Olin käsittänyt, että M51 on 24V! just joo :shock:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
525tds kansiremontti
Collapse
X
-
taitaa olla aikalailla kaputt koko muukin kone kun kansi on noin pahasti paskana että jokainen esikammio vai mikälie onkaan on halki, oletko alakerran tarkistanu???. ton koneen kantta ei taida käytettynä ehjänä löytää ytäkään koko planeetalta, eli varmaan korjattavaks tai sit kokonaan uus raaka kansiE63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
-
Itellä sama homma ollut viimeiset kaksi kuukautta menossa...Jakoremmin katkettua meni nokka-akseli poikki,neljä venttiiliä kieroon ja yksi keinuvipu katkesi...Onni on että kansi säilyi ehjänä ja koeponnistuksessa kansi todettiin ehjäksi...kierohan se oli koska lähes puoli milliä piti ottaa siivua että kannesta saatin suora...Eli kone oli joskus käynyt kuumana ja kansiremontti olisi tullut kysymykseen joka tapauksessa...Voin jossain välissä laittaa kuvia myös omista kannentiivisteistä ja kannesta...520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
Tälläisen vastauksen sain kouvolan moottorikoneistamolta:
"Terve !
Päätellen lähettämistäsi kuvista korjaus vaihtoehto on mielestäni pois laskuista , etukammiot pitäisi kaikki vaihtaa jos yhtä huonoja kuin kuvissa olevat.
Uutta kantta venttiileillä löytyy. Uusi sylinnterikansi ventiileillä jousineen tehtaan paketissa. Hinta 1450,- Takuu 1 vuosi."
Onko kansi tosiaan korjauskelvoton, vai yrittääkö koneistamo myydä minulle ylihintaista kantta ja väittää ettei vanhaa kantta voi korjata?-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
Comment
-
-
Tossa korjaamon vastauksessahan jo tulee ilmi että etukammiot on vaihdettavissa mutta alkavat heti kaupata kallista kantta eli eivät halua edes yrittää..520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
Mulle tehtiin koeponnistus ja oikasu ja ne tuli maksaan 120 euroa...hitsaus ja esikammioiden vaihto tuo kyllä lisähintaa...luulen että saat ainakin 500 varata tuohon hommaan...hitsauksen jälkeen kansi muutenkin aina oikaistaan ku se on hitsauksessa käynyt kuumana...Voi olla kyllä aika paljon paikoista kiinni tuo hintakin...520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
Kumpi on sitten järkevämpi vaihtoehto?
Oletataan että molemmat maksavat 500euroa.
1) Ostaa käytetty ehjä kansi (sika säkissä)
2) Hitsata tuo vanha kansi, ja uusia esikammiot.
Kolmas vaihtoehto on ostaa kokonaan uusi kansi.
Ilman venttiilejä saa 850eurolla, venttiilien kanssa hinta on 1000euroa.
Jos ostaa uuden kannen, niin kannattaako se ostaa ilman venttiilejä?
Hydrayliset venttiilinostimet kannattaa varmaan kanssa uusia?-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
Comment
-
-
Originally posted by VNTKumpi on sitten järkevämpi vaihtoehto?
Oletataan että molemmat maksavat 500euroa.
1) Ostaa käytetty ehjä kansi (sika säkissä)
2) Hitsata tuo vanha kansi, ja uusia esikammiot.
Kolmas vaihtoehto on ostaa kokonaan uusi kansi.
Ilman venttiilejä saa 850eurolla, venttiilien kanssa hinta on 1000euroa.
Jos ostaa uuden kannen, niin kannattaako se ostaa ilman venttiilejä?
Hydrayliset venttiilinostimet kannattaa varmaan kanssa uusia?520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
Voi tulla rempalle aika paljon hintaa jos meinaat uusia esikammiot ja nostajat hitsaus homma oli mulla 400 eur. (muistaakseni) ja kyse oli yhdestä halkeamasta. Esikammioiden hinnasta en tiedä mutta jos kiinnitys menetelmä on kaikilla koneistamoilla sama (liimaaminen) en suosittele. Yhden kokemuksen mukaan noin 1,5v. Hydraulinen nostin voisi maksaa 10-20 eur. (en ollenkaan varma) ja esikammio saman verran (tai enemmän)+työt siihen koeponnistus+koneistukset niin voi olla hinta kohillaan.VW sharan 1,8T
e30 318i 4d -89 projekti
e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Ei toi kansi niin hirveen pahalta näytä. Noi etukammioiden hiushalkeemat on ihan normaaleja. Ja iteasiassa jos TIS:ä luet niin TIS sallii noitten kammioitten ympärille vielä muistaakseeni 5mm halkeamat! Tarkista TIS, siellä on kannen sallitut muutokset kuvattu kuvan kanssa. Ilman muuta kansipajalle tarkistukseen, todennäköisesti se on ihan OK....
Mutta se että mistä semmonen määrä öljyä olis mennyt kun aiemmissa kuvissa, sitä mä en käsitä vieläkään....oletko puhdistanut (öljyt veke)kannen sisäpuolelta, löytyykö sieltä lisää halkeamia? Entä miltä kansipahvi näyttää, onko jälkiä että öljykanavien kohdasta olis vuotoo vesikanavaan? Jos siellä on vuotojälkee, niin mä melkeen plaanaisin ton kannen vaan ja löisin uuden tiivisteen....
Ainiin, ja mun piti vielä Petteriltä kysyä: Kun sulla oli ottanut venttiilit mäntiin, niin tarkistitko sä jakoketjujen kunnon? Oliko venunut? Aattelin vaan että kai sieltä jollain tapaa on täytyny jako olla pielessä?__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Originally posted by jpeltomaAiniin, ja mun piti vielä Petteriltä kysyä: Kun sulla oli ottanut venttiilit mäntiin, niin tarkistitko sä jakoketjujen kunnon? Oliko venunut? Aattelin vaan että kai sieltä jollain tapaa on täytyny jako olla pielessä?
Vastataan samantien LASSI-S:n aiempaan kysymykseen: koneesta ei toistaiseksi löytynyt mitään suurempaa mekaanista vikaa. Venttiilin jäljet männissä mutta sen verran pienempinä, että siitä huolimatta vielä käyntikunnossa. Ei siis venttiileitä poikki, reikää männissä tai kansi selkeästi halki. Koneesta on toistaiseksi ainoastaan kansi irroitettu.
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
-
VNT: Nyt kun kuvia katsoin uudelleen, niin 5:sen halkema näyttää vähän siltä kuin se olisi haljennut hitsauksesta ! Halkeama näyttää sen verran leveltä, että se voisi hyvinkin olla repeytyneestä hitsisaumasta.
6 sylinterin kannessa olen näkevinäni hiotun hitsisauman jälkiä, mutta pitäisi saada kansi käteen tarkempaa tutkiskelua varten. Vanha hitsaus selittäisi myös karhean hiekkapaperin jälkiä.
Ovatko nuo esikammion tulpat kannen tasalla vai "poterossa" ?
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
-
jos joku sattuu tarvitsemaan, niin mulla on hyllyssä 12 kpl uusia hydrl. nostajia. Viestiä tuleen, niin mä kerron lisää niistä...
Enivei, sillä mä niistä ketjuista kyselin, kun olen välillä lueskellut mersuforumia, ja mersumiehet tuppaa vaihtaa jakoketjuja jo siinä 250-300 tkm maissa. Ja eikös vielä esim W124 mersussa ole tuplarivinen ketju... TDS:ään toi homma vaan on niin tautinen, ylemmän ketjun sais vaihdettua yläkautta, muttakun sitä ketjua ei ole muutakun valmiiks niitattuna, milläs sen ujutat yläkautta? Vai onko tietoo käviskö tohon joku teollisuusketju+lukko. Jos kansi kerran on irti niin tutkisin huolella sen ketjun...ja vaihtotarpeen. Alkup. Ketju ei ole edes kallis, mutta kun se on se ikiluuppi...__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
Comment