Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 imunokan ajoitus pakonokaksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    #46
    Vakionokka vaan hiottavaks jonnekin. Esim. Kylmäkosken Erikoismoottori, R-Koneistus yms.
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

    Comment

    • Krizto
      Bimmer Rookie
      • Apr 2013
      • 172
      • Raasepori

      #47
      Originally posted by O-Peksi View Post
      Vakionokka vaan hiottavaks jonnekin. Esim. Kylmäkosken Erikoismoottori, R-Koneistus yms.
      Ei kai niitä vakionokkaakselit voi hiota niin paljon? kuin niitä hiotaa niin nokkaakseli menee kauemmas pois nostajasta? se tulee pienemmäks.tai ajattelenko väärin?

      Comment

      • grab_
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 2839
        • Uusimaa

        #48
        Onko siitä imunokan laittamisesta pakonokaksi huomattavaa hyötyä ahdetussa?ite tota nyt pähkäilly mennäänkö vakio nokilla vai hankinko toisen imunokan vai pistänkö haisemaan ja hommaan jotku shrickin nokat..tulossa siis (non vanos m50b28 tako männillä ja kangilla ja etanoolia tankkiin)
        Ei mitään kerrottavaa

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          #49
          Vois siitä jotain hyötyä kuvitella olevan, kun ihmiset sitä niin hanakasti käyttää. Suhteessa imunokan vaihtamisella sais varmasti suuremman hyödyn, mutta sitä ihmiset harvemmin tekee.

          Kritzo millin saa vakionokkaan lisää nostoa hiomalla. Perusympyrää pienennetään, mutta hydraulinostin kyllä pystyy kompensoimaan tuon kokoluokan välyksen kasvamisen.
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          • Kapanos
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1394
            • Kirkkonummen Westend

            #50
            2mm pois siis nokanpäästä, selevä.

            Mutta ajoituksesta vielä heräsi kysymys.. Pakonokka 1mm yli ykk, mutta imunokka vakio ajoituksella? Vai sekin yli 1mm?
            E30 M50tic -90
            E34 M5 -90
            E91 325d M-sport -07
            Ford F100 -53 LS edition

            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              #51
              Originally posted by Kapanos View Post
              2mm pois siis nokanpäästä, selevä.

              Mutta ajoituksesta vielä heräsi kysymys.. Pakonokka 1mm yli ykk, mutta imunokka vakio ajoituksella? Vai sekin yli 1mm?
              Riippuu siitä, millaisen vetoalueen haluat ja onko vapari- vai turbokone. Miulla on nyt imuvena auki ykk:ssa ~0.65 mm ja pako ~0.75 mm. Noilla ajoituksilla herää n. 4000 rpm toi HX50 ja huipputeho tulee 7000 rpm. Vetää kyllä rajoittimeen 7500 rpm asti silti ihan mainiosti.

              Kokeilin joskus aiemmin 1 mm ja 1 mm, mut oli miun mieleen liian alavireinen.
              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • HeiSy
                BTCF Member
                • Oct 2009
                • 260
                • Suomi

                #52
                Originally posted by Kapanos View Post
                2mm pois siis nokanpäästä, selevä.

                Mutta ajoituksesta vielä heräsi kysymys.. Pakonokka 1mm yli ykk, mutta imunokka vakio ajoituksella? Vai sekin yli 1mm?
                Laita molemmat 1mm auki tai vaikka 1.2mm auki ykk. Niin pitäs hyvin toimia ja vetää ylhäällä hyvin

                Comment

                • Kapanos
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1394
                  • Kirkkonummen Westend

                  #53
                  Originally posted by O-Peksi View Post
                  Riippuu siitä, millaisen vetoalueen haluat ja onko vapari- vai turbokone. Miulla on nyt imuvena auki ykk:ssa ~0.65 mm ja pako ~0.75 mm. Noilla ajoituksilla herää n. 4000 rpm toi HX50 ja huipputeho tulee 7000 rpm. Vetää kyllä rajoittimeen 7500 rpm asti silti ihan mainiosti.

                  Kokeilin joskus aiemmin 1 mm ja 1 mm, mut oli miun mieleen liian alavireinen.
                  Turbo kone siis kyseessä.. Etanolilla tarkoitus ajaa. Ja joko pro52 tai hx55 Ahdin tulossa...

                  Katuräppäily vehjehän tuo on, joten heräävyys sais olla "kohtalainen", mutta ei diesel mallinen
                  E30 M50tic -90
                  E34 M5 -90
                  E91 325d M-sport -07
                  Ford F100 -53 LS edition

                  Comment

                  • Kapanos
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1394
                    • Kirkkonummen Westend

                    #54
                    Eikö kellään kokemuksia ajoituksesta?
                    E30 M50tic -90
                    E34 M5 -90
                    E91 325d M-sport -07
                    Ford F100 -53 LS edition

                    Comment

                    • ^Tonix^
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 641
                      • Vaasa

                      #55
                      Originally posted by Kapanos View Post
                      Eikö kellään kokemuksia ajoituksesta?
                      Mulla nyt imu sekä pako 1mm auki ykk:ssa. huipputeho 5528rpm ja huippuvääntö 4998rpm. Moottorin tilavuus 3157cc.

                      Vääntöä tuli vähän liikaakin niin sitä sai sitten rajottaa ettei 765 asetelma ottaisi lopputiliä heti..

                      Joten rekisteriä pitäisi saada ylemmäs.. Pitäisi vaan päättää että ajoittaako nokat esim 0.5mm ja 0.5mm vai vaihtaako heti toiset nokat..

                      Milläs kierroksilla muilla on huipputeho/huippuvääntö? :think
                      e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                      E30 318is
                      E36 M3 Coupe

                      Comment

                      • Kapanos
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1394
                        • Kirkkonummen Westend

                        #56
                        Aattelin kokeilla nyt pako 1mm ykk ja imu 0,5mm.. Näin sain vinkkejä et lähtis kokeilee..


                        Ootteko muuten jälki kiristänyt Arp kansi pultteja ?

                        Onko kellään kokemusta miten ajoittaa vapariin
                        Nokat?
                        E30 M50tic -90
                        E34 M5 -90
                        E91 325d M-sport -07
                        Ford F100 -53 LS edition

                        Comment

                        • pazq
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 3166
                          • 47200

                          #57
                          Originally posted by Kapanos View Post
                          Aattelin kokeilla nyt pako 1mm ykk ja imu 0,5mm.. Näin sain vinkkejä et lähtis kokeilee..


                          Ootteko muuten jälki kiristänyt Arp kansi pultteja ?

                          Onko kellään kokemusta miten ajoittaa vapariin
                          Nokat?
                          Ite sain ohjeet et 1mm/1mm vapariin noilla hiotuilla vanoksettomassa koneessa. Ei vielä kiinni mutta kerron sitten että kuin pelaa kun saan kiinni ja boksin säädettyä.

                          Comment

                          • ^Tonix^
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 641
                            • Vaasa

                            #58
                            Originally posted by Kapanos View Post

                            Ootteko muuten jälki kiristänyt Arp kansi pultteja ?
                            Sekä kiristänyt että jättänyt kiristämättä.. Aina on toiminu.
                            Eipä toki ole kova homma jälkikiristää kunhan on sopiva hylsy..
                            e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                            E30 318is
                            E36 M3 Coupe

                            Comment

                            • Kapanos
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1394
                              • Kirkkonummen Westend

                              #59
                              Originally posted by ^Tonix^ View Post
                              Sekä kiristänyt että jättänyt kiristämättä.. Aina on toiminu.
                              Eipä toki ole kova homma jälkikiristää kunhan on sopiva hylsy..
                              Sulla on hylsy joka mahtuu sieltä nokkien "telineitten" välistä? Mistä sellasen saa haen heti! Ja mikäs se koko olikaan
                              E30 M50tic -90
                              E34 M5 -90
                              E91 325d M-sport -07
                              Ford F100 -53 LS edition

                              Comment

                              • ^Tonix^
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 641
                                • Vaasa

                                #60
                                Originally posted by Kapanos View Post
                                Sulla on hylsy joka mahtuu sieltä nokkien "telineitten" välistä? Mistä sellasen saa haen heti! Ja mikäs se koko olikaan
                                Jep!
                                Kokoa ja mallia en muista mut joku 3/8 kokoinen "multihylsy" jota vähä hiottu että sopii nokan ja nokkapukkien välistä pulttiin/mutteriin.

                                Voin ottaa kuvan jos vaan muistan. Ei oo mikään vaikea tehdä.
                                e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                                E30 318is
                                E36 M3 Coupe

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎