Kertokaa tyhmälle miten tuossa koneessa toimii vedenkierto sen jälkeen, kun kannesta on hitsattu vahvistusmielessä vesikanavat umpeen kuvan osoittamalla tavalla..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 kannen hitsailu
Collapse
X
-
Originally posted by JToivonen View PostKertokaa tyhmälle miten tuossa koneessa toimii vedenkierto sen jälkeen, kun kannesta on hitsattu vahvistusmielessä vesikanavat umpeen kuvan osoittamalla tavalla..
-
-
Originally posted by JToivonen View PostAhaa Nyt käy järkeen paremmin Saavutaankos tuolla huomattavaa hyötyä kannen kestävyyden kannalta?
Comment
-
-
Näkisin sen huonona..koska
Originally posted by Jasu View PostOikein tehtynä kyllä. Huomattavaa hyötyä.
Näkisin ainakin tuon huonona koska jää elämis kohdat pois ja kun kaikki on yhtä puuta suurienlämpötilojen vallitessa ei eläminen enää ole hallittua ja suunnattua jollekkin kannen taholle, tuolla esim. autetaan nokkaakselinlinjan perinteistä kannenhalkeamista.
Minusta tuo kuva ja koko juttu on Essonbaarin tasoista vedätystä josko joku
tai jotkut saadaan huutamaan ja keskustelemaan täysin pöljästä aiheesta.
Kyseisessä kannen kohdassa ei ole eiiintynt M20 penikkatautia vaan ne on keskelläkantta toisellapuolella nokkaakselin suuntaisesti.
Kun on alumiinihitsauslaitteet ja tiedot ja asiasta aivot puuttu on tulos tuo.
Niin jos kantta suunnitellessa olisi Aatu Saksassa todennut tuon hitsauskohdan/paikan hyväksi olisi se varmaan hitsattu ja muistuttaisi yhtenevältä tuon räpellyksen kohtaa kannessa kuvanmukaisesti.
Kohta jotakin alkaa huudattaa voi sanoa, siihen sattuu joka ei tiedä autonmoottori tekniikkaa, kyseinen hitsaus on kuin muumi ilman persereikää, "Paljon hitsasit ja pilasit viimein sinun kolvisi kylmeni" muistopuhe asialle.Last edited by 325E; 30-01-2012, 16:09.
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostNäkisin ainakin tuon huonona koska jää elämis kohdat pois ja kun kaikki on yhtä puuta suurienlämpötilojen vallitessa ei eläminen enää ole hallittua ja suunnattua jollekkin kannen taholle, tuolla esim. autetaan nokkaakselinlinjan perinteistä kannenhalkeamista.
Minusta tuo kuva ja koko juttu on Essonbaarin tasoista vedätystä josko joku
tai jotkut saadaan huutamaan ja keskustelemaan täysin pöljästä aiheesta.
Kyseisessä kannen kohdassa ei ole eiiintynt M20 penikkatautia vaan ne on keskelläkantta toisellapuolella nokkaakselin suuntaisesti.
Kun on alumiinihitsauslaitteet ja tiedot ja asiasta aivot puuttu on tulos tuo.
Niin jos kantta suunnitellessa olisi Aatu Saksassa todennut tuon hitsauskohdan/paikan hyväksi olisi se varmaan hitsattu ja muistuttaisi yhtenevältä tuon räpellyksen kohtaa kannessa kuvanmukaisesti.
Kohta jotakin alkaa huudattaa voi sanoa, siihen sattuu joka ei tiedä autonmoottori tekniikkaa, kyseinen hitsaus on kuin muumi ilman persereikää, "Paljon hitsasit ja pilasit viimein sinun kolvisi kylmeni" muistopuhe asialle.
Huomattavaa on myös se, että tuo ongelma ei ole lähellekään niin suuri vakioissa vai virivapareissa. Sitte ku sylinteripaine alkaa olemaan 3-4x vakioon nähden niin ongelma on todellinen ja hitsaus on lähes välttämättömyys. En tiedä yhtään autoa, jossa ois alkuperäinen b25 kansi kestänyt hitsaamattomana yli 700nm väännöllä. Jälkituotanto KS/espanjan ihmeet ovat silmämääräisesti parempaa valua ja voivat kestääkin paremmin.. kanaviltaan vaan niin onnettomia ettei ilman porttausta ilkeä edes paikalle laittaa.Last edited by Maza; 30-01-2012, 17:35.
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostNäkisin ainakin ja kun kaikki on yhtä kannen taholle, perinteistä ja koko Essonbaarin joku
tai M20 on alumiinihitsauslaitteet ja Saksassa paikan hyväksi muistuttaisi yhtenevältä kannessa kuvanmukaisesti.
huudattaa voi oka ei tiedä tekniikkaa kuin muumi ilman persereikää, ja pilasit kylmeni" .
Sinun ansiostasi en enää hitsaa kansia, en kevennä vauhtipyöriä enkä kuse laidalle.
Harmi kun jaksat jakaa tietojasi vain niin harvoin
T:Suurin ihailijasi, persereijällinen muumiE24 635csi
Comment
-
-
Notta perkule.. Tästähän tuli kunnon keskustelu
Niin ja tuo pilalle rävellettyn kannen kuva linkitetty Limmet nimisen ruotsalaisherran M20:n rakennuskuvista.. Kyseisestä essopn baari viritys koneestahan on penkitetty yli 1000 hv
Pitääkin heittää jatkokysymyksenä niille, jotka ovat kannen hitsauttaneet, että tarvittiinko sen jälkeen nokka-akselin linjaporausta ja samaa operaatiota keinuvipuakseleille vai riittikö pelkkä plaanaus.. Juu tiädän riippuu varmaankin paljon hitsarista, mutta kuinka pahasti kansi "Warppaa" tuon toimenpiteen seurauksena?Last edited by JToivonen; 02-02-2012, 22:57.E39 Touring
exät:
E34 525 TIC
E34 540 Touring
E34 535 M5 look
E36 325 Coupe Wideboby
Comment
-
-
Originally posted by JToivonen View PostNotta perkule.. Tästähän tuli kunnon keskustelu
Niin ja tuo pilalle rävellettyn kannen kuva linkitetty Limmet nimisen ruotsalaisherran M20:n rakennuskuvista.. Kyseisestä essopn baari viritys koneestahan on penkitetty yli 1000 hv
Pitääkin heittää jatkokysymyksenä niille, jotka ovat kannen hitsauttaneet, että tarvittiinko sen jälkeen nokka-akselin linjaporausta ja samaa operaatiota keinuvipuakseleille vai riittikö pelkkä plaanaus.. Juu tiädän riippuu varmaankin paljon hitsarista, mutta kuinka pahasti kansi "Warppaa" tuon toimenpiteen seurauksena?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by JToivonen View PostPitääkin heittää jatkokysymyksenä niille, jotka ovat kannen hitsauttaneet, että tarvittiinko sen jälkeen nokka-akselin linjaporausta ja samaa operaatiota keinuvipuakseleille vai riittikö pelkkä plaanaus.. Juu tiädän riippuu varmaankin paljon hitsarista, mutta kuinka pahasti kansi "Warppaa" tuon toimenpiteen seurauksena?
Ekan kannen hitsasin täysin irtaallaan ja se veti 0,4mm kieroon. Tuo plaanattiin kylmästi suoraksi ja jälkeenpäin tasoitin palotilojen koot samoiksi. Nokkalinja piti oikasta, mutta keinuvipuakselien kanssa ei ollut ongelmia.
Toinen kansi olikin sitte väärinpäin pultattuna lohkoon kiinni. Se veti miedosti 1,5mm. Tuon prässäsin kuumana "suoraksi" (taisi jäädä 0,1-0,2mm kieroon, kun loppui uskallus).
Seuraavasta kannesta meinasin hitsata ainoastaan vesikanavan keskikohdan umpeen. Reunat jätän auki (vrt. m30 kansi). Toivottavasti tuo vähentää merkittävästi vääntymistä. Raportoin toivottavasti parin viikon sisään miten kävi.
Ps. Tuo kiinnipulttaaminen ei ehkä ole paras vaihtoehto. Mulla ainakin kävi niin, että lämpö väänsi kannen just siihen asentoon mihin huvitti ja prikat uppos kanteen.
Comment
-
Comment