Eli kone on m50b25 non vanos, ja siihen olisi tulossa pakonokaksi muokattu imunokka eli sorvattu päästä pois ketjulinjan suorana pitämiseksi. Mutta ongelma on se, että mikä sille olisi hyvä ajoitus turbokäyttöä ajatellen? Ja astelevy ja mittakello siis käytettävissä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m50b25 imunokan ajoitus pakonokaksi?
Collapse
X
-
Jos ei ole muuta tietoa, ota vaikka schrickin sivuilta ajoitukset, niistä on hyvä lähteä vaikka vapariin ovatkin. Schrickin nokkapakettihan on aikalailla vastaava.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Kiitti vinkistä, saatoin kyllä löytää PPF:ltä ihan sopivan ohjeen. Ei vaan toi ruotsin kieli ole ihan vahvintaa alaa mulle. Mutta tuolta sivulta siis löytyi http://server.pure-pf.com/phpBB/view...hp?f=1&t=62585
Eli tuolla ilmeisesti neuvotaan laittamaan molemmat nokat 1mm nostolla yläkuolokohdassa. Mutta joku paremmin ruotsia ymmärtävä ja muutenkin modauksesta tietävä voisi varmistaa onko tuo ajoitus hyvä?
Comment
-
-
en tiedä pemarin nokkien ajoituksesta,mutta tuo 1mm tuntuu todella vähältä??
mulla oli vanhassa voortin koneessa 4.5mm molemmat venttiilit, imu ja pako auki yläkuolon kohdassa ja nyt on 16v koneessa imu vähän yli 3mm ja pako muutaman kympin vähemmän.
nyrkkisääntönä on että pakonokka on muutaman kympin vähemmän auki kuin imu yläkuolonkohdassa tai sitten yhtä paljon.
vanhassa toyotan 2tgeu koneessa virinokilla oli kanssa imu yli 4mm auki ja olen kuullut että 18rg turbo koneessa kireillä nokilla yli 6mm
Comment
-
-
Juu onhan se 1mm melko vähän, mutta sitten taas kyse on vakio imunokista ja nehän on vain 240 asteiset muistaakseni ja tuolla 1mm:n ykk nostolla imunokka menee ihan hitusen alkuperäistä aikaisemmalle. Ja jos tuolta http://www.esapeltonen.fi/ sivuilta katsoo m50b25 sarakkeesta niin eipä niissä miedoimmissa nokissa paljoa ykk nostoa ole.
Comment
-
-
Ja mites sitten tehopuoli? Kuinkas suurta KÄYTÄNNÖN vaikutusta noilla ajoituksilla on saatu vapari tai turbokoneessa? tietysti ahtimen heräämiseen jne jne vaikuttaa, mutta teholappuja olisi mukava nähdä m50 koneesta ajoituksen säädön jälkeen.
Mielessä käynyt jos hiukan itselle rukkaisi noita ajoituksia,onhan noista turbomoottoreista ajoituksia säätämällä vielä revitty loput 30-50hp pihalle.
Comment
-
-
Originally posted by escort View Posten tiedä pemarin nokkien ajoituksesta,mutta tuo 1mm tuntuu todella vähältä??
mulla oli vanhassa voortin koneessa 4.5mm molemmat venttiilit, imu ja pako auki yläkuolon kohdassa ja nyt on 16v koneessa imu vähän yli 3mm ja pako muutaman kympin vähemmän.
nyrkkisääntönä on että pakonokka on muutaman kympin vähemmän auki kuin imu yläkuolonkohdassa tai sitten yhtä paljon.
vanhassa toyotan 2tgeu koneessa virinokilla oli kanssa imu yli 4mm auki ja olen kuullut että 18rg turbo koneessa kireillä nokilla yli 6mm325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Juzbe View PostJa mites sitten tehopuoli? Kuinkas suurta KÄYTÄNNÖN vaikutusta noilla ajoituksilla on saatu vapari tai turbokoneessa? tietysti ahtimen heräämiseen jne jne vaikuttaa, mutta teholappuja olisi mukava nähdä m50 koneesta ajoituksen säädön jälkeen.
Mielessä käynyt jos hiukan itselle rukkaisi noita ajoituksia,onhan noista turbomoottoreista ajoituksia säätämällä vielä revitty loput 30-50hp pihalle.
Vakio M50B25 vanos pakonokan tilalla imunokka 517whp 1.7@ (sc5860)
Toki moottorit eri ahtimilla ja toisessa vanos.
M50B28 kahdella imunokalla ja isolla bw turbolla 874whp
Että ahdetussa koneessa päästään jo aikas pitkälle noilla imunokilla..
PPF:llä oli juttua enemmänkin tosta ajotuksesta mutta en nyt muista lukemia..
Molemmat nokat 1mm nostolla yläkuolokohdassa on ainakin hyvin yleistä tuolla ruotsin maalla.Last edited by ^Tonix^; 29-11-2011, 21:52.e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Jotku sanoo 0.5 mm ja toiset 1mm niin laitoin sitte molemmat nokat 0.75mm.
Vakio M50B25 motti ja sille kaveriksi holset hx35 (54/60 12cm).
Katusäädöillä tuli penkissä 409Whp/522nm 0.9bar
Polttoaineena re85.
Harmi ku nyt ei vaan oo penkkilappua samasta setupilla vakio nokilla..e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Originally posted by ^Tonix^ View PostJotku sanoo 0.5 mm ja toiset 1mm niin laitoin sitte molemmat nokat 0.75mm.
Vakio M50B25 motti ja sille kaveriksi holset hx35 (54/60 12cm).
Katusäädöillä tuli penkissä 409Whp/522nm 0.9bar
Polttoaineena re85.
Harmi ku nyt ei vaan oo penkkilappua samasta setupilla vakio nokilla..
302Whp/377nm 0.5bar
Polttoaineena 98
Harmi myös itsellä kun ei tiedä nokka-akseli muutoksen tuomaa teholisäystä. Ja vielä ei ole tehoja isommilla paineilla/ kunnon säädöillä mitattu.
Comment
-
-
Nyt on mitattuna samalla kokoonpanolla, omilla säädöillä 1.3bar:n ahdoilla.
470Whp ja 699NmMutta jossain oli jotakin hämminkiä kun huipputeho tuli jo 5350rpm:ssä ja siitä lähti selvään laskuun. Koska 0.5Barilla huipputeho oli n.6000rpm.
Vaikutti hieman siltä, että kipinästä loppu voima, ja alkaa turbokin olemaan noissa luvuissa aikas rajoilla varmaa.
Comment
-
Comment