Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d turbo-ongelmaa (M57TU2 TOP)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2317
    • Uusimaa

    #46
    Originally posted by K70 View Post
    Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen...

    Ihan aluksi aivan mieletön kiitos nimim. JKK:lle, KIITOS!

    Kaveri nimittäin lainasi autonsa tuntemattomalle hepulle käytettäväksi vertailukohtana mun autolle.
    Ollos hyvä vaan Hyvään tarkoitukseen apu meni. Ikävää tietysti ettei vikakohdetta löytynyt...

    On niin mystinen tapaus, ettei enää osaa veikata mitään....

    Eikös ongelma näyttänyt siltä, että ECU ei edes pyydä riittäviä rail-paineita. Siis kun vertasi tuohon minun autooni. Pyynnit jäi noin puoleen siitä tyhjäkäynnillä poljettaessa. Jonkun softaekspertin pitäisi ottaa kantaa railipaineiden pyyntiin? Eli miten softatasolla ohjataan kiskon paineen pyyntiä? Se pyyntihän kulkee varmaan jonkin kartan kautta? Eli sitä ei käsketä varmaankaan suoraan kaasupedalin asennolla? Noh, saattaa olla turha meikäläisen viisastella... Jokatapauksessa siltähän tuo näyttää, että soppaa heruu kitsaasti alemmilla kierroksilla.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1363
      • Lempäälä

      #47
      eikait railipaine ole liian pieni kun parista syystä ;
      siirtopumppu viallinen
      polttoainesuodatin tukossa
      korkeapainepumpun säätöventtiili vuotaa

      kaikki halpoja vikoja onneks.
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • K70
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 503
        • Vantaa

        #48
        Mutta luulisi sopan loppuvan isoilla kierroksilla, kun sitä tarvitaan enemmän.
        Auto kuitenkin lentää ison turbon voimalla ihan normaalisti yli 3000 kierroksen.

        Ja juuri kuten JKK tuossa mainitsi, niin jostain syystä rail-pyynnöt oli mitättömät verrattuna JKK:n auton pyynteihin.
        Ajettaessakin pyynnöt nousi lineaarisesti, kun kiihdytti autolla, mutta nousu oli hidasta ja kiihtyvyys sen mukaista.
        Isoilla kierroksilla pyynnöt sitten kasvoi.
        S212, E350CDI, -11

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2317
          • Uusimaa

          #49
          Originally posted by repsa View Post
          eikait railipaine ole liian pieni kun parista syystä ;
          siirtopumppu viallinen
          polttoainesuodatin tukossa
          korkeapainepumpun säätöventtiili vuotaa

          kaikki halpoja vikoja onneks.
          Niin, ongelmahan näyttäisi olevan se, että ECU ei edes pyydä suurempia paineita. Jos siirtopumppu tai korkeapainepumppu olisi viallinen, luulisi pyyntien silti olevan normaalit?
          BMW G30 530e X-Drive

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • Jolli
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 2556
            • Virolahti

            #50
            Originally posted by JKK View Post
            Niin, ongelmahan näyttäisi olevan se, että ECU ei edes pyydä suurempia paineita. Jos siirtopumppu tai korkeapainepumppu olisi viallinen, luulisi pyyntien silti olevan normaalit?
            Kyllä, ja tästä jäisi vikailmoitus.
            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
            PM tavoittaa, puhelimella ei.

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #51
              Selkee massamittarivaiva, ei mee ilmaa ni ei pyydä painettakaan?
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5405
                • S:t Karins

                #52
                No kyllä nyt koettelee, mielenkiinnolla seurataan mikä on tuon syy...
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6325
                  • P-Pohjanmaa

                  #53
                  No jo on kerpele.
                  Jotenkin haisee että pieni vika mutta miestäs näitä tietää.

                  Tsemppiä,ja älä nyt Kuusankoskea vielä mieti
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • Malax
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2011
                    • 118
                    • Lappeenranta

                    #54
                    Eikös tässä ole laajakaista ilmamassamittari?
                    Vois katsoa oskilloskoopilla mitä se mittari näytölle piirtää.
                    superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      #55
                      Virrat päälle, ei käyntiin. Massamittarin piuha irti, virrat pois ja samatien käyntiin ja lenkille seuraamaan liveä
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • hannuk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 2136
                        • Capital

                        #56
                        Originally posted by K70 View Post
                        Mutta luulisi sopan loppuvan isoilla kierroksilla, kun sitä tarvitaan enemmän.
                        Auto kuitenkin lentää ison turbon voimalla ihan normaalisti yli 3000 kierroksen.
                        Mulla on pari Göteborgista hihnalta tullutta autoa hyytynyt juuri alakierroksilla polttoaineen saantiin, kun isolla monolla ajaessa toimi nätisti. Toisella kerralla suodattimen vaihto auttoi, toisella meni pumppu vaihtoon.

                        Mutta jos ecu ei edes pyydä soppaa niin ei näyttäisi tästä päästä olevan kiinni.
                        Last edited by hannuk; 31-12-2011, 13:46.
                        - BMW x5 f15 m50d "navetta"
                        - Porsche Cayenne S
                        - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
                        - plus pari muuta

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #57
                          Jepulis.. Eli selvennetään hieman niin ei tule sivutolkulla turhia MAF ehdotuksia, tuo on jo testattu aikoja sitten ja vika ei ole siinä 100% varmasti joten voin sanoa että tämä tapaus vaatii hieman enemmän syventymistä asiaan kuin ehdottaa "tyyliin" helpointa testattavaa tai yleisintä vikaa edustavaa anturia..

                          Eli, ao lista on nyt testattu/tarkistettu/vaihdettu ja näissä vikaa EI OLE. ja auto siis E61 9/-05

                          -Turbojen solenoidien toimivuus (3kpl)sekä niitä liikuttavien läppien fyysinen toimivuus ja tietysti alipaineletkujen kunto mikä on tietysti myös edellytys näiden toimivuudelle.

                          -MAF

                          -Pienempi turbo

                          -Polttoaineen paineisiin vaikuttavat anturit 3kpl.(rail pressure sensor, pressure regulating valve, measuring unit)

                          -EGR/Kaasuläppäkotelo

                          -Partikkelisuodatinkaan ei ole tukossa.

                          -DDE on vakio softa.

                          Itselläni alkoi vian metsästys ja epäilyt kääntymään polttoainesyötön puolelle viimeistään turbon diagnoosin varmistamisen jälkeen, sillä turbohan ei voi pyöriä jos ei se saa ruokaa ja ahtopaineet ei silloin luonnollisestikaan nouse pyydettyihin ja tämä on myös ainoa vikakoodi eli alhaiset ahtopaineet alakierroksilla.

                          Sitten aloin vertaamaan rail-paineita pyyntiä/hetkellistä ja ne olivat täysin identtiset toisiinsa verrattuna eli näistä ei vikakoodia koska ei poikkeamia.

                          Tämän jälkeen vertasin niitä toimivaan 535:een jossa jo tyhjäkäynnillä huomasi eron kaasuttaessa ja tietysti vielä selvemmin ajossa, ero oli ainakin 1/3 ja jollain kierroksilla jopa 1/2 pienempi, 3000rpm jälkeen jo samoissa eli silloin ei enää huomattavaa poikkeamaa.

                          Eli nyt päästiin jo hieman jäljille jonka ehkä todistaa sekin että nypättyäni rail-pressure sensorin irti alhaalla oli ehkä hieman enemmän vetoja mutta ei todistettavasti koska arvoja ei tietenkään saa livedatallakaan koska anturi irti.

                          Nyt ollaan siis tässä pisteessä jolloinka epäilyni kohdistuvat DDE:hen koska pyyntiä rail-paineelle ei ole tarpeeksi, mutta sekin voisi olla myös seuraus, eikä vika itsessään. Eli JKK:n kanssa hedelmällistä keskustelua ja ajatusten vaihtoa käydessämme jäimme miettimään.. Tosin 10h mietiskelyn ja osien vaihdon jälkeen ei paljoa tuona päivänä mulla ainakaan järki enää jaksanut lentää.. No kun en untakaan saanut niin yritin sitten miettiä asiaa yöllä jolloinka yritin mielessäni etsiä aiheuttajaa, mutta sitten ilmeisesti nukahdin kun aamulla herätessäni ratkaisua ei ollut mielessäni.:think

                          Viimeisin ehdotus kuului sitten tänään JKK:lta että lambda anturi voisi olla yksi vaihtoehto. Noh siitä faktaa luettuani se voisi todellakin olla kokeilemisen arvoinen vaihtoehto! Joten se sitten seuraavaksi kokeiluun!?

                          Nyt täytyy kyllä tuottaa K70:lle ja JKK:lle pettymys että valitettavasti tänä vuonna en enää ehdi auttamaan eli menee ensi vuodelle, miten olisi esim. huomenna aamusta 10-12 kuka pääsee paikalle?

                          Nyt tietysti kaivataan myös kaikilta muilta hyviä vinkkejä miten saataisiin hommaa eteen päin?
                          Last edited by Rahu; 31-12-2011, 22:19.
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2317
                            • Uusimaa

                            #58
                            Originally posted by Rahu View Post
                            Nyt täytyy kyllä tuottaa K70:lle ja JKK:lle pettymys että valitettavasti tänä vuonna en enää ehdi auttamaan eli menee ensi vuodelle, miten olisi esim. huomenna aamusta 10-12 kuka pääsee paikalle?
                            Jos haluatte asian testata, auto kyllä joutaa vielä huomenna lainaksi. Tai muunakin päivänä ensi sunnuntaihin saakka.

                            Juolahti vain mieleen, että tuo lambda-anturi taitaa olla ainoa merkittävämpi komponentti, jota ette ole vielä testanneet. ko. anturi on muutenkin sellainen, joka näissä vianhakuprosesseissa taitaa jäädä usein vähälle huomiolle. Ja 535:n tapauksessa kyseessä taitaa olla aika merkittävällä tavalla osakuorma-alueen toimintaan vaikuttava potikka. Ja yksi niistä harvoista antureista, joka ei osaa jättää välttämättä vikakoodia. Sekin täsmäisi. MMA täytyy vissiin muistaa resetoida anturin vaihdon jälkeen ennen koeajoa?

                            Niin, ja hyvää uuttavuotta kaikille
                            Last edited by JKK; 01-01-2012, 00:27.
                            BMW G30 530e X-Drive

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • Vibaa
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 581
                              • Vaasa

                              #59
                              Vaikuttaa kyllä erittäin kummalliselta ongelmalta.

                              Mikäli lambdan testauksen jälkeen ei vieläkään ole ratkennut lienee jo melkein aika siirtyä vaihtoehtoisiin toimenpiteisiin



                              Ei vaan mielenkiinnosta pitää seurata jos ja kun ongelma ratkeaa mikä siihen oli syynä, toivottavasti löytyy pikaisesti
                              sigpic
                              E34 530iA

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                #60
                                Ahaa, en tiennytkään ettei vikaa saa arvata, jollei ihan varmasti osu oikeaan.

                                Ootteko ajaneet ilman pakoputkea? Cooleri tukossa?

                                Vaikuttaa mun korvaan kummalliselta, että DDE olis rikki ainoastaan siten, ettei pyydä tarpeeksi ainetta..
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎