L 315hv -> 378hv
                              540i 286hv -> 343hv

                              535i on mallisarjan 4. tehokkain yhdessä 530i M60 kanssa.
                              Aika monta "tehokkainta"...

                              eli 3.8 M5 on kasan kunkku, mikäli kuuluu samaan "mallisarjaan" (tätä en itse vielä tiedä),

                              mikäli 3.8 M5 on eri mallisarjaa kuten 3-sarjalaisissa ämmät ovat, niin 540i olisi tuo mallisarjan tehokkain. (286hv -> 343hv)
                              Elämä on pihakivestä.

                              Comment

                              • Jacek
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2004
                                • 552
                                • Helsinki

                                #30
                                Tuosta M3E30 kuulumisesta samaan mallisarjaan on keskusteltu paljonkin eri topicissa. AKEn kanta tällähetkellä E30 M3 on ettei se kuulu samaan mallisarjaan mutta tehtaan mielestä se kuuluu. Asia on mulla työn alla.
                                Sama kanta heillä oli 320iS malliinkin mutta se meni jo äskettäin nurin.

                                Enemmän aiheesta on täällä



                                Lisäksi täällä kuultuna AKEn perusteet M3 kuulumattomuudesta E30 mallisarjaan ovat korinmuutokset ja niitähän ei E34 M5 kohdalla ole.

                                Se että AKE on sitä MIELTÄ ettei se/ne kuuluisi samaan mallisarjaan on epärelevanttia jos tehdas on sitä mieltä että kuuluvat.

                                Helpointa on ottaa printti ETKn alotussivusta josta näkyy kaikki E30 tai E34 mallisarjan alle kuuluvat mallit. M3 ja M5 mukaanlukien.
                                (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                                Osia myytävänä

                                http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎