Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d turbo-ongelmaa (M57TU2 TOP)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • K70
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 503
    • Vantaa

    #76
    Et sä näillä keleillä omallas karkuun pääse (tässä kuuluis olla hymiö).

    Korjataan ensin ukko kuntoon ja kattellaan noita peltikasoja sitten paremmalla ajalla.
    S212, E350CDI, -11

    Comment

    • K70
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2009
      • 503
      • Vantaa

      #77
      Case closed!

      Ei sen vian tarvitse iso olla, kun se on päässä...
      Cell saa pisteet tästä bingosta.

      Kun kaikki mahdollinen oli jo käyty läpi, oli pakko palata lähtöruutuun ja ruveta tutkimaan alipainepuolen toimintaa yhä uudestaan.

      Äsken revin pikkuturbon irti, että pääsee tarkistamaan turbine control valven läpän...ja siellä se vika lymyää. Läppä on murtunut, eikä sulkeudu täysin ylä-asennossa.
      Tuokin on jo pari kertaa tsekattu, muttei sitten kuitenkaan tarpeeksi tarkkaan.
      Ja asia mikä ihan pikkuisen harmittaa, niin uusi läppä = uusi iso turbo.

      Tuon ison turbiinin kun jossain välissä ehdin vaihtamaan, niin eiköhän keltainen valo rupea kojelaudassa vilkkumaan. Muuta eroa tuskin näin talvella huomaa.

      Joka tapauksessa kiitoksia kaikille asian selvittämiseen osallistuneille. Monelta olen yv:tä saanut asiaan liittyen.
      Ja erityiskiitokset JKK:lle, joka antoi autonsa elintenluovuttajaksi...uskomattoman hieno teko!
      Ja toki Rahulle kiitos asian kanssa painimisesta (jopa unissaankin ), sekä useille tahoille, joiden kanssa Rahu on asiaa pohtinut.
      S212, E350CDI, -11

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

        #78
        Hieno homma että vika selvinnyt
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10501
          • Saaressa

          #79
          Hienoa että selvisi. Tätä tuli aktiivisesti seurailtua, kun oli melkoista vastatuuleen purjehtimista kuin meillä aikoinaan E39:n jarrujen kanssa!

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #80
            Kyllähän se vika yleensä löytyy, joskus nopeasti joskus hieman hitaammin.

            Päätettiin tosiaan viimeviikolla että nyt viedään asia loppuun meidän osalta ja tarkistetaan vielä suurennuslasilla jo läpikäydyt asiat, ja sieltähän se vika löytyi. Eli läppä oli revennyt osittain irti akselistaan eikä sulkeutunut kunnolla joten päästi paineet ohitseen, jotta tämän näki niin joutui pienemmän turbon irroittamaan koska ulkopuolelta tutkittuna vikaa ei voinut nähdä.

            Tosiaan, Cell oli oikeassa arvauksen suhteen mutta ensimmäisellä kerralla sitä ei vaan huomattu vaikka sen toiminta tarkastettiin, ilmeisesti se on mennyt ajan kanssa huonommaksi jonka takia se oli helpompi havaita vasta nyt.
            Last edited by Rahu; 07-03-2013, 23:40.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              #81
              Originally posted by K70 View Post
              Case closed!

              Ei sen vian tarvitse iso olla, kun se on päässä...
              Cell saa pisteet tästä bingosta.

              Kun kaikki mahdollinen oli jo käyty läpi, oli pakko palata lähtöruutuun ja ruveta tutkimaan alipainepuolen toimintaa yhä uudestaan.

              Äsken revin pikkuturbon irti, että pääsee tarkistamaan turbine control valven läpän...ja siellä se vika lymyää. Läppä on murtunut, eikä sulkeudu täysin ylä-asennossa.
              Tuokin on jo pari kertaa tsekattu, muttei sitten kuitenkaan tarpeeksi tarkkaan.
              Ja asia mikä ihan pikkuisen harmittaa, niin uusi läppä = uusi iso turbo.

              Tuon ison turbiinin kun jossain välissä ehdin vaihtamaan, niin eiköhän keltainen valo rupea kojelaudassa vilkkumaan. Muuta eroa tuskin näin talvella huomaa.

              Joka tapauksessa kiitoksia kaikille asian selvittämiseen osallistuneille. Monelta olen yv:tä saanut asiaan liittyen.
              Ja erityiskiitokset JKK:lle, joka antoi autonsa elintenluovuttajaksi...uskomattoman hieno teko!
              Ja toki Rahulle kiitos asian kanssa painimisesta (jopa unissaankin ), sekä useille tahoille, joiden kanssa Rahu on asiaa pohtinut.

              eli siis kuitenkin isot rahat liikkuu ja joutuu isonturbon hankkimaan?
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5405
                • S:t Karins

                #82
                Hienoa että vika löytyi .
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2317
                  • Uusimaa

                  #83
                  Vian löytyminen oli selkeästi hyvän mielen uutinen. Tosin harmillista on se, että korjaaminen täytyy toteuttaa sen kalleimman komponentin kautta. Tässä taas tuli todistettua, että useimmiten nämä viat löytyy sieltä loogisesta päästä.

                  Toivottavasti tästä ei tule uutta riviä 535d:n tyyppivikojen listaan... Voiko tuollainen olla uniikki ja yksittäinen valmistusvika?
                  BMW G30 530e X-Drive

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #84
                    Originally posted by JKK View Post
                    Toivottavasti tästä ei tule uutta riviä 535d:n tyyppivikojen listaan... Voiko tuollainen olla uniikki ja yksittäinen valmistusvika?
                    Mä veikkaisin että tämä on vahvasti yhteydessä chippaukseen, lämmöt ja paineet nousee melkoisesti syöttöjä lisätessä juuri tuolla alueella eikä orkkispaksuus enää riitä pitämään sitä yhtenä kappaleena.

                    Saisko sitä läppää korjattua? Jos sen saa purettua, niin metallimies tekee siitä kyllä hyvän vielä tigillä, keston näkee sitten käytössä.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6325
                      • P-Pohjanmaa

                      #85
                      Originally posted by Cell View Post
                      Mä veikkaisin että tämä on vahvasti yhteydessä chippaukseen, lämmöt ja paineet nousee melkoisesti syöttöjä lisätessä juuri tuolla alueella eikä orkkispaksuus enää riitä pitämään sitä yhtenä kappaleena.

                      Saisko sitä läppää korjattua? Jos sen saa purettua, niin metallimies tekee siitä kyllä hyvän vielä tigillä, keston näkee sitten käytössä.
                      Tuo varmasti osaksi totta.
                      Juttelin eilen tuossa puolitutun kanssa ja kysyikin multa miten disuli on pelannut,no minä tietty että ilman isompia on menty
                      Kysyi mites turbot..sanoin että ok.

                      Kuittas että paikallisen kaverin 535d piti pienempi hyrrä vaihtaa 240 tkm:ssä.
                      Auto oli ollut heillä uudesta asti ja varmasti hyvällä pidolla sekä huollolla.

                      Eli kai noissa pitää henkisesti ruveta varautuun että jossain lukemassa turbo\turbot menee kuten E39 530d:ssä kin se joskus antautui..

                      Paljonko tuo pienempi hyrrä maksaa,sehän siellä kovimmilla on.
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • K70
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2009
                        • 503
                        • Vantaa

                        #86
                        Pikku-rusetti taitaa olla alta tonnin marmorillakin.
                        Taitaa kuitenkin olla muut osat, jotka antautuu ennen turbiinien hajoamista, jollei sieltä kissaa isompia tavaroita uiteta läpi, että saa siivet kipeetä.
                        S212, E350CDI, -11

                        Comment

                        • Jimbpjackson
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2007
                          • 51
                          • Helsinki

                          #87
                          Vähän samantyylistä mystistä pikkuturbovikaa omassa 250tkm rullatussa ei ohjelmoidussa 02/2007 pre-faceliftissä. Auto ollut nyt 4 päivää korjaamolla ja uusittu ainakin yksi solenoidi ja kaikki alipaineletkut. Nyt ilmeisesti ollaan nostamassa käsiä ylös korjaamolla, veikkauksena "sähkövika".

                          Käyn huomenna hakemassa auton ja pyytämässä listan mitä kaikkea jo testattu. Mutta varmaankin pikkuturboa irti seuraavaksi..

                          Mutta jos joutuu uusia hyrriä ostelemaan, niin mistäs noita kannattaa kysellä?

                          Missä porukka on käyttänyt turboja huollossa, ennenkuin on suunnannut Seinäjoelle AJtechille?

                          Comment

                          • lyfi
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 110

                            #88
                            Häviikö Isompi turbo "pelistä pois" jos alipainetankki 11652247620 ei ole kytkettynä. Toisin sanoen, olin alipaineletku-jumppaa tekemässä 535d:hen kun hauras liitos katkesi tuohon alipainetankkiin. Nyt ajossa/ kiihdytyksessä veto loppuu miltei täysin tuossa reilu 3000kier.min jälkeen?

                            Comment

                            • JP-76
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 1060
                              • Kanta-Häme

                              #89
                              Originally posted by lyfi View Post
                              Häviikö Isompi turbo "pelistä pois" jos alipainetankki 11652247620 ei ole kytkettynä. Toisin sanoen, olin alipaineletku-jumppaa tekemässä 535d:hen kun hauras liitos katkesi tuohon alipainetankkiin. Nyt ajossa/ kiihdytyksessä veto loppuu miltei täysin tuossa reilu 3000kier.min jälkeen?
                              Eikö tuo ole aika selvä?

                              Uusi tankki maksaa marmorilla n. 30€.
                              Kalusto:
                              BMW 550i xDrive -14
                              BMW S1000R -17
                              Toyota Proace -15

                              Comment

                              • 530daa
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2012
                                • 231
                                • ks

                                #90
                                Jotenkin en usko tuon tankin vaikutusta tohon, ei ainakaan edellisessä 1 turboisessa vaikuttanut

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎