Ite hitsautin kaverilla noista vesikanavista vain nuo keskikohdat ja kansi vääntyi n. 0,3mm eikä nokka-akseli mennyt enää paikalleen.
Pihi ja itepäinen kun olen niin varovasti vingutin noita laakeripesiä porakoneella liuskalaikan kanssa isommiksi, kun paikallisella koneistamolla ei ollut noita linjahoonaus laitteita enkä jaksanut ruveta lähettelemään kantta mihinkään.
Loppusilauksen meinasin vetästä vanhan nokan ja hiomatahnan kanssa.
Kevveemmällä sit näkee että toimiiko tuo vai pitääkö jostain hommata uusi kansi...
Ite hitsautin kaverilla noista vesikanavista vain nuo keskikohdat ja kansi vääntyi n. 0,3mm eikä nokka-akseli mennyt enää paikalleen.
Pihi ja itepäinen kun olen niin varovasti vingutin noita laakeripesiä porakoneella liuskalaikan kanssa isommiksi, kun paikallisella koneistamolla ei ollut noita linjahoonaus laitteita enkä jaksanut ruveta lähettelemään kantta mihinkään.
Loppusilauksen meinasin vetästä vanhan nokan ja hiomatahnan kanssa.
Kevveemmällä sit näkee että toimiiko tuo vai pitääkö jostain hommata uusi kansi...
Eikös se vanha nokka ja keinuakselit kannattais olla siellä kannessa kiinni hitsauksen ajan. Ja kannattaa käyttää jotain vanhaa paskaa nokkaa koska sekin todennäköisesti vetää itsensä mutkalle. Ja edelleen lämmittää se ennen hitsausta ja kunnolla... Myös hitsauksen välissä olisi hyvä lämmittää myös sitä... Jos sitä nokkalinjaa ei korjaa hitsauksen jälkeen asianmukaisin keinoin niin ollaan menossa kyllä perssii eellä puuhun eli kansi halkeaa entistä helpommin sieltä perinteisestä paikasta :think No nämähän ei ole mitään f1- moottoreita joten sallittaneen hieman suuremmat toleranssit...
Ja itse en kyllä lähtis vaparikoneen kantta paljon hitsailemaan koska se kestää muutenkin jos vaan kaikki muut koneeseen liittyvät asiat on kunnossa. Turbo koneet on asia erikseen
Kyl se varmasti vetää hitsatessa kieroon,mutta onko sillä oikeesti sitten merkitystä jos nokka-akseli linja korjataan?Ja jos kaikki hilut on paikallaan hitsattaessa niin en usko että menee niin pahasti kieroon..Tosin vaan mutu..
Tiedän oikeesti ton nim.325E ja mies kyllä tietää,mutta tekee asiat omalla/tehtaan virimoottoreiden tavalla.Ja mielipiteitä meillä on kaikilla.
Mutta olen nähnyt kuvat edellä mainitun tekemästä "vapari" kannesta
ja se on oikeesti helvetin hienosti tehty,"hemi" palotiloineen.Ja mies on oikeesti harrastanu bemareita jos silloin kun suurin osa täälä kirjoittavista vielä paskansi vaippoihin.Mutta ei herneitä nenään,kaikkee täytyy kokeilla ja ei ole yhtä ainoaa tietä onneen näiden rakentelun kanssa.Se mikä toimii vaparissa ei toimi turbo mosassa toi toisin päin...tai jotain..
Kyl se varmasti vetää hitsatessa kieroon,mutta onko sillä oikeesti sitten merkitystä jos nokka-akseli linja korjataan?Ja jos kaikki hilut on paikallaan hitsattaessa niin en usko että menee niin pahasti kieroon..Tosin vaan mutu..
Tiedän oikeesti ton nim.325E ja mies kyllä tietää,mutta tekee asiat omalla/tehtaan virimoottoreiden tavalla.Ja mielipiteitä meillä on kaikilla.
Mutta olen nähnyt kuvat edellä mainitun tekemästä "vapari" kannesta
ja se on oikeesti helvetin hienosti tehty,"hemi" palotiloineen.Ja mies on oikeesti harrastanu bemareita jos silloin kun suurin osa täälä kirjoittavista vielä paskansi vaippoihin.Mutta ei herneitä nenään,kaikkee täytyy kokeilla ja ei ole yhtä ainoaa tietä onneen näiden rakentelun kanssa.Se mikä toimii vaparissa ei toimi turbo mosassa toi toisin päin...tai jotain..
Mutta kun miehen ulosanti on jotain sekavan ja todella sekavan välillä niin usko on kyllä kaikilta karissut siihen mieheen.
Milläs porukka on näitä hitsaillu, Tigillä vai Migillä??
Onko kukaan koettanut onneaan CMT Migin kanssa, sen kun pitäisi hitsata "paaljon" kylmempänä??
Meillä on töissä 4kpl tommosia CMT miggejä, ei tosin ole ikinä tullut kokeiltua kuinka paljon eroa vetelyssä on. Mutta niillä pystyy ainakin hitsaamaan alumiinia sinkkipeltiin.
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Kyl se varmasti vetää hitsatessa kieroon,mutta onko sillä oikeesti sitten merkitystä jos nokka-akseli linja korjataan?Ja jos kaikki hilut on paikallaan hitsattaessa niin en usko että menee niin pahasti kieroon..Tosin vaan mutu..
Tiedän oikeesti ton nim.325E ja mies kyllä tietää,mutta tekee asiat omalla/tehtaan virimoottoreiden tavalla.Ja mielipiteitä meillä on kaikilla.
Mutta olen nähnyt kuvat edellä mainitun tekemästä "vapari" kannesta
ja se on oikeesti helvetin hienosti tehty,"hemi" palotiloineen.Ja mies on oikeesti harrastanu bemareita jos silloin kun suurin osa täälä kirjoittavista vielä paskansi vaippoihin.Mutta ei herneitä nenään,kaikkee täytyy kokeilla ja ei ole yhtä ainoaa tietä onneen näiden rakentelun kanssa.Se mikä toimii vaparissa ei toimi turbo mosassa toi toisin päin...tai jotain..
Ne on erimiehet jotka hitsaa toiset sorvaa sutta kukin tehköön tyylillään koneensa vain lopputuloksella on merkitystä, mikä tehossa voitetaan se matkassa menetetään...näin se vaan on...harmi kun ei oo Essonbaaria lähellä...Kaikki fakta ja tieto on koulussaopiskeltua (autopuolella ei raksalla) ja kokoiän sitä harrasteltua olen rakenellut maailman huonoimmat ja tehottomat moottorit ja silti on faktaa Cossut jää en tiedä miksi...
Kaikki fakta ja tieto on koulussaopiskeltua (autopuolella ei raksalla) ja kokoiän sitä harrasteltua olen rakenellut maailman huonoimmat ja tehottomat moottorit ja silti on faktaa Cossut jää en tiedä miksi...
Mulla meni aivot solmuun kun yritin lukea tuota toistamiseen.
Hieman nyt kuulostaa siltä et täällä puhutaan kahden tyyppisistä koneista... 325E ehkä rakentelee laadukkaasti toteutettuja vapareita, vai, ei tosta selvää ota..? Toisaalta sitten hitsausta puoltavat ehkä tarkottaa näitä hipoviriviri koneita joista puristetaan 700-1000hp..? Uskoisin et näiden kahden konetyypin välillä himppasen erilaiset kriteerit.
Tuosta "waterjacketista" josta kysyin aiemmin ei ilmeisesti oo hyötyä näissä M20 koneissa? Pystyykö edes toteuttamaan? Eräissä koneissa se parantaa ja tasaa palotilan ympärillä olevaa jäähdytystä, kone kestää paremmin ennakoita ja kuulemma mukaan jopa kannentiiviste pitää paremmin. Tuossa siis kuvat omasta projektista johon noi urat juuri ajettiin, sekä kanteen että lohkoon. Ihan eri kone kyseessä kuin mistä säikeessä on kysymys, mutta ajatuksena vaan semmonen et vois lisätä kannenkin kestävyyttä. Ite toki tekisin ehkäpä niin et eka hitsais noi kanavat umpeen, porais tarvittavat vesireiät ja lopuksi jyrsis ton uran siihen päälle... Älkää nyt kumminkaan summissa tehkö näin, koska ite en omaa pienintäkään kokemusta näistä bemarien kansista.
Jep, se mukamas hitsaa niin kylmällä että sen takia sillä pystyy hitsaamaan tuohon sinkki pinnoitteeseen kiinni. Ja tuota ollaan töissä hyödynnetty monet kerrat.
Eli alumiini latakkaa vahvisteeksi sinkittyihin ja alusinkittyihin ilmastointi osiin
En kauheasti lukenut mitä tässä lukee mutta tietoa tuosta CMT:stä kuitenkin
Seuraavasta kannesta meinasin hitsata ainoastaan vesikanavan keskikohdan umpeen. Reunat jätän auki (vrt. m30 kansi). Toivottavasti tuo vähentää merkittävästi vääntymistä. Raportoin toivottavasti parin viikon sisään miten kävi.
Nyt olis vesikanavien keskiosat hitsattu umpeen. Veti tällä kertaa 0,3mm banaanille.
Oliskos laittaa kuvaa tänne? Ja muutenkin modet vois varmaan vaihtaa tän topicin nimen M20 kannen muokkaus/vahvistus?
Olisi myös kiva nähdä kuvia 325e:n tekemästä hipo kannesta hemi palotiloineen.
Siinäpä olis kuvaa hitsatusta kannesta. Tämä siis veti ~0,3mm banaanille hitsauksen jälkeen. Ennen plaanausta kansi lämmitettiin ja väännettiin koneistajan toimesta suoraan. Nokka pyörii kannessa ilman minkäänlaista nokkalinjan koneistusta.
Comment