Announcement

Collapse
No announcement yet.

540i M62B44TU tyhjäkäynti notkahtelee ja auto sammuilee!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #31
    Noita satunnaisia pätkimisiä voi tulla kampuran anturista, nokan anturi ei niitä tee. Koodia ei välttämättä anna, hall-anturit on siitä paskamaisia. Esim. sellainen puolikuollut anturi joka antaa kyllä signaalia mutta kuralla olevaa, ei anna mitään koodia. Skoopilla mittaamalla luultavasti löytäis jos anturissa on vikaa, mutta jos ei sitä ole niin vaihtaa ton kammen anturin ja toivoo parasta.

    Imusarjassa on aina öljyistä, eikä separaattori tuommoista notkahtelua oikein tee. Seos ym. ongelmat aiheuttaa kierrosten heittelyä, mutta teräviä, sytytyksen katkeamisen omaisia pätkäisyjä ei niistä oikein tule.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #32
      Kiitoksia!
      Minulla on muistikuva että jossain tallin uumenissa on M62TU VEMO merkkinen kammen asentotunnistin, onko noissa ollut eroja eli pitääkö olla alkuperäinen jotta toimii?
      Meinasin sitä jo eilen alkaa kaivamaan mutta kun en yhtään muista missä se on niin saattaa yksi ilta kulahtaa etsiessä

      Mihinkäs se suhiseva separaattorin tumppi nyt sitten vaikuttaa?
      Siitähän menee ohut putki mm. imuputkeet jotta eikö se ole kuitenkin imuvuotoon verrattava vuoto jotta kuntoon se on sekin laitettava.
      Onko kukaan vaihtanut tuota pelkkää tumppia ja tiivistettä kun ne erikseen saa vai kannattaako laittaa koko venttiili?
      Ja senverran itse venttiilin vaihdosta kun joku pelotteli että imusarjan sisällä oleva putki irtoaa helposti eikä sitä saa oikein kiinnitettyä ilman imusarjan irroittamista mutta onko näin, kai sen nyt kiinni saa kun ottaa imusarjan myös etupäästä auki?
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #33
        Tässäpä oli just samanlainen kone, joka teki samaan tyyliin että käynnistyksen jälkeen sammahti. Vika oli nokan asentotunnistimessa.

        Taannoin taas tutkittiin vanhemman sukupolven M60:stä, joka sammahti melkein aina kun ensin antoi kaasua ja sitten nosti kaasulta.. Vika oli MAF:ssa.

        Ja vielä kolmas tapaus, joka pakkasella aina halus sammua käynnistyksen jälkeen jos ei pitänyt kierroksia kaasulla. Lämpösenä toimi ok ja vika oli siinä tapauksessa imusarjan tiivisteessä.

        Lähtisin tästä hetimiten veikkaamaan nokan asentotunnistinta, vaikka en ymmärräkään kuinka se voi rikkoutuessaan aiheuttaa moisen vian.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          #34
          Eli seuraavaksi pitäisi kokeilla molemmat nokan asentotunnistimet ja kampuran tunnistin :think
          Miten on käykö noihin esim:Vemo, Febi jne. Saksalaiset "tarvike" tunnistimet vai pitääkö olla alkuperäisiä jotta toimii?
          Ihanan kallista taas vaihteeksi jos kaikki pitää hommata orkkiksena

          Notkahtelu ja sammahtelu ihmetyttää kun tapahtuu vain tietyissä olosuhteissa mutta tokihan se voi anturi sitenkin hajota että tietyssä lämpötilassa antaa kurasignaalia :think
          Pystyykö noita mitenkään livearvoista päättelemään missä on vikaa, notkahdus on niin nopea ettei siihen oikein mikään "palkki" ehdi kunnolla reagoida mutta kuten aiemmin kirjoittelin niin kertooko mitään että autoa sammuessa camsaft position bank 1 ja vanos angle 1 arvoksi jäi 0,75 kun taas kakkospankin arvoiksi jäi samainen 0,06 mitä se on auton käydessä normaalisti tyhjäkäyntiä.
          Last edited by Jube; 15-01-2012, 11:45.
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          • Jube
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 9636
            • ...

            #35
            Oliko tässä jotain moottorin adaptaatioita mitkä olisi hyvä nollata MAF:in vaihdon jälkeen?
            Näillä mennään:
            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
            MB c124 230CE -90 "Badboy"
            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

            Comment

            • heijani
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 220
              • Turku

              #36
              Originally posted by Jube View Post
              Oliko tässä jotain moottorin adaptaatioita mitkä olisi hyvä nollata MAF:in vaihdon jälkeen?
              Omaan 540:iin kun MAF vaihdettiin toimi alkuun jopa huonommin mitä viallisella, mutta n. 10km jälkeen toimi moitteetta ja selkeesti paremmin mitä aiemmin. Eli en usko että tarttee mitään nollata.
              BMW e61 525dA 2006
              ex BMW e39 530dT 2000
              ex Volvo V70 2.4T AWD :think
              ex BMW e39 540iA sedan 1999
              ex BMW e28 520i Bavaria 1987
              ex BMW e46 316i sedan 2000

              Comment

              • -KK-
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 265

                #37
                Tässä jotain omia vanhoja livedatan arvoja tyhjäkäynnillä. Noistahan voisi yrittää vertailla ja tehdä johtopäätöksiä.

                Voin toki ottaa jotain uusia mittauksia jos tarttee tiettyjä.

                Auto on siis 9/99, eli se uudempi E39 540iA.
                Attached Files
                Last edited by -KK-; 18-01-2012, 13:52.

                Comment

                • Jube
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 9636
                  • ...

                  #38
                  Laitappas arvoja näkyville!
                  Omasta mielestäni tyhjäkäynnillä kaikki arvot on ok, notkahdus on niin nopea ettei oikein ehdi INPA reagoida siihen
                  Näillä mennään:
                  Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                  BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                  BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                  BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                  MB c124 230CE -90 "Badboy"
                  MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #39
                    Mulla on käyttämätön orkkis kammen anturi ylimääräisenä
                    Ja ainoa oikea anturi näihin kikottimiin on vain ja ainoastaan alkuperäinen.
                    Laita privaa jos kiinnostaa osa.
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • PowerJacky
                      Newbiemmer
                      • Dec 2010
                      • 18
                      • Pohojanmaa

                      #40
                      Onkos tähän asiaan tullut selvyyttä? Täällä olis samanlainen vika. Sammahtaa silloin tällöin. MAF ilmeisimmin toimii, koska kun pistokkeen nappaa irti käynti hetkeksi notkahtaa palaa entiselleen ja jää käyntiin. Nokan tunnistin on kanssa vaihdettu alle vuosi sitten. Eihän se sen vikaa sulje kylläkään pois. Bensaa tulee varmasti. On uusi polttoaine pumppu ja 40l casoa.

                      Joku mättää.:think

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #41
                        Livedataa tutkimalla saa kyllä selville, turhaa arpoa.
                        Ajaa vaikka DISsitä vielä testimoduulit anturiarvoille ja vanoksen säädölle.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          #42
                          Originally posted by Supa View Post
                          Livedataa tutkimalla saa kyllä selville, turhaa arpoa.
                          Ajaa vaikka DISsitä vielä testimoduulit anturiarvoille ja vanoksen säädölle.
                          Ei toimi TU koneessa...
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #43
                            Originally posted by Dunky View Post
                            Ei toimi TU koneessa...
                            Mikä?
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #44
                              Originally posted by Supa View Post
                              Mikä?
                              Testimodulit. Onhan me tästä jo keskusteltu
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                #45
                                Originally posted by Dunky View Post
                                Testimodulit. Onhan me tästä jo keskusteltu
                                Hmm, toimiihan? Ainakin minulla. Siis tämä vertailumoduuli joka vertailee näyttääkö esim ilmamassat, adaptaatiot, korjausarvot, ennakot yms yms mitä pitääkin verrattuna laskettuihin arvoihin.
                                Vanokselle on sitten muistaakseni erikseen testi, tai sitten se oli tuossa samassa.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎