Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 kannen hitsailu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    #31
    Kansihan vääntyy sen takia että sen lämmöt eivät ole tasaiset. Blokin läpi tulevan jäähdytinnesteen kanssa jäähdytys on aina mitä sattuu. Nissanin joissakin hipo-koneissa ongelmaa on kierretty kansipahvilla jossa jäähdytysreiät suurenevat takaosaa kohden tarkoituksena saada vesikierto kannen läpi, voisi olla hyvä vaihtoehto kokeilla vastaavaa ennen kannen hitsailua.

    Ja jos kantta lähdetään muuttamaan niin samantien kaikki kanavat kannen ja blokin väliltä tukkoon ja tuodaan kylmä vesi omaa vesilinjaansa pitkin joka sylinterille ja vastaavasti toiselta puolelta kantta kuuma vesi joka sylinteriltä pois. Vaihtoehto joka toimii yhtä hyvin on kääntää koko jäähdytyskierto jolloin tarvitaan vain yksi linja tuomaan kylmää nestettä joka sylinterille ja kuuma pois lohkon kautta.

    Tuolla yllämainitulla reseptillä toimivat käytännössä kaikki korkeamman viritysasteen tehdaskoneet, myös BMW motorsportin rakentamat, termi jäähylle taitaa olla crossflow cooling tms. ja toteutus ei todellakaan ole vaikea tehdä, tuotankoneet kierrättävät nesteen blokin läpi ihan vain sarjatuotannon tuotantoteknisistä syistä vaikka kyseisen jäähdytystavan huonous varsinkin pitkissä rivimoottoreissa on hyvin tunnettu.

    Comment

    • anttiviis
      BTCF Member
      • Aug 2010
      • 369
      • Kokkola

      #32
      Millä lisäaineella ootte näitä kansia onnistuneesti hitsannu?

      Pikaisen surffailun perusteella AlSi5 ja AlSi12 seosteiset TIG-hitsauslangat olisivat soveltuvia.
      Tuon yhden hitsaussivuston mukaan kannet on yleensä AlSi-valuseoksia, eli niissä olisi piitä tietty määrä.
      E30 325i Turbo -86
      E30 325i M-tech2 -89
      E30 316i Bavaria -91
      E39 525iA -02
      F11 530xd M-Sport -11

      Comment

      • O-Peksi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 2775
        • Joensuu

        #33
        Originally posted by anttiviis View Post
        Millä lisäaineella ootte näitä kansia onnistuneesti hitsannu?

        Pikaisen surffailun perusteella AlSi5 ja AlSi12 seosteiset TIG-hitsauslangat olisivat soveltuvia.
        Tuon yhden hitsaussivuston mukaan kannet on yleensä AlSi-valuseoksia, eli niissä olisi piitä tietty määrä.
        AlSi5:lla ite nyt muutaman valualumiinikannen korjaillu merkistä riippumatta, ja se ainakin tuntuu sulavan nätisti perusaineeseen.
        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎