Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50/m52 kovat nostimet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmerman88
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 117
    • Tämä profiili poistettu käytöstä

    M50/m52 kovat nostimet?

    Bongasin joskus netistä e36 muistaakseni 325/28 turbo väriltään tummanvihreä!

    Kyseisestä projektista oli kuva jossa paininkupit purettiin ja muutettiin koviksi vaihtamassa tuo kupinalla oleva ''ns.pala''kovaan

    pöydällä oli kaverilla purkissa noita kovia paloja ja purkeissa oli varaosanumero. en muista oliko Bmw:n...

    Kysynkin siis onko kenelläkään tietoa mistä hydraulisien muokkaamiseen käytettäviä paloja saa ???
  • 2bar..ahhh
    BTCF Honorary Member
    • Nov 2004
    • 3351
    • haapavesi

    #2
    ainaki fordin koviapaloja on helpommin saatavilla...
    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

    Comment

    • [fuse]
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 299
      • Kerava

      #3


      Tossa ois ihan valmis setti, jos päätät tilata ni kerrohan kokemukset sitten täällä :think Ajattelin ite tilata ton setin jossain vaiheessa yhteen moottori prokkikseen...

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16421
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by [fuse] View Post
        http://www.turnermotorsport.com/p-16...d-lifters.aspx

        Tossa ois ihan valmis setti, jos päätät tilata ni kerrohan kokemukset sitten täällä :think Ajattelin ite tilata ton setin jossain vaiheessa yhteen moottori prokkikseen...
        212 € koko sarja, sehän on... halpa ?

        Comment

        • [fuse]
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2011
          • 299
          • Kerava

          #5
          se on mun mielestä lähes ilmainen

          uudet hydraulisetkin maksaa jotain 450€?
          Toki tuo on ilmeisesti muutossarja joka tulee hydraulisen nostajan runkoon, tai näin ainakin käsitin.

          Comment

          • Bimmerman88
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 117
            • Tämä profiili poistettu käytöstä

            #6
            jep jep

            Kyllä Schrick:n osiahan nuo ovat ja suomesta löytyy jälleenmyyjänä mm. Bayermann.
            Hintaa kuulemma 12€/kpl ja saatavana 11,12 ja 14mm halkaisijaltaan ja pituus 15-19mm

            Kyllä sinne alkuperäisin nostimen sisäänhän ne sujautetaan, Tuolla turnerilla lukee jotain että mukana olisivat myös säätöpalat? kysyin asiaa bayermannilta ja odotan vielä vastausta asiasta.
            Kunhan tuo m42 tuurpo rojekti saadaan polkaistua käyntiin niin voin lisätä tietoa sitten!
            Last edited by Bimmerman88; 06-02-2012, 17:14. Reason: Typo.

            Comment

            • Sene
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 925
              • Enschede, The Netherlands

              #7
              Tossa Turnerin tekstissä sanoo että vaatii erilaisen nokan. Mikäs ero siinä olis oltava?
              F11 LCI 535xi


              Ex.

              E36 320i sedan
              E36 LCI 328i coupe
              E61 LCI 530xi

              Comment

              • [fuse]
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 299
                • Kerava

                #8
                Originally posted by Sene View Post
                Tossa Turnerin tekstissä sanoo että vaatii erilaisen nokan. Mikäs ero siinä olis oltava?
                Ite veikkaan vaan mainoskikkaa, luultavasti jos kysyt turnerilta ni ehdottavat shrickin nokkaa kaveriks. Nostajan runkohan pysyy samana ni ei luulis niin vaikuttavan sen nokka.. Vai vaatisko sit lisää nostoa nokalta?

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Sene View Post
                  Tossa Turnerin tekstissä sanoo että vaatii erilaisen nokan. Mikäs ero siinä olis oltava?
                  Hydraulinokka on tehty toimimaan 0-välyksellä ja kova nokka jollakin nollaa suuremmalla välyksellä. Ero ei nyt ole maailmaa kaatava eli toimii se hydraulinokkakin kovilla nostajilla mutta venttiilikoneiston ääni on kovahko ja väärän lähtörampin/paluurampin takia nostajat ja itse nokka eivät ole niin pitkäikäisiä kuin oikeilla komponenttipareilla ja mahdollisesti venttiilit sekoavat alhaisemmilla kierroksilla, nokan venttiilin seetille laskeva osa pitäisi olla loiva mahdollistaen venttiilin hallittu hidastuminen ja jos perusvälys muutetaan em. ramppi ei toimi suunnitellusti.

                  Comment

                  • Schnell
                    BTCF Member
                    • Dec 2007
                    • 399
                    • Kuusankoski

                    #10
                    onko tuossa minkä mallinen tuo säätölätkä istukan päälle tiputettava lätkä vai nokan päälle tuleva? :think minkähän verran säätöpaloja tulee sarjaan mukaan? ja jos 6mm venttiilille ottaa niin minkä kokoinen tuon sitten pitäisi olla että turvallisesti painaa venttiiliä?
                    Originally posted by Flart
                    Team Lehtinen ajaa basaltblau e21:llä auringon laskuun

                    Comment

                    • naukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1222
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by Schnell View Post
                      onko tuossa minkä mallinen tuo säätölätkä istukan päälle tiputettava lätkä vai nokan päälle tuleva? :think minkähän verran säätöpaloja tulee sarjaan mukaan? ja jos 6mm venttiilille ottaa niin minkä kokoinen tuon sitten pitäisi olla että turvallisesti painaa venttiiliä?
                      No vakionostimiahan tuossa käytetään eli ei se säätöpala voi tulla muualle kuin venttiilin ja nostajan väliin. Venavälysten säätöön tarvii siis poistaa sekä nokat että cam trayt.

                      Comment

                      • Schnell
                        BTCF Member
                        • Dec 2007
                        • 399
                        • Kuusankoski

                        #12
                        Originally posted by naukkis View Post
                        No vakionostimiahan tuossa käytetään eli ei se säätöpala voi tulla muualle kuin venttiilin ja nostajan väliin. Venavälysten säätöön tarvii siis poistaa sekä nokat että cam trayt.
                        Millähän mitoilla tuollainen kiinteä nostin pelaisi m42 koneessa 6mm venat ja nostimen ulkohalkaisija 35mm mutta se sisätapin mitta ja halkaisija? Ebaysta näytti löytyvän kohtuuhintaan setti nostimia mutta säätölätkät pitäisi varmaan etsiä suomesta ja tuo malli siis alapuolisella lash cap säädöllä eli se mikä tulee venttiilin ja nostimen väliin, onko tietoa myykö kukaan suomessa noita säätölätkiä? Millaisia välyksiä olisi hyvä käyttää?:think
                        Originally posted by Flart
                        Team Lehtinen ajaa basaltblau e21:llä auringon laskuun

                        Comment

                        • [fuse]
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2011
                          • 299
                          • Kerava

                          #13
                          Mitenhän noi M50/M52 orkkis nostajat toimis jos ottais sieltä pois sen jousen ja sisemmän painimen jossa on se kuulaventtiiili ja vaihtaisi tilalle esim cromosta tehdyt välyksensäätö "tapit"?

                          Comment

                          • ASDTurku
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2013
                            • 145
                            • Turku

                            #14
                            Marssi lähimpään diedelkorjaamoon mittojen kanssa, niin löytyy varmasti.
                            Ainakin sport 2000:iin ne oli kääntänyt sisemmän paininkupin toisinpäin
                            ja sen pohjalle laitettiin suuttimen säätölevy. Perään tuli noin sentin rauta-
                            tappi joka otti venttiilin päähän kiinni.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16421
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by ASDTurku View Post
                              Marssi lähimpään diedelkorjaamoon mittojen kanssa, niin löytyy varmasti.
                              Ainakin sport 2000:iin ne oli kääntänyt sisemmän paininkupin toisinpäin
                              ja sen pohjalle laitettiin suuttimen säätölevy. Perään tuli noin sentin rauta-
                              tappi joka otti venttiilin päähän kiinni.
                              Rautatappi... Mitähän rautaa ne on ?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎