Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d turbo-ongelmaa (M57TU2 TOP)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    .
    Ei siinä taida nyt niin käydä.
    Vaan luulen että vaihtohetkessä on ongelma, se viivästyy/estyy jostain syystä.
    Siitä johtuen pakopaine kasvaa niin suureksi, että pakoventtiilit alkaa leijumaan ja moottori käy hetkisen aikaa huonosti.
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • 530daa
      Bimmer Fanatic
      • May 2012
      • 231
      • ks

      Mitäs syitä siihen on?

      Comment

      • tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

        .
        Onko ahtimia muutettu
        Onko alipainetta tarpeeksi
        Onko jossain venttiilissä toimintahäiriö
        Takerteleeko vipu/kello
        Onko ison kellon vivun/läpän säätöön koskettu
        Toimiiko hukkaportti
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

        Comment

        • 530daa
          Bimmer Fanatic
          • May 2012
          • 231
          • ks

          Originally posted by tuikku View Post
          .
          Onko ahtimia muutettu
          Onko alipainetta tarpeeksi
          Onko jossain venttiilissä toimintahäiriö
          Takerteleeko vipu/kello
          Onko ison kellon vivun/läpän säätöön koskettu
          Toimiiko hukkaportti
          Ahtimet vakiot, Alipaine jotain 1bar turbomittarilla, venttiilit uudet, iso kello ja etunmainen läppä vaihdettu, on säädetty tankoa mutta aivan sama vaikka löyhdyttää ni sama vika, miten pääsee hukkaportin testaamaan? Ja etunmainen läppä ei käytä alipainetta vaikka polkee tosissaan
          Last edited by 530daa; 23-08-2016, 17:32.

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            .
            Jos etummainen läppä ei aukea, ei isompi ahdin voi toimia.
            Kun pakosarjan läppä aukeaa, pitää etuläpän aueta heti kokonaan, muutoin ei ahtoilma pääse ison ahtimen läpi oikein, se menee pikkuahtimeen kaikki => ongelmat alkaa.
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • 530daa
              Bimmer Fanatic
              • May 2012
              • 231
              • ks

              Originally posted by tuikku View Post
              .
              Jos etummainen läppä ei aukea, ei isompi ahdin voi toimia.
              Kun pakosarjan läppä aukeaa, pitää etuläpän aueta heti kokonaan, muutoin ei ahtoilma pääse ison ahtimen läpi oikein, se menee pikkuahtimeen kaikki => ongelmat alkaa.
              No voi hel... ei tosiaan kun kytkin alipainemittarin niin tapahdu mitään venttiilin jälkeen, venttiilille tulee sähköt ja alipaine,akulla suoraan kokeiltuna venttiili napsaa
              Last edited by 530daa; 23-08-2016, 11:16.

              Comment

              • JP-76
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 1060
                • Kanta-Häme

                Ettei ois vaan murtunut tuo pikkuahtimen yhteydessä oleva ohjausventtiili (virallista termiä en muista kun kännyllä tässä naputtelen). Se mikä jakaa paineen isolle turbolle ja on tuossa pikkuahtimen yhteydessä kiinteästi.

                Pikkuturbo pöydälle ja tutkimaan suurennuslasilla onko murtumaa tms. :think
                Kalusto:
                BMW 550i xDrive -14
                BMW S1000R -17
                Toyota Proace -15

                Comment

                • 530daa
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2012
                  • 231
                  • ks

                  Originally posted by JP-76 View Post
                  Ettei ois vaan murtunut tuo pikkuahtimen yhteydessä oleva ohjausventtiili (virallista termiä en muista kun kännyllä tässä naputtelen). Se mikä jakaa paineen isolle turbolle ja on tuossa pikkuahtimen yhteydessä kiinteästi.

                  Pikkuturbo pöydälle ja tutkimaan suurennuslasilla onko murtumaa tms. :think
                  Jos etunmaista läppää tarkoitat ni on vaihdettu, ja juurikin tuon läpän alipaine venttiilin jälkeen ei alipainetta tule vaan nollaa näyttää mittari kokoajan
                  Last edited by 530daa; 23-08-2016, 13:24.

                  Comment

                  • 530daa
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2012
                    • 231
                    • ks

                    Eculta asti nyt piuhat kattonu liittimille ja ehjiä on , mikähän helvetti vaivaa

                    Comment

                    • 530daa
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2012
                      • 231
                      • ks

                      Originally posted by 530daa View Post
                      Eculta asti nyt piuhat kattonu liittimille ja ehjiä on , mikähän helvetti vaivaa
                      No ni aj antille soitto ja ensi keskiviikkona selviää, yhdessä ollut sama vaiva että alipaine puuttu ahtoläpältä ja rakenti uuden ohjelman ja jovain alkanut toimimaan.

                      Ja asia kunnossa rail pumppu ei vaan jaksanu noilla säädöillä, nyt pelittää (:
                      Last edited by 530daa; 02-09-2016, 17:19.

                      Comment

                      • Henry_435
                        BTCF Member
                        • Aug 2017
                        • 2
                        • Viljakkala

                        Lainaan hiukan topiccia. Autona 535d -05. Ahtopaineet katosi pikkuhiljaa. Muutama päivä sitten ahtopaineet toteutunut 1.3bar max ja pyynti 2.3bar. Nyt kävin ajamassa ja tuntui, ettei ahda enään ollenkaan. Ei vedä ala- eikä yläkierroksilla. Ahtopaineletkut ja välijäähdytin ehjät. Turbojen alipaineletkut ehjät. Ahtimien seudulta kuuluu vinkunaa (kuului jo ennen paineiden katoamista). Ahtimien välisen läpän ison alipainekellon tanko liikkuu kun auton käynnistää. Dpf tyhjätty ja egr tulpattu, tuikun ohjelma. Voiko ison-ahtimen hukkaportti auki ollessaan vaikuttaa siihen, että pikku-ahdinkaan ei ahda? Vai mikä voi tehdä sen, että ahtopaineet kadoksissa? Vikakoodeja ei ainakaan silloin muutama päivä sitten ollut.
                        E61 535d -05 420/800 tuikutettu

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4595
                          • Tampere

                          Syytä en tiedä mutta silmiin osui tälläinen. Kevennyksenä muille.
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • Henry_435
                            BTCF Member
                            • Aug 2017
                            • 2
                            • Viljakkala

                            Noniin. Tänään ehdin taas läppärin kanssa tutkimaan ja ihmetytti korkea pakoputken vastapaine (989mbar). No putki irti ja koeajolle, toimii ja vedot tallella Katalysaattori oli niin tukossa, että ahtimet ei jaksanut tuottaa painetta. Katti tyhjäksi ja vastapainemittaus näytti max 13mbar. Samalla poistui se vinkuna, joka kuului ahtimien luota. Halvalla selvis tällä kertaa
                            E61 535d -05 420/800 tuikutettu

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎