Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tds kansiremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

    525tds kansiremontti

    Eli täytyy alkaa tekemään tuohon 525tds:aan kansiremonttia koska jäähdytysnesteessä on öljyä.

    Kansipahvi on ilmeisesti palanut, tai kansi halki.

    Mitä pitää huomioida kantta purkaessa?
    Mitä täytyy tehdä ja mitä ei saa tehdä?

    Mitä tuonne kanteen kannattaa uusia samalla kun vaihtaa tuon kansipahvin (olettaen että kansi ei ole halki) ?

    Onko 525tds:aan olemassa mitään kansipahvia jotka kestäisivät vakiota paremmin ahtopainetta?
    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-
  • jpeltoma
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 600
    • pirkanmaa

    #2
    Tossa joku aika sitten postasin noi manuskat tänne...sieltä löytyy ohjeet.Tietysti TIS/ETK PC:lle on kova sana.



    Aikasemmin mainitsin siittä ketjunkiristimestä. Samaten ajotukset kannattaa ehkä merkata maalitussilla. Kansi on aika painava, että joku talja tms olis hyvä, tai kaveri auttaan.

    Aikaahan tossa menee, kun sitä purettavaa ja kasattavaa riittää.
    __________________________________________________ ________________________
    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

    Comment

    • petteriu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1164
      • Pori

      #3
      Kun saat kannen irti kannattaa tsekata onko männissä venttiilin jälkiä. Jos näin on, saat todennäköisesti vaihtaa/vaihdattaa venttiilinohjurit ja mahdollisesti vielä (kultaakin kalliimmat) venttiilit !

      Nimim. "oman kansiremontin loppusaldoa odotellessa (kaurapuuroa syöden)"

      Petteri
      BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

      Comment

      • jpeltoma
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 600
        • pirkanmaa

        #4
        Vaihtaa ohjurit? Miten kun TIS sanoo että ohjurit ei ole vaihdettavat, vaan että ne työstetään isommiksi ja asennetaan paksummat venttiilit? Ite en asiaa ole käytännössä tehnyt/teettänyt niin en varmaksi tiedä, mutta TIS sanoo kuten mainitsin.
        __________________________________________________ ________________________
        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

        Comment

        • TuomasTee
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 529
          • Kotka

          #5
          Paljon teidän vehkeillänne on ajettu kun on tullut tuollaisia remontteja?
          BMW F15 X5 M50d -14

          Comment

          • VNT
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1410
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by TuomasTee
            Paljon teidän vehkeillänne on ajettu kun on tullut tuollaisia remontteja?
            ml. 170tkm.
            Todelliset ovat sitten varmaan jotain ihan muuta?
            -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

            Comment

            • TuomasTee
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 529
              • Kotka

              #7
              Oliko mitään oireita etukäteen? Miten kytkin pelaa ja onko mitään sivuääniä tai mitään muuta epäilyttävää?
              BMW F15 X5 M50d -14

              Comment

              • petteriu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1164
                • Pori

                #8
                Minulla mittarissa 222tkm. Männässä reikä, alakerta muuten hyvässä kunnossa, mutta kansi kulunut ihan loppuun.

                No nyt siitä tulee kuin uusi, kunhan saadaan takaisiin nippuun ja keulalle.

                Petteri
                BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                Comment

                • VNT
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1410
                  • Tuusula

                  #9
                  Tänään irroitin alipainepumpun ja venttiilikopan kannen.
                  Mitä täytyy seuraavaksi irroittaa?

                  Miten saan ketjun irti nokka-akselista?
                  Pitääkö se nokka-akselin päässä oleva torx pultti avata?

                  Eikö nokka-akseli pyöri samalla kun koittaa avata pulttia?
                  Miten estän nokka-akselin pyörimisen?
                  -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                  Comment

                  • petteriu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1164
                    • Pori

                    #10
                    Originally posted by VNT
                    Tänään irroitin alipainepumpun ja venttiilikopan kannen.
                    Mitä täytyy seuraavaksi irroittaa?

                    Miten saan ketjun irti nokka-akselista?
                    Pitääkö se nokka-akselin päässä oleva torx pultti avata?

                    Eikö nokka-akseli pyöri samalla kun koittaa avata pulttia?
                    Miten estän nokka-akselin pyörimisen?
                    Nokka-akselissa esim. paikka, johon sopii 27mm avain ja tästä voi vaikka pitää vastaan. Ennen tuota kannattaa yläketjun kiristin irrottaa tai lukita auki asentoon.

                    Petteri
                    BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                    Comment

                    • LASSI-S
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 4918
                      • hattula/hämeenlinna.

                      #11
                      off topiccia pikkusen joukkoon. petteriu: onko jo selvinnyt oliko siitä mun vanhasta koneesta kansi tosiaan ehjä vai sittenkin halki
                      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                      Comment

                      • VNT
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 1410
                        • Tuusula

                        #12
                        Noniin irroitin tuon oman sylinterikannen.
                        Halkihan se oli
                        Parista kohdasta vielä :(
                        Vitos ja kutossylinterien suihkusuuttimien reiän luota.. vaikea selittää, pistän kohta kuvia.
                        Myös kutossylinterin venttiilien välinen "pala" näytti aika erikoiselta.

                        On kyllä ollut varsinainen tee-se-itse korjaaja aikaisempi omistaja.
                        n. 5kpl pakosarjan ja kannen välisiä pultteja puuttui.
                        Lohkon ja sylinterikannen pinnat oli "oikaistu" karkealla hiekkapaperilla.
                        Myös sylinterien seinämissä näkyi hoonausjäljet.

                        edit: Kansipahvi näytti ehjältä.
                        -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                        Comment

                        • VNT
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 1410
                          • Tuusula

                          #13
                          Tässä pari kuvaa:



                          Itse kansi oli kahdesta kohdasta halki.
                          Vitos ja kutossylinterin kohdalta.

                          Myös JOKAINEN imu ja pakoventtiilin välissä/yläpuolella oleva pyöreä osa (en tiedä nimeä) oli halki. Tämän huomaa ku katsoo kuvaa sylinteri5 ja sylinteri6.jpg.

                          Löytyykö noista kuvista syy miksi jäähdytysnesteessä oli mustaa öljyä?
                          Pystyykö/kannattaako tuota kantta enää hitsata kuntoon, vai ostanko suosiolla uuden?
                          -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                          Comment

                          • kalkkuna
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 864
                            • vaajakoski

                            #14
                            Ne pyöreät jutut on esikammioita tai jotain sinnepäin. Kyllähän ihan hyvän näköisiä halkeamia oli että saattaa hyvinkin aiheuttaa ko vian. Kannattaa purkaa/pudistaa kansi ja käyttää se jollain koneistamolla tarkastettavana että saako siitä vielä kalua. Hieman kyllä epäilen että ei ainakaan halvalla.

                            nimim. Kansiremontti+kytkinpaketti+koneistukset+vesipumpp u itse tein työt vähän yli 1000 eur (e34 525i touring)
                            VW sharan 1,8T
                            e30 318i 4d -89 projekti
                            e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                            Comment

                            • VNT
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 1410
                              • Tuusula

                              #15
                              Jokainen (6kpl) esikammiosta oli enemmän tai vähemmän halki.
                              Noissa kuvissa sylinteri5 ja sylinteri6 näkyy hyvin parin sylinterin esikammion halkeamat.

                              Täytyy käydä jollain koneistamolla näyttämässä tuota kantta, että kannattaako sitä lähteä enää korjaamaan.
                              -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎