Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rivikuus
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 60
    • Jyväskylä

    M50B25 käyntiongelma

    Kun auton starttaa kylmänä niin heti käynnistyttyä tyhjäkäynti heittelee suuresti, sitten kun hetken aikaa antaa kierroksia jotain 1500-2000 ja päästää kaasun pois niin käy kohtalaisen tasasesti mutta savuttaa harmaata savua paljon. Sitten kun käy ajamassa lenkin että kone lämpiää ja päästää auton tyhjäkäynnille niin käy niin epätasasesti että koko auto heiluu (käy varmaan viidellä sillon), mutta välillä tasaantuu hetkeksi. Mistähän nyt kannattais alottaa etsimään vikaa? Tulpat vaihdoin eilen eikä mikään vanhoista tulpista ainakaan öljyssä ollut. Kattelin kanssa tuota ilmanottoletkua niin ei siinäkään mitään halkeamia näkynyt kun sitä puristeli.

    Edit: Piti vielä se mainita että ei starttaa ihan laakista, muutama sekunti menee että lähtee käyntiin.
    Last edited by Rivikuus; 04-12-2011, 17:48.
  • Eetu
    Banned
    • Oct 2008
    • 2843

    #2
    Originally posted by Rivikuus View Post
    Kun auton starttaa kylmänä niin heti käynnistyttyä tyhjäkäynti heittelee suuresti, sitten kun hetken aikaa antaa kierroksia jotain 1500-2000 ja päästää kaasun pois niin käy kohtalaisen tasasesti mutta savuttaa harmaata savua paljon. Sitten kun käy ajamassa lenkin että kone lämpiää ja päästää auton tyhjäkäynnille niin käy niin epätasasesti että koko auto heiluu (käy varmaan viidellä sillon), mutta välillä tasaantuu hetkeksi. Mistähän nyt kannattais alottaa etsimään vikaa? Tulpat vaihdoin eilen eikä mikään vanhoista tulpista ainakaan öljyssä ollut. Kattelin kanssa tuota ilmanottoletkua niin ei siinäkään mitään halkeamia näkynyt kun sitä puristeli.

    Ootko kokeillut toisesta autosta puolia tähän ? Jos vaikka puolavika ois..

    Comment

    • Rivikuus
      Bimmer Rookie
      • Jul 2009
      • 60
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by Eetu View Post
      Ootko kokeillut toisesta autosta puolia tähän ? Jos vaikka puolavika ois..
      En ole kokeillut, kun ei oikein ole semmosta mistä sais. Minkähän hintasia mahtaa olla uudet puolat? 5 puolista oli alkuperäisiä bremin puolia ja yhden tilalle on näköjään vaihdettu beru merkkinen puola.

      Comment

      • Eetu
        Banned
        • Oct 2008
        • 2843

        #4
        Originally posted by Rivikuus View Post
        En ole kokeillut, kun ei oikein ole semmosta mistä sais. Minkähän hintasia mahtaa olla uudet puolat? 5 puolista oli alkuperäisiä bremin puolia ja yhden tilalle on näköjään vaihdettu beru merkkinen puola.



        Tosta sarja, tohon varmaan parisenkymppiä kuluja tulee päälle..



        Siinä toinen sarja.


        Suomessa varmaan viitisenkymppiä maksaa kipale noi puolat.
        Last edited by Eetu; 04-12-2011, 17:58.

        Comment

        • Rivikuus
          Bimmer Rookie
          • Jul 2009
          • 60
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Eetu View Post
          http://www.ebay.de/itm/6-Zundspulen-...item4842c71377

          Tosta sarja, tohon varmaan parisenkymppiä kuluja tulee päälle..



          Siinä toinen sarja.


          Suomessa varmaan viitisenkymppiä maksaa kipale noi puolat.
          Ei kai noistakaan voi olla ihan varma toimiiko kun kunto on merkitty "käytetty"

          Comment

          • 525TurboIC
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 663
            • Pomarkku

            #6
            Uus puola maksaa 50e. Ostat yhden ja käyt sillä kaikki pytyt läpi.

            Comment

            • Rivikuus
              Bimmer Rookie
              • Jul 2009
              • 60
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by 525TurboIC View Post
              Uus puola maksaa 50e. Ostat yhden ja käyt sillä kaikki pytyt läpi.
              Niin täytyy varmaan tehdä.

              Comment

              • Rivikuus
                Bimmer Rookie
                • Jul 2009
                • 60
                • Jyväskylä

                #8
                Nyt on uuden puolan kanssa kokeiltu kaikki pytyt, ei mitään muutosta. Ilmamassamittarin piuhan kokeilin irrottaa kun oli auto käynnissä en tiedä voiko sen perusteella sanoa toimiiko se vai ei, mutta kun piuhan irrotti niin hetkeks nousi kierrokset korkeemmaks ja sitten palas takasin normaaliksi. Mitähän sitten seuraavaks kokeilis? :think

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16451
                  • Asikkala

                  #9
                  M50b25 käyntiongelma = puolat, imuvuoto tai lambda :think

                  Comment

                  • Robi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 7606
                    • Vantaa

                    #10
                    Samanmoista ongelmaa täälläkinpäin..kylmänä käynnistyy kuin palmun alta ja käy hyvin, heti lämmettyään rupeaa röpöttämään. Puolat käyty läpi, ei muutosta. Tulpat uudet jne. Voisikohan joku suutin olla poissa pelistä?

                    Kone siis m50b25 ilman vanosta
                    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                    Tiedustelut priva tai 0452210069

                    Current
                    E61 530d
                    E39 530d
                    E39 520iA
                    E46 330xd
                    E28 528i

                    Comment

                    • Nikidi
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2010
                      • 168
                      • Espoo

                      #11
                      oxygen sensor aka lambda auton alta ennen katteja kannattaa tarkistaa?
                      Itellä oli tota kierrosten heittelyä tosi paljon, vaihdoin lambdan (n. 30min homma ihan kotipihalla) ja käy ja kukkuu kun uusi

                      -----
                      NYT #1: BMW F11 520D
                      Ennen:
                      BMW E39 530D -00 Sedan
                      BMW E46 316i -02 Touring
                      BMW E36 325iA -94 Sedan
                      Nissan Almera N15 1.4Si -00

                      Nissan Micra K10 1.2 -89 (aka JaMi)

                      Comment

                      • Rivikuus
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2009
                        • 60
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Varmaan vois seuraavaks tuon lambdan uusia ja toivoa että se vika olis siellä. Tyhjäkäyntimoottorinkin ois voinut irrottaa ja tutkia, mutta ei viitti ruveta imusarjaa irrottelemaan.

                        Comment

                        • Rivikuus
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2009
                          • 60
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by Robi View Post
                          Samanmoista ongelmaa täälläkinpäin..kylmänä käynnistyy kuin palmun alta ja käy hyvin, heti lämmettyään rupeaa röpöttämään. Puolat käyty läpi, ei muutosta. Tulpat uudet jne. Voisikohan joku suutin olla poissa pelistä?

                          Kone siis m50b25 ilman vanosta
                          Uskoisin että sillon se kävis aina huonosti jos joku suutin ei toimi niinkun pitää tai on tukossa.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16451
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by Rivikuus View Post
                            Tyhjäkäyntimoottorinkin ois voinut irrottaa ja tutkia, mutta ei viitti ruveta imusarjaa irrottelemaan.
                            Sitten täytyy vaan ajella röpöttävällä koneella.

                            Comment

                            • Roisto
                              BTCF Member
                              • Nov 2010
                              • 2542
                              • Kajaani

                              #15
                              Originally posted by Rivikuus View Post
                              Tyhjäkäyntimoottorinkin ois voinut irrottaa ja tutkia, mutta ei viitti ruveta imusarjaa irrottelemaan.
                              Tarpeeksi vääntelehtii koneen päällä ja ottaa pientä tavaraa pois haitolta ni saa ilman imusarjan irroittamistakin. Vittumaista mutta onnistuu.
                              2001 E39 525iA
                              1992 E34 "540i/5"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎