Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40 1.6i vai M10 1.8i ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • apina
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 274
    • Espoo

    M40 1.6i vai M10 1.8i ?

    Olis kiva tietää kumpi kone olisi järkevämpi vaihtoehto. Kyseessä e30 korimalli. Korilla ei ole väliä, että onko uudempaa joten sen ei saa vaikuttaa moottorin valintaan.

    Kumman moottorin itse ottaisit:

    M10B18 105hp@5800Rpm Bosch K-Jetronic

    vai

    M40B16 102hp@5500Rpm Bosch DME M1.3

    Kumpi huoltovapaampi, entä kulutukset ja perustelut omalle valinnallesi.

    Pyydän kaikkia vastaamaan, joilla on mielipide asiasta KIITOS![/list]
    318iA Touring -02
    ex 316 2.5l -87
    ex 525tdsA Touring -95
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Re: M40 1.6i vai M10 1.8i ?

    m40 on uudempi ja taloudellisempi. Se on myös käytännössä noista kahdesta tehokkaampi, nuo m10 hevoset kun on mitattu vanhalla standardilla.

    m10 eduksi pitää lukea sen pomminvarmuus, nokka on ketjulla eikä sillä naurettavalla alepanmuovikasseista punotulla narulla jota m40 käyttää. Siinä on myös virityspotentiaalia, eli esim turbotusta silmälläpitäen...

    Jaa että e30 koriin? En kumpaakaan. :wink:

    Comment

    • apina
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 274
      • Espoo

      #3
      Re: M40 1.6i vai M10 1.8i ?

      Originally posted by Kyytsis

      Jaa että e30 koriin? En kumpaakaan. :wink:
      Jeah, no en minäkään ottais e28 koriin mitään laiskaa m20b20 konetta

      Auto ei ole siis tulossa minulle :wink:
      318iA Touring -02
      ex 316 2.5l -87
      ex 525tdsA Touring -95

      Comment

      • cricke
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 1977
        • espoo

        #4
        m10
        E38 740ia -94
        E46 316 -00
        Volvo S60
        EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
        E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

        Comment

        • BmwPunisher
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 7629
          • Lemu

          #5
          M10B18 ketjun takia parempi 8)
          M40B16 hihna ei ole niin varma :?
          E70 X5 30d

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            M40 :!:
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • nahis
              BTCF Member
              • Mar 2004
              • 162
              • vaasa

              #7
              M40!
              BMW 320IM-86.BMW325IM-87.BMW 318I TOURING-92.VW Vento-96 td.

              Comment

              • m-power
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 731
                • TAMPERE

                #8
                m10 se on idiootti varma :wink:
                sitä saa mitä tilaa

                http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                R.I.P. 327i
                R.I.P. 535i
                audi a6 2.7 t

                Comment

                • Axum
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 4416
                  • Kuopio

                  #9
                  Eikös M40 tykkää syödä nokka-akaselia??
                  - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                  - E39 528ia
                  - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                  Puretaan 520ia -97
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                  Comment

                  • Vilikki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 6309
                    • Raahe

                    #10
                    Kyllä minä laittaisin sillä m10 koneella olevan koska sitä konetta on kehuttu kestävämmäksi mitä m40 ja se on huoltovapaampi kun ei tarvitse vaihdella jakopäänremmejä jatkuvasti ja vaikka se m10 on vanhempaa tekniikkaa niin siitähän on vain etua sillä on paljon osia tarjolla käytettyinä ja uudet osat on halvempia niin ja m10 konetta on esim e30 ja e28 korissa joten kone on paljon yleisempi (kai) kuin m40. Paitsi että m40 taitaa olla myös e36:sessa. Jos m10 pitää jotain huonoo sanoo niin se on pierburgin kaasari, mutta kyse tais olla ruisku kamppeista.
                    BMW e36 316i Turbo Compact

                    Comment

                    • Tzeimi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 2068
                      • Banshee - Jyväskylä

                      #11
                      M10 K- tai L-jetillä. helpompaa teknologiaa, enempi potentiaalia...
                      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                      & 02 tulpo saniteetti dyno




                      Älä väkisin, ota isompi vasara.
                      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                      Comment

                      • Jacek
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 552
                        • Helsinki

                        #12
                        320i ei maksa juurikaan enempää ja vaikka koneen vääntö on sellasenaan huono, käy se 3x tasasemmin kun kumpikaan noista koneista. M10 on antiikkia ja M40 susi. M20 yhdistää molempien hyvät puolet ja jos virityspotentiaalista puhutaan niin 6-syl on ihan eri planeetalta noiden kanssa.

                        n 600€ investoinnilla saat sinne täysremontoidun 2.7L alakerran jolla saat 320i kannen ja ruiskujen kanssa n 170hv ja 250Nm. Yritäpä päästä siihen 4-syl rakentamalla ja katso paljonko lasku oli.

                        Viimekädessä omat kriteerit tietysti ratkaisevat, tämä oli vaan mun mielipide.
                        (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                        Osia myytävänä

                        http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                        Comment

                        • Kyytsis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 3472
                          • Helsinki

                          #13
                          Re: M40 1.6i vai M10 1.8i ?

                          Originally posted by apina
                          Jeah, no en minäkään ottais e28 koriin mitään laiskaa m20b20 konetta
                          Onneksi mulla ei semmoista olekaan

                          Jacek puhui asiaa.

                          Comment

                          • Heiska
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 2024
                            • Mikkeli

                            #14
                            Originally posted by Jacek
                            320i ei maksa juurikaan enempää ja vaikka koneen vääntö on sellasenaan huono, käy se 3x tasasemmin kun kumpikaan noista koneista. M10 on antiikkia ja M40 susi. M20 yhdistää molempien hyvät puolet ja jos virityspotentiaalista puhutaan niin 6-syl on ihan eri planeetalta noiden kanssa.

                            n 600? investoinnilla saat sinne täysremontoidun 2.7L alakerran jolla saat 320i kannen ja ruiskujen kanssa n 170hv ja 250Nm. Yritäpä päästä siihen 4-syl rakentamalla ja katso paljonko lasku oli.

                            Viimekädessä omat kriteerit tietysti ratkaisevat, tämä oli vaan mun mielipide.
                            Oot oikeessa että 6-syl saa helposti tehoja mutta taitaapi imasta pensiiniä aika reilusti tollane virittely. (hepat ei oo ilmasia). Eikä taida huoltovapaita kilsoja tulla kauheesti.

                            Originally posted by apina
                            Kumpi huoltovapaampi, entä kulutukset ja perustelut omalle valinnallesi.
                            Itellä on e36 M40B16 koneella ja oon ollu tyytyväinen koneeseen vaikka se ei mikään raketti olekkaa. Kulutus pysynyt asiallisena ja kaikkien haukkuma "hirttohihna" ei ole tuottanut ongelmia.

                            Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

                            Comment

                            • Jacek
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 552
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Heiska
                              Oot oikeessa että 6-syl saa helposti tehoja mutta taitaapi imasta pensiiniä aika reilusti tollane virittely. (hepat ei oo ilmasia). Eikä taida huoltovapaita kilsoja tulla kauheesti.
                              Varsinkin vakio 2.7 eta on yksi BMWn taloudellisimpia moottoreita. Tuolla tavalla rakennettukin 2,7L vie käytännössä hyvin vähän bensaa kun hyvä alavääntö mahdollistaa alhaisilla kierroksilla ajamisen. Itse hyväksyn mielelläni n 1-1½ L/100km lisäkulutuksen 316i verrattuna kun saan sillä n 70hv ja 100Nm enemmän tehoa/vääntöä. Käyntiääni ja käynnin tasaisuus tuo vain lisää plussia M20 koneelle.

                              Lisäksi ETA -moottorit ovat tunnettuja siitä etteivät hajoa oikeastaan millään. Harvassa ovat 200tkm ajetut M40 moottorit joissa ei ole joko nokkahihna joskus katkennut tai laahaimet & nokka-akseli kuluneet loppuun. Litrateho/viritysaste on 170hv 2.7L moottorissa sama kun 316i M40 moottorissa. En menisi tässä yhteydessä heiluttamaan punaista VIRITYS! -lippua..
                              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                              Osia myytävänä

                              http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎